Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2024, 19:47   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.833
Standaard Het laden van een nucleaire bom....

Een instructiefim uit 1976 omtrent het laden van een Skyhawk van de US Marine Corps met een tactisch nucleair wapen....

Dit soort filmpjes waren geheim tot vrij recent.

Ik kan me voorstellen dat het er bij de huidige combinaties van bvb F-16's en huidige nucleaire bommen nog altijd even strict ,en zelfs zeer gelijkaardig,aan toe gaat...Het is eigenlijk verbazingwekkend dat dit vrijgegeven is.

https://www.youtube.com/watch?v=Sj4tEj5aV7c

Exacte procedures dienden gevolgd,meerdere controles door meerdere mensen (2 men rule) uitgevoerd
en genoteerd ........
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 maart 2024 om 19:48.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 22:01   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een instructiefim uit 1976 omtrent het laden van een Skyhawk van de US Marine Corps met een tactisch nucleair wapen....

Dit soort filmpjes waren geheim tot vrij recent.

Ik kan me voorstellen dat het er bij de huidige combinaties van bvb F-16's en huidige nucleaire bommen nog altijd even strict ,en zelfs zeer gelijkaardig,aan toe gaat...Het is eigenlijk verbazingwekkend dat dit vrijgegeven is.

https://www.youtube.com/watch?v=Sj4tEj5aV7c

Exacte procedures dienden gevolgd,meerdere controles door meerdere mensen (2 men rule) uitgevoerd
en genoteerd ........
Misschien is het om regelmatig met atoomwapens dreigende Russische hufters a la Poetin en Medvedev van antwoord te dienen?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 22:22   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Misschien is het om regelmatig met atoomwapens dreigende Russische hufters a la Poetin en Medvedev van antwoord te dienen?
Neen, gewoon de wetgeving in de VS, geheimen zijn maar "zolang" geheim, daarna komt de informatie vrij voor hen die het willen opvolgen.

In tegenstelling tot de Sovjets, die geheimen letterlijk begroeven met de de lijken van de mensen die het wisten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 20:55   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Misschien is het om regelmatig met atoomwapens dreigende Russische hufters a la Poetin en Medvedev van antwoord te dienen?
Dat denk ik ook.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2024, 20:57   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, gewoon de wetgeving in de VS, geheimen zijn maar "zolang" geheim, daarna komt de informatie vrij voor hen die het willen opvolgen.

In tegenstelling tot de Sovjets, die geheimen letterlijk begroeven met de de lijken van de mensen die het wisten.
"Toevallig" komt die informatie NU vrij ?
Sommigen stellen: toeval bestaat niet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 17:45   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Toevallig" komt die informatie NU vrij ?
Sommigen stellen: toeval bestaat niet.
Neen, tijd. VS Geheimen zijn maar "geheim" tot hun vervaldatum is verstreken.

50 jaar, 2024-50= 1974. Komt wel in de buurt. Ik zie het perfect mogelijk dat het filmpje ouder is dan 1976, en dat 1974 de bureaucratische "opbergdatum" was.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 april 2024 om 17:46.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 19:18   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, tijd. VS Geheimen zijn maar "geheim" tot hun vervaldatum is verstreken.

50 jaar, 2024-50= 1974. Komt wel in de buurt. Ik zie het perfect mogelijk dat het filmpje ouder is dan 1976, en dat 1974 de bureaucratische "opbergdatum" was.

Inderdaad...
En overigens is de Skyhawk al enkele decennia niet meer in dienst bij gelijk welke van de Amerikaanse strijdkrachten.....Het is zelfs twijfelachtig of de US Marine Corps (waarover het in dat filmpje ging) op dit moment nog voorziet om zelf taktische nucleaire wapens in te moeten zetten en bijgevolg gecertificeerde eenheden daartoe heeft...

Overigens is YT al enkel jaren een fantastisch archief van de verschillende onderdelen van de Amerikaanse Nucleaire Macht zoals het in de jaren zestig (en zeventig) georganiseerd was....

Eerlijk gezegd ben ik niet zo zeker of die vrijgavewetgeving wel zo slim was...Ja,de apparatuur is sedert wel veranderd,en de meeste mensen in beeld al lang dood,maar de systematiek en het omgaan met zulke dingen mogelijk niet zoveel....

Ik geloof niet dat ,pakweg,de Britten,Fransen;Russen,Indiers,Pakistani,Israeli en Chinezen zo vrijpostig met zelfs oude "nucleaire" voormalige geheimen op het www om zullen gaan .
iets zegt mij dat ook de Noord-Koreanen dat niet gaan doen....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 10 april 2024 om 19:21.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2024, 21:28   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be