Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 10 april 2015, 18:27   #1
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard 'Feministische' jihadistes in Syrië: "Vrouwen zijn evenveel waard als mannen"

Wat lees ik zonet? "'Feministische' jihadistes duiken op in Syrië: "Vrouwen zijn evenveel waard als mannen""

Het staat dan wel op HLN, maar toch ...

1) link
2) stukje uit het artikel

Het is zo dubbel, dat ik niet weet weet of ik het grappig of alarmerend moet gaan vinden.

Citaat:
Jihadisten. Dat woord roept het bekende beeld op van mannen met boze blikken en grote baarden die in stoffige woestijnsteden bloedbaden aanrichten, religieuze teksten opdreunen en driftig zwaaien met volautomatische wapens. Maar in een onlangs opgedoken video komen jihadisten van een heel ander kaliber aan het woord. Een ontsnapte gevangene van IS wist dan weer te vertellen dat Europese jihadisten die teleurgesteld raken en weigeren mee te vechten zonder pardon gedood worden.

Moordlustige dames
De strijdlustige dames zijn in de video in volledig lichaamsbedekkende kleding te zien. Ze lopen met geheven AK-47's rond en roepen teksten als "Allah is groot". Ze bekwamen zich ook in het schieten.


Wat de vrouwen precies willen bereiken en welke rol hun mening over vrouwen daarin speelt, blijft een mysterie. "Ze hebben het over het implementeren van de woorden van Allah, maar er is onduidelijkheid over hun drijfveren", zegt Charlie Winter van de Britse antiradicaliseringsdenktank Quilliam.

Voor de man zorgen
Winter denkt niet dat de vrouwen iets met IS of bijvoorbeeld al-Nusra te maken hebben. IS heeft een heel duidelijke mening over de rol van de vrouw, die de terreurgroep heeft vastgelegd in een manifest. De strekking daarvan in het kort: vrouwen moeten vooral thuisblijven en hun man verzorgen.

"Dit filmpje laat zien hoe de vrouwen zich positioneren als vrouwelijke gevechtseenheid en dat ze de ondersteunende vrouwenrol verketteren." Volgens Winter zijn de vrouwen wel degelijk jihadisten, maar is hun idee van een jihad anders dan bij IS. "Het zou kunnen dat ze het hebben over een puur defensieve jihad, eentje die beperkt is tot het voeren van oorlog tegen het Syrische regime."
Edward De Vere is offline  
Oud 10 april 2015, 18:44   #2
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Wat lees ik zonet? "'Feministische' jihadistes duiken op in Syrië: "Vrouwen zijn evenveel waard als mannen""

Het staat dan wel op HLN, maar toch ...

1) link
2) stukje uit het artikel

Het is zo dubbel, dat ik niet weet weet of ik het grappig of alarmerend moet gaan vinden.
Stellen dat moslim-extremisme een puur mannelijk probleem is . Dat is een vergissing .
De besnijding van jonge meisjes gebeurt MET toestemming van de mamma en oma .
Bij een steniging helpen vrouwen mee .
Bij het uithuwelijken heeft de mamma zeker haar zegje gedaan .
Vrouwen die daar mee akkoord gaan , zijn makkelijk te herkennen ,
ze dragen een doek .
vlaams realist is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be