Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2015, 07:55   #41
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Heb een paar decennia bij de vdab gewerkt.
En beweer het volgende....

Onder werklozen zijn er een massa die liever blijven doppen en liever gerust gelaten worden.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 09:03   #42
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Heb een paar decennia bij de vdab gewerkt.
En beweer het volgende....

Onder werklozen zijn er een massa die liever blijven doppen en liever gerust gelaten worden.
Vdab-medewerkers zijn werklozen met een lange politieke arm die hun collega's werklozen controleren, doelloze job. Deze mensen hebben geen enkele economische waarde. Zij zijn netto-ontvangers die net als werklozen uit de schatkist worden betaald. Alleen zijn gewone werklozen slechts een klein gedeelte van hun leven afhankelijk vd schatkist (waartoe zij zeer veel bijgedragen hebben) en die van de vdab levenslang uierhanger.
De vraag is : zouden er meer werklozen zijn indien de vdab opgedoekt werd?

Laatst gewijzigd door demonen : 21 december 2015 om 09:03.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 17:29   #43
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Ik weet zelfs niet of ik voor die onnozele 500 € die ik als samenwonende zou krijgen nog de moeite zou doen om achter die werkloosheidsuitkering te gaan. Het is wellicht interessanter in het zwart wat te gaan werken.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 18:52   #44
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik weet zelfs niet of ik voor die onnozele 500 € die ik als samenwonende zou krijgen nog de moeite zou doen om achter die werkloosheidsuitkering te gaan.
Dan verlies je al uw rechten op pensioen, ben je niet meer verzekerd tegen ziekte, ... U trekt uw gezin mee de armoede in!
Dat is het probleem wat die jonge schoolverlaters aan de hand hebben die geschorst worden.
Een hele generatie die zich afkeert vd maatschappij, niet bereid om nog ooit bij te dragen aan de "uitgestelde" lonen, de waanzinnige staatsschuld, ...
En gelijk hebben ze!!!

Laatst gewijzigd door demonen : 21 december 2015 om 19:15.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 21:25   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Muyters kan werklozen nu onmiddellijk schorsen.

Leugenachtige titel.

De wetgeving belet dat de Muyt werklozen kan schorsen, onmiddellijk of niet.

Maar fraudeurs van het werklozenstelsel .... dat is een ander verhaal.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 21:51   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Muyters kan werklozen nu onmiddellijk schorsen.

Leugenachtige titel.

De wetgeving belet dat de Muyt werklozen kan schorsen, onmiddellijk of niet.

Maar fraudeurs van het werklozenstelsel .... dat is een ander verhaal.

.
De vraag is hoever je Muyters mag vertrouwen.

Minister Philippe Muyters (N-VA) reikt valse attesten uit die werkbereidheid illegalen bewijzen.
http://www.filipdewinter.be/minister...galen-bewijzen

Citaat:
Minister Muyters heeft echter al laten weten dat in het kader van deze regularisatie toch geen arbeidsmarktonderzoek zal worden gevoerd, wat nochtans wettelijk wordt voorzien.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 23:30   #47
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Muyters kan werklozen nu onmiddellijk schorsen.

Leugenachtige titel.

De wetgeving belet dat de Muyt werklozen kan schorsen, onmiddellijk of niet.

Maar fraudeurs van het werklozenstelsel .... dat is een ander verhaal.

.
Of iemand fraudeur is of niet is subjectief.
Elke ambtenaar bepaalt dat zelf.
De kloterij is dat er een anti-discriminatiewet bestaat.
Indien werkgevers mochten vermelden dat ze geen 50+ers willen bespaard dat een massa nutteloze sollicitaties en verplaatsingen.
Op den duur worden die mensen met 35 en meer jaar loopbaan moedeloos.

Laatst gewijzigd door demonen : 21 december 2015 om 23:31.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 08:10   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De vraag is hoever je Muyters mag vertrouwen.

Minister Philippe Muyters (N-VA) reikt valse attesten uit die werkbereidheid illegalen bewijzen.
http://www.filipdewinter.be/minister...galen-bewijzen
Of hij te vertrouwen is, daar zal de kiezer, en niet ene Filip Dewinter over beslissen.
En als gij nu denkt dat ik een link die begint met filipdewinter.be ga open doen, en dan nog geloven ook, dan moogt ge op mijn kosten naar die stripteasebar in Rome waar de paus optreedt om homo's op te geilen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 december 2015 om 08:11.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 10:03   #49
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of hij te vertrouwen is, daar zal de kiezer, en niet ene Filip Dewinter over beslissen.
En als gij nu denkt dat ik een link die begint met filipdewinter.be ga open doen, en dan nog geloven ook, dan moogt ge op mijn kosten naar die stripteasebar in Rome waar de paus optreedt om homo's op te geilen.

.
"En als gij nu denkt dat ik een link die begint met filipdewinter.be ga open doen, en dan nog geloven ook,"

Er is een Noors spreekwoord dat zegt: "de hoorn van liefde en haat staan op dezelfde geit" is weer maar eens waarheid geworden
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 23:13   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of hij te vertrouwen is, daar zal de kiezer, en niet ene Filip Dewinter over beslissen.
En als gij nu denkt dat ik een link die begint met filipdewinter.be ga open doen, en dan nog geloven ook, dan moogt ge op mijn kosten naar die stripteasebar in Rome waar de paus optreedt om homo's op te geilen.

.
Dat Muyters de wetgeving aan zijn laars lapte staat als een paal boven water want hij gaf het zelf toe in het parlement waar hij er vragen over kreeg.

En als een minister een keer de wet aan zijn laars lapt mag je terecht vrezen dat hij dat nog gaat gaat als hij dat nodig acht om zijn wil door te drijven.
Dus nee, niet echt te vertrouwen.

Ga jij dus maar eens naar de paus maar niet op mijn kosten !

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 december 2015 om 23:14.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 11:16   #51
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Heb een paar decennia bij de vdab gewerkt.
En beweer het volgende....

Onder werklozen zijn er een massa die liever blijven doppen en liever gerust gelaten worden.
Dat is er idd niet op verbeterd. Met de nieuwe regeling gaat dit hopelijk veranderen omdat 'werkwilligheid' van de werkloze beter gekend is bij de VDAB dan bij de RVA.
Het worden spannende tijden voor de werkonwillige werklozen EN voor diegenen die menen ergens in het zwart te kunnen werken.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 11:21   #52
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Dan verlies je al uw rechten op pensioen, ben je niet meer verzekerd tegen ziekte, ... U trekt uw gezin mee de armoede in!
Dat is het probleem wat die jonge schoolverlaters aan de hand hebben die geschorst worden.
Een hele generatie die zich afkeert vd maatschappij, niet bereid om nog ooit bij te dragen aan de "uitgestelde" lonen, de waanzinnige staatsschuld, ...
En gelijk hebben ze!!!
Dat is tenslotte het enige waar jij je je hele leven al zorgen om maakt.... RECHTEN....

Het zou echter ook een PLICHT moeten kunnen inhouden die stelt dat je niet onbeperkt in de hangmat moet liggen en anderen in al jouw 'rechten' moeten voorzien!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 11:26   #53
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Heb een paar decennia bij de vdab gewerkt.
En beweer het volgende....

Onder werklozen zijn er een massa die liever blijven doppen en liever gerust gelaten worden.
De meeste kunnen haast niet anders, hoeveel openstaande vacatures en officiële werklozen zijn er al ondertussen? Schorsen van werklozen en doorsluizen naar het OCMW lijkt mij alleszins niet de oplossing maar eerder een soort politieke camouflage om het officiële werklozencijfer te doen dalen.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 11:28   #54
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
De meeste kunnen haast niet anders, hoeveel openstaande vacatures en officiële werklozen zijn er al ondertussen? Schorsen van werklozen en doorsluizen naar het OCMW lijkt mij alleszins niet de oplossing maar eerder een soort politieke camouflage om het officiële werklozencijfer te doen dalen.
Een leefloner kost minder.
Alleen krijg je die dan nooit meer geactiveerd...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 11:39   #55
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Een zelfstandige die langer dan x aantal jaar zelfstandige is krijgt ook niks en heeft soms fortuin betaald aan belastingen en sociale bijdragen.
Of is di scheeftrekking ook rechtgezet?
Op het werk van een werknemer is altijd jarenlang een zeer groot bedrag betaalt, belastingen, btw, rsz, patronale bijdragen .... en heeft geen bvba om een kapitaal in te verbergen.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 11:44   #56
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat ze er maar snel een hoop schorsen. Genoeg geprofiteerd zou ik zeggen.
Om te beginnen hypo den 1e
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 11:48   #57
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een leefloner kost minder.
Alleen krijg je die dan nooit meer geactiveerd...
Leefloon mensen zijn de parasieten en de pest uit onze maatschappij allemaal eruit zou eens een goed werk zijn .. t'zijn trouwens allemaal gasten van ander landen ...die hier komen profiteren dat niet meer op kan!
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 14:51   #58
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Op het werk van een werknemer is altijd jarenlang een zeer groot bedrag betaalt, belastingen, btw, rsz, patronale bijdragen .... en heeft geen bvba om een kapitaal in te verbergen.
Hoe kan een werknemer nu patronale bijdragen betalen?????? En... betaald is met een D en geen T!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 16:35   #59
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Hoe kan een werknemer nu patronale bijdragen betalen?????? En... betaald is met een D en geen T!
Doordat die wn voor U iets maakt of een dienst levert waaraan jij geld verdient.
Zonder die wn was je een éénmanszaak en moest je dat zelf doen.
De ene heeft de andere nodig.
In tijden van hoogconjunctuur hebben de wg's die hun wn's slecht behandelen geen werkvolk en gaan op de fles.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 16:37   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
De meeste kunnen haast niet anders, hoeveel openstaande vacatures en officiële werklozen zijn er al ondertussen? Schorsen van werklozen en doorsluizen naar het OCMW lijkt mij alleszins niet de oplossing maar eerder een soort politieke camouflage om het officiële werklozencijfer te doen dalen.
Het onvolprezen Scandinavisch model misschien ?


Citaat:
Want als je als Deen bezittingen hebt die meer dan 10.000 kronen (1.340 euro) waard zijn, kan het gebeuren dat je die moet verkopen voor je een werkloosheidsvergoeding krijgt.’
http://www.standaard.be/plus/20151222/ochtend/3

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be