Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2018, 08:45   #301
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De prinsenvlag wordt soms als symbool gebruikt door Groot-Nederlands- en Heel-Nederlandsgezinden.
Hitler verbood persoonlijk alle propaganda die neigde naar eenheidsidealen in de Nederlanden.

In Vlaanderen ging de beweging Nederland-Eén zelfs in het verzet.

Kortom, de prinsenvlag kan dus eerder beschouwd worden een symbool van anti-nazisme.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2018, 21:43   #302
A=A
Burger
 
Geregistreerd: 22 maart 2014
Berichten: 160
Standaard



A=A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 19:21   #303
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik dacht dat een dergelijke draad reeds bestond. Maar volgens de zoekfunktie dacht ik blijkbaar verkeerd..

W
aarom wilt gij nu per se een vlag voor "Dietsland?" Dietsland bestaat niet eens, tenzij wellicht in de dromerijen van sommige mensen die menen dat het misschien nog opgericht kan worden.. Dromen moogt ge doen maar, och-god, niet hele dagen, hé?
Over Dietsland wordt er in mijn straat nooit gefantaseerd en ik neem aan dat dit in de volgende straat ook zo is. Ik neem dus aan dat er in heel Vlaanderen maar weinig mensen zijn die aan zoiets denken als aan een toekomstig "Dietsland." Ik vind dat ge nog altijd een beetje bij de realiteit moet blijven en ik zie dat bij u niet zitten. Wat kan mij dat Dietsland overigens schelen? Gaan ze mij daar een pensioen betalen dat beter is dan het pensioen dat ik nu heb, onder Belgische vlag? Als ge peinst dat ze dat gaan kunnen moogt ge voor mijn part wel eens terugkomen maar ik heb de indruk dat gijzelf daarover nog niet verder nagedacht hebt! Altijd praktisch blijven!

Norbert

Laatst gewijzigd door Strandkruier : 15 oktober 2018 om 19:22.
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 19:24   #304
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht

W
aarom wilt gij nu per se een vlag voor "Dietsland?" Dietsland bestaat niet eens, tenzij wellicht in de dromerijen van sommige mensen die menen dat het misschien nog opgericht kan worden.. Dromen moogt ge doen maar, och-god, niet hele dagen, hé?
Over Dietsland wordt er in mijn straat nooit gefantaseerd en ik neem aan dat dit in de volgende straat ook zo is. Ik neem dus aan dat er in heel Vlaanderen maar weinig mensen zijn die aan zoiets denken als aan een toekomstig "Dietsland." Ik vind dat ge nog altijd een beetje bij de realiteit moet blijven en ik zie dat bij u niet zitten. Wat kan mij dat Dietsland overigens schelen? Gaan ze mij daar een pensioen betalen dat beter is dan het pensioen dat ik nu heb, onder Belgische vlag? Als ge peinst dat ze dat gaan kunnen moogt ge voor mijn part wel eens terugkomen maar ik heb de indruk dat gijzelf daarover nog niet verder nagedacht hebt! Altijd praktisch blijven!

Norbert
Weinig relevant. Voor WO I is er nooit sprake geweest van een Slovaakse staat. Toch ontstond deze staat na de ontmanteling van het Oostenrijks-Hongaarse Rijk. Volgens uw redenering zou Slovakije niet mogen bestaan...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 21:30   #305
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Waarom wilt gij nu per se een vlag voor "Dietsland?" Dietsland bestaat niet eens, ....
Net daarom, begod! Een sterk logo is een krachtig marketinginstrument.
En zoals ge hieronder stelt is het inderdaad zo dat er marketingtechnisch en PR-matig nog veel werk aan de Dietse winkel is.
Citaat:
Over Dietsland wordt er in mijn straat nooit gefantaseerd en ik neem aan dat dit in de volgende straat ook zo is. Ik neem dus aan dat er in heel Vlaanderen maar weinig mensen zijn die aan zoiets denken als aan een toekomstig "Dietsland."
Dietsland is altijd iets voor een kultureel bewuste elite geweest.

Citaat:
Ik vind dat ge nog altijd een beetje bij de realiteit moet blijven en ik zie dat bij u niet zitten.
Inderdaad, ik ben eerder een romantikus die als dusdanig de eigen kulturele identiteit van een organisch samenhangende gemeenschap voorop stelt.
En die zin boven nut stelt.
Citaat:
Wat kan mij dat Dietsland overigens schelen? Gaan ze mij daar een pensioen betalen dat beter is dan het pensioen dat ik nu heb, onder Belgische vlag?
Dergelijk plat materialisme en opportunisme is deze idealist volslagen vreemd.
Citaat:
Als ge peinst dat ze dat gaan kunnen moogt ge voor mijn part wel eens terugkomen maar ik heb de indruk dat gijzelf daarover nog niet verder nagedacht hebt!
Als romantikus denk ik er eerder aan van als een eigentijdse Lord Byron te gaan sneuvelen in de rangen van de PKK ipv van als gepensioneerde te gaan Benidormen.
Citaat:
Altijd praktisch blijven!
IK stel het Schone boven het praktische.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 15 oktober 2018 om 21:40.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 21:32   #306
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Welja, dergelijk plat materialisme is deze idealist volslagen vreemd.
Grappig is wel dat onze belgicist Strandkruier blijkbaar niet weet dat de Nederlandse pensioenen hoger liggen dan de Belgische.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 12:29   #307
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Net daarom, begod! Een sterk logo is een krachtig marketinginstrument.
En zoals ge hieronder stelt is het inderdaad zo dat er marketingtechnisch en PR-matig nog veel werk aan de Dietse winkel is.

Dietsland is altijd iets voor een kultureel bewuste elite geweest.

Inderdaad, ik ben eerder een romantikus die als dusdanig de eigen kulturele identiteit van een organisch samenhangende gemeenschap voorop stelt.
En die zin boven nut stelt.
Dergelijk plat materialisme en opportunisme is deze idealist volslagen vreemd. Als romantikus denk ik er eerder aan van als een eigentijdse Lord Byron te gaan sneuvelen in de rangen van de PKK ipv van als gepensioneerde te gaan Benidormen.
IK stel het Schone boven het praktische.
Geweldig mooi commentaar!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 12:31   #308
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 18:00   #309
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Geweldig mooi commentaar!
Commentaar.. Ja, inderdaad! En daar blijft het bij! Totdat hij op pensioen gaat! Als hij van de "Dietslandkas" gaat moeten leven zie ik hem er slecht voor staan!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 18:48   #310
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Commentaar.. Ja, inderdaad! En daar blijft het bij! Totdat hij op pensioen gaat! Als hij van de "Dietslandkas" gaat moeten leven zie ik hem er slecht voor staan!

Norbert
Voorlopig zit daar meer dan 1.300 miljard euro. Hoeveel euro zit er in de Belgische pensioenen? Verder is er alleen de discussie in Nederland over wijze van pensioenopbouw en het gebruik van de rekenrente.
Vraag mij af wat de gemiddelde dekkingsgraad is van de pensioenen in België met een recente van bijna nul!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 19:17   #311
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Voorlopig zit daar meer dan 1.300 miljard euro. Hoeveel euro zit er in de Belgische pensioenen? Verder is er alleen de discussie in Nederland over wijze van pensioenopbouw en het gebruik van de rekenrente.
Vraag mij af wat de gemiddelde dekkingsgraad is van de pensioenen in België met een recente van bijna nul!
Het gaat hem niet over die 1300 miljard euro's, hé, Edwin! Het gaat hem erover hoeveel we er van gaan krijgen? Toch simpel, nietwaar?

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 19:19   #312
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Commentaar.. Ja, inderdaad! En daar blijft het bij! Totdat hij op pensioen gaat! Als hij van de "Dietslandkas" gaat moeten leven zie ik hem er slecht voor staan!
Belangrijker is de vraag hoe ik er zal voor staan met de lege Belgische pensioenkas. Een situatie die Michel Daerden zaliger heeft verheven tot een onvergetelijke tragikomische slapstick.
Het lachen om zijn groenboek zal steeds groener worden om uiteindelijk wit van angst te worden voor zijn witboek....

https://www.youtube.com/watch?v=T7Dw9GL9Pdc
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 oktober 2018 om 19:22.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 19:22   #313
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Het gaat hem niet over die 1300 miljard euro's, hé, Edwin! Het gaat hem erover hoeveel we er van gaan krijgen? Toch simpel, nietwaar?

Norbert

Bij ons zouden de rechtse politici zeggen dat de Belgen zich rijk rekenen met hun aanvullende pensioenen met 5% rekenrente Dit is niet mijn mening.

Voor de vermogensbelasting rekent men bij ons met 4%, dus 5% zit er niet veel naast. Met 4% zouden de dekkingsgraden weer ver boven de 130% uitkomen en moeten ze weer indexeren. Denk niet dat de regering dit wil.

Ze hebben in jaren negentig toen de rente ook zo hoog was gegraaid in onze aanvullende pensioenpotten en willen dat opnieuw door individuele pensioenen in te stellen voordat de rekenrente weer de hoogte ingaat.

Bovendien lobbyen de verzekeringen al jaren bij de liberale VVD om de bedrijfstak pensioenfondsen open te gooien. Al met al is er geld zat, maar zien we dit geld nog wel is een politiek item.

Iets ander is de AOW, dat is de basisvoorziening en puur een omslagstelsel.

Je begrijpt nu wel mijn anti-liberale houding, de liberalen en andere vrijgevochte half misdadige figuren maken Nederland en Europa kapot.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 oktober 2018 om 19:32.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 19:37   #314
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Belangrijker is de vraag hoe ik er zal voor staan met de lege Belgische pensioenkas. Een situatie die Michel Daerden zaliger heeft verheven tot een onvergetelijke tragikomische slapstick.
Het lachen om zijn groenboek zal steeds groener worden om uiteindelijk wit van angst te worden voor zijn witboek....

https://www.youtube.com/watch?v=T7Dw9GL9Pdc
Bij ons is veel te verdelen, maar rekent men zichzelf arm en krijgt men na 50 jaar een fooitje mee. In België valt niets te verdelen en krijgt men ook een fooitje. Wat is het verschil? Denk ook dat symbool-figuren als Verhofstadt maar ook Rutte symbolen zijn van het door en door verrotte Europa waar men de hard werkende burgers besteelt. Ik haat neo-liberalisme.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 16 oktober 2018 om 19:39.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 19:41   #315
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Bij ons is veel te verdelen, maar rekent men zichzelf arm en krijgt men na 50 jaar een fooitje mee. In België valt niets te verdelen en krijgt men ook een fooitje. Wat is het verschil? Denk ook dat symbool-figuren als Verhofstadt maar ook Rutte symbolen zijn van het door en door verrotte Europa waar men de hard werkende burgers besteelt. Ik haat neo-liberalisme.
Ja! Ik zie het al! We gaan er hier niet aan uit geraken! Ik stap er hier dan maar uit, uit dit artikel!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 19:49   #316
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ja! Ik zie het al! We gaan er hier niet aan uit geraken! Ik stap er hier dan maar uit, uit dit artikel!

Norbert
Waarom.eigenlijk, ik ben het toch met u eens!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 19:54   #317
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik stap er hier dan maar uit, uit dit artikel!
OK! Veel kruigenot op het strand dan maar...
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 19:57   #318
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
OK! Veel kruigenot op het strand dan maar...
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2018, 21:51   #319
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik heb zeker ook geen moeite met de Bourgondische vlag.



Zeker als Katholieke Hollander uit het voormalige Grafelijke Holland is dat niet verkeerd. Na Gravin Jacoba van Beieren, onze laatste Gravin, is het vrij snel overgegaan naar het Bourgondische huis.

Met deze vlag grijpen we terug naar eerdere tijden.
Dat Filips II er een puinhoop van maakte later door deze vlag te misbruiken voor zijn religieuze contra-terreur, doet geen afbreuk van deze vlag.
Over deze vlag werd al gepost op de pagina's 3 en 4 van deze draad.

Ik ben toch wel tegen omdat die vlag onnederlands is; bijna elke vlag van een Nederlands vorstendom draagt een leeuw. We kunnen dus niet omheen een Leeuw. Dat is een must.

Een dreigende leeuw zoals die te Waterloo hoog verheven kijkt naar de erfvijand.
Ik zou kiezen voor een "neutrale" waardige zwarte. En als ik mijn revanchistisch trekje laat aan de oppervlakte komen, dan een strijdvaardige irredentistische leeuw met 17 pijlen in de ene, en een zwaard in de andere poot, zoals op de vorige bladzijde.

En om de noorderlingen tegemoet te komen mag die best ingekleurd worden met de kleuren van de prinsenvlag. Al vind ik zwart op geel toch wel een bijzonder sterke en aantrekkelijke kombinatie.
Maar goed, dat is mijn Vlaamse konditionering misschien.

En Ersnt, zet uw logo van destijds hier eens, want intussen zijt ge veranderd van logo, en gaat daardoor wat ik in het begin van deze draad schreef volledig de mist in.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 november 2018 om 21:59.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2018, 17:26   #320
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Met "onnederlands" bedoel ik dat het van oorsprong de vlag is van het hertogdom Bourgondië.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Duch%C3%A9_de_Bourgogne

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hertogdom_Bourgondi%C3%AB

(merk in de bovenstaande links het vlagverschil tussen de Franstalige en de Nederlandstalige Wikipedia.)


Maar bovendien was het blijkbaar ook de vlag waaronder .... de conquistadores, in Latijns Amerika een genocide hebben aangericht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Rijk


Het was dus geen vlag die uitsluitend betrekking had op de Habsburgse Nederlanden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Habsburgse_Nederlanden
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 november 2018 om 17:30.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be