Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2018, 11:05   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard 100 miljoen vogels gedood.

Door deze gedoogde moordenaar.

Citaat:
De 3.500.000 huiskatten in Nederland doden met zijn allen ieder jaar naar schatting 100.000.000 vogels.
https://www.trouw.nl/groen/katten-ki...gels~aa3bfbd2/

Kortom, wanneer je iets wil doen voor de natuur, dood dan eens een kat wanneer deze weer eens komt jagen in je tuin of daar zijn behoefte komt doen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 11:46   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Naam: infographics31.jpg
Bekeken: 240
Grootte: 81,6 KB

300.000.000 kippen geslacht per jaar in België. Die daarenboven nog een ellendig leven van 2 maand hebben gehad voor de slacht.

Kortom, als je iets wil doen voor de natuur....

Als je aan mijn kat raakt is het de laatste keer dat je de Bleu Sky hebt gezien.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 12:03   #3
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bijlage 108555

300.000.000 kippen geslacht per jaar in België. Die daarenboven nog een ellendig leven van 2 maand hebben gehad voor de slacht.

Kortom, als je iets wil doen voor de natuur....

Als je aan mijn kat raakt is het de laatste keer dat je de Bleu Sky hebt gezien.
Die vergelijking gaat natuurlijk niet op. Het gaat hier om zeldzame vogels en biodiversiteit die door een wildgroei van katten gedecimeerd worden ... voor niets.

Een en ander werd ook al geanticipeerd door de auteur. Je moet een kat een kat noemen, maar als je katteneigenaars hierop aanspreekt, dan worden ze boos en zijn ze niet meer vatbaar voor enige rede. Veelal betreft het vrouwen die niet verder geraken dan de mooie ogen en de mooie pels van het beest en al de rest is niet belangrijk.

Citaat:
Geen wonder dat hele woonwijken vogelvrij kunnen worden verklaard. Na deze constatering kan ik boze brieven verwachten, want voor veel mensen zijn katten heilige dieren.
Het is in ieder geval hoog tijd dat men hier iets aan gaat doen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 12:46   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Maak dat er meer natuur is. Kap wat minder bossen. Probeer geen 15 miljoen mensen op deze postzegel bij elkaar te proppen. Haal de "jagers" uit het laatste beetje natuur dat er rest.
Onze twee hebben op +10 jaar geen enkel, maar dan ook geen enkel vogeltje gepakt. Muizen daarentegen....

Al gaan betogen voor de EU tegen Malta? Hoeveel miljoenen worden er daar tijdens de trek telkens weer uit de lucht geschoten?

https://www.vogelbescherming.nl/actu...alta-gaat-door

Maar je zaagt liever over de katten, omdat ze in uw 5m² tuin komen kakken?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 maart 2018 om 12:50.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 12:47   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vogeltjes die geen kat kunnen ontwijken horen niet thuis in die omgeving. Da's puur natuur.

Ook, met de nieuwe regelgeving zou de aanwas van ongewenste katten sterk moeten verminderen. Alleen erkende kwekers zouden nog vruchtbare katten mogen hebben.

En natuurlijk. Wij moeten geen muizengif strooien of gruwelijke ruggengraatbrekende muizenvallen om die kleine knagers uit het huis te houden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 14:51   #6
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vogeltjes die geen kat kunnen ontwijken horen niet thuis in die omgeving. Da's puur natuur.
De gedomesticeerde kat heeft juist niks met natuur te maken, integendeel ze verstoort het natuurlijke evenwicht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ook, met de nieuwe regelgeving zou de aanwas van ongewenste katten sterk moeten verminderen. Alleen erkende kwekers zouden nog vruchtbare katten mogen hebben.
Hopelijk, dat valt af te wachten in hoeverre de regelgeving geen dode letter blijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En natuurlijk. Wij moeten geen muizengif strooien of gruwelijke ruggengraatbrekende muizenvallen om die kleine knagers uit het huis te houden.
Muizengif hoeft niet. Marters, wezels, egels, roofvogels, uilen, … lusten allemaal graag een muis. Heb je toch muizen in huis, dan kan een muizenval inderdaad soelaas brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maak dat er meer natuur is. Kap wat minder bossen. Probeer geen 15 miljoen mensen op deze postzegel bij elkaar te proppen.
Inderdaad, teveel mensen, een te hoge bevolkingsdichtheid zijn nefast voor de biodiversiteit. Als die mensen dan ook nog eens massaal katten gaan houden, die vervolgens willekeurig laten loslopen en jagen, is het hek helemaal van de dam.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Onze twee hebben op +10 jaar geen enkel, maar dan ook geen enkel vogeltje gepakt. Muizen daarentegen....?
Wat niet weet, niet deert? Overigens is niet uw persoonlijke situatie is representatief of relevant, wel de globale statistieken en die zijn dat katten een ware ravage aanrichten in de natuur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Maar je zaagt liever over de katten, omdat ze in uw 5m² tuin komen kakken?
Los van het feit dat het geen manieren zijn om uw huisdieren bij de buren hun behoefte te laten doen, is dat nog het minste van mijn zorgen. Dat aan hun eigen huisdier niet geraakt mag worden, maar dat hetzelfde huisdier ondertussen wel andere mag folteren en afslachten voor de fun, ook bij de buren, is dat wel.

Conclusie:
Overheid zou moeten zorgen voor minder katten en mensen met katten zouden omzichtiger met hun huisdier moeten omspringen. Katten in huis zijn niet het probleem, wel zijn die vrij rondlopen en reeds vroeg in het donker onder meer vogels bij bosjes wegplukken.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 14 maart 2018 om 14:52.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 14:51   #7
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vogeltjes die geen kat kunnen ontwijken horen niet thuis in die omgeving. Da's puur natuur.
Huiskatten komen hier niet voor in de natuur, idioot.
Die zijn een nevenproduct van mensen.
Net als plastic afval.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 14 maart 2018 om 14:51.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 15:02   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Huiskatten komen hier niet voor in de natuur, idioot.
Die zijn een nevenproduct van mensen.
Net als plastic afval.
Kakkerlakken zijn ook niet inheems. En zijn ook een resultaat van menselijke acties in deze contreien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 15:24   #9
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Door deze gedoogde moordenaar.



https://www.trouw.nl/groen/katten-ki...gels~aa3bfbd2/

Kortom, wanneer je iets wil doen voor de natuur, dood dan eens een kat wanneer deze weer eens komt jagen in je tuin of daar zijn behoefte komt doen.
Daar heb ik toch zwaar mijn bedenkingen bij. Dit zou willen zeggen dat elke kat gemiddeld 33 vogels doodt.

Ik heb 3 katten gehad, nu nog 2 en ze vingen slechts heel sporadisch een vogel. Als ze alledrie in totaal 10 vogels gevangen hebben op 14 jaar is het veel en meestal waren het dan nog vogels voor de kat, ttz te zwak om nog te overleven.

Het aantal pogingen dat ze ondernomen hebben is wel ontelbaar maar die vogels zijn slimme beesten.

Toegegeven, de katten hadden een belletje en dit zou helpen naar verluid.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 15:30   #10
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.223
Standaard

Om te voorkomen dat katten in je tuin komen kakken neem je best een kat. Die zorgt ervoor dat dat zijn/haar territorium is.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2018, 17:43   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Nog even over vogeltjes pakken.

Ik durf te stellen dat mijn tuin VOL vogeltjes van allerlei pluimage zit. Mussen, mezen (kool, staart en pimpel), vinken, roodborst, merels, kauwen, winterkoning, groenling, tortels, holenduif, houtduif, specht, al eens een gaai, sperwer(om een duif)..... Ik strooi dan ook kwistig met kippenvoer en hang bollen ten overvloed. En toch vangen die van ons geen vogel, geen enkele. Ze mogen wel enkel buiten als ik thuis ben en ook 's nachts zitten ze binnen.

Malta, Bleu? Geen antwoord?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 maart 2018 om 17:43.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2018, 21:51   #12
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nog even over vogeltjes pakken.

Ik durf te stellen dat mijn tuin VOL vogeltjes van allerlei pluimage zit. Mussen, mezen (kool, staart en pimpel), vinken, roodborst, merels, kauwen, winterkoning, groenling, tortels, holenduif, houtduif, specht, al eens een gaai, sperwer(om een duif)..... Ik strooi dan ook kwistig met kippenvoer en hang bollen ten overvloed. En toch vangen die van ons geen vogel, geen enkele. Ze mogen wel enkel buiten als ik thuis ben en ook 's nachts zitten ze binnen.

Malta, Bleu? Geen antwoord?


ik heb een tuin van 30 are die een uitverkoren verblijfplaats is van een tiental katten uit de buurt die hun leven begonnen zijn als kinderspeelgoed en waarvan er naar sommigen nog weinig omgekeken wordt.
Vorige zomer heeft er een kat; ik weet niet dewelke het kan zijn; ergens jongen geworpen waarvan eentje het overleefd heeft. Ik vermoed dat ze het kippenhok van een van de buren uitgekozen heeft als schuilplaats.
Ondanks ze geweldig schuw is richt ze wel een ravage aan.
Bosduiven en Turkse tortels zijn uitverkoren prooien.
Mijn gazon ligt momenteel op drie plaatsen vol met pluimen, restanten dus van drie moorden weeral.
Maar wat betreft de kleinere parkvogels zijn de ergste moordenaars toch de kouwen. Elke nest plunderen ze weer binnenkort en zelfs de jonge vogels worden gedood en meegenomen om te dienen als voedsel voor hun jongen.
Gelukkig heb ik nog een deel woonblokken hangen waar o.a. diverse soorten mezen in terecht kunnen met nieuwe kroost. Anders werd alles uitgeroeid want die kraaien zijn ook in overtal en worden ook weer beschermd door de groene jongens die via onkundige inzet de ergste zijn om de natuur om zeep te helpen.
Nu ja; die wilde kat vooral begint op mijn zenuwen te werken.
Zij houdt van rulle grond; maakt dus gaten op plaatsen waar ik zaai en als ik niet oppas zit ik nogal dikwijls met mijn handen in kattepis en stront.
Als het blijft duren ga ik in het asiel een kooi halen en ze vangen.
Dan krijgt ze een spuitje en ben ik van veel ellende verlost.
En dan zijn er nog de katten die minder schuw zijn. Ergens hebben die mogelijk een baasje. Maar als ik ze kan vangen neem ik ze ook mee naar het asiel en hebben ze via hun nummer geen baasje uit de buurt of helemaal geen nummer dan moeten ze er ook aan. Als het asiel mij daarover vragen stelt krijgen ze dit antwoord. Wil je een kat als huisdier dan moet je ze verzorgen en moet ze identificeerbaar zijn.
Ik ga van mijn hart een steen maken. Het is welletjes aan het worden met al dat kinderspeelgoed uit de buurt. Eigenaars van die beesten moeten maar moeite doen om deze te beschermen en daardoor ook voorkomen dat er misschien kindertraantjes zullen vloeien.
Het plezier voor hen en de miserie voor een ander is wel een prachtige levensstijl maar het moet maar eens stoppen.
Trouwens volgens de wet moeten katten identificeerbaar zijn.
En hopelijk binnenkort ook steriel. Hoera dus!
En over de tekenplaag zal ik maar zwijgen zeker.
Want hier ook zijn die katten de voornaamste verspreiders.
Dat heeft mij ook al een paar bezoeken aan dokters van wacht gekost.
Teek op scrotum telkens. Die smerige beesten weten ook waar het gezellig warm is. Bloederige smurrie telkens ook. Een scrotum is nu eenmaal een plaats met veel door mekaar lopende rimpeltjes. Probeer maar een teek te verwijderen die zich op een kruispunt ingegraven heeft.
En antibiotica slikken hoort er natuurlijk ook bij.
Plezant is anders hoor.

Laatst gewijzigd door werkman : 15 maart 2018 om 22:05.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 02:23   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een verwilderde kat vangen en naar het asiel brengen is het meest logische dat je kan doen.

Langs de andere kant, wat mijn echtgenote en ik doen is wel een pak meer moeite, maar zwerfkatten die ons accepteren kunnen een goed huis krijgen, maar verliezen automatisch hun vruchtbaarheid. De kosten van de ingreep/vaccinaties/chippen betalen we wel.

Teken/vlooien. Prima middelen om te voorkomen dat die politici der insectenwereld zich op de kat nestelen zonder dood te vallen. Ook dit is niet gratis, maar oh zo gemakkelijk.

Ja, er zijn teveel verwilderde katten, of het gevolg van "wilde" nestjes.
Of van minder begaafde individuen die zo'n kitten ongelofelijk schattig vinden, maar er snel genoeg van hebben omdat er meer kosten/werk aan vasthangt dan gewoon een bakje melk en wat brokjes zetten (koeiemelk of room is vragen voor meters diaree en braaksel ten andere). En die dan maar buitenschoppen of ergens dumpen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 08:09   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Teken op uw scrotum werkman? Al meerdere keren? Zou je uw grote boodschap niet op een andere plek beginnen doen dan in het (hoge) gras? Ik heb een weide van 60 are achter mijn woning, loop daar dagelijks rond maar heb nog nooit een teek gehad, laat staan op mijn scrotum. Blijkbaar doe je iets verkeerd?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 maart 2018 om 08:09.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 08:49   #15
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Door deze gedoogde moordenaar.



https://www.trouw.nl/groen/katten-ki...gels~aa3bfbd2/

Kortom, wanneer je iets wil doen voor de natuur, dood dan eens een kat wanneer deze weer eens komt jagen in je tuin of daar zijn behoefte komt doen.
Tanden en klauwen laten trekken.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 09:02   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

1 miljard vogels jaarlijks gedood, door ruiten:

Citaat:
http://www.infotalia.com/nld/tuin/tu...il.asp?id=2217

Vogels en ruiten: een gevaarlijke combinatie

Vogels en ruiten: een gevaarlijke combinatie - raam - ramen Misschien ben je zelf al eens opgeschrikt door een vogel die zich ter pletter vloog tegen één van je ramen? Opvallend hoe hard zo’n klap kan zijn! Wij gingen na wat de oorzaak én mogelijke oplossingen zijn...

Oorzaak: glas

Vogels sterven zelden van ouderdom. Botsen ze niet tegen natuurlijke vijanden op, dan zijn het kunstmatige: onze ruiten bijvoorbeeld. Vooral trekvogels sterven wereldwijd in groten getale door botsingen met obstakels van glas. De Vlaamse vogelbescherming spreekt van één miljard slachtoffers op jaarbasis.

Trekvogels vliegen massaal te pletter tegen flatgebouwen met glazen constructies in steden. Ook gewone huizen met ruiten houden een risico in voor vogels. Met grote glaspartijen willen we immers meer en meer de natuur in ons huis halen. Alleen kennen de vogels het verschil niet meer tussen buiten- en binnenshuis, want ruiten zijn onzichtbare hindernissen voor vogels. Een vogel die opgejaagd wordt en in paniek is, meent door het huis de kortste ontsnappingsroute te vinden, want in de ramen ziet hij de weerspiegeling van de lucht en wolken. Tijdens de broedtijd verdedigen vogels hun territorium dan weer tegen soortgenoten. Vliegen ze in de richting van een weerspiegelende ruit, dan zien ze hun eigen spiegelbeeld als een indringer die ze moeten verdrijven...

Aan welke gevaren stellen we vogels bloot? Tegenwoordig zijn ramen niet de enige onderdelen in glas...

Doorzichtige ruiten
Spiegelende ruiten
Getinte ruiten
Glazen (schuif)deuren
Glazen windschermen
Serre
Veranda...

Let op met een voedertafel die je vlak bij je huis plaatst. Roof- of huisdieren schrikken die etende beestjes op, waardoor ze in paniek alle kanten opvliegen en per ongeluk tegen een raam kunnen botsen.

Oplossingen: zichtbaar glas

Glas is niet meer weg te denken uit de hedendaagse architectuur. De enige oplossing is dus de hindernissen zichtbaar maken voor vogels. Waarmee doe je dat?

Gordijnen
Kralengordijnen
Bamboestokjes
Uitgespannen net
Stroken huishoudfolie
Stroken aluminiumfolie
Stickers van vogel- of andere afbeeldingen...
Dat laatste Stickers van vogel- of andere afbeeldingen... helpt niet, toch niet bij ons huis...

Als het soms eens niet te hard knalt, vogeltje snel binnenhalen en warm houden, indien ze hun nek niet gebroken hebben... zijn ze enkel maar versufd. Na een vijftal minuten vliegen ze weer....

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2018 om 09:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 11:30   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

En windmolens...hoeveel zeevogels sterven niet door tegen een windmolen (op zee) te vliegen? Breek die ondingen snel weer af en bouw een kerncentrale extra, het zal het vogelbestand zeker ten goede komen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 16 maart 2018 om 11:31.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 11:44   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En windmolens...hoeveel zeevogels sterven niet door tegen een windmolen (op zee) te vliegen? Breek die ondingen snel weer af en bouw een kerncentrale extra, het zal het vogelbestand zeker ten goede komen.
Vééél minder als gedacht, 0,007 % van de mens gerelateerde activiteiten, studie uit Canada 2013:
Citaat:
https://www.eco-logisch.nl/Community...ContentID=3532

Hoeveel vogels sterven er in de wieken van windmolens? Lang niet zoveel als in de klauwen van katten en tegen de ramen van huizen, toont een onderzoek.

Tegenstanders schilderen windmolens regelmatig af als grote vogelverslinders. Dat blijkt niet waar. Een (bloedserieus) onderzoek naar vogelsterfte in Canada toont dat van de 270 miljoen vogels die jaarlijks in Canada sterven door mens-gerelateerde activiteiten windmolens verantwoordelijk zijn voor 0,007 procent.

De studie van Environment Canada werd begin deze maand gepubliceerd. Richard Elliot van Environment Canada zei in een interview met CBC dat de geschatte 270 miljoen voortvloeit uit een totaal van 10 miljard vogels. “We hebben heel veel vogels en dat is waarschijnlijk maar goed ook want we vermoorden er ook een hoop.”

Top 5:

1 - Huiskatten en 2. wilde katten zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor zo’n 200 miljoen slachtoffers.

3. - Hoogspanningsleidingen en gebouwen (huizen) zorgen jaarlijks beide voor ongeveer 25 miljoen slachtoffers.

4. - Verkeer is verantwoordelijke voor zo’n 14 miljoen dode vogels. Deze oorzaken zijn verantwoordelijk voor 95 procent van het totale aantal.

5. - Andere grote veroorzakers van vogelsterfte zijn jacht (5 miljoen),
6. - pesticiden gebruikt in de landbouw (2,7 miljoen),
7. - oogsten (2,2 miljoen),
8 - commerciële bosbouw (1,4 miljoen),
9. - zendmasten (220.000).
10. De top 10 wordt gecompleteerd met 150.000 slachtoffers door waterreservoirs die gebruikt worden om hydro-elektriciteit op te wekken.
11. ?
12 ?
13. Windmolens komen pas terug op de dertiende plaats met ongeveer 20.000 slachtoffers.

Wel wordt verwacht dat windenergie in Canada de komende 10 jaar zal vertienvoudigen.

Energiebedrijf Eneco, dat vandaag bekend maakte een vergunning te hebben voor een nieuw windmolen park op de Noordzee, schat dat huidige en toekomstige windmolens in Nederland gezamenlijk jaarlijks ongeveer 40.000 vogelslachtoffers zullen maken.
Bron: Duurzaam bedrijfsleven
Windmolens komen dus pas op de dertiende plaats, met veel meer windmolens -> x 10 wslk op de 9 of 10e plaats.

Hoeveel vliegen er eigenlijk tegen die kerncentrales? Of uit de activiteiten van kerncentrales? Staan die niet op de 11e plaats?

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2018 om 12:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 11:56   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoeveel vliegen er tegen die kerncentrales?
Staan daar vensters in?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 12:03   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Staan daar vensters in?
Hoeft niet, zie hierboven, staan in zendmasten en waterreservoirs vensters?

1 - Huiskatten en 2. wilde katten zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor zo’n 200 miljoen slachtoffers.

3. - Hoogspanningsleidingen en gebouwen (huizen) zorgen jaarlijks beide voor ongeveer 25 miljoen slachtoffers.

4. - Verkeer is verantwoordelijke voor zo’n 14 miljoen dode vogels.
Deze oorzaken zijn verantwoordelijk voor 95 procent van het totale aantal.

5. - Andere grote veroorzakers van vogelsterfte zijn jacht (5 miljoen),

6. - pesticiden gebruikt in de landbouw (2,7 miljoen),
7. - oogsten (2,2 miljoen),
8 - commerciële bosbouw (1,4 miljoen),
9. - zendmasten (220.000).

10. De top 10 wordt gecompleteerd met 150.000 slachtoffers door waterreservoirs die gebruikt worden om hydro-elektriciteit op te wekken.

11. ?
12 ?

13. Windmolens komen pas terug op de dertiende plaats met ongeveer 20.000 slachtoffers.

Laatst gewijzigd door Micele : 16 maart 2018 om 12:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be