Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2021, 17:59   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
2400Kwu zou te dekken zijn met zonnepanelen. Mits een thuisaccu van 50kwu voor die ene week per jaar.
Heb jij echt schrik dat je een week per jaar geen stroom hebt?

Alles ligt dan plat hé. Ook geen enkele ICE kan dan tanken. Tenzij die jerrycans opgepot heeft.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2021 om 18:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 18:11   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.289
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb jij echt schrik dat je een week per jaar geen stroom hebt?

Alles ligt dan plat hé. Ook geen enkele ICE kan dan tanken. Tenzij die jerrycans opgepot heeft.
Ik zou het lastig vinden, en onze (r)overheid zal het wel zodanig regelen dat iedereen er ongemak van ondervind. Behalve de politici.

Want ze gaan niet alles plat laten vallen, alleen de kiezers. Iedereen een uurtje of 2 per dag elektriciteit, lekker in voorgekauwde blokjes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 18:49   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou het lastig vinden, en onze (r)overheid zal het wel zodanig regelen dat iedereen er ongemak van ondervind. Behalve de politici.

Want ze gaan niet alles plat laten vallen, alleen de kiezers. Iedereen een uurtje of 2 per dag elektriciteit, lekker in voorgekauwde blokjes.
Leuk scenario voor een film.

Het boek Blackout (Marc Elsberg) heb ik lang geleden al gelezen.

https://www.standaardboekhandel.be/p...-9789402302189

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2021 om 18:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 19:16   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.289
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Leuk scenario voor een film.

Het boek Blackout (Marc Elsberg) heb ik lang geleden al gelezen.

https://www.standaardboekhandel.be/p...-9789402302189
Blijkbaar hebben sommige van onze ambtenaren en politici dat boek ook gelezen. Hoe gingen de afschakelplannen weer?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 19:24   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

In Duitsland willen ze gas ook als groene investering beschouwen ... kernenergie dat mag geen groen etiket krijgen, neen hoor, maar gas wel ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 17 november 2021 om 19:25.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 19:37   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik kan geen 600 kWh besparen want ik verbruik minder dan 500kWh per jaar. Gij wilt mij op de rollen om uw reusachtige ecologische voetafdruk te sponsoren ofzo ? Ik vrees dat ge uwe Tesla gaat mogen wegdoen en in de stad kunt gaan wonen als je echt iets voor de planeet wilt betekenen.
Dat vraagt niemand. Waarom neem jij een discussie überhaupt persoonlijk?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 19:49   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blijkbaar hebben sommige van onze ambtenaren en politici dat boek ook gelezen. Hoe gingen de afschakelplannen weer?
En de schrik zit er nog in?
Mijn persoonlijk afschakelplan is zo. Ik zet de eetwaren buiten in de kou. Zet de hoofdschakelaar af. Kruip in bed met vrouwlief, eens goed doorslapen.

Tiens, op dreiging van een oeroude wet van 1945, kwam er een KB van 2002, dat is bijna 20 jaar. Uiteindelijk MB van 2005 ook al 16 jaar, en de tekst is wat aangepast 6 jaar geleden.

Citaat:
http://www.ejustice.just.fgov.be/eli...5011264/justel

3 JUNI 2005. - Ministerieel besluit tot vaststelling van het afschakelplan van het transmissienet van elektriciteit
(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 18-08-2005 en tekstbijwerking tot 23-11-2015)

Bron : ECONOMIE, KMO, MIDDENSTAND EN ENERGIE
Publicatie : 18-08-2005 nummer : 2005011264 bladzijde : 36274 PDF : originele versie
Dossiernummer : 2005-06-03/41
Inwerkingtreding : 28-08-2005

Artikel 1. Het afschakelplan bedoeld in artikel 312, § 5, van het koninklijk besluit van 19 december 2002 houdende een technisch reglement voor het beheer van het transmissienet van elektriciteit en de toegang ertoe, wordt vastgesteld in de bijlage bij dit besluit.

Art. 2. De inbreuken op de bepalingen "3. Procedure bij schaarste [1 of dreiging tot schaarste]1" van de bijlage bij dit besluit worden opgespoord, vastgesteld, vervolgd en gestraft overeenkomstig de bepalingen van de hoofdstukken II en III van de wet van 22 januari 1945, betreffende de economische reglementering en de prijzen.
Was er überhaupt nog een ander Europees land met een afschakelplan?
Het is eerder een Belgische mop dan.

Eens kijken of er überhaupt een wiki-page van gemaakt is.
Een unieke, enkel voor Belpaniek het politiek recordland van rare wetten, ik denk daar aan de langste wegcode van de wereld.

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Afscha...(elektriciteit)

Volgens critici is het afschakelplan echter het ongelukkige gevolg van een gebrek aan een vooruitziend energiebeleid met investeringen in alternatieven, na de voorgenomen kernuitstap van 2003.[9][10]
Bibber en beef...

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2021 om 19:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 19:57   #28
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat vraagt niemand. Waarom neem jij een discussie überhaupt persoonlijk?
Je schrijft zelf dat mocht iedereen jouw persoonlijke goede voorbeeld volgen en 600 kWh besparen door een staanlamp te vervangen dat straf zou zijn. Ik reageer enkel dat ik jouwe persoonlijke goede voorbeeld niet kan volgen omdat ik zoveel niet verbruik. Gaat de maan trouwens nog verlicht zijn als die staanlamp weg is ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:04   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Je schrijft zelf dat mocht iedereen jouw persoonlijke goede voorbeeld volgen en 600 kWh besparen door een staanlamp te vervangen dat straf zou zijn. Ik reageer enkel dat ik jouwe persoonlijke goede voorbeeld niet kan volgen omdat ik zoveel niet verbruik. Gaat de maan trouwens nog verlicht zijn als die staanlamp weg is ?
Schreef ik dat zo? Waar ? In welke zin?

Nog eens plakken.

" Moesten nu 3 miljoen huishoudens hetzelfde kunnen besparen dat is 1,8 TWh minder. Straf hé. "

Er zijn alvast 100.000 gezinnen met 3 staanlampen. Dat kompenseert 100.000 zonder zware (halogeen) staanlamp.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2021 om 20:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:05   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.289
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de schrik zit er nog in?
Schrik,neen. Ik heb mijn voorzorgen genomen. Mijn diepvries gaat niet ontdooien voor een week of 4.
Citaat:
Mijn persoonlijk afschakelplan is zo. Ik zet de eetwaren buiten in de kou. Zet de hoofdschakelaar af. Kruip in bed met vrouwlief, eens goed doorslapen.
Etenswaren in 5°C (zoals nu), welk voordeel?
Die hoofdschakelaar, waarom af zetten, "ze" doen dat voor u?
In bed kruipen, naast vrouwlief. Tof, doe ik ook graag. 1 van de dingen die dan gebeuren is boeken lezen. De post coïtale pagina's (anderen roken er dan eentje, hun probleem). Zonder licht nogal moeilijk, en met kaarsen is het niet ideaal, noch veilig. (we hebben wel 8000 kaarsen liggen, ooit eens gekocht via een veiling)

Citaat:
Tiens, op dreiging van een oeroude wet van 1945, kwam er een KB van 2002, dat is bijna 20 jaar. Uiteindelijk MB van 2005 ook al 16 jaar, en de tekst is wat aangepast 6 jaar geleden.
Is het een wet en/of een bureaucratische regeling? In alle geval, op straffe van een boete kan onze (r)overheid dat door onze neus rammen.
Citaat:
Was er überhaupt nog een ander Europees land met een afschakelplan?
Het is eerder een Belgische mop dan.
Goeie vraag, en die Belgische moppen vind ik wat minder grappig.

Citaat:
Eens kijken of er überhaupt een wiki-page van gemaakt is.
Een unieke, enkel voor Belpaniek het politiek recordland van rare wetten, ik denk daar aan de langste wegcode van de wereld.
Bibber en beef...
Ik ben het hier roerend mee eens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 20:15   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Etenswaren in 5°C (zoals nu), welk voordeel?
Die hoofdschakelaar, waarom af zetten, "ze" doen dat voor u?
Ik wil extra stroom sparen, hé. Het afschakelplan spaart maar 1-2 uur.

Citaat:
In bed kruipen, naast vrouwlief. Tof, doe ik ook graag. 1 van de dingen die dan gebeuren is boeken lezen. De post coïtale pagina's (anderen roken er dan eentje, hun probleem). Zonder licht nogal moeilijk, en met kaarsen is het niet ideaal, noch veilig. (we hebben wel 8000 kaarsen liggen, ooit eens gekocht via een veiling)
Kaarsen hebben we ook nog. Maar ook enkele zaklampen met batterijen die verdomd lang meegaan alvorens op te laden.

Citaat:
Is het een wet en/of een bureaucratische regeling? In alle geval, op straffe van een boete kan onze (r)overheid dat door onze neus rammen.
alles kan, een nucleaire ramp ook. Of de Vesder die tot het dak overloopt, maar dat is even realiteit geweest.

Citaat:
Goeie vraag, en die Belgische moppen vind ik wat minder grappig.

Ik ben het hier roerend mee eens.
Daar hoef ik dus niets aan toe te voegen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 06:54   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik ga alvast 600 kWh per jaar sparen door 1 staanlamp buiten te kegelen.

De nieuwe staanlamp komt wel pas aan half december. Tzal voor 2022 zijn.

Moesten nu 3 miljoen huishoudens hetzelfde kunnen besparen dat is 1,8 TWh minder. Straf hé.

En zeggen dat al de huishoudens ca. 22% van het totaal verbruiken.

Neem dat in uw staanlamp een lamp zit van 60 wat.
Als je die dan dag en nacht laat branden, 365 dagen / jaar, dan kom je niet aan 600 KWh.

En tegenwoordig is dat met ledlamp iets van 5 of 10 wat
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 06:58   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Natuurlijk terwijl er een kookplaat aanhangt kun je niet rijden.
Waarom niet?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 07:53   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.289
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Neem dat in uw staanlamp een lamp zit van 60 wat.
Als je die dan dag en nacht laat branden, 365 dagen / jaar, dan kom je niet aan 600 KWh.

En tegenwoordig is dat met ledlamp iets van 5 of 10 wat
Ik vermoed dat er een halogeenlamp van 400W in zit. Da's maar 4 uur per dag dan dat die zou branden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 10:10   #35
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Diepvriezer op - 16 of - 18gr houden of ijskast tussen 5 of 7 Gr houden, dat verbruik is te verwaarlozen, de energie om er te geraken is al verbruikt.
Nu met mijn digitale meter kan ik dit perfect volgen.
Sluimer verlies dat zou je kunnen opvangen met een kleine windmolen(s) van 38 v DC op uw omvormer van PV installatie. Heb je daar geen aansluiting meer voor laat die dan bij een kring plaatsen op PV panelen van elk 38 v DC
Let wel op moet gekeurd worden, bij installaties met nog GSC zal dit niet mogen.

Laatst gewijzigd door Deo : 18 november 2021 om 10:17.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 17:04   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Neem dat in uw staanlamp een lamp zit van 60 wat.
Als je die dan dag en nacht laat branden, 365 dagen / jaar, dan kom je niet aan 600 KWh.

En tegenwoordig is dat met ledlamp iets van 5 of 10 wat
Ik zal toch eens proberen of je het snapt, blijkbaar ggl je niet op zware staanlampen die naar boven verlichten of uplighters. Ook gecombineerd met leeslamp.

Mijn oude "staanlamp" is een zware uplighter, en ik heb een grote living (36 m²) met open nok, dus de living is in het midden zowat 4 meter hoog, gemiddelde hoogte alvast meer dan 3 meter (25 graad dak, bungalow).

Wil je degelijke indirecte (schuine) plafondverlichting (ook sfeer) in dat geval heb je dus pakweg 8000 Lumen nodig. Plafond is wit met smalle houten draagbalken ertussen.

In de oude tijd had je dus uplighters met halogeenstaafjes tot 500 Watt:
Deze : https://www.lumimania.be/halogeenlam...kaArzDEALw_wcB Halogeenlamp R7s/500W/230V

Dan had je later de eco-halogeen staafjes die wat duurder waren maar je spaarde 100 Watt voor hetzelfde aantal Lumen, de betere gaan >1,5 jaar mee en na een jaar beginnen ze te verzwakken, deze https://www.lampdirect.be/nl/osram-6...IaAiKbEALw_wcB
Specificaties Osram 64702 Haloline Eco ES 400W R7S

Dus ik verbruik nu minstens 400 watt OK? Of nog wat meer wegens verliezen (dimmer volle bak), kan 420 Watt zijn.

Als daar een A++ Led in komt die 48/50 Watt verbruikt en 7500 Lumen afstraalt spaar ik pakweg 370 Watt OK?

In de winter staat die staanlamp al om 16h30 aan tot pakweg 24h dat is 7,5 uur. In de zomer veel minder pakweg 2,5 uur. En de andere seizoenen doet er niet echt toe dat is tussenin.
10 uur gedeeld door 2 is gemiddeld 5 uur per dag, OK?

Nemen we 320 dagen per jaar dat ik savonds altijd thuis ben.
320d * 5 = 1600 uur
1600 uur * 370 Watt = 592.000 Wattuur of opgerond 600 kWh/jaar.

Want we zijn de laatste jaren toch significant meer thuis wegens pandemie.

Wat jij bedoelt zijn eerder fifty leeslampen met ook licht naar het plafond die in de hoek van de living staan, de onze staat in het midden van de living aan ene kant en verlicht 90% van het plafond dat veel groter is dan een plat plafond.

Afzonderlijke staanlampjes hebben we ook in een paar hoeken die hebben allemaal de kleinste leds, en die staan niet altijd aan. Leeslampje ook, maar die heb ik zelden nodig als de uplighter aan staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vermoed dat er een halogeenlamp van 400W in zit. Da's maar 4 uur per dag dan dat die zou branden.
vwala.

Nu deze besteld, wel voor € 751 vanuit D alles incl. :
https://www.idealo.de/preisvergleich...opp-share.html

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2021 om 17:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 18:47   #37
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik zal toch eens proberen of je het snapt, blijkbaar ggl je niet op zware staanlampen die naar boven verlichten of uplighters. Ook gecombineerd met leeslamp.

Mijn oude "staanlamp" is een zware uplighter, en ik heb een grote living (36 m²) met open nok, dus de living is in het midden zowat 4 meter hoog, gemiddelde hoogte alvast meer dan 3 meter (25 graad dak, bungalow).

Wil je degelijke indirecte (schuine) plafondverlichting (ook sfeer) in dat geval heb je dus pakweg 8000 Lumen nodig. Plafond is wit met smalle houten draagbalken ertussen.

In de oude tijd had je dus uplighters met halogeenstaafjes tot 500 Watt:
Deze : https://www.lumimania.be/halogeenlam...kaArzDEALw_wcB Halogeenlamp R7s/500W/230V

Dan had je later de eco-halogeen staafjes die wat duurder waren maar je spaarde 100 Watt voor hetzelfde aantal Lumen, de betere gaan >1,5 jaar mee en na een jaar beginnen ze te verzwakken, deze https://www.lampdirect.be/nl/osram-6...IaAiKbEALw_wcB
Specificaties Osram 64702 Haloline Eco ES 400W R7S

Dus ik verbruik nu minstens 400 watt OK? Of nog wat meer wegens verliezen (dimmer volle bak), kan 420 Watt zijn.

Als daar een A++ Led in komt die 48/50 Watt verbruikt en 7500 Lumen afstraalt spaar ik pakweg 370 Watt OK?

In de winter staat die staanlamp al om 16h30 aan tot pakweg 24h dat is 7,5 uur. In de zomer veel minder pakweg 2,5 uur. En de andere seizoenen doet er niet echt toe dat is tussenin.
10 uur gedeeld door 2 is gemiddeld 5 uur per dag, OK?

Nemen we 320 dagen per jaar dat ik savonds altijd thuis ben.
320d * 5 = 1600 uur
1600 uur * 370 Watt = 592.000 Wattuur of opgerond 600 kWh/jaar.

Want we zijn de laatste jaren toch significant meer thuis wegens pandemie.

Wat jij bedoelt zijn eerder fifty leeslampen met ook licht naar het plafond die in de hoek van de living staan, de onze staat in het midden van de living aan ene kant en verlicht 90% van het plafond dat veel groter is dan een plat plafond.

Afzonderlijke staanlampjes hebben we ook in een paar hoeken die hebben allemaal de kleinste leds, en die staan niet altijd aan. Leeslampje ook, maar die heb ik zelden nodig als de uplighter aan staat.


vwala.

Nu deze besteld, wel voor € 751 vanuit D alles incl. :
https://www.idealo.de/preisvergleich...opp-share.html
Zit een pint te drinken kan je die staanlamp boven mij zetten,zit ik lekker warm
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 22:56   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Zit een pint te drinken kan je die staanlamp boven mij zetten,zit ik lekker warm
Idd, behalve dan in de zomer als je het koel wilt houden in de living...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2021, 04:16   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.289
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, behalve dan in de zomer als je het koel wilt houden in de living...
Krachtbron voor een absorptiekoeler?
Lampeke aan, radiator koud, ventilator die de kou naar de te warme persoon blaast.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2021, 12:21   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Krachtbron voor een absorptiekoeler?
Lampeke aan, radiator koud, ventilator die de kou naar de te warme persoon blaast.
Dank u het valt nog best mee bij ons geisoleerd huisje ook bij 35 graden buitentemperatuur. Ook snachts slapen we nog heel goed (is altijd beneden in een bungalow).
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be