Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 december 2018, 12:03   #5861
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Rusland haalt maar een fractie op van z'n grondstoffen, in de grond zijn ze extreem rijk.

Turkije heeft nog geen sancties te verwerken en is de draaischijf tussen Europa en het Midden Oosten, het zou veel sterker moeten zijn dan het nu is. De grootste luchthaven van Turkije heeft 60 miljoen passagiers met een maximum van 90 miljoen die ze niet halen, dus van waar gaan ze die 200 miljoen halen? Een megalomaan project van een dictator, meer is het niet.

Je wordt verblind door de luchthaven en grote steden, het toont modern en rijk maar dat zijn ze nauwelijks, dubbel zo rijk als Iran, dat wel, maar 4 keer lager dan België en de helft van Griekenland (per capita).

De Koerdische gebieden mag je niet in en de grote oorlog moet nog beginnen, ik zou geen geld zetten op die Turkse economie.
Om mij te "verblinden"op gebied van grote steden moet ge al van ver komen. Ik heb niet ineens een grote liefde voor Turkije maar over hun mogelijkheden. Deze week ben ik trouwens een paar dagen naar Beirut geweest met alleen een tussenlanding in Istanbul. Hun nieuwe luchthaven wordt echt zo groot en is nodig.

Toen ik begin jaren negentig zei dat China de grootste economie ter wereld ging worden werd ik uitgelachen. Toen kwam men ook met allerhande argumenten af die het China van toen en het verleden weerspiegelden.

Turkije is trouwens geostrategisch broodnoodzakelijk. Het is niet voor niets dat Trump terug gisteren lange tijd met Erdogan aan de telefoon heeft gehangen voor Syrië natuurlijk maar ook voor wederzijdse handel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 12:32   #5862
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard Een zottenkot!

De verbijstering in Washington en aanbelanden is toch wel totaal hoor.

We zien hoe deze President zijn personeel,waaronder verschillenden die als "bekwaam" beschouwd werden,behandelt.Binnen de Republikeinse Partij is er steeds meer ontevredenheid en,we mogen dat veilig aannemen,zijn de maneuvers al begonnen om ervoor te zorgen dat dit soort "Presidentschap" namens de GOP een eenmalige gebeurtenis moet zijn...

Wat ook niet helpt (maar niet typisch voor dit Presidentschap) is de Government shutdown doordat er voor een ganse reeks overheidsdiensten (inclusief het laten branden van de lichtjes in de Kerstboom bij het Witte Huis) geen budgetten goedgekjeurd geraken....


Maar meer algemeen.....het houdt niet op onder deze President,iedere en elke politieke gang van zaken is maar één Tweet verwijderd van chaos...

Op CNN had men het ook over de verbijstering bij de Amerikaanse Strijdkrachten die,onder deze President,als zotte kiekens heen en weer geslingerd worden alover de aardbol ,en nu blijkbaar,en wel asap,alle opgebouwde relaties in Syrie achter moeten laten....


Zelfs de "man in Moskou" lijkt het niet meer te weten en begint nu plotseling (voor het eerst in zeker 30 jaar) weer te "dreigen" met nucleaire oorlog of zo....

Onderwijl vindt deze President het ook nog eens leuk om de "Federal reserve" (een van de regering van de VS onafhankelijk Instituut) aan te vallen omtrent rentepolitiek,is de beurs aan het inzakken en,onder Meneer Trump zijn de overheidsuitgaven helemaal niet gedaald .....




Gastjes,dit is NIET goed,eigenlijk heeft "den Donald" helemaal niks in controle,zelfs zichzelf niet.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 december 2018 om 12:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 12:42   #5863
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De verbijstering in Washington en aanbelanden is toch wel totaal hoor.

We zien hoe deze President zijn personeel,waaronder verschillenden die als "bekwaam" beschouwd werden,behandelt.Binnen de Republikeinse Partij is er steeds meer ontevredenheid en,we mogen dat veilig aannemen,zijn de maneuvers al begonnen om ervoor te zorgen dat dit soort "Presidentschap" namens de GOP een eenmalige gebeurtenis moet zijn...

Wat ook niet helpt (maar niet typisch voor dit Presidentschap) is de Government shutdown doordat er voor een ganse reeks overheidsdiensten (inclusief het laten branden van de lichtjes in de Kerstboom bij het Witte Huis) geen budgetten goedgekjeurd geraken....


Maar meer algemeen.....het houdt niet op onder deze President,iedere en elke politieke gang van zaken is maar één Tweet verwijderd van chaos...

Op CNN had men het ook over de verbijstering bij de Amerikaanse Strijdkrachten die,onder deze President,als zotte kiekens heen en weer geslingerd worden alover de aardbol ,en nu blijkbaar,en wel asap,alle opgebouwde relaties in Syrie achter moeten laten....


Zelfs de "man in Moskou" lijkt het niet meer te weten en begint nu plotseling (voor het eerst in zeker 30 jaar) weer te "dreigen" met nucleaire oorlog of zo....

Onderwijl vindt deze President het ook nog eens leuk om de "Federal reserve" (een van de regering van de VS onafhankelijk Instituut) aan te vallen omtrent rentepolitiek,is de beurs aan het inzakken en,onder Meneer Trump zijn de overheidsuitgaven helemaal niet gedaald .....




Gastjes,dit is NIET goed,eigenlijk heeft "den Donald" helemaal niks in controle,zelfs zichzelf niet.....
behalve dan zijn herverkiezing. Die staat al bijna vast.

Binnen zijn partij is er geen concurrentie, zijn aanhangers trekken zich van alles wat jij hier zegt, niets van aan.

En van de democraten moet hij zeker geen schrik hebben, daar is niemand op dit moment dat de strijd kan aangaan.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 13:42   #5864
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Om mij te "verblinden"op gebied van grote steden moet ge al van ver komen. Ik heb niet ineens een grote liefde voor Turkije maar over hun mogelijkheden. Deze week ben ik trouwens een paar dagen naar Beirut geweest met alleen een tussenlanding in Istanbul. Hun nieuwe luchthaven wordt echt zo groot en is nodig.

Toen ik begin jaren negentig zei dat China de grootste economie ter wereld ging worden werd ik uitgelachen. Toen kwam men ook met allerhande argumenten af die het China van toen en het verleden weerspiegelden.

Turkije is trouwens geostrategisch broodnoodzakelijk. Het is niet voor niets dat Trump terug gisteren lange tijd met Erdogan aan de telefoon heeft gehangen voor Syrië natuurlijk maar ook voor wederzijdse handel.
De mogelijkheden en belang zijn natuurlijk enorm, dat betwist niemand. We gaan zien wat Erdo ervan bakt economisch gezien, de voorbije groei was te halen met de vingers in de neus, nu komt het moeilijke deel.

Die luchthaven ziet er inderdaad wel goed uit, de capaciteit wordt opgetrokken in stappen en de financiering zit rond. Istanbul is wel haast een land op zich in het meest verwesterde deel van Turkije.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 13:45   #5865
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
behalve dan zijn herverkiezing. Die staat al bijna vast.

Binnen zijn partij is er geen concurrentie, zijn aanhangers trekken zich van alles wat jij hier zegt, niets van aan.

En van de democraten moet hij zeker geen schrik hebben, daar is niemand op dit moment dat de strijd kan aangaan.
Inderdaad, de Democraten moeten zelfs Hillary proberen buiten de strijd te houden, er lijken wel 100 gegadigden te zijn. "Als Trump het kan, dan ik ook."
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 13:47   #5866
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De mogelijkheden en belang zijn natuurlijk enorm, dat betwist niemand. We gaan zien wat Erdo ervan bakt economisch gezien, de voorbije groei was te halen met de vingers in de neus, nu komt het moeilijke deel.

Die luchthaven ziet er inderdaad wel goed uit, de capaciteit wordt opgetrokken in stappen en de financiering zit rond. Istanbul is wel haast een land op zich in het meest verwesterde deel van Turkije.
De Turkse lira noteert wel ongeveer de helft van twee jaar geleden. De val is wel gestabiliseerd, maarbon, de turken zijn een pak armer geworden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 13:58   #5867
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Even de feiten op een rijtje. De landen met de meeste vluchtelingen in de EU opgenomen in 2017 waren in volgorde van belangrijkheid:

Syrië: nog steeds de nummer 1. Het aantal vluchtelingen verminderde wel vergeleken met het begin van de oorlog toen IS dreigde heel het land te bezetten. Als Damascus zou gevallen zijn zou het vluchtelingen probleem veel erger geweest zijn. Syrië is sinds 2011 slachtoffer van een poging tot regime change door krachten van buitenaf. Al wat daarna volgde is terug te brengen tot dat jaar, vlak na de val van Khadaffi.

Tweede plaats Afghanistan waar de VS 17 jaar geleden een invasie deed via de NATO en nog steeds in oorlog verkeert. De tijd tikt in het 'graveyard of empires'.

Derde plaats nog steeds Irak, een land eveneens binnen gevallen door de VS om e vde democratie te brengen (hoe nobel). Het is sindsdien niet goedgekomen met Irak waar zware bomaanslagen regelmatige kost zijn.

Deze eerste drie landen maken 60 procent van de asielzoekers in de EU uit.

Vierde plaats Eritrea. Er wordt daar niet veel over verteld in de westerse media maar Eritrea kent een van de zwaarste dictaturen ter wereld. Reeds 40 jaar geregeerd met harde hand door een dezelfde figuur. Hij koopt zijn wapens vooral uit de VS en Israël dus het is 'ne goeie'. Daar zoeken we geen regime change natuurlijk.

Vijfde plaats Iran. Een land in opkomst qua vluchtelingen naar de EU. Er is daar nog veel potentieel met zijn 60 miljoen inwoners. Er is een directe correlatie tussen de Iraanse vluchtelingen en de economische oorlog die de VS voeren tegen Iran. Indien de VS erin slagen de Iraanse olie export verder aan banden te leggen door andere landen af te persen om geen Iraanse olie meer te kopen zie ik Iran de komende jaren nog stijgen in deze top vijf. Europa wou de Iran nucleair deal die de Iraanse economie ademruimte gaf liefst handhaven maar in de praktijk zou de VS druk wel eens te sterk kunnen zijn en is de kans groot dat Europa kapituleert met als gevolg meer Iraanse vluchtelingen.

Verder heb je nog Libië, Somalië en Jemen bijvoorbeeld, maar ik denk dat het plaatje wel duidelijk is. Ik ben dus eens met Patrick over wie we voornamelijk dienen 'dankbaar' te zijn voor de influx van 'menselijk potentieel' in Europa.

De landen die de meeste vluchtelingen opnemen in de EU zijn allemaal west Europese landen. Duitsland op de eerste plaats.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 december 2018 om 14:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 14:21   #5868
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Mbt vraag naar gender ongelijkheid in Zweden:


Citaat:
After two years swedens youth gender imbalance has now caught up with China's, which has had a one child policy since 1979 (and resulted in countless abortions and murders of baby girls).

Accompanied 'refugee' minors enter the country at 1.16 boys for each girl, but unaccompanied girls per day average 8, while unaccompanied boys enter at an average of 90 per day. 20% of all migrants are below the age of 18, and 75% of the under 18's are men.

In Sweden for every 123 16/17 yr old boys there are 100 16/17yr old girls.

The same age bracket in china the ratio is 117-100

So Sweden has the most disproportionate gender imbalance between adolescent youth in the world, and 20% of the male majority are from Syria, Iraq, Iran and Somalia..

If you thought swedens rising crime was bad, or are silly enough to believe the reports about crime in Sweden are fake news, watch this space as it will only get worse from here

Laatst gewijzigd door Bach : 24 december 2018 om 14:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 16:12   #5869
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Mbt vraag naar gender ongelijkheid in Zweden:
De Denen hebben een pak minder last van dat probleem.

Dat Bush en Obama desastreuze oorlogen zijn begonnen hoeft nog niet te betekenen om een waterslang aan de kraan der asielzoekers te koppelen.

Oorzaak hieraan is denk ik dat Zweden de langste tijd geen oorlog c.q. burgeroorlog gekend heeft van alle Europese landen. Ook de welvaart lag veel eerder op een hoog niveau dan andere Europese landen die nog herstellende waren van de twee wereld-oorlogen.

Dit mede hoeft ertoe geleid dat Zweden c.q. Zweedse automobilisten in 2015 persoonlijk de asielzoekers kwamen halen in Denemarken. Deze mensen zijn zich namelijk van geen kwaad bewust hoe kwaad en slecht de wereld kan zijn. Ook speelt mee dat de media in Zweden met een haast 'communistische' doctrine berichtgeving doorspeelt aan haar bevolking.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 december 2018 om 16:39.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2018, 22:19   #5870
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trump Tweet

@realDonaldTrump
4 u4 uur geleden
Meer
I am all alone (poor me) in the White House waiting for the Democrats to come back and make a deal on desperately needed Border Security. At some point the Democrats not wanting to make a deal will cost our Country more money than the Border Wall we are all talking about. Crazy!


@realDonaldTrump
4 u4 uur geleden
Meer
Saudi Arabia has now agreed to spend the necessary money needed to help rebuild Syria, instead of the United States. See? Isn’t it nice when immensely wealthy countries help rebuild their neighbors rather than a Great Country, the U.S., that is 5000 miles away. Thanks to Saudi A!





@realDonaldTrump
4 u4 uur geleden
Meer
The Wall is different than the 25 Billion Dollars in Border Security. The complete Wall will be built with the Shutdown money plus funds already in hand. The reporting has been inaccurate on the point. The problem is, without the Wall, much of the rest of Dollars are wasted!


@realDonaldTrump
4 u4 uur geleden
Meer
I never “lashed out” at the Acting Attorney General of the U.S., a man for whom I have great respect. This is a made up story, one of many, by the Fake News Media!


@realDonaldTrump
5 u5 uur geleden
Meer
The only problem our economy has is the Fed. They don’t have a feel for the Market, they don’t understand necessary Trade Wars or Strong Dollars or even Democrat Shutdowns over Borders. The Fed is like a powerful golfer who can’t score because he has no touch - he can’t putt!


@realDonaldTrump
6 u6 uur geleden
Meer
AMERICA IS RESPECTED AGAIN!

De meest recente tweets van vandaag (..) De twee recente tweets - bovenaan - vind ik nog het meest eigenaardig.

Mijn gevoel zegt dat er iets aan staat te komen..

Ik weet alleen niet wat.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 december 2018 om 22:28.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 00:15   #5871
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
De meest recente tweets van vandaag (..) De twee recente tweets - bovenaan - vind ik nog het meest eigenaardig.

Mijn gevoel zegt dat er iets aan staat te komen..

Ik weet alleen niet wat.
Dat Saoudi Arabië geld zou geven om Syrië te herbouwen is ridicuul. Als ze geld geven is het om de regime change tegen Assad te voltooien in samenwerking met de VS. Misschien zit er inderdaad iets aan te komen en wil Trump zijn sitting duck troepen in Noord Syrië weg voordat de hel losbarst zodat de VS vanop afstand en zonder body bags een escalatie kan sturen. Ik hoop dat ik me vergis.

Europa zal weer klaar staan als een brave vazal voor de arme vluchtelingen op te vangen zonder dat haar media en politici hardop de vraag durven stellen naar de oorzaken van die vluchtelingenstromen.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 december 2018 om 00:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 01:04   #5872
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Het blijft vreemd hoe dat die politiekers en zelfs Trump niet (willen) inzien dat Turkije en Saudi Arabie daar niet zijn om vrede te brengen, geopolitics suck.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 09:36   #5873
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het blijft vreemd hoe dat die politiekers en zelfs Trump niet (willen) inzien dat Turkije en Saudi Arabie daar niet zijn om vrede te brengen, geopolitics suck.

Trump is misschien wel de minst oorlogszuchtige na WO2 president. Hij rekent ook niet in termen van gevolgen maar in termen van onmiddellijk voordeel. Hij houdt gewoon niet van oorlogen te voeren in landen die de gemiddelde Amerikaan niet eens op de kaart kan brengen. Hij meent ook zijn stelling dat Amerika niet langer de kerstman van de NATO is. Europa staat er zelf alleen voor dat heeft Macron ook beseft deze week. Ergens kan men Trump geen ongelijk geven. Voor de nieuwe generaties Westerlingen is vrede gratis, zolang Amerika maar betaald.

De spelregels zijn verandert en het is nog altijd niet doorgetrokken in de Westerse geesten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 11:37   #5874
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Trump is misschien wel de minst oorlogszuchtige na WO2 president. Hij rekent ook niet in termen van gevolgen maar in termen van onmiddellijk voordeel. Hij houdt gewoon niet van oorlogen te voeren in landen die de gemiddelde Amerikaan niet eens op de kaart kan brengen. Hij meent ook zijn stelling dat Amerika niet langer de kerstman van de NATO is. Europa staat er zelf alleen voor dat heeft Macron ook beseft deze week. Ergens kan men Trump geen ongelijk geven. Voor de nieuwe generaties Westerlingen is vrede gratis, zolang Amerika maar betaald.

De spelregels zijn verandert en het is nog altijd niet doorgetrokken in de Westerse geesten.
De populisten in Europa begrijpen nog steeds niet dat Europa zelf voor een sterke defensie moeten zorgen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 17:54   #5875
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

'380.000 ambtenaren zitten werkloos thuis, maar president Trump geeft niet toe: “Shutdown zal blijven duren tot de muur er komt”'


'...Turbulentie op de financiële markten, verlamming van een deel van de Amerikaanse overheidsdiensten, en het opmerkelijke ontslag van de Amerikaanse minister van Defensie: de Democraten hebben Donald Trump ervan beschuldigd de VS “in chaos” te storten op Kerstmis. Inmiddels ziet het er geenszins naar uit dat een oplossing in de maak is voor de ‘shutdown’. Trump stak gisteren een ‘rant’ van jewelste af op Twitter, waarbij alles en iedereen behalve hijzelf de schuld krijgt voor de chaos....'


-bron-

Hij mag er fier op zijn....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 18:58   #5876
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
'380.000 ambtenaren zitten werkloos thuis, maar president Trump geeft niet toe: “Shutdown zal blijven duren tot de muur er komt”'


'...Turbulentie op de financiële markten, verlamming van een deel van de Amerikaanse overheidsdiensten, en het opmerkelijke ontslag van de Amerikaanse minister van Defensie: de Democraten hebben Donald Trump ervan beschuldigd de VS “in chaos” te storten op Kerstmis. Inmiddels ziet het er geenszins naar uit dat een oplossing in de maak is voor de ‘shutdown’. Trump stak gisteren een ‘rant’ van jewelste af op Twitter, waarbij alles en iedereen behalve hijzelf de schuld krijgt voor de chaos....'


-bron-

Hij mag er fier op zijn....
De Democraten spelen het spel ook hard.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 19:03   #5877
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Democraten spelen het spel ook hard.
Ik denk dat je het niet snapt....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 25 december 2018 om 19:03.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 19:14   #5878
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik denk dat je het niet snapt....
Laat uw licht schijnen aan een onwetende .
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 19:27   #5879
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

U bent toch de specialist ter zake ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
...
De spelregels zijn verandert en het is nog altijd niet doorgetrokken in de Westerse geesten.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 19:36   #5880
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Trump is misschien wel de minst oorlogszuchtige na WO2 president. Hij rekent ook niet in termen van gevolgen maar in termen van onmiddellijk voordeel. Hij houdt gewoon niet van oorlogen te voeren in landen die de gemiddelde Amerikaan niet eens op de kaart kan brengen. Hij meent ook zijn stelling dat Amerika niet langer de kerstman van de NATO is. Europa staat er zelf alleen voor dat heeft Macron ook beseft deze week. Ergens kan men Trump geen ongelijk geven. Voor de nieuwe generaties Westerlingen is vrede gratis, zolang Amerika maar betaald.

De spelregels zijn verandert en het is nog altijd niet doorgetrokken in de Westerse geesten.
Volledig waar maar daarom moet hij het nog niet op een dienblaadje geven aan Erdo en de Saudies, de VS zal beslissen wie hun plaats zal innemen en de beste keuze was de Russen. We gaan moeten zien hoe dit zal aflopen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be