Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2022, 19:00   #1
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard De digitale nutsvoorzieningen meters, vanop afstand je zonder elektriek zetten

https://docplayer.nl/113430493-De-vl...ad_tab_content

§3.
De communicatie met de meetinrichting is geschikt om:
1° het actuele actieve vermogen in watt en het actuele reactieve vermogen
in VAr door te sturen naar de databeheersystemen die worden beheerd door de databeheerder;
2° de actuele meterstand in kWh en kVArh voor de afgenomen elektriciteit en
voor de geïnjecteerde elektriciteit voor de verschillende gebruiksperioden
door te sturen naar de databeheersystemen die worden beheerd door de databeheerder;
3° ten minste dagelijks de geregistreerde kwartiergegevens, vermeld
in punt 2°, op afstand met de databeheerder uit te wisselen, zo dat de
databeheerder de uitgewisselde gegevens kan lezen en gebruiken;
4° de geldende gebruiksperioden van de elektriciteits distributienetbeheerder
door te sturen naar de meetinrichting;
5° op afstand besturings-en toepassingsprogrammatuur van de
meetinrichting te laten aan passen door de elektriciteits distributienetbeheerder;
op afstand de toegang tot het elektriciteitsdistributienet te
laten verlenen en onderbreken door de elektriciteits distributienetbeheerder;

7° op afstand het vermogen of de daarmee overeenkomstige maximale
stroom, uitgedrukt in ampère, te laten instellen door de elektriciteitsdistributienetbeheerder;
8° de kwaliteit van de elektriciteits levering beschikbaar te stellen;
9° informatie over misbruik van of inbreuk op de meetinrichting of pogingen
daartoe op afstand uit te wisselen met de elektriciteitsdistributienetbeheerder
;
10° informatie van een andere meetinrichting als
separate gegevensstroom te ontvangen, te registreren en door te sturen, zodat die informatie leesbaar en bruikbaar is voor degene die bevoegd is
om die informatie te verwerken
.
Voor het toepassen van de functionaliteit, bedoeld in het eerste lid,
6°,en voor zover de veilige en betrouwbare werking van zijn net in het gedrang komt, bepaalt de elektriciteitsdistributienetbeheerder in welke gevallen een manuele bevestiging door de elektriciteitsdistributienetgebruiker noodzakelijk is alvorens de levering of injectie kan worden hervat.


Over de motieven om vanop afstand iemands elektriek te kunnen onderbreken: geen woord. Wel over het opnieuw hervatten, maar niet over het onderbreken.

Merk de trend van decennia: eerst straten selectief uitschakelbaar te ùale, vanop afstan, en met die digitale meter, reklaam dat je geen meterstand meer moet doorgeven, dat je gemakkelijker zelf je verbruik kunt opvolgen, de grote naar voren geschoven plussen; maar vanop afstand je zonder elektriek kunnen zetten, een eis gesteld door het regime, geen woord.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 19:50   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

https://www.vreg.be/sites/default/fi...meters_def.pdf
Er zijn 2 varianten op vlak van communicatie, gsm en kabelmodem.
Ze forceren je dus een schakelaar in huis die ze vanop afstand kunnen af aan zetten.
Ik zoek nog naar de motivatie die de nazi's voor die geeiste functie opgaven, nog niet gevonden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 20:16   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb er weinig last van, van die digitale schakelaar. Hoofdzekering af, noodgroep aansluiten en Huize Chaos heeft elektriciteit zolang ik benzine kan aanslepen.

En internetverbinding, 4(of 5)G gaan die idioten niet snel lamleggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2022, 20:42   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

We hebben daar ruime tijd terug al eens een draad over vol gezeverd.

De principes blijven dezelfde: een wanbetaler moet afgesloten kunnen worden. Of dat nu door een manneke ter plaatse gebeurt, of door een manneke vanuit de cabine op 't eind van de straat, of door een manneke vanuit de computerserver ... dat maakt niet uit.

En als het afschakelplan in uitvoering moet gaan (met dank aan de prutsers die onze energievoorziening verkochten aan de Fransen, Verafstoot dus, of de groensels die de kerncentrales willen sluiten ..), en je kan het bekomen dat in die streek de verkeerslichten e.d.m. toch blijven branden, dan lijkt me dat leuk te zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 19:42   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Je ziet zo afkomen dat ze elektriek willen rantsoeneren. Zoals Telenets maandelijks volume waarna je op zoiets als "smalband" vliegt - indertijd, geen idee hoe het nu is.
20 jaar geleden hebben ze straten selectief uitschakelbaar vanop afstand gemaakt. Aan elk kabientje kwam een tweede met die toegevoegde functie.
En nu dus selectie met resolutie van 1 gebruiker. Ze kunnen dan een database hebben met velden als beroep, inkomen, huidskleur, verkeers en andere boetes, politieke correctheid enzovoort enzoverder en je op die basis beslissen je zonder elektriek te zetten zonder ook maar iemand anders mee te onderbreken.
Dat is er toch vèèèèr over he? Net als hun corona terreur in 2020 en 2021, dat was ook nooit gezien in onze contreien, toch ik als 50+er niet. En die wachtrijen voor winkels, dat hamsteren, ik had voorheen enkel gelezen dat zulke situaties typerend waren in de Sovjetunie, maar kijk, hier in Belziekske, ons "Vrije Westen" van toendertijd.

Ik heb zo eens opgezocht hoe dat uitschakelen tewerk gaat. Als ze kunnen gebruiken ze de kabelmodem daarvoor, betekenende dat ze verbinding kunnen maken als je tv kijkt of internet surft, je moet je dus dat ontzeggen om het te blokkeren.
De andere manier is een model met ingebouwde gsm.
Het eerste kunnen ze hier niet door een toevalligheid, die tv kabel komt binnen langs een totaal andere kant dan de elektriek. Dat laat de gsm optie over, wel, ik zou een kooi van Faraday kunnen bricoleren rond de meter/kast.
Dat een zot vanachter zijn bureau ergens kweet niet waar mijn licht kan uitdoen, daar pas ik voor ze. Die politici zijn zot geworden, dolgedraaid, krankjorem, dat ze burgers op dergelijke schaal willen kunnen controleren. In 2020 nazi toestanden. Zelfde voor hun controle van je geld, hun oorlog tegen cash, is ook zot geworden. In 2020 met dat virus als smoes, nu met hun eigen economische sabotage als smoes, hun boycots tegen Rusland. Die gas/elektriek rantsoeneringen zijn door sujetten die zelf voor aanbodsverkleiningen zorgden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 21:14   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Jouw theorie is nogal doordrenkt van achtervolgingswaanzin.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 10:01   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Ook dat
3° ten minste dagelijks de geregistreerde kwartiergegevens, vermeld
in punt 2°, op afstand met de databeheerder uit te wisselen, zo dat de
databeheerder de uitgewisselde gegevens kan lezen en gebruiken;

Ze bouwen daar dus een database op, die je meterstand met kwartierresolutie toont.
En punt 1 is "actuele stand" opvraagbaar, dus kunnen ze indien gewenst de data resolutie / fijnheid / granulariteit kiezen die de communicatie mogelijk maakt.
Deze aan de gebruikerspoort is zelfs 2 khz, 2000 opvragingen per seconde.

Ze kunnen hierdoor zien wanneer je thuis bent (geweest), door de trend van je elektriekverbruik. He Jef kijk eens naar naamadres, issem thuis? Wacht Pol even zien. Er is 11,3 Wh bijgekomen de laatste 15 minuten, na 8 uur zelfde, dus ja ie is thuis Pol. Dat is die vent die de sicherheitspolizei vragen wilde stellen he Pol? We gaan hen effe een mailke sturen dattem thuis is, kunnen ze da nu doen.

De database querien, en done.
En dit is allemaal zogezegd louter om het net tegen overbelasting te beschermen.
Het Nieuwe Normaal.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 10:26   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hebben daar ruime tijd terug al eens een draad over vol gezeverd.

De principes blijven dezelfde: een wanbetaler moet afgesloten kunnen worden. Of dat nu door een manneke ter plaatse gebeurt, of door een manneke vanuit de cabine op 't eind van de straat, of door een manneke vanuit de computerserver ... dat maakt niet uit.

En als het afschakelplan in uitvoering moet gaan (met dank aan de prutsers die onze energievoorziening verkochten aan de Fransen, Verafstoot dus, of de groensels die de kerncentrales willen sluiten ..), en je kan het bekomen dat in die streek de verkeerslichten e.d.m. toch blijven branden, dan lijkt me dat leuk te zijn.
Ik zit in de LAC.
Vooraleer er iemand effectief afgesloten wordt, moet ie het al echt bont gemaakt hebben. En in de wintermaanden is het zelfs verboden.

De digitale meter kan wel gebruikt worden als budgetmeter, de meter kan nu wel van thuis uit opgeladen worden.


Hoe werkt het?

De wanbetaler vindt, door z'n wanbetalingen, geen energieleverancier meer.
De netbeheerder is dan verplicht om zelf energieleverancier te spelen.
De netbeheerder z'n tarieven worden ieder kwartaal vastgelegd en zijn meestal duurder dan de goedkoopste aanbieder op de markt.

Als de wanbetaler correct betaald aan de netbeheerder, is er geen vuiltje aan de lucht.
Betaald de wanbetaler niet correct, dan wordt er (indien nog niet aanwezig) een digitale meter geplaatst. Laat de bewoner niemand toe tot z'n woning, om die digitale meter te plaatsen, dan komt dit voor de LAC.

Wie zit in zo'n commissie?

Een sociaal assistent van het OCMW
Iemand van de netbeheerder of iemand van de waterleiding
Iemand uit de bijzondere commissie sociale dienst (fungeert als voorzitter van de LAC), die ook het laatste woord heeft.

Wij hebben afbetalingsplannen:
- gas of elektriciteit vanaf 30 ct. / dag.
- water vanaf 30 euro / maand.

Ik geef regelmatig advies aan mensen om in schuldbemiddeling te gaan, zo zijn ze na max 7 jaar uit de schulden (moet wel voor de arbeidsrechtbank komen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 10:28   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
.
...
Ze kunnen hierdoor zien wanneer je thuis bent (geweest), door de trend van je elektriekverbruik.
...
Dat is allemaal begonnen met de telefoon. Die kunnen ze afluisteren, en dan weten ze zelfs niet alleen dat je thuis bent, maar ook nog eens wat je zegt tegen wie. Afgrijselijk !
En dan de auto !!! Gans het dorp ziet dat je thuis bent, of weg bent ...

Hoe erg vind je zelf dat je lijdt aan achtervolgingswaanzin?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2022, 13:00   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is allemaal begonnen met de telefoon. Die kunnen ze afluisteren, en dan weten ze zelfs niet alleen dat je thuis bent, maar ook nog eens wat je zegt tegen wie. Afgrijselijk !
En dan de auto !!! Gans het dorp ziet dat je thuis bent, of weg bent ...

Hoe erg vind je zelf dat je lijdt aan achtervolgingswaanzin?
En de GSM dan?
Iedereen heeft die op zak, traceerbaar tot en met.

Dan vind ik de elektriciteitsmeter nog niet erg, met een schakelklok kunt u veel ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 20:28   #11
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En de GSM dan?
Iedereen heeft die op zak, traceerbaar tot en met.

Dan vind ik de elektriciteitsmeter nog niet erg, met een schakelklok kunt u veel ...
Ik heb geen gsm, nooit gehad zelfs. Zelfs een telefoon niet. Ik gebruik al van sinds internet betaalbaar werd email, voor alles. En ik hou alle andere data opslag weg, ik wil geen 12 plaatsen waar ik accounts moet maken en inloggen voor dit en dat.
En voordeel van email is dat het geldt als begin van bewijs. Mensen die beweren dat ze iets niet of iets anders hebben gezegd, niet willen dat iemand een bewijs heeft van wat ze zeggen, mijden email daarom.
Dat de nazi's de eis van elke 15 min registratie van je kwh stand stellen, daar kan ik geen enkel technisch nut voor bedenken.
Dat ze zonder boe of ba, met alle facturen betaald, zonder dat je wat kan doen, vanop afstand je in het donker kunnen zetten, dat is er ver over.
Ik zie het scenario zo voor me: zogezegd elektriek tekort, je straat, een dokter een kinderopvang en sujetten zogezegd van "Algemeen Belang", "prioritair", die kunnen ze elektriek laten en de door hen als klootjesvolk geflagden zonder.
Sinds een paar maanden zetten ze de verlichting hier snachts zoveel uren uit. Het heeft door serieuze rijm enkele dagen spekglad gelegen, zelfs tevoet zag je amper de baan nog, enkel door wat kerstverlichtingen her en der zag je nog wat.
Met die nazi meter kunnen ze mij zomaar mee in het donker zetten, met 0 moeite. En dat laatste is het capitale element, ze kunnen een groot aantal geselecteerden uit de bevolking klooien met wat muisklikken achter hun schermen. Met eender welke criteria. Alle 50+'ers zonder elektriek zetten. Alle met statuut arbeiter, alle die geen spuitke lieten zetten, zo die dingen, gewoon alles wat ze uit andere databases halen.
Ik ga niet mee in dat soort nieuwe normalen. Deed ik in 2020 met hun epidemie verexcuseerde klooierij ook.
Ik trek mijn plan wel zonder te collaboreren, zoals altijd.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2022, 20:34   #12
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En de GSM dan?
Iedereen heeft die op zak, traceerbaar tot en met.

Dan vind ik de elektriciteitsmeter nog niet erg, met een schakelklok kunt u veel ...
Mijn eerste idee was dat ding inpakken in de alu folie. Hallo? Hallo?
Dat moet lukken denk ik, om gsm signalen hun energie kort te sluiten.
Ordinaire alu folie.
Je moet eens kijken https://www.spy3k.be/GSM_jammer_tas.html
Zo een idioten. 50 euro voor een tas met alu folie bekleed. En ze noemen dat "jammer", wat bullsjit is want alu folie is gewoon passief, terwijl een jammer een actieve zender is om te storen, dat de nazis allicht zelfs verbieden, nogal wiedes ook, je kunt er anderen mee storen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2022, 11:36   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb geen gsm, nooit gehad zelfs. Zelfs een telefoon niet. Ik gebruik al van sinds internet betaalbaar werd email, voor alles. En ik hou alle andere data opslag weg, ik wil geen 12 plaatsen waar ik accounts moet maken en inloggen voor dit en dat.
En voordeel van email is dat het geldt als begin van bewijs. Mensen die beweren dat ze iets niet of iets anders hebben gezegd, niet willen dat iemand een bewijs heeft van wat ze zeggen, mijden email daarom.
Dat de nazi's de eis van elke 15 min registratie van je kwh stand stellen, daar kan ik geen enkel technisch nut voor bedenken.
Dat ze zonder boe of ba, met alle facturen betaald, zonder dat je wat kan doen, vanop afstand je in het donker kunnen zetten, dat is er ver over.
Ik zie het scenario zo voor me: zogezegd elektriek tekort, je straat, een dokter een kinderopvang en sujetten zogezegd van "Algemeen Belang", "prioritair", die kunnen ze elektriek laten en de door hen als klootjesvolk geflagden zonder.
Sinds een paar maanden zetten ze de verlichting hier snachts zoveel uren uit. Het heeft door serieuze rijm enkele dagen spekglad gelegen, zelfs tevoet zag je amper de baan nog, enkel door wat kerstverlichtingen her en der zag je nog wat.
Met die nazi meter kunnen ze mij zomaar mee in het donker zetten, met 0 moeite. En dat laatste is het capitale element, ze kunnen een groot aantal geselecteerden uit de bevolking klooien met wat muisklikken achter hun schermen. Met eender welke criteria. Alle 50+'ers zonder elektriek zetten. Alle met statuut arbeiter, alle die geen spuitke lieten zetten, zo die dingen, gewoon alles wat ze uit andere databases halen.
Ik ga niet mee in dat soort nieuwe normalen. Deed ik in 2020 met hun epidemie verexcuseerde klooierij ook.
Ik trek mijn plan wel zonder te collaboreren, zoals altijd.
Ge gaat gij nog beginnen met een tweede gratis café in jouw gemeente zeker?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 08:03   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb geen gsm, nooit gehad zelfs. Zelfs een telefoon niet. Ik gebruik al van sinds internet betaalbaar werd email, voor alles. En ik hou alle andere data opslag weg, ik wil geen 12 plaatsen waar ik accounts moet maken en inloggen voor dit en dat.
En voordeel van email is dat het geldt als begin van bewijs. Mensen die beweren dat ze iets niet of iets anders hebben gezegd, niet willen dat iemand een bewijs heeft van wat ze zeggen, mijden email daarom.
Dat de nazi's de eis van elke 15 min registratie van je kwh stand stellen, daar kan ik geen enkel technisch nut voor bedenken.
Dat ze zonder boe of ba, met alle facturen betaald, zonder dat je wat kan doen, vanop afstand je in het donker kunnen zetten, dat is er ver over.
Ik zie het scenario zo voor me: zogezegd elektriek tekort, je straat, een dokter een kinderopvang en sujetten zogezegd van "Algemeen Belang", "prioritair", die kunnen ze elektriek laten en de door hen als klootjesvolk geflagden zonder.
Sinds een paar maanden zetten ze de verlichting hier snachts zoveel uren uit. Het heeft door serieuze rijm enkele dagen spekglad gelegen, zelfs tevoet zag je amper de baan nog, enkel door wat kerstverlichtingen her en der zag je nog wat.
Met die nazi meter kunnen ze mij zomaar mee in het donker zetten, met 0 moeite. En dat laatste is het capitale element, ze kunnen een groot aantal geselecteerden uit de bevolking klooien met wat muisklikken achter hun schermen. Met eender welke criteria. Alle 50+'ers zonder elektriek zetten. Alle met statuut arbeiter, alle die geen spuitke lieten zetten, zo die dingen, gewoon alles wat ze uit andere databases halen.
Ik ga niet mee in dat soort nieuwe normalen. Deed ik in 2020 met hun epidemie verexcuseerde klooierij ook.
Ik trek mijn plan wel zonder te collaboreren, zoals altijd.
En betalen met de bankkaart doe je nooit?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2023, 08:16   #15
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En betalen met de bankkaart doe je nooit?
Internetbankieren via een desktop computer ja.
Betalen in winkels of zo, nee, nooit gedaan.
Ik heb dat hier ergens al eens aangehaald denk ik, vorig jaar kreeg ik plots enkele brieven van Sodexo, Lang geleden, 20 jaar of zoiets, heb ikdat bleek betaalkaart en code te zijn, en het geld bleek van mijn werkgever, een "coronapremie" die ze me verplicht moesten betalen, en een eco of zoiets premie.
Ik heb die via een website gratis aangeboden, en weggegeven aan degene die me het leukste motief daarvoor gaf, van mijn oud papier afhelpen, aan een volslagen onbekende.
Ik heb toen mijn werkgever ook gevraagd om dergelijke betalingen niet meer te doen, ze te houden, maar ze moesten dus, van de nazi's.

Lang geleden, 20 jaar of zoiets, ben ik een tijdje bediende geweest en ik kreeg maaltijdcheques. Een HEKEL dat ik eraan had, die bij te moeten houden en ermee aan de kassa te staan rotzooien, en er niet gewoon alles mee te kunnen kopen, zoals geld, alzo de bestaansreden ervan nullificerende.
Als ik in de supermarkt voor de kassa sta, en mensen etuis met hele waaier betaalkaarten zie bovenhalen, en vaak met 2 of 3 samen een bedrag samenkrijgen, ik snap niet hoe ze daar aan konden gewend raken. Het is belachelijk. Cash is rechttoe rechtaan, 1 betaalmiddel, en even vlot als betaalkaarten. Want iemand die 30 euro in kleingeld liet accumuleren om zich er dan in 1 keer van te verlossen (een "geldbom" heb ik een kassierster dat ooit weten noemen, dat bestaat als tijdsverlies net zoegoed met betaalkaarten, als ze niet genoeg saldo hebben op 1 of als ze foute codes intikken, niet meer wetende welke code bij welke kaart. Ergens in het net gepasseerde jaar heb ik ooit een vrouw zien pogen betalen met haar smartphone. Maar iets ging mank, en ze heeft daar meer dan 10 minuten zitten proberen en de kassier liep over naar een andere ongebruikte kassa om verder te kunnen. Ik heb ze nog weg zien gaan met haar horen zeggen dat ze zo terug ging zijn.

Ik wens al die bazar niet. Zoveel mogelijk onafhankelijk zijn van zaken die je niet onder controle hebt, dus overgeleverd aan hoe anderen de job doen, is wat ik poog te zijn, voor belangrijke zaken als kunnen betalen.
Ik wil niet ergens als een peon moeten staan kijken, niks kunnen doen, door een ander die een kemel schoot of gewoon klojo wilde zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 januari 2023 om 08:33.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be