Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Internationaal
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Internationaal In dit forum kun je discussiëren over internationale politiek (niet-Europees).
Discussies over de Europese politieke en die in de Europese lidstaten horen thuis in het subforum over Europa.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2020, 18:40   #121
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik met al de problemen en stress die ik heb maar 5 keer meer verdien dan een normale werknemer dan kap ik er mee en zet iedereen op straat. Ik heb trouwens in 2019 een zware sanering doorgevoerd en dat ging gepaard met ontslagen. Voor mij zijn werknemers een kost en een last die ik zoveel mogelijk moet beperken en wat ik in onder aanneming kan doen stoot ik af.
Nu is het zo dat de persoon aan de top zo veel mogelijk geld moet binnenharken, doet hij dat niet dan wordt hij vervangen.
Het hele systeem is zo ingericht dat de top zo veel verdiend.
Maar er zijn genoeg mensen die net zo hard werken en stress ervaren die helemaal niet veel verdienen.

atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 20:45   #122
Frankenstein
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als ik met al de problemen en stress die ik heb maar 5 keer meer verdien dan een normale werknemer dan kap ik er mee en zet iedereen op straat. Ik heb trouwens in 2019 een zware sanering doorgevoerd en dat ging gepaard met ontslagen. Voor mij zijn werknemers een kost en een last die ik zoveel mogelijk moet beperken en wat ik in onder aanneming kan doen stoot ik af.
Dan doet ge toch iets verkeerds Gipsy. Amazon betaalt stuiverloon aan hun personeel, datzelfde personeel moet aankloppen voor foodstamps waar mensen zoals ge en ik voor betalen. Niet Jeff Bezos in elk geval, hij is belastingontduiker nr 1 van wereld — heeft geen stress en lacht u waarschijnlijk vierkant uit.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 februari 2020 om 20:50.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2020, 21:10   #123
atmosphere

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom wil u zich moeien met de uitgaven van een privébedrijf?
Met iedereen die miljoenen verdiend op jaarbasis. Niemand heeft dat nodig , dat zit tussen de oren. Crimineel geld wordt al afgepakt en grote bedrijven gaan ook vaak crimineel te werk.

Wat Bernie voorstelt is trouwens totaal niet extreem . Hier hebben we al veel van die ideeën in de praktijk gebracht.

atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 12:58   #124
Gipsy

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
als dat bedrijf een deel van zijn personeel niet genoeg betaald zodat ze afhankelijk zijn van publiekelijk geld, ovv food stamps, dan moogt ge als overheid u moeien
In het geval van Amazon werd één staat aangehaald in 2018 (Ohio). De minimum lonen lagen toen rond de 15$. Wat normaal is voor een ongekwalificeerde handarbeider. Het ging over 11% van het aantal arbeiders die ook food stamps ontvingen. Maar daar komt het, food stamps is geen aanvulling op één loon maar gebaseerd op een gezinsinkomen. Er kan bv een invalide of ouderling deel uitmaken van dat gezin.
Bovendien kan het ook zijn dat de werknemer slechts part time bij Amazon werkt.

Een verdraaide waarheid dus.
https://www.snopes.com/fact-check/am...s-food-stamps/

Laatst gewijzigd door Gipsy : Gisteren om 13:03.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:09   #125
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

het grappige is dat men in de US per capita meer publiek geld uitgeeft aan gezondheidszorg dan bij ons. En dan krijgen ze een klotesysteem in de plaats
Oud Gisteren, 13:31   #126
morte-vivante
Minister-President

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het geval van Amazon werd één staat aangehaald in 2018 (Ohio). De minimum lonen lagen toen rond de 15$. Wat normaal is voor een ongekwalificeerde handarbeider. Het ging over 11% van het aantal arbeiders die ook food stamps ontvingen. Maar daar komt het, food stamps is geen aanvulling op één loon maar gebaseerd op een gezinsinkomen. Er kan bv een invalide of ouderling deel uitmaken van dat gezin.
Bovendien kan het ook zijn dat de werknemer slechts part time bij Amazon werkt.

Een verdraaide waarheid dus.
https://www.snopes.com/fact-check/am...s-food-stamps/
in arizona is dat 1 op 3. in pennsylvania in op 10, net zoals ohio. ik heb de excuses/uitleg van amazon op die cijfers ook gelezen, en dat mag misschien wel een verklaring zijn voor een deel van die mensen, maar zeker niet voor elk van hen.
en dat is geen specifiek probleem van amazon. al die grote giganten doen dat: walmart, mcdonalds,...
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be