Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2020, 14:55   #61
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als je thuis met acht was weet ik niet waarover uw vader zat te kankeren met betrekking tot dat betalen. Die heeft heel zeker geen cent betaald eender wie er aan zet kwam, in tegendeel, heel veel geincasseerd, dat is wat hij voornamelijk gedaan heeft.
Kijk eens even hoeveel het kindergeld bedroeg vanaf 1946.

De helft van zijn loopbaan was hij zelfstandige en de andere helft werknemer.

Als hij nu geleefd had, kon hij leven van het kindergeld zonder te werken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 15:03   #62
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik hou het toch liever op 'schuppenzot'.

De enige 'geldige' verklaring die ik daarvoor ten berde kan brengen is, laat ik het op zelfkennis houden.
Daarom veranderde ik het al in schuppenheer.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 15:10   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik wil het gezicht van magnette wel eens zien als hij met Van Grieken en De Wever moet gaan onderhandelen.
Hij zal weigeren en er is zowiezo nog steeds het cordon rond het VB.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 15:49   #64
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zonder grootkapitaal geen ondernemingen. Tenzij alles genationaliseerd wordt en er slechts staatsondernemingen overblijven. Voortgaand op uw avatar en uw discours denk ik dat dit eerder uw voorkeur wegdraagt...
Als ze zelf hun kapitaal inbrengen, geen subsidies eisen en normale belastingen op hun winsten betalen heeft niemand daar bezwaar tegen.

Nu zijn er miljardenbedrijven die nooit winst maken en toch blijven bestaan.
Uber is daar het beste voorbeeld van 5 miljard verlies per jaar en ze blijven bestaan door de domheid van hun "werknemers".
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 07:17   #65
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

In essentie:

Voor N-VA,en naar ik vermoed ook voor O-VLD en misschien zelfs CD&V ,(maar deze laatsten zullen dat nooit openlijk zeggen) moet de "interpersoonlijke solidariteit onder de Belgen" snel stoppen,het lijkt eerder op uitzuigerij.

Een Belgische regering is niet mogelijk als dit niet(gepland en afgesproken-),afgebouwd wordt.

De PS,sinds mensenheugnis aan de macht in het andere landsgedeelte ,en niet in staat een mooi palmares voor te leggen (ondanks de ,gewoonweg schitterende- ligging van Wallonie in West-Europa,en ondanks ontwikkelingsmogelijkheden waar we in het dichtgebouwde Vlaanderen jaloers op kunnen zijn )is nu hét probleem geworden.

De partij weet heel goed dat haar tijd zeer kort zou zijn indien Vlaanderen stopt met de "leuke dingen voor de mensen" te financieren,temeer daar Vlaanderen zelf ook wel genoeg te financieren heeft.....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2020 om 07:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 07:41   #66
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik wil het gezicht van BDW zien als Magnette met Van Grieken gaat onderhandelen.
Als ik Magnette was zou ik het zelfs nu doen, want hun sociaal programma komt bijna volledig overeen.
Geloof je nu echt maar één seconde dat als na volgende verkiezingen NVA+VB +50% halen er nog zal onderhandeld worden over de vorming van een Belgische regering? Het zullen onderhandelingen zijn over een splitsing. En Magnette zal mogen eisen wat hij wil, de geldkraan gaat onherroepelijk dicht en hij en zijn flutpartijtje zullen daar de schuld van krijgen in Walbanië.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 08:06   #67
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Geloof je nu echt maar één seconde dat als na volgende verkiezingen NVA+VB +50% halen er nog zal onderhandeld worden over de vorming van een Belgische regering? Het zullen onderhandelingen zijn over een splitsing. En Magnette zal mogen eisen wat hij wil, de geldkraan gaat onherroepelijk dicht en hij en zijn flutpartijtje zullen daar de schuld van krijgen in Walbanië.
Magnette heeft hetzelfde probleem als BDW. BDW voelt de hete adem van VB en PVDA in zijn nek en Magnette de hete adem van Ecolo en PTB.

Maar beiden weten ze dat de mogelijkheid bestaat om een overeenkomst te sluiten over sommige zelfs tegenovergestelde punten uit hun programma's.

Door veto's te stellen voor de verkiezingen, hebben ze beiden hun eigen bruggen opgeblazen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 08:17   #68
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Magnette heeft hetzelfde probleem als BDW. BDW voelt de hete adem van VB en PVDA in zijn nek
Het feit dat u die partij in deze context vermeld toont aan hoe ver u heen bent.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 08:28   #69
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het feit dat u die partij in deze context vermeld toont aan hoe ver u heen bent.
We zullen zien waar de botsing tussen die 2 ego's toe leiden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 08:29   #70
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
We zullen zien waar de botsing tussen die 2 ego's toe leiden.
Tussen de ego's van Magnette en De Wever? Het lijkt me klaar en duidelijk waar dat toe zal leiden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 08:55   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Tussen de ego's van Magnette en De Wever? Het lijkt me klaar en duidelijk waar dat toe zal leiden.
Ik denk dat ze teveel naar SAW gekeken hebben.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 10:20   #72
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.229
Standaard

Vrij grappig dat hier al een topic van 4 paginas bestaat over het gebruik van het woordje "front" door Dewever, maar over het feit dat Magnette 2 dagen daarvoor alle mogelijke coalities heeft getorpedeerd, dat is niet zo belangrijk. Nee nee, het woordje "front", dat is oorlogsretoriek. Zo zie je maar hoe ver sommigen gaan in het Waals nationalistische gevoelens. Dat zijn dan de mensen die hun mond vol hebben van de Vlaamse collaboratie in WO2....
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 10:32   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Kijk eens even hoeveel het kindergeld bedroeg vanaf 1946.

De helft van zijn loopbaan was hij zelfstandige en de andere helft werknemer.

Als hij nu geleefd had, kon hij leven van het kindergeld zonder te werken.
Dat was toen voor ongeveer iedere ongeschoolde of semi-geschoolde zo.
De mensen die "per maand" betaald werden (ipv per week) waren de middenklasse: onderwijzers, bedienden (dat waren mensen die hun humaniora uitgedaan hadden ...)
Toen kwamen de jaren 60: bijna om de zes maanden een stevige loonopslag; ook arbeiders begonnen (tweedehands) auto's te kopen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 10:36   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ze zelf hun kapitaal inbrengen, geen subsidies eisen en normale belastingen op hun winsten betalen heeft niemand daar bezwaar tegen.

Nu zijn er miljardenbedrijven die nooit winst maken en toch blijven bestaan.
Uber is daar het beste voorbeeld van 5 miljard verlies per jaar en ze blijven bestaan door de domheid van hun "werknemers".
Als beleid is dat veel te futloos.
Research, om maar dit voorbeeld te noemen, moet aangemoedigd worden.

Overigens zijn de b. vakboungden boos op Uber omdat hun werknemers geen 38 uren job aangeboden krijgen. Terwijl die werknemer daar misschien of zeker geen boodschap aan heeft. Die wil mogelijks meer vrijheid.
Maar de boungden willen dat niet, dus moet Uber maar over gans de lijn zwart gemaakt worden. Ook door de pvda.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 februari 2020 om 10:37.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 10:38   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Magnette heeft hetzelfde probleem als BDW. BDW voelt de hete adem van VB en PVDA in zijn nek en Magnette de hete adem van Ecolo en PTB.

Maar beiden weten ze dat de mogelijkheid bestaat om een overeenkomst te sluiten over sommige zelfs tegenovergestelde punten uit hun programma's.

Door veto's te stellen voor de verkiezingen, hebben ze beiden hun eigen bruggen opgeblazen.
Dus de oplossing, de democratische oplossing, is: .... ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 10:40   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
We zullen zien waar de botsing tussen die 2 ego's toe leiden.
Is het een botsing tussen ego's van twee inidividuen? Of van de uitslag van 26 mei (en voorgaanden) die een weerspiegeling zijn van twee volksaarden?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 10:42   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vrij grappig dat hier al een topic van 4 paginas bestaat over het gebruik van het woordje "front" door Dewever, maar over het feit dat Magnette 2 dagen daarvoor alle mogelijke coalities heeft getorpedeerd, dat is niet zo belangrijk. Nee nee, het woordje "front", dat is oorlogsretoriek. Zo zie je maar hoe ver sommigen gaan in het Waals nationalistische gevoelens. Dat zijn dan de mensen die hun mond vol hebben van de Vlaamse collaboratie in WO2....
belligerent zal je bedoelen.
Je bent niet mee met de tijd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 10:57   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
belligerent zal je bedoelen.
Je bent niet mee met de tijd.
Het doet me evenwel plezier dat het BDW is die weer "de oorlogsretoriek" tegen zijn smikkel krijgt.

Het doet denken aan een gesprek/debat tussen BDW en FDW op TV een aantal jaar geleden. De Winter zei iets - ik weet niet meer precies wat, en BDW op volle kracht vooruit, "dat is oorlogstaal, dat is pure oorlogsretoriek, daar doen wij niet aan mee".

Week erna, BDW met iemand van Groen, ik meen Calvo maar ben niet zeker.
Alleszins, BDW zei iets en de Groene deed een "BDW'ke", hij verkondigde, "dat is oorlogstaal, dat is pure oorlogsretoriek, daar doet Groen niet aan mee".

Het beteuterde gezicht van BDW was geld waard.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 11:41   #79
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het doet me evenwel plezier dat het BDW is die weer "de oorlogsretoriek" tegen zijn smikkel krijgt.

Het doet denken aan een gesprek/debat tussen BDW en FDW op TV een aantal jaar geleden. De Winter zei iets - ik weet niet meer precies wat, en BDW op volle kracht vooruit, "dat is oorlogstaal, dat is pure oorlogsretoriek, daar doen wij niet aan mee".

Week erna, BDW met iemand van Groen, ik meen Calvo maar ben niet zeker.
Alleszins, BDW zei iets en de Groene deed een "BDW'ke", hij verkondigde, "dat is oorlogstaal, dat is pure oorlogsretoriek, daar doet Groen niet aan mee".

Het beteuterde gezicht van BDW was geld waard.
Magnette scherp voor De Wever: 'Hij verspreidt leugens'.

Hoog tijd dat men die Magnette zijn plaats 'in the gutter of the lane' eens gaat leren of zou die fans hebben?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 11:51   #80
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.909
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sturen aan op verkiezingen enkel en alleen omdat ze verwachten dat de NVA er verzwakt zou uit komen,... volgen Dewever.

https://www.demorgen.be/politiek/de-...llen~bef44043/

Dat nu uitgerekend die zelfde Dewever steeds zegt dat er rekening moet gehouden worden met de kiezer. Maar wanneer hij verwacht dat de kiezer hem minder goede kaarten zou kunnen bedelen heeft hij er geen nood aan te luisteren naar de kiezer.

Het is steeds van, " De kiezer heeft de kaarten geschut en...." nu blijkt dat er met die kaarten geen spel te spelen valt trekken ze allemaal hun kak weer in terwijl het dood normaal is dat ge in zo'n geval de gever opnieuw laat de kaarten schudden en opnieuw laat delen.

Is er nu iemand zo gek van, wanneer alle spelers slechte kaarten hebben zodat er geen spel mogelijk is, van dan 250 dagen met die zelfde kaarten in zijn hand te blijven zitten? Is het zo dat ze denken dat er iets goed tot stand gaat komen?
Is er nu niemand die ziet dat Magnette de beste kaarten heeft ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be