Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2016, 10:40   #101
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
En is in werkelijkheid nog veel hoger als we eerlijk met elkaar zijn en bruggepensioneerden (die tenslotte "ter beschikking met werkloosheidstoeslag") zijn meerekenen.
Mensen die met brugpensioen zijn, nu heet dat SWT, zijn PASSIEF beschikbaar (binnenkort "AANGEPAST" beschikbaar) dwz men houdt rekening met uw leeftijd en kwaaltjes bv kunstheup, artrose, ...).
Wat houdt dat in? Indien de VDAB WERK voor U heeft dan mag je dat niet weigeren. Lees "WERK" en NIET "VACATURE".
Indien de vdab een bruggepensioneerde een brief stuurt waarin staat dat die maandag om 9 u bij bedrijf X zich moet aanmelden om te WERKEN (geen sollicitatiegesprek!!!) dan moet die persoon daar op die dag en dat uur gaan werken ZONDER DAT DIE WERKGEVER OOIT EEN GESPREK HAD MET DIE MENS!
Sedert 1976 tot heden werden 2 personen opgeroepen, beiden in hun voormalig bedrijf!! (die hebben zich ziek gemeld).
Stelt U zich eens de vraag : U bent bedrijfsleider en heeft keuze tussen honderdduizenden jonge en goed opgeleide mensen. Waarom zou jij een 59 jarige in dienst nemen die met tegenzin bij U komt werken en vooraleer hij zijn job goed kent hij reeds met pensioen is? Antwoord : geen enkele bedrijfsleider doet beroep op deze mensen.
Mijn vraag : waarom zou een bedrijfsleider een mens van 48 jaar die langdurig ziek is (bv verkalkte onderwervels) in dienst nemen als hij keuze heeft tussen honderdduizenden jonge en goed opgeleide en GEZONDE mensen?

Honderdduizenden werklozen zijn verstopt in de ambtenarij, vervroegd en brugpensioen maar ook honderdduizenden zelfstandigen kunnen morgen terug werkloosheidsuitkering aanvragen!!!
Nog een vraag : U bent bedrijfsleider, 500 personeelsleden, en moet herstructureren en gaat 100 afdanken. Welke mensen moeten van U het bedrijf verlaten : de 55+ers of de mensen van 35 en jonger?

Laatst gewijzigd door demonen : 20 maart 2016 om 10:58.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 10:43   #102
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anitta Bekijk bericht
ach, van die paar vlaams nationalistische uierhangers hier op het forum moet ge geen serieus antwoord verwachten net zomin als van de top van die partij.
Ik heb weet van heel wat uierhangers hier op het forum. Maar hun Vlaams-nationalistische overtuiging weten ze anders goed verborgen te houden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 10:54   #103
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er is steeds minder behoefte aan "middenmoters".Deze laatsten zijn wel exact het type mensen waar gans ons sociaal-economisch stelsel,onze wetgeving,onze AANTALLEN,op gericht zijn...
Op Nieuwsuur, Ned 2, werd gezegd dat in Molenbeek de middenklasse volledig verdwenen is!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 11:03   #104
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Op Nieuwsuur, Ned 2, werd gezegd dat in Molenbeek de middenklasse volledig verdwenen is!
Zouden daar nog rijken zitten dan?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 15:27   #105
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mensen die met brugpensioen zijn, nu heet dat SWT, zijn PASSIEF beschikbaar (binnenkort "AANGEPAST" beschikbaar) dwz men houdt rekening met uw leeftijd en kwaaltjes bv kunstheup, artrose, ...).
Wat houdt dat in? Indien de VDAB WERK voor U heeft dan mag je dat niet weigeren. Lees "WERK" en NIET "VACATURE".
Indien de vdab een bruggepensioneerde een brief stuurt waarin staat dat die maandag om 9 u bij bedrijf X zich moet aanmelden om te WERKEN (geen sollicitatiegesprek!!!) dan moet die persoon daar op die dag en dat uur gaan werken ZONDER DAT DIE WERKGEVER OOIT EEN GESPREK HAD MET DIE MENS!
Sedert 1976 tot heden werden 2 personen opgeroepen, beiden in hun voormalig bedrijf!! (die hebben zich ziek gemeld).
Stelt U zich eens de vraag : U bent bedrijfsleider en heeft keuze tussen honderdduizenden jonge en goed opgeleide mensen. Waarom zou jij een 59 jarige in dienst nemen die met tegenzin bij U komt werken en vooraleer hij zijn job goed kent hij reeds met pensioen is? Antwoord : geen enkele bedrijfsleider doet beroep op deze mensen.
Mijn vraag : waarom zou een bedrijfsleider een mens van 48 jaar die langdurig ziek is (bv verkalkte onderwervels) in dienst nemen als hij keuze heeft tussen honderdduizenden jonge en goed opgeleide en GEZONDE mensen?

Honderdduizenden werklozen zijn verstopt in de ambtenarij, vervroegd en brugpensioen maar ook honderdduizenden zelfstandigen kunnen morgen terug werkloosheidsuitkering aanvragen!!!
Nog een vraag : U bent bedrijfsleider, 500 personeelsleden, en moet herstructureren en gaat 100 afdanken. Welke mensen moeten van U het bedrijf verlaten : de 55+ers of de mensen van 35 en jonger?
Dat zijn terechte argumenten.Daarom dat ik in andere draadjes nogal smalend doe over de zgn "sociale partners".En ik bedoel ALLE sociale partners,want hun "systemen" zijn aan het falen.En ze hebben allemaal boter op hun hoofd.Hun creaties zijn monsters geworden.Misschien zal de recente mislukking van het sociaal overleg een aanleiding zijn dat gedrocht weg te zetten.

Ondertussen....

Laat ik ondertussen stellen dat er GEEN honderdduizenden jonge en goed opgeleide en gezonde mensen beschikbaar zijn vanuit de nochtans groeiende eigen bevolking.De "mismatch" tussen wat gevraagd of gewenst wordt,en wat beschikbaar is, lijkt jaarlijks nog toe te nemen,vandaar waarschijnlijk de groeiende aantallen niet-Belgische werknemers waar ik het laatste decennium op bots hier in zuid-West vlaanderen.En het gaat heus niet alleen meer over goedkope eenvoudige jobs

Laatst gewijzigd door kelt : 20 maart 2016 om 15:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2016, 23:50   #106
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat zijn terechte argumenten.Daarom dat ik in andere draadjes nogal smalend doe over de zgn "sociale partners".En ik bedoel ALLE sociale partners,want hun "systemen" zijn aan het falen.En ze hebben allemaal boter op hun hoofd.Hun creaties zijn monsters geworden.Misschien zal de recente mislukking van het sociaal overleg een aanleiding zijn dat gedrocht weg te zetten.

Ondertussen....

Laat ik ondertussen stellen dat er GEEN honderdduizenden jonge en goed opgeleide en gezonde mensen beschikbaar zijn vanuit de nochtans groeiende eigen bevolking.De "mismatch" tussen wat gevraagd of gewenst wordt,en wat beschikbaar is, lijkt jaarlijks nog toe te nemen,vandaar waarschijnlijk de groeiende aantallen niet-Belgische werknemers waar ik het laatste decennium op bots hier in zuid-West vlaanderen.En het gaat heus niet alleen meer over goedkope eenvoudige jobs
Ze kunnen in Vlaanderen zelfs geen internet-winkels uitbouwen.
En voor alles en nog wat hebben ze Engelssprekende internet-techniekers nodig. Hetzelfde in Frankrijk. Maar ze beweren wel dat de oorzaak van onze achterstand t.o.v. Nederland te wijten is aan het feit dat men hier niet bij nacht mag werken van de "vakboungd"
Verdomde leugenaars!!!!
Liever Indiërs invoeren dan eigen volk een serieuze opleiding te geven; een opleiding die zou rekening houden met de noden van het bedrijfsleven.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2016, 05:46   #107
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ze kunnen in Vlaanderen zelfs geen internet-winkels uitbouwen.
En voor alles en nog wat hebben ze Engelssprekende internet-techniekers nodig. Hetzelfde in Frankrijk. Maar ze beweren wel dat de oorzaak van onze achterstand t.o.v. Nederland te wijten is aan het feit dat men hier niet bij nacht mag werken van de "vakboungd"
Verdomde leugenaars!!!!
Liever Indiërs invoeren dan eigen volk een serieuze opleiding te geven; een opleiding die zou rekening houden met de noden van het bedrijfsleven.
Geld primeert en kent geen grenzen. Mensen als werktuig zijn er teveel en kennen ook geen grenzen meer.

Logisch gevolg, blijf er voor zorgen dat er altijd teveel zijn, dat is goed voor de neerwaartse loonspiraal.

Opleidingen kosten geld en dat moet van belastingbetalers komen, niet van het bedrijfsleven dat er zijn voordeel uithaalt.
De cirkel is rond.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2016, 07:34   #108
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Als ge de mensen geen jobs kunt bieden kunt ge ze altijd nog van de dop gooien om de werkloosheidscijfers te doen dalen.
2

De regering Michel is al 24 jaar aan de macht zeker.

Truken van de foor en geluk met de globale conjunctuur, dat zijn de voornaamste ingredienten.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2016, 07:36   #109
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zouden daar nog rijken zitten dan?
Jawel, wat drugdealers en wapentraffikanten zwemmen saar allicht in het geld. Alleen niet officieel, want anders loen ze hun uitkering mis.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2016, 09:23   #110
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Geld primeert en kent geen grenzen. Mensen als werktuig zijn er teveel en kennen ook geen grenzen meer.

Logisch gevolg, blijf er voor zorgen dat er altijd teveel zijn, dat is goed voor de neerwaartse loonspiraal.

Opleidingen kosten geld en dat moet van belastingbetalers komen, niet van het bedrijfsleven dat er zijn voordeel uithaalt.
De cirkel is rond.
De nagel op de kop !
Toevallig ken ik een een graduaat elektronika met 11 jaar ervaring.
Die man werd vervangen door een aziel-Irakees met 1 jaar ervaring maar die bereid is te werken aan het allerlaagste barema.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2016, 18:49   #111
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2016, 22:28   #112
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkpaardje Bekijk bericht
En dat allemaal op de dag dat Cuba nederig het failliet van het communisme afkondigt...
Sinds het communisme in Rusland viel en vervangen werd door het kapitalistisch systeem hebben er al veel in Rusland meer honger geleden dan ervoren. Eerlijkshalve spreek ik wel over de beginjaren na de val van de muur.
Hoe het er nu aan toe gaat weet ik dus niet.
Ik veronderstel en hoop dat er nu beter is?
En dat het in Cuba minder goed was is niet te wijten aan Fidel maar aan het bestaande embargo. Maar de auto's konden toch blijven rijden met ijzerdraad.
Knappe mannen in Cuba. Je moet het maar doen.
Maar binnenkort komen die auto's naar hier.
Voor een prikje kun je hier met old-timers rond rijden.
Kunnen ze ginder met nieuwe wagens rijden voor het geld dat ze krijgen van de oldies. En hier kunnen ze in old-timers beleggen. Als vrijwaren van kapitaal dan dat binnen een paar jaar toch gebruikt wordt om de kachel aan te maken.
Laatste nieuws al gehoord? Banken willen nu dat er betaald wordt voor uw eigen geld af te halen. Hoe gaan ze dat doen? Is het procentueel op de grootte van het bedrag? Of is het stoeltjesgeld bij iedere afhaling?
Ik vermoed het laatste. Want procentueel zou het grote geld treffen.

Laatst gewijzigd door werkman : 21 maart 2016 om 22:44.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2016, 22:55   #113
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkpaardje Bekijk bericht
Wat een geluk dat de N-VA sommige betweters geen verkiesbare plaats gaf. Communisten voor de N-VA in het parlement, wat zou VOKA daar van gevonden hebben?
Of in het schepencollege … Wat zou ons Lief Wufke van Scherpenheuvel daar van gevonden hebben?

+++++++++

Een communist als controleur dat moet ook een belevenis zijn geweest…

Ik vermoed dat je weeral bedorven gratis eten hebt binnen gezwelgd op dat communiefeest. Tja, van gratis kun je een indigestie krijgen.
Heb je thuis nu geen sanitaire pisbak waar je van de ellende proper afgeraakt?
En wat die belevenis betreft moet ik je gelijk geven.
Er waren er heel wat die blij waren wanneer ik hun mededeelde hoeveel ze in feite verdiend hadden. Erger was dat ze dachten dat hun vrouw met het geld weg was.

Laatst gewijzigd door werkman : 21 maart 2016 om 23:15.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be