Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2014, 14:47   #81
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg dat eens uit van die 50 km/ uur.
Ik heb nog nooit een fietser tegen een boom of een muur weten rijden, maar als 2 fietsers die 25 rijden naar elkaar toe dan is de kinetische energie die bij hun botsing optreedt dezelfde als de enkele fietser die aan 50 per uur tegen een stilstaand object rijdt natuurlijk.
Eigenlijk hebben ze met die tweerichtingsfietspaden 1 probleem opgelost en 5 problemen bijgemaakt.
Rij al decennia met fiets, naar werk en alles, en voor elk risico dat ge vroeger nam moet ge er nu 5 nemen. Baan oversteken als ge vroeger niet moest, blijven hangen aan paaltjes en borden, almaar over drempels hotsen zelfs al moet ge gewoon rechtdoor (vooral in dorpskernen waar ze hun allegaar/bazar van asverschuivingen en plateaus en paaltjes hebben gedeponeerd, veel punten waar ge niet eens meer kunt herkennen waar ge als fietser moet rijden, en almaar die overgangen van links baan naar rechts baan en terug. En of een fietspad (links/rechts/beiden) enkel of dubbelrichting is, dat kunt ge soms vrij kiezen, soms niet en soms wel en als ge het dan doorhebt dan zijt ge al honderden meters verkeerd bezig. Vaak moet ge het pogen in te schatten op basis van breedte van het fietspad.
'T is geen wonder dat 85% van de ongelukken zonder auto's gebeuren. Al hun gemoei, dat zorgt voor die ongelukken. Vroeger had ik nooit last van buitenbanden die aan de zijkanten versleten, waarna er zo plots een bobbel erdoor groeit van de binnenband totdat het 'pats' is. Ik vroeg eens aan de hersteller of die banden van mindere kwaliteit werden gemaakt en hij zei dat het krak dezelfde waren en dat hij de laatste jaren dat almaar tegenkomt, en dat het komt door al die drempels tegenwoorden. Enige tijd terug las ik dat ook in de krant, in een vergelijking met nederland.
Je moet eens kijken in steden en kernen. Ze maken parkeerplaatsen en rijstroken die nog amper ruimte overlaten voor wagens, omdat ze een halve tot een meter baanbreedte van vroeger een 'struikbestemming' hebben gegeven. En dan monteren ze op de asfalt zo van die blinkende metalen bolle dekseltjes, die het fietspad moeten suggereren. Wel, de geparkeerde auto's staan half op die gesuggereerde strook, waardoor je als fietser 'in het midden' tussen geparkeerde en rijdende auto's net op die bolle dekseltjes moet rijden, die spekglad zijn vooral bij nat weer.
Kortom: rotoverheid had zich beter niet gemoeid, zoals met zoveel.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 05:23   #82
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Die 85% worden veroorzaakt door het lawaai van het wegverkeer wat maakt dat fietsers en voetgangers zich afsluiten voor de buitenwereld. Maar die link is natuurlijk moeilijk bewijsbaar.
Gisteren nog zag ik een klein meisje staan wachten voor een garage tussen twee geparkeerde wagens in, ze hoorde nl. een wagen aankomen, er waren geen panikerende gillende ouders. Ik schrok zelf van hoe dat kind ineenkromp van het lawaai van die wagen. En dan te zeggen dat de grondwet de lichamelijke integriteit van dat kindje garandeert. Wat een wenertje.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2014, 10:40   #83
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Die 85% worden veroorzaakt door het lawaai van het wegverkeer wat maakt dat fietsers en voetgangers zich afsluiten voor de buitenwereld. Maar die link is natuurlijk moeilijk bewijsbaar.
Gisteren nog zag ik een klein meisje staan wachten voor een garage tussen twee geparkeerde wagens in, ze hoorde nl. een wagen aankomen, er waren geen panikerende gillende ouders. Ik schrok zelf van hoe dat kind ineenkromp van het lawaai van die wagen. En dan te zeggen dat de grondwet de lichamelijke integriteit van dat kindje garandeert. Wat een wenertje.
Spoorverkeer en kinderen...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20120824_097
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be