Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2018, 11:09   #1321
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Welke foto die JIT liet zien is volgens deze minister bewerkt? En hoe is dat geconstateerd?



Dat zou kunnen, maar ik zie niet direct wat dat beteKent voor de resultaten van het onderzoek van JIT. Waarvan verdenk jij ze?
De Russen zeggen dat het "bewijsmateriaal" gemanipuleerd werd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 12:03   #1322
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Ik denk dat de meest waarschijnlijke verklaring voor het neerhalen van de lijnvlucht hier te vinden is:

http://www.voltairenet.org/article186300.html

Kapitein Voloshin. Het lijkt er in dat geval wel op dat de valse vlag na het neerhalen begon. En niet ervoor.

Ik vermoed ook dat politiek hier prioritair gesteld wordt op het vinden van de waarheid. Indien dat het geval is is dat misbruik van de slachtoffers en hun nabestaanden en dienen degenen die hier achter zitten ontmaskerd te worden. Ik vermoed echter dat er nog veel tijd zal verstrijken vooraleer dat zo iets er van zal komen.

Maar tijd brengt meer zicht op de waarheid dikwijls.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 mei 2018 om 12:06.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 12:08   #1323
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Tenslotte wil ik nog eens herhalen dat er in Oekraïne of boven het Oekraïense luchtruim geen enkele dode zou gevallen zijn als het Westen geen opstand had ondersteund met alle beschikbare middelen tegen een democratisch verkozen president.
Tuurlijk dat! het is allemaal onze schuld!

Als wij niet al die moslims discrimineren en slechte punten geven op school, dan hadden die NOOIT die bomaanslagen gepleegd!

Het is onze schuld!

Het grappige is dat ge impliciet toegeeft dat de Russen dat vliegtuig hebben neergehaald.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 12:21   #1324
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
tomm, ge beseft toch dat ge al uw andere (soms redelijke) argumenten compleet van slagkracht ontneemt doordat je niet gewoon erkent dat MH17 is neergehaald door een Russische BUK, en dat het Kremlin dat maar al te goed weet. Het Kremlin liegt hierover. punt aan de lijn. Erken dat gewoon.

Beetje kritische geest accepteert dat dat nu wel aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is aangetoond.
Wat heeft Putin te winnen met het neerhalen van dit lijnvliegtuig?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 12:23   #1325
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Het grappige is dat ge impliciet toegeeft dat de Russen dat vliegtuig hebben neergehaald.
Verkeerde deductie.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 12:29   #1326
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat heeft Putin te winnen met het neerhalen van dit lijnvliegtuig?
want een vergissing is niet mogelijk?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 12:57   #1327
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
want een vergissing is niet mogelijk?
Een vergissing is het meest waarschijnlijke vermoed ik. Met groso modo twee verdachten. Waarvan er 1 meedoet met het "onderzoek".

Laatst gewijzigd door Bach : 25 mei 2018 om 13:02.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 13:30   #1328
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een vergissing is het meest waarschijnlijke vermoed ik. Met groso modo twee verdachten. Waarvan er 1 meedoet met het "onderzoek".
...maar toch ontkent het Kremlin elke betrokkenheid (geen BUK, niet van hun etc. etc.) en lanceert het een heleboel "alternatieve verklaringen" (waarvan het dus goed weet dat het leugens zijn).

Dat is niet niks
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 14:51   #1329
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...maar toch ontkent het Kremlin elke betrokkenheid (geen BUK, niet van hun etc. etc.) en lanceert het een heleboel "alternatieve verklaringen" (waarvan het dus goed weet dat het leugens zijn).

Dat is niet niks
Het verdwijnen van de Oekraïense radarbeelden is anders ook serieus verdacht.

Ik zie het zo. Rusland heeft niets mee te winnen een lijnvliegtuig neer te halen. Oekraïne wel indien het de schuld op Rusland kan steken en daarmee een voordeel in de oorlog kan krijgen door bv. Wapenleveringen. Maar een bewust neerhalen van dat toestel zou extreem grof en riskant zijn.

Een ongeluk dus. Rebellen die op een militaire jet schieten die daar blijkbaar in de buurt hing. Of een Oekraïnse jet die per ongeluk het toestel neerhaalt. Dat in beide gevallen men poogt de schuld op Rusland te steken is voor de hand liggend. Dat is koude oorlogslogica en dat is sterker dan principes zoals eerlijklijkheid. Er was geen onafhankelijk onderzoek. Wel een Nato gecontroleerd onderzoek.

Even later werd een Russisch lijnvliegtuig neergehaald. Is het duidelijk wie daar achter zat? Terroristen worden nogal eens "gestuurd" door staatsactoren namelijk. Was dat een soort van tit for tat? We zullen het waarschijnlijk nooit te weten komen. In beide gevallen.

Leugens en valse vlaggen zijn trouwens helemaal niet zo zeldzaam in de politiek. Ik gaf hier eens artikel met een lijstje met een 50 tal toegegeven valse vlaggen, sinds WO2 dacht ik dat het was.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 mei 2018 om 14:55.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 18:37   #1330
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Russen zeggen dat het "bewijsmateriaal" gemanipuleerd werd.
Ja, dat weten we nu wel. Mijn vraag was of zij uit de tientallen foto's en films eentje willen kiezen en vertellen wat er precies is gemanipuleerd en hoe dat is gebleken. Zo ook mogen ze een opgenomen telefoongesprek selecteren en aantonen dat deze bewerkt is of gefaked. Is dat zo moeilijk?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 22:13   #1331
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, dat weten we nu wel. Mijn vraag was of zij uit de tientallen foto's en films eentje willen kiezen en vertellen wat er precies is gemanipuleerd en hoe dat is gebleken. Zo ook mogen ze een opgenomen telefoongesprek selecteren en aantonen dat deze bewerkt is of gefaked. Is dat zo moeilijk?
En vooral : de compleet transparante en gefundeerde onderzoeken van zowel JIT als Bellingcat wijzen ondubbelzinnig naar lanceerinstallatie nr. 332 van de 53ste raketverdedigingsbrigade uit Koersk en naar GRU officier Oleg Ivannikov.

https://nos.nl/artikel/2233464-belli...ondgebied.html

Het enige wat Rusland dus moet doen is die installatie 332 presenteren voor onderzoek en het JIT eens uitgebreid laten praten met Ivannikov .

Daarmee zouden ze effectief , en voor het eerst in 4 jaar, echt meewerken aan het onderzoek. maar dat zal dus nooit gebeuren tenzij er een sanctie tegenover staat die erg genoeg is.

Het einde van russisch lidmaatschap aan Swift zou in deze context een nuttige troefkaart zijn. Waarom zou een eindeloos liegende en bedriegende terroristenstaat daar lid moeten van zijn overigens? IS is ook geen lid van Swift,...
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 01:55   #1332
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Tuurlijk dat! het is allemaal onze schuld!

Als wij niet al die moslims discrimineren en slechte punten geven op school, dan hadden die NOOIT die bomaanslagen gepleegd!

Het is onze schuld!

Het grappige is dat ge impliciet toegeeft dat de Russen dat vliegtuig hebben neergehaald.
Dat doe ik niet, maar ja U was waarschijnlijk een bevoorrechte getuige nietwaar?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 02:04   #1333
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk dat de meest waarschijnlijke verklaring voor het neerhalen van de lijnvlucht hier te vinden is:

http://www.voltairenet.org/article186300.html

Kapitein Voloshin. Het lijkt er in dat geval wel op dat de valse vlag na het neerhalen begon. En niet ervoor.

Ik vermoed ook dat politiek hier prioritair gesteld wordt op het vinden van de waarheid. Indien dat het geval is is dat misbruik van de slachtoffers en hun nabestaanden en dienen degenen die hier achter zitten ontmaskerd te worden. Ik vermoed echter dat er nog veel tijd zal verstrijken vooraleer dat zo iets er van zal komen.

Maar tijd brengt meer zicht op de waarheid dikwijls.
Is zeker mogelijk, maar zeker zijn we daar niet van. De andere mogelijkheid is evenzeer plausibel. Als de rebellen het per toeval neergehaald hebben zullen de Russen er natuurlijk alles aan doen om dit te verbergen, en als het een valse vlag van Oekraïne betreft, zal het Westen dat proberen toedekken.
De waarheid is het eerste slachtoffer van oorlog zegt men.
De slachtoffers hebben inderdaad recht op de waarheid, maar in sommige oorlogsomstandigheden met grote geopolitieke belangen is dat een illusie.

Inderdaad, tijd kan raad brengen, vooral als landen hun archieven beginnen open te stellen en de meeste hoofdrolspelers dood of bejaard zijn. Zo zijn er veel louche zaken decennia later aan het licht gekomen, zoals de precise omstandigheden van de moord op Lumumba, of op Che Guevara, of de Amerikaanse steun aan Pinochet.
Maar wat zeker is dat degene die de boel heeft laten ontploffen in Oekraïne een onrechtstreekse verantwoordelijkheid draagt, alsook de Oekraïense overheid omdat deze naliet het luchtruim te sluiten. Zeker is ook dat, als de rebellen verantwoordelijk zouden zijn, dit een tragische vergissing was, die ze zeker niet wilden en sterk in hun nadeel speelde.

Ik ben voorstander in Oekraïne van een waarheidscommissie zoals in Colombia, Noord-Ierland of Zuid-Afrika. Alleen de opzettelijke misdaden tegen burgers die geen partij waren worden gestraft, maar iedereen geeft toe wat er gebeurd is en toont spijt. Nu kan dit natuurlijk niet, zeker niet met het huidige regime in Kiev aan de macht, misschien moet ook Poetin vervangen worden voor het zover kan komen.
Maar als je ziet dat wat betreft het conflict tussen Armenië en Azerbaidjan na al die jaren nog steeds evenveel haat heerst, en zelfs wat betreft de conflicten in de Balkan (het internationaal tribunaal was nu niet bepaald neutraal en onpartijdig), heb ik er geen goede hoop in.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 mei 2018 om 02:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 02:16   #1334
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, dat weten we nu wel. Mijn vraag was of zij uit de tientallen foto's en films eentje willen kiezen en vertellen wat er precies is gemanipuleerd en hoe dat is gebleken. Zo ook mogen ze een opgenomen telefoongesprek selecteren en aantonen dat deze bewerkt is of gefaked. Is dat zo moeilijk?
Bellingcat is onbetrouwbaar, dat heb ik hier al bewezen refererend naar neutrale en betrouwbare bronnen. (der Spiegel)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 08:47   #1335
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.991
Standaard

Ik denk dat het hoogstwaarschijnlijk wel een Russische raket was, maar hoogstwaarschijnlijk niet opzettelijk. Waarschijnlijk een lokale soldaat die een vergissing gemaakt heeft met de gekende gevolgen (ook stom om daar een lijnvliegtuig te laten vliegen).

Rusland zou dat beter van in het begin toegegeven hebben, maar nu kunnen ze moeilijk terugkrabbelen. In vraag me ook af wat de US in een dergelijke situatie zou doen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 09:21   #1336
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Bellingcat is onbetrouwbaar, dat heb ik hier al bewezen refererend naar neutrale en betrouwbare bronnen. (der Spiegel)
Oké. Dat heb ik even nagekeken. http://m.spiegel.de/international/wo...a-1037125.html

Daar blijkt niet dat Bellingcat heeft gemanipuleerd en met foto's heeft geknoeid of dat haar materiaal niet deugt. Alleen dat ze zich hebben vergist, dat het hobbyïsten zijn. Dus jouw beschuldiging is ongegrond. Wat moeten de Russen volgens jou doen met de beschuldigingen over de rol van de 53e brigade Koersk?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 11:57   #1337
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Oké. Dat heb ik even nagekeken. http://m.spiegel.de/international/wo...a-1037125.html

Daar blijkt niet dat Bellingcat heeft gemanipuleerd en met foto's heeft geknoeid of dat haar materiaal niet deugt. Alleen dat ze zich hebben vergist, dat het hobbyïsten zijn. Dus jouw beschuldiging is ongegrond. Wat moeten de Russen volgens jou doen met de beschuldigingen over de rol van de 53e brigade Koersk?
SPIEGEL ONLINE: Bellingcat says its findings are based on the use of the analysis tool FotoForensic.com, a website.

Kriese: And its founder Neal Krawetz also distanced himself from Bellingcat's conclusions on Twitter. He described it as a good example of "how to not do image analysis." What Bellingcat is doing is nothing more than reading tea leaves. Error Level Analysis is a method used by hobbyists.


SPIEGEL ONLINE: What's your personal conclusion about the satellite images?

Kriese: The first thing to die in war is the truth. Each side likes to throw random smoke bombs. There is no way of knowing if the images show what Moscow is claiming. What one can say, however, is that this "analysis" has achieved nothing besides raising awareness of Bellingcat.


http://www.spiegel.de/international/...a-1037125.html

Hij zegt veel meer dan dat bellingcat hobbyisten zijn, hij zegt dat we op onze hoede moeten zijn voor sites als bellingcat, dat die deel uitmaken van de oorlogspropaganda.

De Russen moeten dit uiteraard onderzoeken maar dat hebben ze al gedaan. Ofwel willen ze alles toedekken, ofwel kloppen de beschuldigingen niet.

Stel nu dat het toch de rebellen waren, zouden de Russen kunnen doen zoals de Amerikanen in 1996, die toen toegaven dat ze in 1988 een Iraans passagiersvliegtuig neergeschoten hadden per ongeluk. Er volgden geen verontschuldigingen of vervolgingen, wel een schadevergoeding aan de nabestaanden.
Iets gelijkaardigs zou Rusland kunnen doen, maar ik denk dat de westerse landen dit niet zomaar zouden toestaan, dit is een veel te bruikbaar geopolitiek instrument dat ze tegen de Russen kunnen gebruiken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655

Laatst gewijzigd door tomm : 26 mei 2018 om 12:06.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 13:09   #1338
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Russen zeggen dat het "bewijsmateriaal" gemanipuleerd werd.
En de Russen spreken altijd de waarheid en maakt nooit fouten ,
niet in Georgie ,niet in Moldavië en daarom ook niet in de Oekraïne.
Ze willen neem ik aan behandeld worden, zoals ze anderen behandelen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 09:08   #1339
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij zegt veel meer dan dat bellingcat hobbyisten zijn, hij zegt dat we op onze hoede moeten zijn voor sites als bellingcat, dat die deel uitmaken van de oorlogspropaganda.

De Russen moeten dit uiteraard onderzoeken maar dat hebben ze al gedaan. Ofwel willen ze alles toedekken, ofwel kloppen de beschuldigingen niet.
Dat is een mening en dat hoeven de Russen niet van hem te leren.

Citaat:
Stel nu dat het toch de rebellen waren, zouden de Russen kunnen doen zoals de Amerikanen in 1996, die toen toegaven dat ze in 1988 een Iraans passagiersvliegtuig neergeschoten hadden per ongeluk. Er volgden geen verontschuldigingen of vervolgingen, wel een schadevergoeding aan de nabestaanden.
Iets gelijkaardigs zou Rusland kunnen doen, maar ik denk dat de westerse landen dit niet zomaar zouden toestaan, dit is een veel te bruikbaar geopolitiek instrument dat ze tegen de Russen kunnen gebruiken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Iran_Air_Flight_655
Inderdaad, en dat vraagt Nederland nu ook van Rusland. En inderdaad, Nederland wil de Russen ook juridisch aanklagen, maar weet niet hoe en waarom. Het eventuele bestraffen van Poetin als persoon of de betrokken militairen schijnt geen zaak te zijn voor internationale rechtspraak.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 12:39   #1340
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.108
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
En de Russen spreken altijd de waarheid en maakt nooit fouten ,
niet in Georgie ,niet in Moldavië en daarom ook niet in de Oekraïne.
Ze willen neem ik aan behandeld worden, zoals ze anderen behandelen.
Toen de Sovjet-Unie uiteen viel, waren er overal Russische minderheden. Poetin neemt het de communisten trouwens erg kwalijk dat ze van Rusland de Sovjet-Unie maakten, dat zei hij reeds in en interview in 1991. In veel van die nieuw gecreëerde republieken wonen belangrijke Russische minderheden. De conflicten in Georgië en Moldavië dateren al van begin jaren 1990 en kunnen Poetin dus niet aangewreven worden. Wat Oekraïne betreft was het conflict tussen het oosten en het Westen van het land reeds lang aan de gang.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be