Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 mei 2018, 09:11   #81
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Parkeer uw wagen dan maar nergens want overal is er wel kans op schade, zelfs in parkeergarages of standplaatsen in ruimtes die je met anderen moet delen.

Het enige voordeel van een standplaats is dat je niet achter een parkeerplaats moet zoeken, maar daar stopt het dan ook.
Ik parkeer mijn wagen(s) altijd zo veilig mogelijk, naargelang de waarde van de wagen de ene nog een beetje veiliger dan de andere. Ik kijk ook naar de ruimte en naar het type wagen die erlangs staat (lengte deuren).

Behalve als je weet dat je geen keus gaat hebben, maar dan rij ik daar ook niet naartoe met de wagen.

Ook dat deeltje heb je tenminste in eigen hand, kan al een verschil zijn tussen een parkeerschade of niet.

Heb ik natuurlijk al een wrak vol met krassen en deukjes gaat het me niet meer interesseren.

Laatst gewijzigd door Micele : 15 mei 2018 om 09:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 09:14   #82
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Ik heb een parkeerplek op de binnenplaats van de blok waar ik woon en heb daar ook nu en dan wel wat schade. Laadpunten zijn er niet voorzien op de parking, de renovatie van het gebouw en de creatie van de loften dateert als van 1992. Ik heb wel het geluk dat mijn loft zich op de benedenverdieping bevindt en dat ik een kelder heb. Ik heb een kabeltje getrokken via het keldergat en kan daar mijn laadkabel inpluggen.

Helaas beperkt het zich niet alleen tot schade maar ook tot sabotage. Al geruime tijd heb ik zeer geregeld een lekke band. Telkens rechtsachter en telkens zit er een schroef in de band. Over de laatste 10 jaar rijd ik gemiddeld 1x per 30 000 km lek op die manier (het gemiddelde voor een Belg zou 1x per 140 000 km zijn). Ook bij een buurman gebeurt dit regelmatig. Daar komt nog frequente sabotage aan fietsen bij: banden laden leeglopen, remmen saboteren, koppeling fietskar voor de kinderen loszetten, ... Bij mijn moto die ook op de binnenplaats staat heb ik ook al lekke banden gehad en bovendien een sabotage aan de kabels. Iemand heeft gepoogd de kabels van bv. gas e.d. door de snijden/knippen. Dat is niet volledig gelukt, maar uiteindelijk heeft de gaskabel het wel begeven. Er is telkens aangifte gedaan bij de politie.
Enkele dagen nadat mijn fonkelnieuwe Tesla voor de deur stond vond ik het type schroef dat normaal in de banden zit mooi op de deurdrempel van mijn loft. Enkele weken later was er al schade aan de banden, iemand had gepoogd om de band lek te steken. Zoals te verwachten was zat er rond de 30 000 km een schroef in de linkerachterband. Om de wagen makkelijk te laden parkeer ik de Tesla achterwaards op mijn lek. De linkerkant komt dan langs de wandelpad naar de achterblok! Dit zou de verschuiving van links naar rechts kunnen verklaren.
Ondertussen heb ik een stevig vermoeden wie de dader is. Vermoedelijk is het dezelfde persoon die het nodig vond om tijdens het gieten van de plantjes langs het pad ook even een stevige plensbui over de laadblok te gooien. Het heeft niet geholpen, hij heeft geen wortel geschoten. Dat ding is perfect waterdicht, maar er moet toch iets behoorlijk mis zitten in het hoofd van deze persoon.
De vijs die in de band zat een tijdje geleden gaat op de volgende vergadering van mede-eigenaars op tafel. Ik ga eens vragen wie er een vijs kwijt is.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 09:16   #83
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik heb een parkeerplek op de binnenplaats van de blok waar ik woon en heb daar ook nu en dan wel wat schade. Laadpunten zijn er niet voorzien op de parking, de renovatie van het gebouw en de creatie van de loften dateert als van 1992. Ik heb wel het geluk dat mijn loft zich op de benedenverdieping bevindt en dat ik een kelder heb. Ik heb een kabeltje getrokken via het keldergat en kan daar mijn laadkabel inpluggen.

Helaas beperkt het zich niet alleen tot schade maar ook tot sabotage. Al geruime tijd heb ik zeer geregeld een lekke band. Telkens rechtsachter en telkens zit er een schroef in de band. Over de laatste 10 jaar rijd ik gemiddeld 1x per 30 000 km lek op die manier (het gemiddelde voor een Belg zou 1x per 140 000 km zijn). Ook bij een buurman gebeurt dit regelmatig. Daar komt nog frequente sabotage aan fietsen bij: banden laden leeglopen, remmen saboteren, koppeling fietskar voor de kinderen loszetten, ... Bij mijn moto die ook op de binnenplaats staat heb ik ook al lekke banden gehad en bovendien een sabotage aan de kabels. Iemand heeft gepoogd de kabels van bv. gas e.d. door de snijden/knippen. Dat is niet volledig gelukt, maar uiteindelijk heeft de gaskabel het wel begeven. Er is telkens aangifte gedaan bij de politie.
Enkele dagen nadat mijn fonkelnieuwe Tesla voor de deur stond vond ik het type schroef dat normaal in de banden zit mooi op de deurdrempel van mijn loft. Enkele weken later was er al schade aan de banden, iemand had gepoogd om de band lek te steken. Zoals te verwachten was zat er rond de 30 000 km een schroef in de linkerachterband. Om de wagen makkelijk te laden parkeer ik de Tesla achterwaards op mijn lek. De linkerkant komt dan langs de wandelpad naar de achterblok! Dit zou de verschuiving van links naar rechts kunnen verklaren.
Ondertussen heb ik een stevig vermoeden wie de dader is. Vermoedelijk is het dezelfde persoon die het nodig vond om tijdens het gieten van de plantjes langs het pad ook even een stevige plensbui over de laadblok te gooien. Het heeft niet geholpen, hij heeft geen wortel geschoten. Dat ding is perfect waterdicht, maar er moet toch iets behoorlijk mis zitten in het hoofd van deze persoon.
De vijs die in de band zat een tijdje geleden gaat op de volgende vergadering van mede-eigenaars op tafel. Ik ga eens vragen wie er een vijs kwijt is.
Ooit verhuizen zit er niet in... vrees ik?

Oude anekdote: toen we eens nieuwe buren schuin tegenover kregen, aankoop stuk grond (nieuwbouw OB), was het eerste wat ze ons vroegen of de buurt hier veilig was...

Laatst gewijzigd door Micele : 15 mei 2018 om 09:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 09:22   #84
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Afgunst ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 10:46   #85
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Afgunst ?
De sabotage aan de wagens is begonnen in de tijd dat ik met een Citroen C5 reed, niet direct een wagen die afgunst opwekt.

Ik heb nog geen direct bewijs, maar wel veel indirect. Er woont een Koppel waar serieus wat kosten aan zijn.

Verhuizen is de enige optie en op zich wel nodig. Waar ik nu woon is perfect gelegen. Ik woon vlakbij het station van Mechelen en ben ook direct met de auto op de E19. In functie van waar ik naartoe moet voor mijn job neem ik trein, auto of moto. Voor een job in Mechelen zal het waarschijnlijk zelfs de fiets zijn. Helaas hebben we niet genoeg ruimte voor 3 kinderen dus zijn we op zoek in de buurt van Mechelen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 14:24   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je moet eens wat minder elitair doen, of moeten e-wagens alleen voorbehouden zijn voor de happy few, de elite ?

Het zijn in Oslo trouwens niet allemaal e-wagens van 50K+

Je moet maar eens in de steden kijken bij ons en elders wat er allemaal op parkings staat bij gebrek aan standplaatsen, parkeerplaatsen en garages zijn niet voor niks een goede investering met minimale onderhoudskosten.
Met de huidige infrastructuur zijn E-wagens enkel voor de happy few.
Je haalt hier zelf het grootste probleem aan, gebrek aan standplaatsen en garages.
Je moet je wagen thuis kunnen opladen, dus je moet een eigen parkeerplats hebben, liefst goed afgesloten voor derde of je laadpunt loopt de kans vernield te worden.
Je moet je wagen op het werk kunnen opladen, dus je moet daar een voorbehouden parkeerplaats met oplaadpunt hebben.
Je moet bij uitstapjes over het geld en de tijd beschikken om je wagen op te laden aan de openbare oplaadpunten langst de snelwegen.
Neem nu, je rijd met een E-wagen vanuit Gent naar de Lesse om te gaan kajakken. Op de parkingen van de kajakverhuurders zijn geen oplaadpunten, dus je moet langst de snelweg opladen of je geraakt gewoon niet meer thuis.

En het aanleggen van parking met oplaadpunten is nu ook niet direct goedkoop.
Als je over 1 en zelfs 4 oplaadpunten spreekt, is dat best nog betaaldbaar, sommige fabrikanten geven zelfs een oplaadpaal gratis bij aankoop van een E-voertuig, maar als je 100 oplaadpunten moet plaatsen, is dat een deftige investering.
Een investering waarvan je helemaal niet zeker bent of ze rendabel is.

Ik heb trouwens een heel klein vraagje voor de E-lovers.
Waarom rijd men in de haven van Olso nog steeds met dieselvoertuigen, terwijl er E-voertuigen bestaan voor hetzelfde werk?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2018, 14:34   #87
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Parkeer uw wagen dan maar nergens want overal is er wel kans op schade, zelfs in parkeergarages of standplaatsen in ruimtes die je met anderen moet delen.

Het enige voordeel van een standplaats is dat je niet achter een parkeerplaats moet zoeken, maar daar stopt het dan ook.
Nee, je kan daar zelf een oplaadpunt installeren, iets dat je niet kan langst de straat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2018, 10:03   #88
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

In stad Peking alleen werden verleden jaar 59.000 new energy vehicles ingeschreven.
Dit zijn stekkerwagens die aan bepaalde voorwaarden voldoen, ook bandstofcelwagens, alle kunnen ze full electrisch rijden in de stad.

Ze krijgen ook een bepaalde groene nummerplaat en rijden x-jaren taxvrij.
In bepaalde Chinese steden wordt het deels bijna onmogelijk gemaakt nog een ICE-wagen in te schrijven, want je krijgt geen inschrijving...:

Citaat:
https://asia.nikkei.com/Spotlight/El...ot-on-its-tail

I don't want an electric car, to be frank, but I'll buy one because I cannot get a plate for a gas vehicle
Chinese car buyer


BEIJING -- China's green car policies have become a catalyst for startups that aim to be the country's answer to Tesla.

More than 300 electric car ventures were chasing that distinction at last count, at the end of 2017. Nowhere is the buzz more apparent than in Beijing, where around 59,000 "new energy vehicles" were sold last year -- more than any other Chinese city. These cars are readily identifiable thanks to their green license plates.

Regular gasoline cars still rule Beijing's roads, with more than 5 million owned. But the electric car market has far more growth potential, thanks to growing wealth as well as the government's war on smog.

Starting next year, automakers that produce or import more than 30,000 vehicles in China will have to ensure that hybrid, electric or fuel cell models constitute 10% of their sales volume. This, coupled with obstacles to registering gasoline cars, is expected to spur demand for green autos. ...
Buitenlandse E-wagens gaan nu wel een groei kennen omdat de invoertaks onlangs gedaald is van 25% naar 15%. Want de Chinese concurrentie is enorm, zeker qua prijs. (zie Nio SUV: The eS8 SUV from Chinese brand Nio appears to be aimed squarely at Tesla's Model X. )

In bepaalde Tesla Stores was het contingent Tesla X dezelfde dag nog uitverkocht: https://insideevs.com/tesla-model-x-...ours-in-china/

http://en.people.cn/n3/2018/0110/c208982-9313905.html

Laatst gewijzigd door Micele : 29 mei 2018 om 10:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be