Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2020, 09:37   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard Groenbeleid in Vlaanderen

Mooi voorbeeld van hoe men in Vlaanderen omgaat met de natuur. Op grote schaal en illegaal worden er massaal bomen gekapt hetzij door particulieren, hetzij door andere instantie zoals AWV en dat blijft doorgaans allemaal zonder gevolg. Mensen uit de buurt vegen voor hun eigen deur en doen alsof hun neus bloedt, er zijn nauwelijks controleurs en het gerecht seponeert dergelijke dossiers aan de lopende band. Je zou dan denken dat dit wel zal beteren in de toekomst, doch blijkt dat het aantal inspecteurs de laatste jaren van 45 naar 33 is terug gebracht.

"Goed bestuur" op zijn Vlaams dat zich beperkt tot de holle slogan dat er bos moet bijkomen in Vlaanderen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...rk-jongensbos/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 09:51   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Mooi voorbeeld van hoe men in Vlaanderen omgaat met de natuur. Op grote schaal en illegaal worden er massaal bomen gekapt hetzij door particulieren, hetzij door andere instantie zoals AWV en dat blijft doorgaans allemaal zonder gevolg. Mensen uit de buurt vegen voor hun eigen deur en doen alsof hun neus bloedt, er zijn nauwelijks controleurs en het gerecht seponeert dergelijke dossiers aan de lopende band. Je zou dan denken dat dit wel zal beteren in de toekomst, doch blijkt dat het aantal inspecteurs de laatste jaren van 45 naar 33 is terug gebracht.

"Goed bestuur" op zijn Vlaams dat zich beperkt tot de holle slogan dat er bos moet bijkomen in Vlaanderen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...rk-jongensbos/
Die beruchte familie kapt wat illegaal, en het is direct "op grote schaal".
Overheidsinstanties zouden het ook doen, dat illegale kappen. Maar als een boom zijn leeftijd heeft, en begint af te sterven door rot in de takken en de stam, dan dreigt hij om te vallen.
Die groenen vinden altijd wel wat om over te zagen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 10:55   #3
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die beruchte familie kapt wat illegaal, en het is direct "op grote schaal".
Overheidsinstanties zouden het ook doen, dat illegale kappen. Maar als een boom zijn leeftijd heeft, en begint af te sterven door rot in de takken en de stam, dan dreigt hij om te vallen.
Die groenen vinden altijd wel wat om over te zagen.
Jaren geleden heb ik gehoord dat er hier in de bomen een ziekte zit en vandaag worden er hele bossen bomen omgekapt... Ik woon in Wallonië, zichzelf opwerpend als linkse en groenen kampioenen...
Wat moet ik daar dan nu van denken???
Een moment dach ik nog dat ze een deal met China gesloten hadden; maar nu denk ik dat het echt gaat om die ziekte in de bomen die zich verspreidde tegen te gaan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 11:06   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die beruchte familie kapt wat illegaal, en het is direct "op grote schaal".
Overheidsinstanties zouden het ook doen, dat illegale kappen. Maar als een boom zijn leeftijd heeft, en begint af te sterven door rot in de takken en de stam, dan dreigt hij om te vallen.
Die groenen vinden altijd wel wat om over te zagen.
Dus als ik u goed begrijp bent u voorstander van het illegaal kappen en vindt u, wanneer mensen hiertegen ageren, dit groen gezaag. Jawadde.

Misschien dat het een en ander rot en begint af te sterven in uw hoofd.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 11:09   #5
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dus als ik u goed begrijp bent u voorstander van het illegaal kappen en vindt u, wanneer mensen hiertegen ageren, dit groen gezaag. Jawadde.

Misschien dat het een en ander rot en begint af te sterven in uw hoofd.
Waar wordt dat gezegd??? U bent er bevreesd voor; wat ik uw goed recht vind... Dus zou ik denken dat u u eerst inlicht over wat er werkelijk gaande is en waarom dat gekap zo maar kan...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 11:55   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dus als ik u goed begrijp bent u voorstander van het illegaal kappen en vindt u, wanneer mensen hiertegen ageren, dit groen gezaag. Jawadde.

Misschien dat het een en ander rot en begint af te sterven in uw hoofd.
Als ik jou goed begrijp, kan jij niet lezen.
Zo overdrijven zeg. Net alsof ik 1 keer nies, en je gaat me in quarantaine zetten voor Corona.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 11:57   #7
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waar wordt dat gezegd??? U bent er bevreesd voor; wat ik uw goed recht vind... Dus zou ik denken dat u u eerst inlicht over wat er werkelijk gaande is en waarom dat gekap zo maar kan...
Ik denk dat de situatie wel duidelijk is op zich. Ze kappen gewoon een hoop bomen zonder vergunning zoals zowat overal in Vlaanderen her en der gebeurt. Dit kan door een gebrek aan controle en een systematisch gebrek aan adequate bestraffing. Alleen komt het hier nu uit omdat het op grote schaal gebeurt en er waardevolle, oude bomen tussen zaten.

Getuigt in ieder geval van een drieste en triestige mentaliteit.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 3 maart 2020 om 11:57.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 11:58   #8
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik denk dat de situatie wel duidelijk is op zich. Ze kappen gewoon een hoop bomen zonder vergunning zoals zowat overal in Vlaanderen her en der gebeurt. Dit kan door een gebrek aan controle en een systematisch gebrek aan adequate bestraffing. Alleen komt het hier nu uit omdat het op grote schaal gebeurt en er waardevolle, oude bomen tussen zaten.

Getuigt in ieder geval van een drieste en triestige mentaliteit.
Inderdaad indien het zo is en waar zit onze groen en sociaal volk dan nu om dat niet aan te klagen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2020, 13:37   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Bomenkap in stijgende lijn.

Naast de meeste 'snelwegen/autostrades' zie je het in stijgende lijn in zijn werk gaan de bomenkap.

In bepaalde gevallen gaat het om oude/zieke bomen maar dat is niet altijd waar want ik haalde het in een andere rubriek al eens aan dat een kennis die naar de kust bolde, ter hoogte van Jabbeke een voorval met had.

Dat voorval was dat er mensen die tussen de struiken en bomen verscholen zaten de baan overliepen naar de parking vrachtwagens die richting Calais/UK uit moesten.

Op huidig ogenblik haalde men bomen en struiken al weg. (zelf getuige van geweest tijdens een ritje naar de kust)

E40/E17 andere wegen zie je het wel stevig in zijn werk gaan de bomenkap en opruim van andere 'beplanting'.

Een forumlid haalde het terecht al even aan: waar zitten die groene klimaatactivisten dan, op hun gsm aan het tokkelen om de volgende reis te plannen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 maart 2020 om 13:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 12:15   #10
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

In een bos zijn de bomen ook al niet meer veilig blijkbaar. De Vlaming en zijn zonlicht is immers de absolute en voornaamste prioriteit.

https://www.hln.be/in-de-buurt/kortr...rug~aab01d756/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 20:02   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Eeuwenoude bomen in Maarkedal zwaar toegetakeld.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02...-in-maarkedal/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2020, 20:06   #12
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Op het natuurdomein De Liereman in de buurt van Oud-Turnhout zijn meer dan 100 bomen beschadigd.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...digd-turnhout/
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 11:34   #13
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.090
Standaard

Citaat:
154 jonge eiken vernield in park Wetteren: “Ze zullen nooit meer een volwaardige boom kunnen worden” Bron: VRT
WTF is dat zeg!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be