Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 maart 2020, 11:48   #381
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Er is toch al een hele tijd een 'nieuwe roundup'

Uit het artikel:

Citaat:
RoundUp moest uit de rekken, maar in het tuincentrum vind je de onkruidverdelger vandaag nog altijd. In dezelfde groene bussen, maar er is wel een belangrijk verschil: “Zonder glyfosaat”.
Is de nieuwe RoundUp wel oké?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 18:29   #382
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.630
Standaard

10 a 12 miljard dollar.....,werd op 25/06/2020 gemeld

Dat is de schikking die Bayer getroffen heeft om zowat 90% van de rechtszaken die aangespannen zijn wegens die glyfosfaten af te kopen....

Daarmee is de overname van het Amerikaanse Monsanto door het Duitse Bayer totnogtoe een serieuze flop geworden en het schijnbaar meest winstgevende produkt een sof van jewelste....Om dergelijk bedrag terug te winnen zal Bayer mogen "persen",het zal LEUK worden voor de "Monsanto" medewerkers..

Ook de consultancy-mensen,zowel interne als externe die de omvang van dit probleem niet juist ingeschat hadden VOORDAT de overname geschiedde zijn vermoedelijk niet meer werkzaam voor de firma....



Bayer is er nog niet van af,er zijn nog duizenden procedures die niet onder die algemene afkoop vallen.

Laatst gewijzigd door kelt : 26 juni 2020 om 18:33.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 19:02   #383
Den beer van b
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2020
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
10 a 12 miljard dollar.....,werd op 25/06/2020 gemeld

Dat is de schikking die Bayer getroffen heeft om zowat 90% van de rechtszaken die aangespannen zijn wegens die glyfosfaten af te kopen....

Daarmee is de overname van het Amerikaanse Monsanto door het Duitse Bayer totnogtoe een serieuze flop geworden en het schijnbaar meest winstgevende produkt een sof van jewelste....Om dergelijk bedrag terug te winnen zal Bayer mogen "persen",het zal LEUK worden voor de "Monsanto" medewerkers..

Ook de consultancy-mensen,zowel interne als externe die de omvang van dit probleem niet juist ingeschat hadden VOORDAT de overname geschiedde zijn vermoedelijk niet meer werkzaam voor de firma....



Bayer is er nog niet van af,er zijn nog duizenden procedures die niet onder die algemene afkoop vallen.
Round up is nog steeds te koop, via internet op 3 dagen in huis. Glyfosaatgehalte tot 25% hoger dan normaal.
Idem voor de buxusmot. Er is een biologisch product verkrijgbaar via Duitsland, larven blijven leven maar eten niet meer van het blad, de groei van de buxus is Na behandeling wel minder sterk. Daarnaast hebben de vogels, vooral de mussen de larven ook ontdekt.
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 19:36   #384
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den beer van b Bekijk bericht
Round up is nog steeds te koop, via internet op 3 dagen in huis. Glyfosaatgehalte tot 25% hoger dan normaal.
Idem voor de buxusmot. Er is een biologisch product verkrijgbaar via Duitsland, larven blijven leven maar eten niet meer van het blad, de groei van de buxus is Na behandeling wel minder sterk. Daarnaast hebben de vogels, vooral de mussen de larven ook ontdekt.
Glyfosfaat is formeel enkel voor vaklui beschikbaar.

Die handelaars die dus gewoon maar verkopen aan iedereen die besteld zouden ze in mijn ogen gewoon tegen de muur moeten zetten.....die stof staat te veel onder verdenking om door "thuisapothekers" te mogen gebruikt worden....

Trouwens zou het voor Bayer nuttig kunnen zijn de handelscircuits eens goed te snoeien,anders staan ze nog binnen de 5 jaar weeral voor een grote uitgave.....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 juni 2020 om 19:37.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 19:41   #385
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.630
Standaard

Bij nader inzien heb ik inderdaad geen enkel probleem glyfosfaat-produkten op internet-koopsites,inclusief Amazon,te vinden....(ben stomverbaasd en verontwaardigd)

De zoveelste keer dat onze Europese politiek,die daar verleden jaar aan "werkte" (remember? anyone?) FAALT.......

Laatst gewijzigd door kelt : 26 juni 2020 om 19:43.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 09:18   #386
Den beer van b
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2020
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bij nader inzien heb ik inderdaad geen enkel probleem glyfosfaat-produkten op internet-koopsites,inclusief Amazon,te vinden....(ben stomverbaasd en verontwaardigd)

De zoveelste keer dat onze Europese politiek,die daar verleden jaar aan "werkte" (remember? anyone?) FAALT.......
Inderdaad, ze verbieden iets maar de controle op verkoop is nihil.
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 09:22   #387
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er is toch al een hele tijd een 'nieuwe roundup'

Uit het artikel:



Is de nieuwe RoundUp wel oké?
Trekt op niks. Tien keer minder efficiënt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 10:46   #388
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

En het is nu ook bewezen:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210324_96534049

Citaat:
Negentien producten van gekende merken met op het etiket ‘onkruidspray’, ‘anti-onkruid’ of ‘totale onkruidbestrijding’, werden in de periode mei-oktober van vorig jaar getest op gras, mos, weegbree, klaver, paardenbloem, madeliefjes en boterbloemen. Omdat de producenten beweren dat je al na drie uur, soms zelfs na een uur, resultaat ziet, controleerde Test Aankoop het effect na een uur, na drie uur, na een dag, een week en een maand.

“De resultaten zijn ronduit slecht. Zes producten scoorden zwak, dertien ronduit slecht, terwijl ze nochtans niet goedkoop zijn. Geen enkel product slaagde erin het onkruid te verdelgen. Alleen de paardenbloem werd door de verschillende producten enigszins succesvol bestreden”, klinkt het. Maar dan nog kwam het onkruid na een tijdje weer tevoorschijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 16:26   #389
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.584
Standaard

Dit is niet op te lossen, glyfosaat verbieden voor de partikulier en toelaten voor de professioneel is voor het milieu dikke bullshit.
En de 'biologische' alternatieven zijn waardeloos.

Dus lost de burger dat op klassieke manier op : glyfosaat via een ander kanaal aankopen en dus gewoon blijven gebruiken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 17:21   #390
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mensen die de dag van vandaag nog Round Up gebruiken, zouden ze moeten beboeten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 17:37   #391
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.685
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit is niet op te lossen, glyfosaat verbieden voor de partikulier en toelaten voor de professioneel is voor het milieu dikke bullshit.
En de 'biologische' alternatieven zijn waardeloos.

Dus lost de burger dat op klassieke manier op : glyfosaat via een ander kanaal aankopen en dus gewoon blijven gebruiken.
Ik zit nog met een voorraad Roundup. Zéér sporadisch gebruik ik het nog wanneer ik geconfronteerd wordt met een stuk terrein dat hopeloos met onkruid is volgelopen. Ondanks mijn leeftijd is schoffelen en spitten iets waar ik nog niet voor terugdeins. Maar er kunnen toestanden opduiken waarbij schoffelen een soort "Sisiphus"-werk wordt. Dam ben je wel verplicht naar meer radicale oplossingen te grijpen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 18:17   #392
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mensen die de dag van vandaag nog Round Up gebruiken, zouden ze moeten beboeten.
Ken jij een beter middel om "rode klaver" uit te roeien ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 18:37   #393
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ken jij een beter middel om "rode klaver" uit te roeien ?
Wat is het probleem met rode klaver?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 20:36   #394
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat is het probleem met rode klaver?
Hetzelfde als het probleem met gras, mos, weegbree, klaver, paardenbloem, madeliefjes en boterbloemen veronderstel ik. Nuchter en objectief bekeken, stuk voor stuk allemaal mooie planten.

Het probleem situeert zich eerder bij de mens die nougatbollen kritische geest heeft, compleet doorslaat en geen enkele vorm realiteitszin meer heeft.

Gazon mag alleen uit gras bestaan want zo zien ze het op TV bij al de Amerikaanse series en zo hebben ze het als baby en op de papschool geleerd, dus zo zal geschieden.

En dan grijpen ze naar eender welk vergif om die andere planten te doden, met de nefaste gevolgen voor andere organismen en milieu.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 20:39   #395
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hetzelfde als het probleem met gras, mos, weegbree, klaver, paardenbloem, madeliefjes en boterbloemen veronderstel ik. Nuchter en objectief bekeken, stuk voor stuk allemaal mooie planten.

Het probleem situeert zich eerder bij de mens die nougatbollen kritische geest heeft, compleet doorslaat en geen enkele vorm realiteitszin meer heeft.

Gazon mag alleen uit gras bestaan want zo zien ze het op TV bij al de Amerikaanse series en zo hebben ze het als baby en op de papschool geleerd, dus zo zal geschieden.

En dan grijpen ze naar eender welk vergif om die andere planten te doden, met de nefaste gevolgen voor andere organismen en milieu.
Dat is zeer waar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 maart 2021 om 20:39.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2021, 21:24   #396
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.558
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hetzelfde als het probleem met gras, mos, weegbree, klaver, paardenbloem, madeliefjes en boterbloemen veronderstel ik. Nuchter en objectief bekeken, stuk voor stuk allemaal mooie planten.

Het probleem situeert zich eerder bij de mens die nougatbollen kritische geest heeft, compleet doorslaat en geen enkele vorm realiteitszin meer heeft.

Gazon mag alleen uit gras bestaan want zo zien ze het op TV bij al de Amerikaanse series en zo hebben ze het als baby en op de papschool geleerd, dus zo zal geschieden.

En dan grijpen ze naar eender welk vergif om die andere planten te doden, met de nefaste gevolgen voor andere organismen en milieu.
Boenk erop.

Wij zaaien expres "bloemenweelde" samen met "herstelgazon"
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 10:47   #397
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hetzelfde als het probleem met gras, mos, weegbree, klaver, paardenbloem, madeliefjes en boterbloemen veronderstel ik. Nuchter en objectief bekeken, stuk voor stuk allemaal mooie planten.

Het probleem situeert zich eerder bij de mens die nougatbollen kritische geest heeft, compleet doorslaat en geen enkele vorm realiteitszin meer heeft.

Gazon mag alleen uit gras bestaan want zo zien ze het op TV bij al de Amerikaanse series en zo hebben ze het als baby en op de papschool geleerd, dus zo zal geschieden.

En dan grijpen ze naar eender welk vergif om die andere planten te doden, met de nefaste gevolgen voor andere organismen en milieu.
Dat is wat ik al dacht.

Ik probeer er voor te zorgen dat onze tuin er wat deftig bij ligt, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om klaver en dergelijke te gaan bestrijden.

Mos vind ik een ander verhaal.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 18:27   #398
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is wat ik al dacht.

Ik probeer er voor te zorgen dat onze tuin er wat deftig bij ligt, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om klaver en dergelijke te gaan bestrijden.

Mos vind ik een ander verhaal.
Lok wat meer vogels zoals kauwen naar uw tuin, die trekken dat uit uw gras.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 maart 2021 om 18:30.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 21:01   #399
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is wat ik al dacht.

Ik probeer er voor te zorgen dat onze tuin er wat deftig bij ligt, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om klaver en dergelijke te gaan bestrijden.

Mos vind ik een ander verhaal.
De gazon is zo geen probleem. Opritten die niet verhard zijn wel. Geen wonder dat men massaal betonneert en asfalteert.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 21:21   #400
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hetzelfde als het probleem met gras, mos, weegbree, klaver, paardenbloem, madeliefjes en boterbloemen veronderstel ik. Nuchter en objectief bekeken, stuk voor stuk allemaal mooie planten.

Het probleem situeert zich eerder bij de mens die nougatbollen kritische geest heeft, compleet doorslaat en geen enkele vorm realiteitszin meer heeft.

Gazon mag alleen uit gras bestaan want zo zien ze het op TV bij al de Amerikaanse series en zo hebben ze het als baby en op de papschool geleerd, dus zo zal geschieden.

En dan grijpen ze naar eender welk vergif om die andere planten te doden, met de nefaste gevolgen voor andere organismen en milieu.
Ik verwelkom stikstof aanleverende klavers (wit of rood maakt niet uit)
De plaatsen in het gazon die het dikst en mooist groen staan is meestal waar klaver goed aanwezig is.
Maar weegbree, boterbloemen, paardenbloemen zie ik liever elders.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be