Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 20 juli 2005, 15:23   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Coveliers hoort m.i. bij de categorie Schiltz.

I.e. an sich zijn die mensen niet dom, ze zeggen zelfs geregeld intelligente dingen. Als het puntje bij paaltje komt is het enige wat telt echter de persoonlijke carrière.

Als coveliers zijn ministerpostje of burgemeesterspostje wél gekregen had, liep hij schoon mee i/h gelid bij de VLD imo.
Rr00ttt is offline  
Oud 20 juli 2005, 15:50   #22
Sundancer
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Berichten: 355
Standaard

Dat Coveliers maar blijft waar hij is, nergens. Dat hij toch asjeblief niet naar het Vlaams Belang komt - de NVA mag hem hebben. Die vent is veeeeeel te arrogant.
Sundancer is offline  
Oud 24 juli 2005, 00:57   #23
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Dat Coveliers inderdaad maar blijft waar hij is. Hij zou de N-VA waarschijnlijk meer kwaad berokkenen dan er iets aan bijdragen.

Of zoals de krant De Morgen het uitdrukte: "De N-VA heeft beschikt misschien niet bepaald over de meest gemakkelijke karakters maar ze hebben wél één ding gemeen: ze maken ondereen geen ruzie."
Die eensgezindheid is de sterke kant van de N-VA en is de reden waarom ze het als kleine partij op korte tijd toch al relatief ver kunnen brengen hebben."

Dus Coveliers? Neen, dank u. Laat maar. Jammer voor hem maar hij heeft zichzelf onmogelijk gemaakt.
groene flamingant is offline  
Oud 24 juli 2005, 09:24   #24
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Coveliers hoort m.i. bij de categorie Schiltz.

I.e. an sich zijn die mensen niet dom, ze zeggen zelfs geregeld intelligente dingen. Als het puntje bij paaltje komt is het enige wat telt echter de persoonlijke carrière.

Als coveliers zijn ministerpostje of burgemeesterspostje wél gekregen had, liep hij schoon mee i/h gelid bij de VLD imo.
Een democraat kan niet zuiver teren op zijn eigen principes, maar moet ook aanvaarden dat anderen er andere principes op nahouden. Politici die, omdat ze hun principes niet ten volle kunnen opleggen, weigeren deel te nemen aan het beleid, zijn geen democraten.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 24 juli 2005, 11:04   #25
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Het valt me op dat hier toch alleszins niemand echt staat te springen om Coveliers in huis te halen; wrsch goed beseffende dat hij zich daar ook onmogeljk zou maken.

Maar enkele maanden geleden toen hij uit de VLD vloog werd er wel moord en brand geschreeuwd dat hij buitenvloog maar als ik hier alles eens zo lees kan ik alleen maar concluderen dat jullie daar toch mee akkoord gingen.

Nu Coveliers is mijn inziens terecht uit de VLD gezet.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 24 juli 2005, 11:56   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Het valt me op dat hier toch alleszins niemand echt staat te springen om Coveliers in huis te halen; wrsch goed beseffende dat hij zich daar ook onmogeljk zou maken.

Maar enkele maanden geleden toen hij uit de VLD vloog werd er wel moord en brand geschreeuwd dat hij buitenvloog maar als ik hier alles eens zo lees kan ik alleen maar concluderen dat jullie daar toch mee akkoord gingen.

Nu Coveliers is mijn inziens terecht uit de VLD gezet.
Hij had het daar idd. wel bruin gebakken.
daiwa is offline  
Oud 24 juli 2005, 12:30   #27
Sundancer
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Berichten: 355
Standaard

Enkele maanden geleden inderdaad was het hier pro maar het ging hem dan om de vrije meningsuiting, niet om de persoon.
Sundancer is offline  
Oud 24 juli 2005, 14:47   #28
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

ik steun Coveliers 200%. In feite strijdt hij tegen de particratie: hij eist het recht op om als volksvertegenwoordiger zijn eigen mening te verkondigen, ook binnen een partij, en dus niet blindelings een partijstandpunt te moeten volgen...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 24 juli 2005, 15:29   #29
Sundancer
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 december 2003
Berichten: 355
Standaard

Seba, dat het mannetje Coveliers dan een éénmanspartij opricht, daar heeft hij het dan allemaal voor te zeggen. Particratie is voor mij uit den boze, directe democratie telt maar daar zijn ze hier in dit apeland bang voor. Direct referendum zoals in Zwitserland. Over referenda heb ik Coveliers nog niet zoveel horen praten.
Sundancer is offline  
Oud 25 juli 2005, 09:12   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Als de ultraliberaal Coveliers zich bij de n-va vervoegt zal die partij voor mij definitief afgedaan hebben.

het zou me alleszins niet verbazen, De Wever heeft al eerder openlijk de rechts liberale kaart getrokken.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 25 juli 2005, 09:46   #31
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als de ultraliberaal Coveliers zich bij de n-va vervoegt zal die partij voor mij definitief afgedaan hebben.

het zou me alleszins niet verbazen, De Wever heeft al eerder openlijk de rechts liberale kaart getrokken.
zo'n grote vaart zal het niet lopen. Als ik links en rechts zoal hoor, zal hij er niet welkom zijn.
Er kan natuurlijk niemand verbieden dat hij een partijkaart koopt. Dit is zo in een democratische partij, maar op bestuursniveau en politiek meedraaien, denk ik niet dat hij een kans maakt.
giserke is offline  
Oud 25 juli 2005, 14:27   #32
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als de ultraliberaal Coveliers zich bij de n-va vervoegt zal die partij voor mij definitief afgedaan hebben.

het zou me alleszins niet verbazen, De Wever heeft al eerder openlijk de rechts liberale kaart getrokken.
Daar wil toch even op reageren. Je neemt hier wel een zeer extreem standpunt in. Ik wil eerst de raakpunten tussen ons even schetsen. Volgens je avater ben je vlaams en sociaal. Ik ben dat ook. Verder veronderstel ik dat je een nationalist bent. Ik ook. Met je uitgesproken communistische sympathieën heb ik meer moeite. Het nazisme en het communisme zijn samen verantwoordelijk voor de slachting van miljoenen onschuldige slachtoffers in de loop van de de 20ste eeuw. Voor mij zou de discussie hier reeds kunnen stoppen, ik weet evenwel dat je geen stalinist bent en dat het communisme veel invullingen heeft. Soit.

Wanneer je een huis bouwt begin je met de funderingen, dan volgt de ruwbouw en tenslotte de inrichting van je huis. Als ik je goed begrijp is de inrichting van het huis je voornaamste zorg. Ik bedoel het volgende : als we
ooit een onafhankelijk Vlaanderen willen realiseren, zullen we moeten afstappen van onze innerlijke verdeelheid, jij als Meervoud-lid zou dat in de eerste plaats moeten beseffen, ik vind het trouwens een interessant blad en ben inmiddels geabonneerd.

Verder ben ik ook een radicaal tegenstander van het rechts-liberale ideeëngoed. Het is in contradictie met mijn sociaal bewustzijn. Tot nu toe heb ik geen echte aanwijzingen dat de partij in die richting opschuift. Indien het evenwel die richting zou uitgaan zal ik mij er met al mijn mogelijkheden tegen vechten. Zonder daarom het kind met het badwater uit te kieperen. Ik laat me echter niet vastpinnen op één thema. Ik kijk naar de essentie van de zaak.
robert t is offline  
Oud 25 juli 2005, 14:52   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
bedoel het volgende : als we
ooit een onafhankelijk Vlaanderen willen realiseren, zullen we moeten afstappen van onze innerlijke verdeelheid
Als dat betekent, een partij met als enige programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid en daarna een constituante en nieuwe verkiezingen, akkoord.

Zodra er andere programmapunten komen haak ik af. Ik zal nooit stemmen op een partij die zich geen fundamentele vragen durft te stelen rond Europa (NVA), openlijk flirt met Amerikaans conservatief rechts (VB), openlijk zich out als rechts en liberaal (De Wever), steeds op de kop van het Waalse buurvolk zit te kakken (VB en NVA), De homos rechten ontzegt (VB) en ga zo maar door, zal ik mijn stem blijven geven aan die extreem linksen die jij zo veracht maar wel als enigen consequente kritiek geven.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 25 juli 2005, 15:29   #34
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als dat betekent, een partij met als enige programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid en daarna een constituante en nieuwe verkiezingen, akkoord.

Zodra er andere programmapunten komen haak ik af. Ik zal nooit stemmen op een partij die zich geen fundamentele vragen durft te stelen rond Europa (NVA),
Vragen stellen rond Europa? wat bedoel je daarbij? N-VA heeft een uitgesproken standpunt pro europa. Maar waarom mag je geen vragen of bedenkingen hebben bij bepaalde standpunten zoals de toetreding van Turkije, de rol van de regio's binnen Europa?
Je moet constant vragen stellen, wil je geen fiasco meemaken. Alleen de domme lopen met de kudde mee zonder denken en vragen stellen.


Citaat:
openlijk flirt met Amerikaans conservatief rechts (VB), openlijk zich out als rechts en liberaal (De Wever),
Tja N-VA kan geen rekening af leggen voor het VB. En dat Dewever rechts liberaal is, is zijn standpunt. De Vraag is wat is de socio economische visie van de N-VA! Die is zeker gevestigd op het beschermen van zwakken en minderheden. Dus wat is het probleem? Als er iets is wat je de N-VA niet kunt aanwrijven, is dat ze flirt met conservatief Amerika. (Zie de betoging tegen de komst van Bush)

Citaat:
steeds op de kop van het Waalse buurvolk zit te kakken (VB en NVA),
Ik zie nergens N-VA verwijten sturen naar de Waalse bevolking! Wel naar de Waalse overheid en politici die verantwoordelijk zijn voor wantoestanden! Ik dacht dat N-VA duidelijk genoeg te verstaan gegeven heeft dat Vlaanderen geen baat heeft bij een catastrofaal Wallonië, na de Vlaamse onafhankelijkheid.


Citaat:
De homos rechten ontzegt (VB) en ga zo maar door, zal ik mijn stem blijven geven aan die extreem linksen die jij zo veracht maar wel als enigen consequente kritiek geven.
Jij geeft jou stem aan een extreem gedachtegoed! Wel dit doet al uw vorige argumenten in duigen vallen! Een extreem gedachtegoed gelijk van welke kant is er op uit zijn wil op te leggen aan anderen en de rechten van het individu in een ondergeschikte rol te brengen!
Met ander woorden, als jij jou stem geeft aan extreem links, kies je ook voor een intolerant regime, en die zijn alle extreme gedachtegoeden![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 25-07-2005 at 16:33
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als dat betekent, een partij met als enige programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid en daarna een constituante en nieuwe verkiezingen, akkoord.

Zodra er andere programmapunten komen haak ik af. Ik zal nooit stemmen op een partij die zich geen fundamentele vragen durft te stelen rond Europa (NVA),
Vragen stellen rond Europa? wat bedoel je daarbij? N-VA heeft een uitgesproken standpunt pro europa. Maar waarom mag je geen vragen of bedenkingen hebben bij bepaalde standpunten zoals de toetreding van Turkije, de rol van de regio's binnen Europa?
Je moet constant vragen stellen, wil je geen fiasco meemaken. Alleen de domme lopen met de kudde mee zonder denken en vragen stellen.


Citaat:
openlijk flirt met Amerikaans conservatief rechts (VB), openlijk zich out als rechts en liberaal (De Wever),
Tja N-VA kan geen rekening af leggen voor het VB. En dat Dewever rechts liberaal is, is zijn standpunt. De Vraag is wat is de socio economische visie van de N-VA! Die is zeker gevestigd op het beschermen van zwakken en minderheden. Dus wat is het probleem? Als er iets is wat je de N-VA niet kunt aanwrijven, is dat ze flirt met conservatief Amerika. (Zie de betoging tegen de komst van Bush)

Citaat:
steeds op de kop van het Waalse buurvolk zit te kakken (VB en NVA),
Ik zie nergens N-VA verwijten sturen naar de Waalse bevolking! Wel naar de Waalse overheid en politici die verantwoordelijk zijn voor wantoestanden! Ik dacht dat N-VA duidelijk genoeg te verstaan gegeven heeft dat Vlaanderen geen baat heeft bij een catastrofaal Wallonië, na de Vlaamse onafhankelijkheid.


Citaat:
De homos rechten ontzegt (VB) en ga zo maar door, zal ik mijn stem blijven geven aan die extreem linksen die jij zo veracht maar wel als enigen consequente kritiek geven.
Jij geeft jou stem aan een extreem gedachtegoed! Wel dit doet al uw vorige argumenten in duigen vallen! Een extreem gedachtegoed gelijk van welke kant is er op uit zijn wil op te leggen aan anderen en de rechten van het individu in een ondergeschikte rol te brengen!
Met ander woorden, als jij jou stem geeft aan extreem links, kies je ook voor een intolerant regime, en die zijn alle extreme gedachtegoeden![/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 25-07-2005 at 16:31
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als dat betekent, een partij met als enige programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid en daarna een constituante en nieuwe verkiezingen, akkoord.

Zodra er andere programmapunten komen haak ik af. Ik zal nooit stemmen op een partij die zich geen fundamentele vragen durft te stelen rond Europa (NVA),
Vragen stellen rond Europa? wat bedoel je daarbij? N-VA heeft een uitgesproken standpunt pro europa. Maar waarom mag je geen vragen of bedenkingen hebben bij bepaalde standpunten zoals de toetreding van Turkije, de rol van de regio's binnen Europa?
Je moet constant vragen stellen, wil je geen fiasco meemaken. Alleen de domme lopen met de kudde mee zonder denken en vragen stellen.


Citaat:
openlijk flirt met Amerikaans conservatief rechts (VB), openlijk zich out als rechts en liberaal (De Wever),
Tja N-VA kan geen rekening af leggen voor het VB. En dat Dewever rechts liberaal is, is zijn standpunt. De Vraag is wat is de socio economische visie van de N-VA! Die is zeker gevestigd op het beschermen van zwakken en minderheden. Dus wat is het probleem? Als er iets is wat je de N-VA niet kunt aanwrijven, is dat ze flirt met conservatief Amerika. (Zie de betoging tegen de komst van Bush)

Citaat:
steeds op de kop van het Waalse buurvolk zit te kakken (VB en NVA),
Ik zie nergens N-VA verwijten sturen naar de Waalse bevolking! Wel naar de Waalse overheid en politici die verantwoordelijk zijn voor wantoestanden! Ik dacht dat N-VA duidelijk genoeg te verstaan gegeven heeft dat Vlaanderen geen baat heeft bij een catastrofaal Wallonië, na de Vlaamse onafhankelijkheid.


Citaat:
De homos rechten ontzegt (VB) en ga zo maar door, zal ik mijn stem blijven geven aan die extreem linksen die jij zo veracht maar wel als enigen consequente kritiek geven.
Jij geeft jou stem aan een extreem gedachtegoed! Wel dit doet al uw vorige argumenten in duigen vallen! Een extreem gedachtegoed gelijk van welke kant is uit zijn wil op te leggen aan anderen en de rechten van het individu in een ondergeschikte rol te brengen!
Met ander woorden, als jij jou stem geeft aan extreem links, kies je ook voor een intolerant regime, en die zijn alle extreme gedachtegoeden![/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 25-07-2005 at 16:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als dat betekent, een partij met als enige programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid en daarna een constituante en nieuwe verkiezingen, akkoord.

Zodra er andere programmapunten komen haak ik af. Ik zal nooit stemmen op een partij die zich geen fundamentele vragen durft te stelen rond Europa (NVA),
Vragen stellen rond Europa? wat bedoel je daarbij? N-VA heeft een uitgesproken standpunt pro europa. Maar waarom mag je heen vragen of bedenkingen hebben bij bepaalde standpunten zoals de toetreding van Turkije, de rol van de regio's binnen Europa?
Je moet constant vragen stellen, wil je geen fiasco meemaken. Alleen de domme lopen met de kudde mee zonder denken en vragen stellen.


Citaat:
openlijk flirt met Amerikaans conservatief rechts (VB), openlijk zich out als rechts en liberaal (De Wever),
Tja N-VA kan geen rekening af leggen voor het VB. En dat Dewever rechts liberaal is, is zijn standpunt. De Vraag is wat is de socio economische visie van de N-VA! Die is zeker gevestigd op het beschermen van zwakken en minderheden. Dus wat is het probleem? Als er iets is wat je de N-VA niet kunt aanwrijven, is dat ze flirt met conservatief Amerika. (Zie de betoging tegen de komst van Bush)

Citaat:
steeds op de kop van het Waalse buurvolk zit te kakken (VB en NVA),
Ik zie nergens N-VA verwijten sturen naar de Waalse bevolking! Wel naar de Waalse overheid en politici die verantwoordelijk zijn voor wantoestanden! Ik dacht dat N-VA duidelijk genoeg te verstaan gegeven heeft dat Vlaanderen geen baat heeft bij een catastrofaal Wallonië, na de Vlaamse onafhankelijkheid.


Citaat:
De homos rechten ontzegt (VB) en ga zo maar door, zal ik mijn stem blijven geven aan die extreem linksen die jij zo veracht maar wel als enigen consequente kritiek geven.
Jij geeft jou stem aan een extreem gedachtegoed! Wel dit doet al uw vorige argumenten in duigen vallen! Een extreem gedachtegoed gelijk van welke kant is uit zijn wil op te leggen aan anderen en de rechten van het individu in een ondergeschikte rol te brengen!
Met ander woorden, als jij jou stem geeft aan extreem links, kies je ook voor een intolerant regime, en die zijn alle extreme gedachtegoeden![/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als dat betekent, een partij met als enige programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid en daarna een constituante en nieuwe verkiezingen, akkoord.

Zodra er andere programmapunten komen haak ik af. Ik zal nooit stemmen op een partij die zich geen fundamentele vragen durft te stelen rond Europa (NVA),
Vragen stellen rond Europa? wat bedoel je daarbij? N-VA heeft een uitgesproken standpunt pro europa. Maar waarom mag je heen vragen of bedenkingen hebben bij bepaalde standpunten zoals de toetreding van Turkije, de rol van de regio's binnen Europa?
Je moet constant vragen stellen, wil je geen fiasco meemaken. Alleen de domme lopen met de kudde mee zonder denken en vragen stellen.


Citaat:
openlijk flirt met Amerikaans conservatief rechts (VB), openlijk zich out als rechts en liberaal (De Wever),
Tja N-VA kan geen rekening af leggen voor het VB. En dat Dewever rechts liberaal is, is zijn standpunt. De Vraag is wat is de socio economische visie van de N-VA! Die is zeker gevestigd op het beschermen van zwakken en minderheden. Dus wat is het probleem? Als er iets is wat je de N-VA niet kunt aanwrijven, is dat ze flirt met conservatief Amerika. (Zie de betoging tegen de komst van Bush)

Citaat:
steeds op de kop van het Waalse buurvolk zit te kakken (VB en NVA),
Ik zie nergens N-VA verwijten sturen naar de Waalse bevolking! Wel naar de Waalse overheid en politici die verantwoordelijk zijn voor wantoestanden! Ik dacht dat N-VA duidelijk genoeg te verstaan gegeven heeft dat Vlaanderen geen baat heeft bij een catastrofaal Wallonië, na de Vlaamse onafhankelijkheid.


Citaat:
De homos rechten ontzegt (VB) en ga zo maar door, zal ik mijn stem blijven geven aan die extreem linksen die jij zo veracht maar wel als enigen consequente kritiek geven.
Jij geeft jou stem aan een extreem gedachtegoed! Wel dit doet al uw vorige argumenten in duigen vallen! Een extreem gedachtegoed gelijk van welke kant is uit zijn wil op te leggen aan anderen en de rechten van het individu in een ondergeschikte rol te brengen!
Met ander woorden, als jij jou stem geeft aan extreem links, kies je ook voor een intolerant regime, en die zijn alle extreme gedachtegoeden![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 25 juli 2005 om 15:33.
giserke is offline  
Oud 25 juli 2005, 16:26   #35
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als dat betekent, een partij met als enige programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid en daarna een constituante en nieuwe verkiezingen, akkoord.

Zodra er andere programmapunten komen haak ik af. Ik zal nooit stemmen op een partij die zich geen fundamentele vragen durft te stelen rond Europa (NVA), openlijk flirt met Amerikaans conservatief rechts (VB), openlijk zich out als rechts en liberaal (De Wever), steeds op de kop van het Waalse buurvolk zit te kakken (VB en NVA), De homos recht ontzegt (VB) en ga zo maar door, zal ik mijn stem blijven geven aan die extreem linksen die jij zo veracht maar wel als enigen consequente kritiek geven.
Met je eerste alinea reik je een interessant discussiepunt aan.

Wat de rest betreft :

1. De N-VA durft geen fundamenteel standpunt in te nemen rond Europa :
waaruit leidt je dit af?

2. BDW out zich als rechts-liberaal. Bewijs?

3. De N-VA zit steeds op de kap van de Walen. Wanneer je de kritiek op de
ingebakken transfers bedoelt, juist. Wanneer je het wanbeleid van de PS
bedoelt, o.k. Ook Meervoud klaagt deze wantoestanden aan. Je spreekt
hier trouwens je eigen principes tegen.

4. Dat ik extreem-linksen veracht vind ik een grof verwijt. Tenzij je daar
stalinistische communisten zou mee bedoelen, ik heb je mijn visie
daaromtrent uiteengezet. Waarom zou ik dan een abonnement op je
blad nemen? Ik krijg de indruk dat de tracht te pakken op standpunten
die de mijne niet zijn.
robert t is offline  
Oud 26 juli 2005, 08:34   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Vragen stellen rond Europa? wat bedoel je daarbij? N-VA heeft een uitgesproken standpunt pro europa.
Daarom stem ik ook nooit op de N-VA.

Citaat:
Maar waarom mag je geen vragen of bedenkingen hebben bij bepaalde standpunten zoals de toetreding van Turkije, de rol van de regio's binnen Europa?
Liefst, ja.

Citaat:
Tja N-VA kan geen rekening af leggen voor het VB. En dat Dewever rechts liberaal is, is zijn standpunt. De Vraag is wat is de socio economische visie van de N-VA! Die is zeker gevestigd op het beschermen van zwakken en minderheden. Dus wat is het probleem?
Ik zal hun economisch programma eens lezen. Maar als De Wever zegt dat wie 'vlaams en liberaal is welkom is' dan begint bij mij een belletje te rinkelen.

Citaat:
Ik zie nergens N-VA verwijten sturen naar de Waalse bevolking! Wel naar de Waalse overheid en politici die verantwoordelijk zijn voor wantoestanden! Ik dacht dat N-VA duidelijk genoeg te verstaan gegeven heeft dat Vlaanderen geen baat heeft bij een catastrofaal Wallonië, na de Vlaamse onafhankelijkheid.
Top. Houden zo.

Citaat:
Jij geeft jou stem aan een extreem gedachtegoed! Wel dit doet al uw vorige argumenten in duigen vallen! Een extreem gedachtegoed gelijk van welke kant is er op uit zijn wil op te leggen aan anderen en de rechten van het individu in een ondergeschikte rol te brengen!
Geef me een Vlaams linkse partij en dat is opgelost.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 26 juli 2005, 08:38   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
De N-VA durft geen fundamenteel standpunt in te nemen rond Europa :
waaruit leidt je dit af?
N-VA neemt wel standpunten in, maar dan standpunten die absoluut niet de mijne zijn. Zoals ik hierboven heb gezegd, kan ik dus niet op die partij stemmen.

Citaat:
2. BDW out zich als rechts-liberaal. Bewijs?
Hij zei zelf dat wie liberaal is en vlaams, welkom is.

Citaat:
3. De N-VA zit steeds op de kap van de Walen. Wanneer je de kritiek op de
ingebakken transfers bedoelt, juist. Wanneer je het wanbeleid van de PS
bedoelt, o.k. Ook Meervoud klaagt deze wantoestanden aan. Je spreekt
hier trouwens je eigen principes tegen.
Misschien heb je dat bij de N-VA veel minder. Als we verder naar rechts kijken zie ik wel degelijk veel gezever over 'de walen'.

Citaat:
4. Dat ik extreem-linksen veracht vind ik een grof verwijt. Tenzij je daar
stalinistische communisten zou mee bedoelen, ik heb je mijn visie
daaromtrent uiteengezet. Waarom zou ik dan een abonnement op je
blad nemen? Ik krijg de indruk dat de tracht te pakken op standpunten
die de mijne niet zijn.
Ok, excuseer. Zand erover.

Tussen haakjes, ik weet niet in hoeverre Meervoud 'extreem' links is hoor.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 26 juli 2005, 09:50   #38
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Daarom stem ik ook nooit op de N-VA.
Denkt u dat elk europees land in staat is te overleven zelfstandig? Wat kunt u nu tegen een Europese samenwerking hebben? Dat we de laatste 60 in een stabiele socio/economische democratie leven hebben we te danken aan die nauwe Europese samenwerking. Of geef eens een paar landen waar het beter is?

Citaat:
Liefst, ja.

Ik zal hun economisch programma eens lezen. Maar als De Wever zegt dat wie 'Vlaams en liberaal is welkom is' dan begint bij mij een belletje te rinkelen.
Het economisch programma van de N-VA als kernpunt de kenniseconomie (innovatie van de bedrijfswereld.) Dit is de enige methode om onze economie levendig te houden.
Je kunt dan zeggen wat met lager geschoolden? Wel bij de ontwikkeling van nieuwe producten blijven de eerste productie jaren meestal in land van ontwikkelingsherkomst vooraleer ze verhuizen naar de lage loonlanden.
Zo zie je is kenniseconomie niet enkel voor hoogopgeleiden.



Citaat:
Top. Houden zo.

Geef me een Vlaams linkse partij en dat is opgelost.
Geloof jij nog in Links/Rechts? Dan moet ik jou teleurstellen, dit is allang achterhaald!
giserke is offline  
Oud 26 juli 2005, 10:09   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Denkt u dat elk europees land in staat is te overleven zelfstandig? Wat kunt u nu tegen een Europese samenwerking hebben? Dat we de laatste 60 in een stabiele socio/economische democratie leven hebben we te danken aan die nauwe Europese samenwerking. Of geef eens een paar landen waar het beter is?
Ik ben niet tegen europese samenwerking - ik ben een socialist - maar wel tegen de Europese Unie.

Citaat:
Het economisch programma van de N-VA als kernpunt de kenniseconomie (innovatie van de bedrijfswereld.) Dit is de enige methode om onze economie levendig te houden.
Mijn economisch programma bestaat in de democratische controle over de economie.

Dus:

Citaat:
Geloof jij nog in Links/Rechts? Dan moet ik jou teleurstellen, dit is allang achterhaald
Alleen rechtsen en liberalen zouden dit beweren, dezelfde propaganda die 'het einde van de geschiedenis' afkondigde.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be