Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2005, 08:58   #41
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Ik denk dat de deontologische controle die er momenteel uitgaat van de Orde van Geneesheren ook niet veel voorstelt. In grote ziekenhuizen is het steeds meer de mode om er bio-ethische comités op na te houden, naar Amerikaans voorbeeld, die beslissen in moeilijke gevallen en die de taak hebben om aan bepaalde vragen een explicitering (= uitleg) en uiteenzetting te bieden. Als een vrouw om een abortus komt vragen, bijvoorbeeld. Wat morele kwesties betreft hebben de bio-ethische comités het gevolg dat zij de artsen ontlasten van die vraagstellingen. Het wordt gemakkelijk (en legitiem) om de verantwoordelijkheidsvraag door te spelen aan de bio-ethicus van dienst.
In ziekenhuizen hebben ze een medisch directeur die de algemene gang van zaken reguliert en ook de klachten van de patienten behandeld. De Orde is meer naar de onafhankelijke artsenarij gericht.

Citaat:
En al die reshaping- en makeoverprogramma's op teevee, is dat geen reclame misschien ? Die paar solidairs waar eens iets instaat over dit initiatief bereiken veel minder mensen, anders zouden ze intussen toch al flink uitgegroeid moeten zijn.
Er is geen betere reklame dan mond tot mond reklame, zeker op gebied van geneeskunde. De reden dat ze weinig "uitgroeien" zal dan ook wel aan de kwaliteit liggen.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline  
Oud 8 augustus 2005, 10:51   #42
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[
Citaat:
QUOTE=De schoofzak]
Ik ga hier niet beweren dat alles koek en ei is bij die horde der geneesheren, doch tenminste is hun wettelijke opdracht om 'met kennis van zaken' op te treden tegen artsen die hun medisch en professioneel boekje te buiten gaan.
Hoezeer ik die klootzakken van de orde ook haat, maar ik moet zeggen dat je hier dubbel en dik gelijk hebt.


Citaat:
Naast die orde bestaan er artsensyndikaten.
Yep.


Citaat:
Maar die pvda'ers kiezen de onwettelijke weg: ze betalen hun verplicht lidgeld niet, zodat ze goed op voorhand weten dat het niet anders kan dan dat ze voor een weekje of zo geschorst worden. In dat weekje pakken ze dan een geplande vakantie.
Idd...

Citaat:
Naar mijn oordeel zijn hun motieven niet medisch. Wel politiek. Namelijk de ziekenkastoestanden doen evolueren naar een kommunistisch model, waarbij het aspekt 'gratis' enkel dient als zand in de ogen strooien. En geloof me vrij: dat is niet wat jij zou willen.
Ik ben eens in een Roemeens hospitaal geweest tijdens hun Communistische periode. Dat duurt daar vijftig jaar eer het geneeskundig niveau daar tot een absoluut minimum is hersteld.
Zelf doe ik jaarlijks (volledig gratis trouwens) een vijftigtal kinderen van Witrusland. Tjonge tjonge ocharmkes...waarom niet de kinderen van die neo-terroristen van de PVDA daar eens een jaartje laten behandelen?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be