Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Wie moet de schade van de AEL-rellen betalen?
De belastingbetaler 1 3,03%
De vernielers zelf 31 93,94%
Niemand 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 4 december 2002, 10:42   #1
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Agalev presenteert het Marshallplan voor Borgerhout!

25 miljoen euro. Agalev pleit voor een terugbetaling door de overheid van alle materiële schade na de rellen van vorige week. Met andere woorden wij belastingbetalers zullen wel opdraaien voor de schade aangericht door de AEL-rellen. Ga gerust je gang, schop maar keet, liefst met zoveel mogelijk vernielingen tot gevolg. De stomme Vlamingen gaan wel betalen. De geïdentificeerde vernielers moeten volgens Agalev vrijuit gaan!

Dat de schade wordt betaald, vind ik de logica zich zelve, laat dat duidelijk zijn. Maar niet door de belastingbetaler, maar door de vernielers, door de AEL!

Ik ben het beu om te blijven betalen voor de onmogelijke droom die Agalev koestert, namelijk een multiculturele samenleving.

Jörgen Noens

PS: Het is trouwens opmerkelijk dat bijna uitsluitend vernielingen werden aangericht bij autochtone winkels, aan wagens van de autochtone bevolking, ...
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline  
Oud 4 december 2002, 13:29   #2
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Mijn plan:

1) Onmiddelijk verbod op de AEL (zoals Balkenende in Nederland wil doen) omdat ze een haatzaaiende vereniging zijn (niet alleen de rellen in Borgerhout hebben zij op hun geweten, maar ook al de rellen bij het voorgaande betogingen)
2) Arrestaties van de kopstukken van de AEL (Jahjah en Azzuz), omdat zij de AEL vertegenwoordigen
3) Afschaffing van de snel-Belgwet
4) Afname van de Belgische nationaliteit van al degenen die Belg werden via deze wet
5) Onderzoek naar alle 'andere' vermeende criminele Belgische allochtonen, en afname van de nationaliteit als deze illegaal verkregen is
6) Uitwijzing van alle criminele allochtonen op basis van de wet 'de la double peine': deze criminelen worden 2 maal gestrafd: na hun gevangenisstraf worden zij teruggestuurd naar hun geboorteland
7) Verbod op de islam op basis van de Universele verklaring van de rechten van de mens
acht) Verbod op Agalev en Ecolo, na degelijk onderzoek over steun aan terroristische en/of verboden organisaties (bv. AEL, wat Vogels doet noem ik de AEL steunen)
9) Sluiting van de Europese grenzen voor individuen die zich niet willen aanpassen aan onze cultuur
10) Verplichte ondertekening van zij die wel binnen mogen van de erkenning en eerbiediging van onze waarden en wetten
11) Verplichting tot het leren van de taal van het gebied waarin men verblijft: in Vaanderen leert men Nederlands, in Baskenland leert men Baskisch
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline  
Oud 4 december 2002, 15:14   #3
Cartman
Vreemdeling
 
Cartman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2002
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi

3) Afschaffing van de snel-Belgwet
4) Afname van de Belgische nationaliteit van al degenen die Belg werden via deze wet
Sorry hé, maar de eerlijke allchtonen (en dat is -ondanks wat sommigen hier beweren- nog altijd de meerderheid) moeten niet opdraaien voor het feit dat onze ministers een paar gaatjes in de wet hebben gelaten waar een aantal criminelen zijn doorgeglipt.
Trouwens, op die manier zou België gewoon een productiecentrum voor staatslozen worden. Je kan niet zomaar iemand van z'n nationaliteit beroven...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
6) Uitwijzing van alle criminele allochtonen op basis van de wet 'de la double peine': deze criminelen worden 2 maal gestrafd: na hun gevangenisstraf worden zij teruggestuurd naar hun geboorteland
Al eens gedacht of die landen zelf dat wel willen? België is toch niet in staat om bv Tunesië te dwingen een ex-Tunesier die Belg was geworden maar nu eigenlijk staatsloos is (ahja, hij heeft geen belgische nationaliteit meer) gewoon op te nemen. Export van criminelen is niet echt een manier om de banden met andere landen stevig te houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
7) Verbod op de islam op basis van de Universele verklaring van de rechten van de mens
Lijkt me vrij contradictorisch. De mensenrechten garanderen immersde vrijheid van godsdienst.
Als je het artikel van "scheiding van Kerk en staat" wil inroepen, ga je niet veel bereiken. De islam is niet principieel tegen deze scheiding. In Turkije bv is die scheiding absoluter dan hier in België (waar zelfs het Opus Dei via het koningshuis nog stevige invloed heeft). Ik woonde in Limburg (waar toch redelijk veel mensen van Noord-Afrikaanse of Turkse origine wonen) en daar merk ik hoeganaamd niks van dergelijk extremisme, integendeel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
9) Sluiting van de Europese grenzen voor individuen die zich niet willen aanpassen aan onze cultuur
Hoe gaat ge dat doen? Aan de grenzen een enquête laten invullen of ze dat willen of niet? En als ze "neen" aankruisen niet binnenlaten zeker?
Trouwens, tussen "aanpassen" en het "assimileren" dat hier regelmatig wordt gepropageerd ligt nog wel een wereld van verschil.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
10) Verplichte ondertekening van zij die wel binnen mogen van de erkenning en eerbiediging van onze waarden en wetten
En dat terwijl alle rechtse krachten op dit forum tegen het deze week voorgestelde pakt zijn... Tiens tiens...
Trouwens, van het moment dat iemand zich op het grondgebied van een staat bevindt, verklaart hij zicht automatisch akkoord met de geldende wetten. Dat is één van de basisprincipes van het internationaal recht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
11) Verplichting tot het leren van de taal van het gebied waarin men verblijft: in Vaanderen leert men Nederlands, in Baskenland leert men Baskisch
Dan heb ik als ex-limburger een probleem hé. Is spreek immers geen Brabants (bv "vies" i.p.v. "vis") terwijl ik tegenwoordig in Leuven woon. Moet ik nu deportatie verwachten?

Cart.
Cartman is offline  
Oud 4 december 2002, 15:21   #4
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Agalev presenteert het Marshallplan voor Borgerhout!

25 miljoen euro. Agalev pleit voor een terugbetaling door de overheid van alle materiële schade na de rellen van vorige week. Met andere woorden wij belastingbetalers zullen wel opdraaien voor de schade aangericht door de AEL-rellen. Ga gerust je gang, schop maar keet, liefst met zoveel mogelijk vernielingen tot gevolg. De stomme Vlamingen gaan wel betalen. De geïdentificeerde vernielers moeten volgens Agalev vrijuit gaan!

Dat de schade wordt betaald, vind ik de logica zich zelve, laat dat duidelijk zijn. Maar niet door de belastingbetaler, maar door de vernielers, door de AEL!

Ik ben het beu om te blijven betalen voor de onmogelijke droom die Agalev koestert, namelijk een multiculturele samenleving.

Jörgen Noens

PS: Het is trouwens opmerkelijk dat bijna uitsluitend vernielingen werden aangericht bij autochtone winkels, aan wagens van de autochtone bevolking, ...
Heb je daar een bron van?
Want 25 milj Euro lijkt me toch erg veel.
@lpha is offline  
Oud 4 december 2002, 15:53   #5
Gilles
Vreemdeling
 
Gilles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2002
Locatie: Sint-Job in 't Goor
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar Gilles
Standaard

Wanneer gaan die groenen eens stoppen met geld uit te geven dat ze niet hebben?

Altijd maar blijven betalen voor alles wat mis gaat, dat is pure hypocrisie.
Al dat geld komt rechtsreeks uit de zak van de belastingsbetaler, milieutaksen, ecoboni, allemaal zever, ze hebben dat gewoon nodig om alle rommel die ze gemaakt hebben op te ruimen.
__________________
L'Europe sera libre ou elle ne sera pas !!!
Gilles is offline  
Oud 4 december 2002, 19:27   #6
datri
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 mei 2002
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.039
Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Agalev presenteert het Marshallplan voor Borgerhout!

25 miljoen euro. Agalev pleit voor een terugbetaling door de overheid van alle materiële schade na de rellen van vorige week. Met andere woorden wij belastingbetalers zullen wel opdraaien voor de schade aangericht door de AEL-rellen. Ga gerust je gang, schop maar keet, liefst met zoveel mogelijk vernielingen tot gevolg. De stomme Vlamingen gaan wel betalen. De geïdentificeerde vernielers moeten volgens Agalev vrijuit gaan!

Dat de schade wordt betaald, vind ik de logica zich zelve, laat dat duidelijk zijn. Maar niet door de belastingbetaler, maar door de vernielers, door de AEL!

Ik ben het beu om te blijven betalen voor de onmogelijke droom die Agalev koestert, namelijk een multiculturele samenleving.

Jörgen Noens

PS: Het is trouwens opmerkelijk dat bijna uitsluitend vernielingen werden aangericht bij autochtone winkels, aan wagens van de autochtone bevolking, ...

Waarom verwondert het me niet dat zoiets van agelev komt?
__________________
<marquee>vlaanderen doet belgië barsten en beven</marquee>
datri is offline  
Oud 5 december 2002, 12:34   #7
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cartman
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi

3) Afschaffing van de snel-Belgwet
4) Afname van de Belgische nationaliteit van al degenen die Belg werden via deze wet
Sorry hé, maar de eerlijke allchtonen (en dat is -ondanks wat sommigen hier beweren- nog altijd de meerderheid) moeten niet opdraaien voor het feit dat onze ministers een paar gaatjes in de wet hebben gelaten waar een aantal criminelen zijn doorgeglipt.
Trouwens, op die manier zou België gewoon een productiecentrum voor staatslozen worden. Je kan niet zomaar iemand van z'n nationaliteit beroven...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
6) Uitwijzing van alle criminele allochtonen op basis van de wet 'de la double peine': deze criminelen worden 2 maal gestrafd: na hun gevangenisstraf worden zij teruggestuurd naar hun geboorteland
Al eens gedacht of die landen zelf dat wel willen? België is toch niet in staat om bv Tunesië te dwingen een ex-Tunesier die Belg was geworden maar nu eigenlijk staatsloos is (ahja, hij heeft geen belgische nationaliteit meer) gewoon op te nemen. Export van criminelen is niet echt een manier om de banden met andere landen stevig te houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
7) Verbod op de islam op basis van de Universele verklaring van de rechten van de mens
Lijkt me vrij contradictorisch. De mensenrechten garanderen immersde vrijheid van godsdienst.
Als je het artikel van "scheiding van Kerk en staat" wil inroepen, ga je niet veel bereiken. De islam is niet principieel tegen deze scheiding. In Turkije bv is die scheiding absoluter dan hier in België (waar zelfs het Opus Dei via het koningshuis nog stevige invloed heeft). Ik woonde in Limburg (waar toch redelijk veel mensen van Noord-Afrikaanse of Turkse origine wonen) en daar merk ik hoeganaamd niks van dergelijk extremisme, integendeel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
9) Sluiting van de Europese grenzen voor individuen die zich niet willen aanpassen aan onze cultuur
Hoe gaat ge dat doen? Aan de grenzen een enquête laten invullen of ze dat willen of niet? En als ze "neen" aankruisen niet binnenlaten zeker?
Trouwens, tussen "aanpassen" en het "assimileren" dat hier regelmatig wordt gepropageerd ligt nog wel een wereld van verschil.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
10) Verplichte ondertekening van zij die wel binnen mogen van de erkenning en eerbiediging van onze waarden en wetten
En dat terwijl alle rechtse krachten op dit forum tegen het deze week voorgestelde pakt zijn... Tiens tiens...
Trouwens, van het moment dat iemand zich op het grondgebied van een staat bevindt, verklaart hij zicht automatisch akkoord met de geldende wetten. Dat is één van de basisprincipes van het internationaal recht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
11) Verplichting tot het leren van de taal van het gebied waarin men verblijft: in Vaanderen leert men Nederlands, in Baskenland leert men Baskisch
Dan heb ik als ex-limburger een probleem hé. Is spreek immers geen Brabants (bv "vies" i.p.v. "vis") terwijl ik tegenwoordig in Leuven woon. Moet ik nu deportatie verwachten?

Cart.
Toch gek dat je mijn verbod op Agalev en Ecolo niet aanvalt
(of was dat doelbewust)
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline  
Oud 5 december 2002, 14:24   #8
M.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Al eens gedacht of die landen zelf dat wel willen? België is toch niet in staat om bv Tunesië te dwingen een ex-Tunesier die Belg was geworden maar nu eigenlijk staatsloos is (ahja, hij heeft geen belgische nationaliteit meer) gewoon op te nemen. Export van criminelen is niet echt een manier om de banden met andere landen stevig te houden.
We sturen ze terug als retourzending, port betaald door bestemmeling
M. is offline  
Oud 21 december 2002, 16:46   #9
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Laat Gagalev maar kouskous avonden organiseren om de boel te betalen.

En ik vind het hartverwarmend dat Gagalev de ene idiote blunder na de andere begaat, mooi zo groentjes.......
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be