Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2016, 11:04   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard Flikken ambeteren op de vlieger, daar word je nu voor veroordeeld

Dat is toch de normaalste zaak van de wereld.

Als je niet akkoord ben met wat oom agent doet, dan ga je klacht neerleggen. Bij de burgemeester, bij de minister via brief of email, of bij de commissaris, of rechtstreeks bij de rechtbank.

Al de rest is straatjustitie.

Gepikt uit facebook (wellicht inderdaad van Theo zelf):

Citaat:
Donderdag veroordeelde de rechtbank van Halle-Vilvoorde een tweede repatrieringsverhinderaar. Vroeger was het verhinderen van repatriëringen van illegalen bon ton in bepaalde (extreem-)linkse middens. Zelfs parlementsleden van PS, Ecolo en FDF deden eraan mee. Ik kon me er als parlementslid vreselijk kwaad in maken. Repatriëringen zijn bij het meest delicate politiewerk dat er bestaat. Hiertegen een opstand organiseren op het vliegtuig is gevaarlijk en onverantwoord. Sinds mijn mandaat stelt de Dienst Vreemdelingenzaken zich nu steeds burgerlijke partij. Vroeger gebeurde dat nooit. De eerste veroordelingen worden nu dan ook uitgesproken.
Het aantal verhinderingspogingen is sindsdien sterk verminderd tot quasi nihil.

Twee lessen die ik hieruit trek.
- De gerechtelijke splitsing van BHV en de oprichting van een eigen rechtbank in Halle-Vilvoorde zijn een goede zaak. Moest dit Zaventems luchthavendossier door het parket van Brussel behandeld geweest zijn, was het waarschijnlijk al lang geseponeerd geweest wegens geen prioriteit.
- Net als met de dwangsomafghaan en met het ronselende advocatenbusje moet je als beleidsmaker tonen dat je niet met je laat sollen. Dat werkt wel degelijk. Geen dwangsommen meer gehad, 0 euro uitbetaald, ronselbusje niet meer gezien, geen verhinderingspogingen meer gebeurd (op eentje na). Dit is een van de belangrijkste lessen die ik de afgelopen 20 maanden heb geleerd, toon je tanden en laat je niet doen. Sommige actiegroepen hebben jaren al te vrij spel gekregen op migratie. Hun visie kent geen grenzen, hun arrogantie evenmin.

Deel dit bericht aub. Dank u wel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 12:38   #2
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik ben er eigenlijk voor. Dezelfde die tegen de grond werd gemempt staat straks wegens racisme aan je deur.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 13:39   #3
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik ben er eigenlijk voor. Dezelfde die tegen de grond werd gemept staat straks wegens racisme aan je deur.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be