Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2017, 08:03   #181
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Europees heidendom
Zeg maar bloed.

Dat is hetzelfde en dat snappen de normies beter.
Thuleander is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:10   #182
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het ligt inderdaad aan de politiek maar niet alleen aan de politiek, het ligt ook gewoon aan de mentaliteit van de mensen die hier leven. Ons leven is zo comfortabel geworden en er zijn zodanig veel prikkels en afleidingen dat het allemaal gemakkelijk weg te moffelen en te vergeten is. Veel mensen zijn zodanig geconditioneerd en inderdaad gehersenspoeld met poco gelul dat er verschillende generaties over zullen gaan eer het weer goed komt als het nog ooit goed komt tenminste.
Mensen zijn wel degelijk betrokken. Gisteren dat concert gezien?

Het 'probleem' is uiteraard dat wij een rechtstaat zijn en alles men doet moet volgens de wet gebeuren. En zeggen dat er niets gedaan wordt tegen extremistische moslims klopt niet. In Belgie werden al jaren geleden leden van Sharia4Belgium in de bak gestoken.
Dadeemelee is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:12   #183
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zeg maar bloed.

Dat is hetzelfde en dat snappen de normies beter.
Verbroedering tussen volkeren werd verkeerdelijk aangegrepen om Europa leeg te roven en uiteindelijk te veroveren. Hun revanche op kolonisering en Europese protectoraten waar ze denken recht op te hebben. Allemaal netjes onder het mom van mondialisering. Aan pan-europeanisme hebben we meer dan genoeg.
Mindset is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:17   #184
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Haal de kaarsjes, krijtjes, bloemen, liedjes, het medeleven en de gespeelde verontwaardiging maar weer boven.
En rouwregisters.
Het zal allemaal veel uitmaken.
Op naar de volgende aanslag.
En stilletjesaan verglijden we in een politiestaat.
Mindset is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:24   #185
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je kent hun recept toch...
"Massale deportatie van alle moslims!"

De dag erna blaast een bekeerling zich op...
En wat dan?
Als je ze allen RAPATRIEERT dan zijn er toch geen meer die zich kunnen opblazen...
Woord"deportatie" bewuste woordkeuze van de linkse goegemeente om op gevoelens te spelen van de mensen. Moet beelden van concentratiekampen oproepen

Laatst gewijzigd door Mindset : 5 juni 2017 om 08:29.
Mindset is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:26   #186
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Maar je begrijpt dat daarin meer nodig is dan enkel online debatteren?
Uiteraard begrijp ik dat maar de vraag is of je de mensen nog zo ver kan krijgen alvorens het veel te laat is, ik betwijfel dat. De meeste mensen zijn gewoon meelopers en hebben geen eigen mening/wil.
Hypochonder is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:30   #187
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mensen zijn wel degelijk betrokken. Gisteren dat concert gezien?

Dus mensen die naar een benefietconcert van Ariana Grande gaan die zijn "wel degelijke betrokken"??

Dat zijn gewoon meelopers in mijn ogen. Mocht IS er in geslaagd zijn om daar een aanslag te plegen dan had je daar identiek dezelfde taferelen gezien als elders: paniek, angst, gruwel en uitzonderlijk een held die anderen tracht te redden of te helpen.
Hypochonder is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:32   #188
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Is dat zo? De strijders zijn vrijgesproken. Een werkt in een bakker, de andere geniet van zijn uitkering.
Men heeft de oprichter ervan opgesloten en die zet nu andere gevangen aan. Moslims in de gevangenis komen er radicaler uit dan ze er in gestoken worden.

Het is niet omdat men "iets" doet, dat men ook iets goed doet.
Is dat zo? Als ik een Google search doe op 'IS strijder' vrijgesproken dan krijg ik dat verhaaltje van die gast die op internet aan het stoeffen was dat hij een jihadist was en waarvan de onderzoekers zeiden dat hij het verzonnen had.

Overigens, gevangenisstraf is voor Belgische misdadigers de enige optie. Men is gestart met Belkacem zijn Belgische nationaliteit af te nemen, ik weet niet hoever men daarmee staat. En als je het wil weten, ik ben er ook voor om hem zijn Belgische nationaliteit af te nemen.
Dadeemelee is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:54   #189
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dus mensen die naar een benefietconcert van Ariana Grande gaan die zijn "wel degelijke betrokken"??
Inderdaad, 1 grote comedie annex public relations.
Dat meiske haar carriere kan niet meer kapot.
Wapper is offline  
Oud 5 juni 2017, 08:58   #190
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Maar je begrijpt dat daarin meer nodig is dan enkel online debatteren?
Hoe kregen de zwarten hun rechten in Amerika? Op een presenteerblaadje?
Zoals ik eerder al op het forum voorstelde: onze media moeten om te beginnen diverser worden, versta: er is dringend nood aan wijd verspreide rechtse en conservatieve media.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 5 juni 2017, 09:03   #191
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Inderdaad, 1 grote comedie annex public relations.
Dat meiske haar carriere kan niet meer kapot.
Je hebt voor een groot deel gelijk Wapper maar aan de andere kant:als er niets 'symbolisch' gedaan wordt is het ook weer niet goed want dan is men onverschillig.
Dadeemelee is offline  
Oud 5 juni 2017, 09:03   #192
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zoals ik eerder al op het forum voorstelde: onze media moeten om te beginnen diverser worden, versta: er is dringend nood aan wijd verspreide rechtse en conservatieve media.
Woeps...
https://youtu.be/MCNHaLziBQw?t=43
Thuleander is offline  
Oud 5 juni 2017, 09:14   #193
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Jejoen Botninck en die bakker wiens naam ik even niet herinner zijn vrijgesproken.
Ik ben voorstander om Belkagem zijn straf in Marokko uit te laten zitten. Hier zet hij maar andere gevangen aan.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150211_01523271

Citaat:
Jejoen Bontinck krijgt 40 maanden, waarvan enkel de voorhechtenis effectief is, en een geldboete van 12.000 euro met uitstel
Dadeemelee is offline  
Oud 5 juni 2017, 09:30   #194
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ok daar gaan we weer: nu zou ik iets impliciet gezegd hebben. Stop daarmee, het is zo doorzichtig als wat.
Het lijkt me nochtans duidelijk genoeg:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika

Het IRA was een terroristische bevrijdingsorganisatie.

Wat moest bevrijd worden door de geboren Britten die vannacht in Londen toesloegen?

Appels met citroenen vergelijken om de realiteit toch maar kapot te relativeren legitimeert je standpunt nog niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien
Wat heeft het IRA bevrijdt als terreurorganisatie? Uw reet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Straks komen ze uitleggen wat we als goed terrorisme en wat als slecht terrorisme dienen te beschouwen.
Met dergelijke reply ondersteunt u impliciet DucDEnghiens anaal gefixeerde opmerking over het IRA en zijn claim dat het louter territoriale conflict te vergelijken valt met het huidig wereldomvattend conflict tussen islamitische terroristen en werkelijk elke mens die toevallig hun pad kruist.

Wat u weer, zichzelf wentelend in iets wat het midden houdt tussen een stilaan schaamteloze vlaag ven zelfbeklag en de vermoorde onschuld spelen, bazelt over hetgeen u volgens mij impliciet zou gezegd hebben, betekent gewoon dat u niet in staat bent om te vatten wat het verschil is tussen iets zeggen en iets ondersteunen dmv tendentieuze uitspraken die een zekere credibiliteit geven aan de van de pot gerukte vergelijking van DucDEnghien.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 5 juni 2017, 09:38   #195
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Dan loopt hij toch op vrije voeten?
Een Syriëstrijder... heeft de ervaring ons dan niets geleerd?

Maar hij is inderdaad niet vrijgesproken, dat had ik verkeerd geïnterpreteerd.
Je bent nieuw hier DaBomb.

Het is belangrijk te beseffen dat elke uitspraak van je door bepaalde forumleden onmiddellijk zal worden ontleed in de hoop een foutje te vinden waardoor je boodschap verloren gaat in een tsunami van berichten over vermeende of terechte komma's.
Als je zelf geen verhaal hebt, is dat voor sommigen de enige manier van discussiëren voor sommigen: trivialiseren, belachelijk maken en kommaneuken.

Bontinck is er trouwens belachelijk licht van af gekomen, en dat weet Damedeelee donders goed.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 5 juni 2017, 09:42   #196
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt voor een groot deel gelijk Wapper maar aan de andere kant:als er niets 'symbolisch' gedaan wordt is het ook weer niet goed want dan is men onverschillig.
"Symbolisch" is stilaan tot synoniem voor "onverschillig" aan het verworden.

Wat niet symbolisch zou zijn: beginnen met de dubbele nationaliteiten uit die poule van 23.000 gekende probleemgevallen terug te sturen naar afzender.

Dat zou pas een daad van krachtdadig beleid zijn.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 5 juni 2017, 09:49   #197
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het lijkt me nochtans duidelijk genoeg:




Met dergelijke reply ondersteunt u impliciet DucDEnghiens anaal gefixeerde opmerking over het IRA en zijn claim dat het louter territoriale conflict te vergelijken valt met het huidig wereldomvattend conflict tussen islamitische terroristen en werkelijk elke mens die toevallig hun pad kruist.

Wat u weer, zichzelf wentelend in iets wat het midden houdt tussen een stilaan schaamteloze vlaag ven zelfbeklag en de vermoorde onschuld spelen, bazelt over hetgeen u volgens mij impliciet zou gezegd hebben, betekent gewoon dat u niet in staat bent om te vatten wat het verschil is tussen iets zeggen en iets ondersteunen dmv tendentieuze uitspraken die een zekere credibiliteit geven aan de van de pot gerukte vergelijking van DucDEnghien.
Een organisatie die het hotel opblaast waar de Britse premier verblijft, waar ze maar tenauwernood aan de dood ontsnapte, die auto's opblies van regeringsfunctionarissen en hun familie, die aanslagen pleegde of cafés, is dat voor u een onschuldige vereniging dan?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline  
Oud 5 juni 2017, 09:55   #198
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het lijkt me nochtans duidelijk genoeg:




Met dergelijke reply ondersteunt u impliciet DucDEnghiens anaal gefixeerde opmerking over het IRA en zijn claim dat het louter territoriale conflict te vergelijken valt met het huidig wereldomvattend conflict tussen islamitische terroristen en werkelijk elke mens die toevallig hun pad kruist.

Wat u weer, zichzelf wentelend in iets wat het midden houdt tussen een stilaan schaamteloze vlaag ven zelfbeklag en de vermoorde onschuld spelen, bazelt over hetgeen u volgens mij impliciet zou gezegd hebben, betekent gewoon dat u niet in staat bent om te vatten wat het verschil is tussen iets zeggen en iets ondersteunen dmv tendentieuze uitspraken die een zekere credibiliteit geven aan de van de pot gerukte vergelijking van DucDEnghien.
Ik ben eens gaan kijken waar Duc dat in deze draad zou gezegd hebben en ik vind het niet.

Heeft hij dat misschien ook impliciet gezegd?
Dadeemelee is offline  
Oud 5 juni 2017, 09:57   #199
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een organisatie die het hotel opblaast waar de Britse premier verblijft, waar ze maar tenauwernood aan de dood ontsnapte, die auto's opblies van regeringsfunctionarissen en hun familie, die aanslagen pleegde of cafés, is dat voor u een onschuldige vereniging dan?
Vergeleken met het islamterrorisme was het IRA inderdaad relatief onschadelijk.
Het IRA wilde namelijk niet heel Europa veroveren, alle ongelovigen uitmoorden en de sharia opleggen.
Thuleander is offline  
Oud 5 juni 2017, 10:24   #200
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Daar gaat het nu even niet over. Christelijke mensen blijven mensen en mensen maken fouten. Ik spreek over het christelijke geloof, niet de volgelingen.
Als we ons terug zouden verbinden door het christelijke geloof, zou er misschien terug meer eendracht komen.
Misschien heb jij een beter alternatief dan het christelijke geloof? Maar ik kan me zo niet meteen iets bedenken.
Het Woord is machtiger dan het zwaard, maar als mensen niet meer luisteren kan het Woord ook niet meer doordringen.
Uiteraard heb ik een beter alternatief dan het christelijk geloof.
Dan elk geloof eigenlijk.
Another Jack is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be