Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2019, 08:15   #161
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
pak toch een bakske mee (of je gsm en payconiq), en laat die mensen electronisch betalen dan heb je je geld meteen.

eigenlijk hou je hier een pleidooi om de mensen alleen nog met de kaart te laten betalen, en wel meteen, dat bakske gaat je veel minder geld kosten dan die wanbetalers die je nu meesleept.


maar ja, dan is t gedaan met zwartwerk en BTW zelf opstrijken ook natuurlijk...wat eigenlijk gewoon je eigen klanten bestelen is natuurlijk...
Waar ik vandaag overal moet zijn hebben ze zelf kasregisters en bancontact en payconiq en noem maar op.

Maar ze hebben geen volmacht te betalen.
Niet op hun bakje...niet op ons bakje...niet uit het schuif die vol ligt met geld...enz.

En voila...ikke mag lang wachten

En achter vandaag is morgen weer hetzelfde verhaal.
En iedere dag daarna.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 april 2019 om 08:16.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:17   #162
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waar ik vandaag overal moet zijn hebben ze zelf kasregisters en bancontact en payconiq en noem maar op.

Maar ze hebben geen volmacht te betalen.
Niet op hun bakje...niet op ons bakje...niet uit het schuif die vol ligt met geld...enz.

En voila...ikke mag lang wachten

En achter vandaag is morgen weer hetzelfde verhaal.
En iedere dag daarna.
handelaars hier lossen dat op door netjes te factureren en op die factuur een aftrek te voorzien van een bepaald bedrag bij betaling voor een bepaalde datum.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:19   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
handelaars hier lossen dat op door netjes te factureren en op die factuur een aftrek te voorzien van een bepaald bedrag bij betaling voor een bepaalde datum.
Jaja ik ook meestal.

Maar daar trekken ze hun allemaal niet veel van aan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:20   #164
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waar ik vandaag overal moet zijn hebben ze zelf kasregisters en bancontact en payconiq en noem maar op.

Maar ze hebben geen volmacht te betalen.
Niet op hun bakje...niet op ons bakje...niet uit het schuif die vol ligt met geld...enz.

En voila...ikke mag lang wachten

En achter vandaag is morgen weer hetzelfde verhaal.
En iedere dag daarna.
Wat lost betalen met cash dan op?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:21   #165
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jaja ik ook meestal.

Maar daar trekken ze hun allemaal niet veel van aan.
dan is je winstmarge dat bedrag of percentage toch hoger ook hé ...


zie, netjes factureren loont!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:22   #166
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat lost betalen met cash dan op?
21% BTW en 30% Vennootschapsbelasting.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:22   #167
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
21% BTW en 30% Vennootschapsbelasting.
Mijn vraag was retorisch.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:29   #168
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat lost betalen met cash dan op?
Dat we ons geld hebben.
Ze krijgen zij bewijs van betaling en factuur naderhand via mail of post.
Ze moeten dus niet afkomen met fraude en die zever.

Dat is meer zo voor " toevallige klanten" die we niet kennen.
Of van wie we al ondervonden hebben dat ze slecht betalen.

Tja het alternatief is dat ze het zelf doen of een ander bellen he?
Mij maakt dat niks uit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:33   #169
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan is je winstmarge dat bedrag of percentage toch hoger ook hé ...


zie, netjes factureren loont!
Waarom zou dat hoger zijn?

Op vaste klanten speel je niet met verhogingen.

Ik doe wel eerlijke en vrij goedkope handel en zaken met de mensen.
En ieder is altijd op voorhand akkoord en goed geïnformeerd, geen addertjes hier of daar en ik ben zeer ruim.
Maar ze spelen er soms eens de 5 minuten mee ook.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:35   #170
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat we ons geld hebben.
Ze krijgen zij bewijs van betaling en factuur naderhand via mail of post.
Ze moeten dus niet afkomen met fraude en die zever.

Dat is meer zo voor " toevallige klanten" die we niet kennen.
Of van wie we al ondervonden hebben dat ze slecht betalen.

Tja het alternatief is dat ze het zelf doen of een ander bellen he?
Mij maakt dat niks uit.
Kijk naar wat ik heb onderlijnd.

U zegt zelf dat die mensen niet in de kassa vol met geld mogen zitten, dan kunnen ze toch ook niet cash betalen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:35   #171
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Waarom zou dat hoger zijn?

Op vaste klanten speel je niet met verhogingen.

Ik doe wel eerlijke en vrij goedkope handel en zaken met de mensen.
En ieder is altijd op voorhand akkoord en goed geïnformeerd, geen addertjes hier of daar en ik ben zeer ruim.
Maar ze spelen er soms eens de 5 minuten mee ook.
t is geen verhoging! t is een verlaging voor ddll betaling!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:36   #172
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nope vanaf 2500€ moet uw bank vragen waar het voor is ... totale verkleutering en privacyschending....
nu moet ik er wel bij zeggen, de laatste keer heb ik geantwoord dat t voor drugs was ... er viel dan wel een stilte van een minuut, maar eens je die uitzit, wordt er ook niet verder gevraagd.
Zonder woorden: baffled hier!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:40   #173
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zonder woorden: baffled hier!
welcome in the EUSR !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:46   #174
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

De column van De Tijd gaat toevallig daarover vandaag :


23 april 201922:52

Cashloos betalen is de toekomst en moet worden aangemoedigd. Wie betalingen met cash blijft verdedigen, voert een achterhoedegevecht.

Bijna 90 procent van de Belgen geeft de voorkeur aan digitaal betalen. Toch wordt nog 63 procent van de aankopen in handelszaken in ons land met contant geld betaald, leert een enquête van de bankenfederatie Febelfin. Er is dus bij de consumenten een grote vraag naar cashloze betalingen, maar het aanbod volgt niet.

In heel wat grotere handelszaken - kledingboetieks, schoenenwinkels, restaurants, benzinestations - is betalen met de kaart ingeburgerd, zeker als het om ketens gaan. Maar nogal wat (klein)handelaars - denk aan slagers, bakkers, broodjeszaken, frietkramen, die meestal met kleinere bedragen te maken hebben - aanvaarden alleen cash. Ze installeren geen betaalterminal en schermen met het argument dat het een te zware investering is en dat ze dan een percentje moeten afdragen per transactie, wat hun beperkte winstmarge nog verder aanvreet.
Dat argument gaat steeds minder op. De kosten die elektronisch betalen voor de handelaar meebrengt, zijn gedaald. En ze vergeten dat ook aan cashbetalingen kosten zijn verbonden, al blijven die soms verborgen.
Een ander voordeel is dat elektronisch geld niet zomaar uit de kassa kan verdwijnen - sommigen zullen dat weliswaar als een nadeel zien - en dat het de financiële administratie vergemakkelijkt. Een aantal handelaars houdt ongetwijfeld ook vast aan cashbetalingen omdat ze zo hun inkomsten, of een deel ervan, buiten het zicht van de fiscus kunnen houden. Maar dat is geen valabel argument.
Archaïsch
Technologische ontwikkelingen hebben het gebruiksgemak van elektronisch betalen de jongste jaren sterk verhoogd. Het is niet meer de oorzaak van ergerlijke files aan de winkelkassa’s. Dankzij toepassingen als contactloos betalen met de bankkaart of smartphone gaat dat sneller dan cashbetalingen. Ook de banken hebben apps ontwikkeld om digitale betalingen gemakkelijker te maken, voor de consument en voor de handelaar.
Hoe archaïsch is het als shoppers eerst langs een bankautomaat passeren om geld uit de muur te halen, om vervolgens met die biljetten hun aankopen in een winkel te betalen, en de handelaar later met die biljetten weer naar de bank moet om ze op zijn rekening te laten plaatsen? Het is logisch dat de banken nog weinig zin hebben te blijven investeren om de voorbijgestreefde technologie van de biljettenautomaten in stand te houden.
Het is perfect gerechtvaardigd dat de banken hun klanten en de handelaars sterker naar het digitale betalen duwen en het gebruik van cash ontmoedigen. Door het aantal biljettenautomaten te verminderen. Of door kosten aan te rekenen voor wie cash geld afhaalt, zelfs van zijn eigen rekening.

De consumentenorganisatie Test-Aankoop voert een verkeerde strijd door de banken aan te vallen die dat doen. Het is evenzeer onbegrijpelijk dat sommige banken daarvoor door de knieën gaan, zoals Bank van de Post onlangs. Cashloos betalen is een vorm van vooruitgang. Het is de toekomst, het moet worden aangemoedigd. Staak de achterhoedegevechten.

Bron : https://www.tijd.be/opinie/commentaa.../10119943.htmlhttps://www.tijd.be/opinie/commentaa.../10119943.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:47   #175
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kijk naar wat ik heb onderlijnd.

U zegt zelf dat die mensen niet in de kassa vol met geld mogen zitten, dan kunnen ze toch ook niet cash betalen?
Ik zeg al gans de tijd dat we 2 soorten klanten hebben.
Die welke meteen moeten betalen.
Die welke overschrijven.

Ieder om zijn eigen reden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:49   #176
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Je pc evenmin.
Alsook de bankterminal, waar uw kaart kan worden gekopieerd.
En in ne winkel cash betalen met een portefeuille vol geld zou ik al evenmin betrouwen.
Mijn PC is evenmin veilig inderdaad.

De bankterminal heeft fysiek bewijs van de fraude. Aan de andere kant kunt ge een "phishing één-tweetje" opzetten ( als je begrijpt wat ik bedoel ), en die bank zal dan wel over de brug komen om de 'verdwenen' gelden te compenseren. Of nu nog maar voor den helft, lees ik hierboven. En voor zolang het nog duurt.

Winkel met grote aankopen = bankkaart. Café, sportclub, bakker, beenhouwer, frituur, pita, tweedehands ( niet online ) ... = cash.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:52   #177
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zolang de banken mij maar gewoon probleemloos blijven vergoeden bij fraude.

trouwens t zal nog wel meevallen, nog geen fraude meegemaakt met smartphone banking, terwijl ik t toch jaarlijks mee maak met kredietkaarten.
dat zei die bankbediende ook - uiteindelijk. "Ja, er is een probleem, maar het zal maar om kleine bedragen gaan, en terugbetaling en ditte en datte." Hij moest op een bepaald moment eens nadenken over z'n eigen woorden!
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:52   #178
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De column van De Tijd gaat toevallig daarover vandaag :


23 april 201922:52

Cashloos betalen is de toekomst en moet worden aangemoedigd. Wie betalingen met cash blijft verdedigen, voert een achterhoedegevecht.

Bijna 90 procent van de Belgen geeft de voorkeur aan digitaal betalen. Toch wordt nog 63 procent van de aankopen in handelszaken in ons land met contant geld betaald, leert een enquête van de bankenfederatie Febelfin. Er is dus bij de consumenten een grote vraag naar cashloze betalingen, maar het aanbod volgt niet.

In heel wat grotere handelszaken - kledingboetieks, schoenenwinkels, restaurants, benzinestations - is betalen met de kaart ingeburgerd, zeker als het om ketens gaan. Maar nogal wat (klein)handelaars - denk aan slagers, bakkers, broodjeszaken, frietkramen, die meestal met kleinere bedragen te maken hebben - aanvaarden alleen cash. Ze installeren geen betaalterminal en schermen met het argument dat het een te zware investering is en dat ze dan een percentje moeten afdragen per transactie, wat hun beperkte winstmarge nog verder aanvreet.
Dat argument gaat steeds minder op. De kosten die elektronisch betalen voor de handelaar meebrengt, zijn gedaald. En ze vergeten dat ook aan cashbetalingen kosten zijn verbonden, al blijven die soms verborgen.
Een ander voordeel is dat elektronisch geld niet zomaar uit de kassa kan verdwijnen - sommigen zullen dat weliswaar als een nadeel zien - en dat het de financiële administratie vergemakkelijkt. Een aantal handelaars houdt ongetwijfeld ook vast aan cashbetalingen omdat ze zo hun inkomsten, of een deel ervan, buiten het zicht van de fiscus kunnen houden. Maar dat is geen valabel argument.
Archaïsch
Technologische ontwikkelingen hebben het gebruiksgemak van elektronisch betalen de jongste jaren sterk verhoogd. Het is niet meer de oorzaak van ergerlijke files aan de winkelkassa’s. Dankzij toepassingen als contactloos betalen met de bankkaart of smartphone gaat dat sneller dan cashbetalingen. Ook de banken hebben apps ontwikkeld om digitale betalingen gemakkelijker te maken, voor de consument en voor de handelaar.
Hoe archaïsch is het als shoppers eerst langs een bankautomaat passeren om geld uit de muur te halen, om vervolgens met die biljetten hun aankopen in een winkel te betalen, en de handelaar later met die biljetten weer naar de bank moet om ze op zijn rekening te laten plaatsen? Het is logisch dat de banken nog weinig zin hebben te blijven investeren om de voorbijgestreefde technologie van de biljettenautomaten in stand te houden.
Het is perfect gerechtvaardigd dat de banken hun klanten en de handelaars sterker naar het digitale betalen duwen en het gebruik van cash ontmoedigen. Door het aantal biljettenautomaten te verminderen. Of door kosten aan te rekenen voor wie cash geld afhaalt, zelfs van zijn eigen rekening.

De consumentenorganisatie Test-Aankoop voert een verkeerde strijd door de banken aan te vallen die dat doen. Het is evenzeer onbegrijpelijk dat sommige banken daarvoor door de knieën gaan, zoals Bank van de Post onlangs. Cashloos betalen is een vorm van vooruitgang. Het is de toekomst, het moet worden aangemoedigd. Staak de achterhoedegevechten.

Bron : https://www.tijd.be/opinie/commentaa.../10119943.htmlhttps://www.tijd.be/opinie/commentaa.../10119943.html
nog 63% cash ???
wat een achterlijk land blijft BE toch ... in NL ligt de verhouding cash/pinnen net omgekeerd al.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:54   #179
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
dat zei die bankbediende ook - uiteindelijk. "Ja, er is een probleem, maar het zal maar om kleine bedragen gaan, en terugbetaling en ditte en datte." Hij moest op een bepaald moment eens nadenken over z'n eigen woorden!
je moet zo'n zaken niet met een bankbediende bespreken.

zoiets bespreek je met de bankdirecteur, en je vraagt zijn woord dat er geen zever van komt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2019, 08:55   #180
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het zal wel dat ze liever hebben dat je met de kaart moet betalen.

Al eens bij stilgestaan hoe groot de commissie is op alle transacties in gans het land samen?

Dat is enorm.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be