Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2018, 10:03   #101
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb heel wat vrienden die nooit ( meer) hoeven te werken. Als je als enige kind huwt met een ander enig kind en je beiden ouders hebt met meer dan 1 eigendom hoef je,éénmaal erfgenaam, niet meer te werken.
6 huishuren van om en bij de 750 euro is meer dan voldoende om geen klop meer hoeven te doen.

Je kan dan eventueel nog iets doen om bezig te zijn. In de eerste plaats is dat uiteraard iets dat je niet echt aanziet als werk maar wel iets dat je graag doet.
Ja, maar wanneer denk je dat je erft de dag van vandaag ?

Mijn schoonouders hebben geerfd toen ze zelf al op wettelijk pensioen waren. De oudstlevende (vaak de vrouw) wordt snel 80+....

Dus hopen op een erfenis is ook onzin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 10:20   #102
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, maar wanneer denk je dat je erft de dag van vandaag ?

Mijn schoonouders hebben geerfd toen ze zelf al op wettelijk pensioen waren. De oudstlevende (vaak de vrouw) wordt snel 80+....

Dus hopen op een erfenis is ook onzin.
Liefst zo laat mogelijk, tegen de pensioenleeftijd is ideaal.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 10:22   #103
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Liefst zo laat mogelijk, tegen de pensioenleeftijd is ideaal.
Met de verhoging tot 67 zal het misschien er voor zijn.

Leuk cadeau voor mijn kinderen dan. Ik hoop tegen dan zelf mijn broodje al te hebben gebakken....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 10:46   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, maar wanneer denk je dat je erft de dag van vandaag ?

Mijn schoonouders hebben geerfd toen ze zelf al op wettelijk pensioen waren. De oudstlevende (vaak de vrouw) wordt snel 80+....

Dus hopen op een erfenis is ook onzin.
Ja maar mensen krijgen nu dikwijls hun eerste kind als ze al 35 zijn. Tegen dat kind 40+ is zijn die ouders al diep in de 70 of ergens in de 80.
Maar vergis je niet ....ik ga nog steeds veel naar begrafenissen van vijftigers of zestigers. Die illusie van we worden allemaal ouder neem je best met een korreltje zout ( en dat geld idd zeker voor de mannen)
Doe maar eens een wandelingetje op het kerkhof als je me niet gelooft

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juni 2018 om 11:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 14:11   #105
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, maar wanneer denk je dat je erft de dag van vandaag ?

Mijn schoonouders hebben geerfd toen ze zelf al op wettelijk pensioen waren. De oudstlevende (vaak de vrouw) wordt snel 80+....

Dus hopen op een erfenis is ook onzin.
Persoonlijk reken ik niet op enige erfenis en ik ben daar blij om. Ik heb liever dat de famillie lang en gelukkig blijft leven en dat ze hun geld opsouperen.

Ik zal zelf wel werken voor een goed pensioen en ik hoop dat ik mijn kinderen dezelfde mentaliteit meegegeven heb.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 14:15   #106
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar mensen krijgen nu dikwijls hun eerste kind als ze al 35 zijn. Tegen dat kind 40+ is zijn die ouders al diep in de 70 of ergens in de 80.
Maar vergis je niet ....ik ga nog steeds veel naar begrafenissen van vijftigers of zestigers. Die illusie van we worden allemaal ouder neem je best met een korreltje zout ( en dat geld idd zeker voor de mannen)
Doe maar eens een wandelingetje op het kerkhof als je me niet gelooft
Ja maar je erft pas de blote eigendom als de oudstlevende sterft, en dat is vaak de vrouw, die vaker wel dan niet vlot voorbij de 80 gaan.

De tijd dat je als jonge dertiger een dikke cent kon erven omdat Pa op 60 doodviel, ligt ver achter ons hoor.

Dus, reken er niet meer op. Maak je eigen toekomst, financieel gezien.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 17:14   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Persoonlijk reken ik niet op enige erfenis en ik ben daar blij om. Ik heb liever dat de famillie lang en gelukkig blijft leven en dat ze hun geld opsouperen.

Ik zal zelf wel werken voor een goed pensioen
en ik hoop dat ik mijn kinderen dezelfde mentaliteit meegegeven heb.
Hoe ga je dat dan doen ? In Belgie heeft bijna niemand een goed pensioen en al zeker niet deze die hard hebben gewerkt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 juni 2018 om 17:15.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 17:19   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja maar je erft pas de blote eigendom als de oudstlevende sterft, en dat is vaak de vrouw, die vaker wel dan niet vlot voorbij de 80 gaan.

De tijd dat je als jonge dertiger een dikke cent kon erven omdat Pa op 60 doodviel, ligt ver achter ons hoor.

Dus, reken er niet meer op. Maak je eigen toekomst, financieel gezien.
Hoe dan ook. Rijk wordt je heel zelden door te werken wel door te erven. Uiteindelijk wordt daar waar je wieg staat voor het grootste stuk je toekomst bepaald .
Als die wieg in de sloppenwijken van Liberia staat ziet uw toekomst er iets minder rooskleurig uit dan wanneer die wieg in Beverly Hills staat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 17:56   #109
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
T'ja hopelijk voor U komen de sossen of de groenen dan terug in de regering. Anders zal je binnenkort misschien wel tot uw 70 moeten travakken.
Je hebt gelijk.
Met een extreem linkse regering zou je niet tot aan uw 70ste moeten werken. Er gaan immers veel minder bedrijven zijn om bij te gaan werken wegens faillissementen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 18:23   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
Met een extreem linkse regering zou je niet tot aan uw 70ste moeten werken. Er gaan immers veel minder bedrijven zijn om bij te gaan werken wegens faillissementen
Denk je ? Nochtans zijn het net de bedrijven die oude knarren liever zien gaan dan komen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 19:39   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
Met een extreem linkse regering zou je niet tot aan uw 70ste moeten werken. Er gaan immers veel minder bedrijven zijn om bij te gaan werken wegens faillissementen
Al een geluk dat er met deze rechtse regering minder faillissementen zijn


https://www.tijd.be/politiek-economi...e/9968568.html
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2018, 20:00   #112
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik weet niet of leven op een tropisch eiland mensen echt gelukkiger maakt. De eerste weken maanden zal je daar wel wat van opkikkeren. Maar alles went ...en wordt normaal. Ik zou de depressievelingen die overwinteren in paradijselijke oorden niet te eten willen geven.
Depressie is een aandoening. En die aandoening gaat met je mee. Desnoods ook naar Tahiti.
Dat klopt, per slot van rekening kunt ge uw eigen lichaam niet ontvluchten. Anderzijds ben ik hier gebonden en geklonken. Mijn leven is verre van mislukt maar België is echt mijn ding niet, het is meer van moeten. Ik ben wel een belangrijk stuk van het jaar weg maar willens nillens blijft dit hier mijn thuisbasis. Soms droom ik dat ik definitief verdwijn want het laatste wat ik wil is een hypocriete begrafenis, met op uitzondering van enkelen, hypocriete "rouwenden". Ach het kan misschien nog 20 jaar duren of minder of meer maar ik denk daar soms aan. Maar helaas ik heb soms zo een plichtsgevoel waar anderen gemakkelijk zeggen, als ze de middelen hebben, ge kunt allemaal mijn zak opblazen. Ergens weet ik dat ik dat beter zou doen, maar helaas dat plichtsgevoel
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 07:44   #113
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe ga je dat dan doen ? In Belgie heeft bijna niemand een goed pensioen en al zeker niet deze die hard hebben gewerkt.
Ik ken er toch een paar met een goed pensioen. Een bedrijf starten en nadien verkopen kan zeer lucratief zijn.

Als werknemer ben je inderdaad beperkt maar een groepsverzekering kan toch ergens tegemoet komen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 13:24   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik ken er toch een paar met een goed pensioen. Een bedrijf starten en nadien verkopen kan zeer lucratief zijn.

Als werknemer ben je inderdaad beperkt maar een groepsverzekering kan toch ergens tegemoet komen.
Heeft dat iets te maken met het bedrag van uw pensioen dan ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2018, 19:23   #115
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heeft dat iets te maken met het bedrag van uw pensioen dan ?
Uiteraard, op een treffelijk pensioen van de overheid hoef je helemaal niet te rekenen. Mss als één of andere ambtenaar of ex minister of zo. Je moet voor het grootste deel van jouw pensioen zelf zorgen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2018, 15:11   #116
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Uiteraard, op een treffelijk pensioen van de overheid hoef je helemaal niet te rekenen. Mss als één of andere ambtenaar of ex minister of zo. Je moet voor het grootste deel van jouw pensioen zelf zorgen.
Dat noemt men eigen middelen. Heeft niet direct iets te maken met pensioen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 19:21   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Deze draad heet: Langer werken? Vergeet het!

Daar ben ik het mee eens, maar niet met de redenen die hiervoor worden aangehaald. Het ligt niet (alleen) aan de migratie dat er niet zolang zal gewerkt worden als de machthebbers dat graag willen. NIEMAND wil werken tot hij erbij neervalt. Om daarna de tijd die overschiet te "genieten" van een welverdiend pensioen. Dat genieten mag met een vrachtwagen zout genomen worden gezien de gezondheid en de daarbij behorende mogelijkheden van de mens vanaf zijn 65ste zienderogen achteruit gaan.

Ik voorzie dat de sociale zekerheid door deze maatregel zwaar zal overbelast geraken omdat een hoop mensen, ziek of niet ziek, zich ziek zullen laten verklaren. Het geld dat mensen die effectief blijven werken tot ze compleet versleten zijn aan de staatskas bijdragen zal opgesoupeerd worden door echte en onechte "zieken".

De mensen te laten werken tot ze versleten zijn is met andere woorden geen oplossing voor het probleem van de betaalbaarheid van de toekomstige pensioenen. Daar zullen andere oplossingen voor moeten gezocht worden dan de gewone werkende mensen te verplichten te blijven werken tot ze erbij neervallen. Het probleem is dat niet alleen de politiek, maar vooral hun "vrienden" het "slachtoffer" zouden zijn van eerlijke oplossingen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 juni 2018 om 19:23.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 19:28   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat klopt, per slot van rekening kunt ge uw eigen lichaam niet ontvluchten. Anderzijds ben ik hier gebonden en geklonken. Mijn leven is verre van mislukt maar België is echt mijn ding niet, het is meer van moeten. Ik ben wel een belangrijk stuk van het jaar weg maar willens nillens blijft dit hier mijn thuisbasis. Soms droom ik dat ik definitief verdwijn want het laatste wat ik wil is een hypocriete begrafenis, met op uitzondering van enkelen, hypocriete "rouwenden". Ach het kan misschien nog 20 jaar duren of minder of meer maar ik denk daar soms aan. Maar helaas ik heb soms zo een plichtsgevoel waar anderen gemakkelijk zeggen, als ze de middelen hebben, ge kunt allemaal mijn zak opblazen. Ergens weet ik dat ik dat beter zou doen, maar helaas dat plichtsgevoel
We zullen aan Mijnheer pastoor vragen om het er tijdens uw begrafenisplechtigheid even over te hebben.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 20:21   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.841
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Met de verhoging tot 67 zal het misschien er voor zijn.

Leuk cadeau voor mijn kinderen dan. Ik hoop tegen dan zelf mijn broodje al te hebben gebakken....
Hoe ga jij dat nog klaarspelen ? Ik lees hier meermaals dat de huidige generatie nog amper rondkomt en zich omzeggens niets meer kan veroorloven. Of lees ik dat verkeerd ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2018, 12:27   #120
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe ga jij dat nog klaarspelen ? Ik lees hier meermaals dat de huidige generatie nog amper rondkomt en zich omzeggens niets meer kan veroorloven. Of lees ik dat verkeerd ?
Hun BMW op afbetaling, iPhone, citytrips, exotische vakanties, skivakantie, merkenkledij, digitale TV en 4G data abonnementen, wekelijkse restaurantbezoeken en nog enkele andere honderden dure (en soms nutteloze) zaken kosten nu eenmaal veel geld.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be