Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2013, 23:39   #21
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Leuke invalshoek van de draadstarter om de influx van meestal charismatisch christelijke Roma met een schaamlapje van "Afrikaanse" islamkunde te bedekken.

Afrikanen nemen slechts een fractie van de minderheden in (ongeveer 1% van de totale bevolking). Duitse moslims zijn veelal Turken.

Dat Turkije niet in Afrika ligt, doet aan "godsdienstperversiteiten" (geen woord daarover in het artikel waarnaar gerefereerd wordt) uiteraard in de ogen van de draadstarter niets af.
Turken, Afrikanen, Arabieren, Rom's uit Roemenië of Bulgarije, ze hebben allemaal één ding gemeen : we zijn ze liever kwijt dan rijk.
En het probleem is nu net dat er elke dag BIJkomen.
Dit is géén immigratie meer, dit zijn regelrechte volksverhuizingen. En dat gaat overal en altijd gepaard met onlusten, geweld en veel miserie.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 23:44   #22
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 2.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Liever met een beetje minder volk, dan met hordes slecht volk.
Je praat tegen een protagonist van volkeren wiens grootste kwaliteit 'kwantiteit' is.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 08:30   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Geen natuurlijk.

Want zoals we allemaal weten: Afrika voor Afrikanen, Azië voor Aziaten, blanke landen voor iedereen!
Yep!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 08:52   #24
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maar wel in die mate:

Autochtone Duitse vrouwen hebben een van de laagste geboortencijfers van de wereld. Al sinds 1971. Een tfr van 1,13 (Nederland > 1,78, Belgie 1,72, USA> 2,41, Frankrijk > 2,15)
Zonder immigratie heeft Duitsland in 2060 nog 35 miljoen inwoners (nu 82 m).

Een catastrofaal vooruitzicht voor een economische macht mét ambities.
Goh, en inteelt Roma's en moslims moeten dat dan allemaal oplossen zeker? Economisch gezien hebben we werkkrachten nodig, geen dommekloten. Door de inteelt en bruiden-import blijven ook hun nakomelingen ongeschikt voor ons schoolsysteem en arbeidsmarkt, de huidige cijfers tonen dat al aan.

Er is wat te zeggen voor buitenlandse werkkrachten die bereid zijn zich te integreren, maar we zijn niets met inwijkelingen die niet willen mixen en op kosten van de samenleving leven. Plus een veel grotere graad van misdaad hebben, zeker de Roma's die nog een hele trap erger zijn dan Moslims omdat die inteelten tussen erg dichte familie. Die kweken geestelijk gestoorden, niet normaal.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 09:16   #25
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
...., de huidige cijfers tonen dat al aan.
De huidige cijfers tonen alleen aan dat Duitsland tot een bejaardenstaat met verschrompelde bevolking zou uitgroeien zonder immigratie.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
..., maar we zijn niets met inwijkelingen die niet willen mixen en op kosten van de samenleving leven. Plus een veel grotere graad van misdaad hebben, ....
De miljardenverslindende bankencrises en financiele fraude in Europa niet gevolgd? Met complete staten aan de rand van een bankroet...

Of dacht je nog steeds dat criminaliteit beperkt was tot fietsendieven?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 februari 2013 om 09:16.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 10:36   #26
Wimpeus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 1.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De huidige cijfers tonen alleen aan dat Duitsland tot een bejaardenstaat met verschrompelde bevolking zou uitgroeien zonder immigratie.
Hoe politiek correct in staat lijkt te zijn om een eis tot een beter milieu te combineren met het positief achten van een enorme bevolkingsgroei, zal voor mij wellicht immer een mysterie blijven.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 11:50   #27
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Hoe politiek correct in staat lijkt te zijn om een eis tot een beter milieu te combineren met het positief achten van een enorme bevolkingsgroei, zal voor mij wellicht immer een mysterie blijven.
Ze dachten wellicht dat de belastinginkomsten evenredig zouden stijgen. Redelijk naïef dus
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 12:15   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De huidige cijfers tonen alleen aan dat Duitsland tot een bejaardenstaat met verschrompelde bevolking zou uitgroeien zonder immigratie.
Ja en ?
De tijd dat de helft van de bevolking in de landbouw werkzaam was is al lang voorbij.
Ondanks de veroudering hebben we nog werkkrachten over om de OCMW’s te bevolken, nieuwkomers te begeleiden en er taalcursussen voor te geven enz.
Zelfs dan is er nog een hoop over die in de werkloosheid genesteld is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 12:18   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De huidige cijfers
De miljardenverslindende bankencrises en financiele fraude in Europa niet gevolgd? Met complete staten aan de rand van een bankroet...

Of dacht je nog steeds dat criminaliteit beperkt was tot fietsendieven?
Moeilijk in te schatten hoever migratie daar de oorzaak van is nietwaar ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 12:39   #30
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De huidige cijfers tonen alleen aan dat Duitsland tot een bejaardenstaat met verschrompelde bevolking zou uitgroeien zonder immigratie.
Zonder werkende en geïntegreerde migranten, Duitsland heeft al aangegeven dat de import compleet mislukt is en economisch geen voordeel heeft opgeleverd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De miljardenverslindende bankencrises en financiele fraude in Europa niet gevolgd? Met complete staten aan de rand van een bankroet...

Of dacht je nog steeds dat criminaliteit beperkt was tot fietsendieven?
Dat is waar maar het ene vergoelijkt het andere niet. Plus messentrekkers en verkrachters zijn geen fietsdieven, elk slachtoffer is ook economisch een zware last voor het systeem en dat is niet te vergelijken met een fiets.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 18:25   #31
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

ps: het dikgedrukte is van jouw hand. Hopelijk vind je dat niet erg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jazeker wel.

Zonder de immigratie van de laatste 40 jaar had Duitsland bijna 40 % 60plussers gehad.


Jij kijkt achteruit. Tja wat doe je als land dat de oorlog heeft verloren? Daar hangt een prijskaartje aan. Je zit met een monsterachtig profiel (en terecht) dat dient opgepoetst te worden, je zit met technische know-how die uitgewisseld moet worden, je zit met het compenseren van schade (Verdrag van Luxemburg), je zit op puin en een bevolking waar het beste DNA (jonge mannen) verschoten werd... dan haal je mensen van ergens anders die het profiel kunnen oppoetsen en goedkoop kunnen werken.

Maar die cyclus is afgerond. Het profiel is opgepoetst, de economie kent geen grenzen meer en know-how heeft geen bedrijven van duizenden arbeiders meer nodig.

Ook het bejaarden'probleem' wordt geëxporteerd.
En waarom zou een natie nog een rijk willen opbouwen? Enkele stevige multinationals verspreid in alle continenten met een gezond marktaandeel en zelfs een Napoleon en een Hitler zou er jaloers naar kijken.

Waarom zou een land dan opgezadeld willen worden met een massa nieuwkomers die geen enkele affectie heeft met het land, noch met haar cultuur en die alleen maar komen omdat ze denken dat het land te 'rooien' is?

Allochtone Duitsers hebben een véél hogere TFR, daar denk jij niet aan. Zij planten zich netto voort, autochtonen niet (meer).
Zo krijgt de Libanese Duitse vrouw gemiddeld iets meer dan 3 kinderen. Afrikaans-Duitse vrouwen bijna 3. Enzv.


Kijk, als ik nu een jonge vrouw was en acrobatie moet gaan uitvoeren om mijn job te kunnen doen en zie dat mijn kind in een overvolle crèche en in een overvolle kleuterklas en in een overvolle lagere school terechtkomt, dan ga ik nadenken over ene tweede kind. De kwaliteit van alles gaat door 'overvol' gewoon lijnrecht naar beneden. Neem dat 'overvol' weg en vervang het door kwaliteit, en laat dan kinderen geboren worden.

Met de mentaliteit die ik zie bij mijn allochtone buren, mijn beste , kan ik in mijn huis twintig kinderen opvoeden. Met wat eten en veel gekrijs en geschreeuw groeien die ook, hoor.

Uiteindelijk wordt dat 'overvol' een nuloperatie: kaf en weinig koren. En er zijn mensen die de eer aan zichzelf houden en zeggen: 'Ik wring me daar niet tussen.'

Blijf maar doorbomen met uw TFR. Zebravinken en muizen hebben ook een hoog TFR. Maar dat zijn prooidieren. Denk daar eens over na.


Welnee. Dat is jaren 70 economische theorie.
Voor de toekomstige Europese staat zijn er heel veel arbeidskrachten nodig. Denk alleen al aan de verzorging van autochtone bejaarden.


Ik focus me niet op de vergrijzing. Meer en meer mensen nemen euthanasie-voorbereidingen. Mijn moeder (°1924) zal het niet doen, maar ik wel. En vele anderen doen het al. Dat lost zichzelf op.

De mechanisatie en robotisatie van productieprocessen zet zich wel door. Informeer je je daar wat meer over.
Bakstenen handmatig laten maken door kinderen (India en elders) is een stuiptrekking. Chinese mensen voor een niets meer dan acht uren laten werken en huisvesten in de fabriek zelf waar de douche ook het toilet is, is een stuiptrekking.
En bierfleskes checken aan de band in Inbev in Leuven is ook een stuiptrekking.

Het is in elk geval geen toekomst om na te volgen. En dat is exact waar jij onbewust en ongewild voor pleit.

Alle culturen? Dáár leef ik helaas te kort voor. Ik geniet dus met name van de Nederlandse cultuur, in de breedste zin. Dat die cultuur multi-etnisch is...daar kunnen jij en ik ook niets aan doen.


Als je jong bent en geen familiale verplichtingen hebt, geniet zoveel als je kan.

Er is m.i. trouwens geen multi-etnische cultuur. Er zijn wel multi-etnische sub- en microcultuurtjes. Daar is niks mis mee. Maar wanneer de basis cultuur het op haar territorium niet meer ziet zitten, dan is het ogenblik aangebroken om de zaken van het begin opnieuw te gaan bekijken.

Op zich is de wens op een land met een groeiende of stabiele bevolking een politieke keuze.
Zo kun je ook kiezen voor de wens om te krimpen.
Maar het kiezen voor een krimpstaat heeft wel hele praktische drastische economische en geopolitieke consequenties.



Een bevolking zal altijd groeiende zijn, tenzij ze ineens de pest (geen metafoor!) over zich heen krijgt en geen remedie heeft.

Ik denk dat we ons allemaal goed dienen te informeren over de tijd waarin we leven. De zaken gaan zeer snel en een I-pod, GSM en een pc zijn geen garanties om bij te benen. Het zijn slechts hulpmiddelen.

Over de verhouding mensen/beschikbare ruimte ... dat alleen al ...
Over de verhouding potentialiteit mensen (op alle vlakken)/beschikbare ruimte ... begin maar eens

En er is zoveel meer om in het oog te houden. Teveel eigenlijk.

[b]Size does matter[/B
It's the context surrounding the size that matters.].

Laatst gewijzigd door parsprototem : 19 februari 2013 om 18:27.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2013, 18:47   #32
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 2.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat is waar maar het ene vergoelijkt het andere niet. Plus messentrekkers en verkrachters zijn geen fietsdieven, elk slachtoffer is ook economisch een zware last voor het systeem en dat is niet te vergelijken met een fiets.
En alsof de Leclercen werkelijk verandering in gedachte hebben bij hun maatschappijkritiek.
Hoor je ze ooit een alternatief maatschappijmodel naar voor schuiven?
Natuurlijk niet.
Ze willen dan ook helemaal geen einde aan de fraude, het graaien etc.
Ze willen alleen dat dat niet langer door blanken gedaan wordt, maar door kleuringen.


Ze willen niet het systeem niet veranderen (wat zouden ze, ze zijn dol op rijkdom, no matter hoe die verworven wordt).
Ze willen overnemen.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be