Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2010, 11:15   #1
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard "N-VA heeft gigantisch potentieel"

Bijna één kiezer op drie overwoog in juni 2009 om op de partij van Bart De Wever te stemmen.

Uit de Knack.


Erg interessant artikel.
Bart en Co kunnen dus heel wat mensen bereiken.
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 11:11   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Bijna één kiezer op drie overwoog in juni 2009 om op de partij van Bart De Wever te stemmen.

Uit de Knack.


Erg interessant artikel.
Bart en Co kunnen dus heel wat mensen bereiken.
Euh, waar zie jij dat N.VA 33% van de stemmen heeft behaald ?

N.VA bereikte de laatste verkiezingen ineens hun absolute plafond.
Wat er de volgende verkiezingen komt kan dus alleen een rollercoaster richting "dal" zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 12:52   #3
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Euh, waar zie jij dat N.VA 33% van de stemmen heeft behaald ?

N.VA bereikte de laatste verkiezingen ineens hun absolute plafond.
Wat er de volgende verkiezingen komt kan dus alleen een rollercoaster richting "dal" zijn.

Nejet Herni, N-va kan nog gemakkelijk 2 verkiezingen groeien. Hoewel dat natuurlijk hoogst merkwaardig is gezien ze er maar niet in slagen om significante overwinningen te boeken voor hun 'core-business'.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 16:12   #4
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Een derde is het potentieel.
Als ze het goed blijven doen, zonder blunders, zonder grote toegevingen, kunnen ze gestaag groeien.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 16:41   #5
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Een derde is het potentieel.
Als ze het goed blijven doen, zonder blunders, zonder grote toegevingen, kunnen ze gestaag groeien.
Zo is dat, maar die logica is nogal ingewikkeld voor onze Henri.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 01:05   #6
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Euh, waar zie jij dat N.VA 33% van de stemmen heeft behaald ?

N.VA bereikte de laatste verkiezingen ineens hun absolute plafond.
Wat er de volgende verkiezingen komt kan dus alleen een rollercoaster richting "dal" zijn.
en waar zie jij ergens dat hij dat zegt?
er staat: 'potentieel'... waar ergens staat er letterlijk dat ze 33% van de stemmen hebben behaald?
soms vraag ik me af of je het erom doet, of gewoon niet beter kan :/
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 01:40   #7
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Euh, waar zie jij dat N.VA 33% van de stemmen heeft behaald ?
Nooit gehoord van het woord potentioneel wat betreft de verkiezingen mijn beste, diegene die twijfelen tussen deze partij en andere,en waarbij ongeveer de helft uiteindelijk op een andere partij stemt...

Wel mijn beste,diezelfden die uiteindelijk op een andere partij stemden blijven voor de volgende verkiezingen immers nog altijd tot het potentioneel voor de NV-A horen.
En hun toekomstig kiesgedrag zal afhangen van het beleid dat er momenteel zal worden gevoerd en dat gelet de laatste 2 jaar niet bijzonder hoopgevend is voor de traditionele partijen naar de eerstvolgende verkiezing toe...
Gevolg,een deel van die potentionele kiezers zal nu wél uit onvrede over het gevoerde beleid voor de NV-A gaan stemmen en daardoor de traditionele partijen weer een beetje meer te verzwakken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N.VA bereikte de laatste verkiezingen ineens hun absolute plafond.
Wat er de volgende verkiezingen komt kan dus alleen een rollercoaster richting "dal" zijn.
Dat zeiden ze destijds ook van het vlaams belang mijn beste....

De geschiedenis herhaalt zich weer mijn beste,keer op keer,en groeit rechts gezamelijk doch gestaag verder naar het moment waar U al jaren van wakker ligt....Sleepwell...

Laatst gewijzigd door Svennies : 9 januari 2010 om 01:44.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 20:02   #8
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Dat minister Muytters maar eens begint van zijn blunders recht te zetten. Zeker in heel die whereabouts zaak gaat hij niet vrijuit. Hij probeert een schandelijk en veel te ver gaand anti-dopingsysteem te verdedigen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 20:54   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Nejet Herni, N-va kan nog gemakkelijk 2 verkiezingen groeien. Hoewel dat natuurlijk hoogst merkwaardig is gezien ze er maar niet in slagen om significante overwinningen te boeken voor hun 'core-business'.
Ten koste van wie denk je ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 20:54   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Een derde is het potentieel.
Als ze het goed blijven doen, zonder blunders, zonder grote toegevingen, kunnen ze gestaag groeien.
Het VB is ook niet aan 1/3 geraakt.

Ik zie niet in waarom Olijke Bart beter zou gaan doen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 20:56   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nooit gehoord van het woord potentioneel wat betreft de verkiezingen mijn beste, diegene die twijfelen tussen deze partij en andere,en waarbij ongeveer de helft uiteindelijk op een andere partij stemt...

Wel mijn beste,diezelfden die uiteindelijk op een andere partij stemden blijven voor de volgende verkiezingen immers nog altijd tot het potentioneel voor de NV-A horen.
En hun toekomstig kiesgedrag zal afhangen van het beleid dat er momenteel zal worden gevoerd en dat gelet de laatste 2 jaar niet bijzonder hoopgevend is voor de traditionele partijen naar de eerstvolgende verkiezing toe...
Gevolg,een deel van die potentionele kiezers zal nu wél uit onvrede over het gevoerde beleid voor de NV-A gaan stemmen en daardoor de traditionele partijen weer een beetje meer te verzwakken...



Dat zeiden ze destijds ook van het vlaams belang mijn beste....

De geschiedenis herhaalt zich weer mijn beste,keer op keer,en groeit rechts gezamelijk doch gestaag verder naar het moment waar U al jaren van wakker ligt....Sleepwell...
Dat woord ken ik niet neen.

En uw VB is inmiddels op sterven na dood.
U zegt dat N.VA groeipotentieel heeft, ja dat hebben ze, ten koste van het VB.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 06:36   #12
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

De recente La Libre Belgique peiling zag VB stijgen tot 17 procent en N-VA tot 15 procent.
Dus kunnen beide wel stijgen, al was dat ook voor mij een verrassing. Behalve VB dissidenten, kan het N-VA ook rekenen op stemmen van CD&V-kiezers die Leterme beu zijn.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 10:21   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
De recente La Libre Belgique peiling zag VB stijgen tot 17 procent en N-VA tot 15 procent.
Dus kunnen beide wel stijgen, al was dat ook voor mij een verrassing. Behalve VB dissidenten, kan het N-VA ook rekenen op stemmen van CD&V-kiezers die Leterme beu zijn.
Sinds wanneer neemt U "La Libre Belgique" serieus ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 15:22   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Euh, waar zie jij dat N.VA 33% van de stemmen heeft behaald ?

N.VA bereikte de laatste verkiezingen ineens hun absolute plafond.
Wat er de volgende verkiezingen komt kan dus alleen een rollercoaster richting "dal" zijn.
Het is reeds duidelijk dat je niets kent van peilingen. Er is een verschil tussen kiesintentie en kiespotentieel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Nejet Herni, N-va kan nog gemakkelijk 2 verkiezingen groeien. Hoewel dat natuurlijk hoogst merkwaardig is gezien ze er maar niet in slagen om significante overwinningen te boeken voor hun 'core-business'.
domi, gedraag je toch niet steeds zo erg als partijslaaf. Wat goed is voor de N-VA is ook goed voor het Vlaams Belang. Lees je dat dan niet tussen de lijnen door... er groeit - helaas te traag - een besef. Als er getrokken zwaarden zijn eens het besef er echt is, dan mag je het vergeten. Op die dag trek ik ook mijn handen af van Vlaanderen en ga ik weg.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 16:58   #15
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Sinds wanneer neemt U "La Libre Belgique" serieus ?
Heel serieus. Aangezien het gemiddelde doelpubliek van La Libre Belgique geen potentële stemmers zijn voor Vlaams-nationalistische partijen hebben zij er namelijk geen enkele baat bij om hun lezers tendentieuze peilingen voor de voeten te werpen. Integendeel zelfs.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 januari 2010 om 16:58.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 17:00   #16
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heel serieus. Aangezien het gemiddelde doelpubliek van La Libre Belgique geen potentële stemmers zijn voor Vlaams-nationalistische partijen hebben zij er namelijk geen enkele baat bij om hun lezers tendentieuze peilingen voor de voeten te werpen. Integendeel zelfs.
of juist wel, om de Vlamingen haat nog wat aan te wakkeren...
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 15:16   #17
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het is reeds duidelijk dat je niets kent van peilingen. Er is een verschil tussen kiesintentie en kiespotentieel.



domi, gedraag je toch niet steeds zo erg als partijslaaf. Wat goed is voor de N-VA is ook goed voor het Vlaams Belang. Lees je dat dan niet tussen de lijnen door... er groeit - helaas te traag - een besef. Als er getrokken zwaarden zijn eens het besef er echt is, dan mag je het vergeten. Op die dag trek ik ook mijn handen af van Vlaanderen en ga ik weg.
Bedankt voor de 'besef-preek' maar als't even kan mag je ook aan de overzijde gaan preken.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 13:41   #18
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

@ jazeker= bart detsjever is nu de held van de linkse media en dat en dat alleen verklaard zijn populariteit. is het Vb perfect? neen belange niet maar dat vervalt in het niets bij de collaboratie van de n-va met het establishment.


ik som even los uit de pols op. u zou dan ook beter de n-va eens aanspreken op die zaken.

*nooit in een vlaamse regering zonder splitsing van b-h-v....

het resultaat kennen we

* bourgois schrijft in 20063 boek over de puinhopen van paars..... en op^hetzelfde moment onderhandeld bart detsjever over KARTEL met de paarse open VLD , mocht verhofstadt zijn veto niet gesteld hebben dan was dat kartel een feit.

* Destejver haalt geregeld uit naar snel-belgwet terwijl zijn partij die wet consequent helpt toepassen.Zo worden afghaanse mensensmokkelaars mee belg gemaakt door de n-va.

* In vlaanderen is bart detsjever tegen de EU toetrding van turkije. in de Eu zit de n-va in de fractie die turkije zo snel mogelijk bij de EU wil en is brepoels zelfs ondervoorzittster van die extreem-linkse fractie waar ex-terrorist cohn-bendit de plak zwaait. brepoels stemt consequent mee de uiterst-linkse agenda van die voormalige terrorist.

* De n-va steunt op alle vlak de islamisering van vlaanderen. meer geld voor moskeeen, meer geld voor imams ...niks is teveel voor de n-va. En ook inaretten hebben hun plaats in vlaanderen volgens de n-va.


* De n-va is zogezegd niet -koningsgezind maar stemde herhaaldelijk voor de
handeldotatie van prins filip...

* in Hoboken en Deurne verkiest de n-va een coalitie of samenwerking met extreem-linkse PVDA boven die met een vlaams-nationale partij...


* bourgois wil zelfs op onze kosten in heel de wereld in de ambassades inburgeringspaketten voorzien. gekker moet het niet worden...


* Detsjever haalde in het verleden geregeld uit naar het INQUISITIEcentrum dewitte.... maar in de parlementen pleit Senatrice helga stevens juist vo�*or MEER GELD voor het inquiqitiecentrum dat volgens haar een goed werkend en legitiem orgaan is.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Er vraagt zich nog iemand af waarom de n-va zo populair is bij de linkse media?



Wie zich afvraagt waarom de linkse media zo achter de n-va staat. Wel Detsjever is hun middel tegen het VB en de n-va voert overal mee de linkse en belgische agenda uit en terwijl maar kankeren op het VB.

het spagaat bij de n-va tussen de pseudo-rechtse voorzitter en het ronduit linkse collaboratiebeleid dat ze voeren is ongezien.
En daarom zijn ze ook zo geliefd bij de linkse media.

Maar wacht maar tot de n-va te groot wordt en zij hun puppetook zullen offeren net zoals ze DD niet meer op een voetstuk plaatsten.

Ik ken zeer veel n-va kiezers die bovenstaande punten gewoon niet weten want ze kennen enkel Bart detsjever. veel n-va kiezers haken al af als peumans hoofdoeken toe laat op de tribune in vl parlement. Stel je voor hoveel er zouden afhaken als ze het totale plaatje achter de facade van detsjever weten. Want vergis je niet de n-va mag dan wel samenwerken met uiterst-links haar electoraat is wel zeer rechts! of tenminste identitair!!


het is de taak en de plicht van het VB om die farce te doorprikken.

De n-va is geen haar beter dan spa, tsjeven of wie dan ook. noch op vlaams vlak noch op identitair vlak.

Dewever gebruikt machstdeelname niets om iets te verwezelijken maar om zijn partij te promoten en om de postjes en het geld. De linkse media weet maar al te goed dat dit keffertje trouw aan de leiband loopt.....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 13:43   #19
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

trouwens het mantra van het Vb dat zogezegd niets bereikt langs de zijlijn is zo hypocriet als maar zijn kan.

het VB bereikt wel zeer veel. De n-va daarentegen bereikt ook van alles....

bvb meer geld voor de islamzuil, geld voor prins filip, op onze kosten inburgeringskist in heel de wereld , meer geld voor inquisitiecentrum....

het is maar waar de prioriteiten liggen niet waar.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2010, 13:49   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
bart detsjever .
is dat een poging tot humor, of heb je dat nodig om de aandacht te trekken bij gebrek aan argumenten ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 februari 2010 om 13:50.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be