Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2022, 13:01   #1
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.845
Standaard End slavery now!

De amerikaanse ("westerse") overheid is zijn slavenverleden (door veelal "democratische" slavenhandelaren in de 18/19e eeuw) blijkbaar nog niet vergeten.
Net zoals het de Europese landen "verboten" is om handel te drijven met een ander soeverein land, wordt nu ook hetzelfde "Verbot" opgelegd aan het Afrikaans continent. Het moge gezegd zijn dat zo goed als geen enkel Afrikaans land er problemen mee heeft dat Rusland Oekraïne is binnengevallen. In ieder geval niet voor de redenen die door "het westen" worden aangegeven worden dat dat wél een probleem zou zijn.

Soevereine landen zijn landen die zonder inmenging van buitenaf beslissen of zij (onder andere) handel drijven met andere soevereine landen.

Kolonies, vazalstaten, en dies meer, hebben dit soeverein recht (althans volgens "het westen") niet.

Ik zou, mocht ik Afrika zijn, de koppen bij mekaar steken, en beslissen dat geen GRAM grondstoffen nog naar "het westen" wordt verscheept, indien aan hun soevereiniteit wordt geraakt.

https://www.zerohedge.com/geopolitic...ts-other-grain
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 17:00   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De amerikaanse ("westerse") overheid is zijn slavenverleden (door veelal "democratische" slavenhandelaren in de 18/19e eeuw) blijkbaar nog niet vergeten.
Net zoals het de Europese landen "verboten" is om handel te drijven met een ander soeverein land, wordt nu ook hetzelfde "Verbot" opgelegd aan het Afrikaans continent. Het moge gezegd zijn dat zo goed als geen enkel Afrikaans land er problemen mee heeft dat Rusland Oekraïne is binnengevallen. In ieder geval niet voor de redenen die door "het westen" worden aangegeven worden dat dat wél een probleem zou zijn.

Soevereine landen zijn landen die zonder inmenging van buitenaf beslissen of zij (onder andere) handel drijven met andere soevereine landen.

Kolonies, vazalstaten, en dies meer, hebben dit soeverein recht (althans volgens "het westen") niet.

Ik zou, mocht ik Afrika zijn, de koppen bij mekaar steken, en beslissen dat geen GRAM grondstoffen nog naar "het westen" wordt verscheept, indien aan hun soevereiniteit wordt geraakt.

https://www.zerohedge.com/geopolitic...ts-other-grain
Het beste wat 'het Westen' dan kan doen mocht men dat doen wat u schreef dat is al hun onderdanen die tot in 'het Westen' gevaren/gevlogen, gelopen zijn sito presto terugsturen?

Op zich is het Afrikaanse continent rijk aan grondstoffen dus er is géén enkele reden om naar 'het Westen' te open of wij moeten die reden zoeken in de vorm van een veroveringstocht.

Zouden zij zelf niet beter hun 'eigen' land terug wat opwaarderen with a little help from some friends of houden bepaalde mensen/leiders dat juist tegen?

p.s.

‘Vikingen waren niet vriendelijk en zachtaardig’
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 augustus 2022 om 17:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be