Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2003, 17:29   #21
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Dus iemand die drie jointjes op een jaar rookt, rookt het equivalent van twintig sigaretten
OP EEN JAAR
wa snapt ge nie aan "per definitie"?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 17:31   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Moest de bevolking niet akkoord gaan met deze uitspraken dan zouden ze dat heus wel hebben laten merken, maar buiten een paar oerconservatievelingen heb ik hier niet veel reactie op gehoord. Trouwens een meerderheid van het parlement heeft die wet toch goed gekeurd, in principe steunt dus ook een meerderheid van de bevolking dit idee.
U slaat de bal mis.

Als leraar en lid van het oudercomité merk ik in mijn gesprekken met ouders dat ze helemaal niet tevreden zijn met het huidige drugsbeleid. En wees gerust, de meerderheid van de ouders die zich tegen het gedoogbeleid keren is heus niet te catalogeren als "oerconservatief".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 17:33   #23
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Uit ervaring weet ik dat de mening van de ouders niet meteen de meest rationele is.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 17:35   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Uit ervaring weet ik dat de mening van de ouders niet meteen de meest rationele is.
Kijk eens aan! Blijkbaar telt de mening van de ouders ook al niet meer. Over zwakke argumenten gesproken...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 17:38   #25
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Ik zei niet dat hun mening niet telt, enkel dat ze meestal niet echt rationeel opgebouwd is.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 17:40   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Dus iemand die drie jointjes op een jaar rookt, rookt het equivalent van twintig sigaretten
OP EEN JAAR
wa snapt ge nie aan "per definitie"?
Rare reactie.

U beweerde dat canabisroken niet schadelijk is. Welnu, het tegendeel wordt door gezaghebbende organisaties als de Belgische Federatie tegen Kanker. D�*�*r ging het over.

Ondertussen heb ik ook informatie gevonden over een studie van het Franse "Institut national de la Santé et de la Recherche médicale". Even het besluit uit het artikel:

"Le cannabis favoriserait la survenue des cancers des bronches, de la bouche, du pharynx, de l'oesophage et du larynx (...). Selon cette expertise, une synthèse des quelque 1200 études scientifiques existantes, réalisée par des experts de différentes disciplines (toxicologues, neuro-pharmacologues, psychanalystes...), cette augmentation du risque s'expliquerait notamment par le mode de consommation du cannabis, souvent associé au tabac, ou fumé pur sous forme de marijuana."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 17:41   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Ik zei niet dat hun mening niet telt, enkel dat ze meestal niet echt rationeel opgebouwd is.
Larie. U oordeelt over mensen die u helemaal niet kent. Ten andere, de meeste ouders die in ons oudercomité zetelen zijn mensen met een hoge scholingsgraad en die wel weten wat er allemaal op de markt is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 17:43   #28
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Ik ken ouders...

BTW: hoge scholingsgraad heeft geen zak te maken met de mogelijkheid om rationeel over drugs na te denken.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 17:51   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
BTW: hoge scholingsgraad heeft geen zak te maken met de mogelijkheid om rationeel over drugs na te denken.
Hoge scholingsgraad (dus intelligentie) maken dat mensen in staat zijn kennis te nemen van rapporten, studies en publicaties over drugs en cannabisroken in het bijzonder. Oordelen op basis van wetenschappelijke studies lijkt me weldegelijke rationeel.

Nu las ik zopas dat ook de "British Lung Foundation" vorig jaar een studie publiceerde waarin de mythe aan stukken werd geslagen als zou cannabisroken onschadelijk zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 18:33   #30
sinful246
Burgemeester
 
sinful246's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2002
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ik heb nog maar één van de teksten gelezen, maar...... Schokkend!!
En te weten dat het juist diezelfde leugenaars zijn, die al jaren de media proberen te overtuigen dat cannabis slecht is.
Het wordt tijd voor DE WAARHEID omtrent cannabis!!!!
En voor de ontmaskering van dat hele DEA gedoe in de VS!
We hebben hier weer zo'n "verlicht" exemplaar die beweet dat cannabis niet schadelijk is! Hoe dom kan je zijn??????


(Enne, ik eet nooit kauwgum, hamburgers,... en drink nooit coca-cola, geen enkele frisdrank in "light" vorm,...)

Cannabis is vele malen slechter dan tabak inzake kans op longkanker, tast de werking van de hersenen aan,... Wie dat ontkent, is ofwel dom ofwel ter kwader trouw
Kun je dat dan 's aantonen via een studie dat cannabis schadelijk is voor de hersenen? En via een link op internet please. Cijfertjes intypen kan iedereen.
Dat cannabis roken schadelijk is voor de longen kan ik best geloven, maar heel veel mensen roken het ook niet, dus is dat een argument dat gedeeltelijk wegvalt.
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 18:36   #31
sinful246
Burgemeester
 
sinful246's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2002
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Uit ervaring weet ik dat de mening van de ouders niet meteen de meest rationele is.
Kijk eens aan! Blijkbaar telt de mening van de ouders ook al niet meer. Over zwakke argumenten gesproken...
Toch niet als het over cannabisgebruik van MEERDERjarigen gaat zeker? Dat kinderen GEEN cannabis MOGEN roken is iedereen het toch over eens. De discussie behandelt MEERDERjarigen.
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 18:40   #32
sinful246
Burgemeester
 
sinful246's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2002
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
De vraag is: wat zijn de nadelen van legaliseren? "Cannabis is vergif" is niet echt een diepgravend argument...
Neen?

Is de volksgezondheid dan niet belangrijk? In het verleden werden bepaalde pesticiden verboden omdat ze schadelijke restanten in de planten nalieten. Het bleek ook vergif te zijn voor de mens. Geen diepgravend argument om dat af te schaffen, dunkt u???
Ook een zwak argument toch. Die pesticiden kreeg men ONGEVRAAGD mee binnen. Cannabis roken is bij mijn weten een BEWUSTE keuze. Het gaat hem om de roes. Je wil stoned zijn.
Pesticiden ga je toch nie innemen omdat je zegt, hmm ik wil wel 's zwaar vergiftigd worden.
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 18:44   #33
sinful246
Burgemeester
 
sinful246's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2002
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Men kan Cannabis beter in de legaliteit sturen i.p.v. er een stoute illegale praktijk van te maken, het is algemeen geweten dat mensen kicken op zo'n stoute illegale praktijken.
Bank overvallen, verkrachten, stelen, afpersen... allemaal illegale praktijken. Misschien ook legaliseren???
Banken overvallen, verkrachten en dergelijke zijn tot op heden nog altijd niet maatschappelijk aanvaard maar jointjes roken is dat door een groot deel van de bevolking wel!!
De voorbeelden die je noemt zijn fysiek geweld tov een persoon. En da kunt ge als mens NOOIT tolereren. Ge kunt da toch nie gaan vergelijken met thuis rustig in de sofa een jointje roken? Wie doe ik daarmee geweld aan?
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 18:49   #34
sinful246
Burgemeester
 
sinful246's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2002
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ik heb nog maar één van de teksten gelezen, maar...... Schokkend!!
En te weten dat het juist diezelfde leugenaars zijn, die al jaren de media proberen te overtuigen dat cannabis slecht is.
Het wordt tijd voor DE WAARHEID omtrent cannabis!!!!
En voor de ontmaskering van dat hele DEA gedoe in de VS!
Ja en wat het ergste is: cannabis wordt hier als vergif genoemd, terwijl in de boekses light producten als gezond worden gequoteerd.
Juist, cannabis is vergif. Vergif legaliseren voor recreatie is CRIMINEEL!
Cannabis is inderdaad vergif, maar gewone sigaretten zijn dat ook, welliswaar in mindere mate maar toch. Ook alcohol is vergif en toch is dit gelegaliseerd.
Juist, men definieert dronkenschap nie voor niks als alcoholVERGIFTIGING.
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2003, 23:11   #35
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ik heb nog maar één van de teksten gelezen, maar...... Schokkend!!
En te weten dat het juist diezelfde leugenaars zijn, die al jaren de media proberen te overtuigen dat cannabis slecht is.
Het wordt tijd voor DE WAARHEID omtrent cannabis!!!!
En voor de ontmaskering van dat hele DEA gedoe in de VS!
We hebben hier weer zo'n "verlicht" exemplaar die beweet dat cannabis niet schadelijk is! Hoe dom kan je zijn??????


(Enne, ik eet nooit kauwgum, hamburgers,... en drink nooit coca-cola, geen enkele frisdrank in "light" vorm,...)

Cannabis is vele malen slechter dan tabak inzake kans op longkanker, tast de werking van de hersenen aan,... Wie dat ontkent, is ofwel dom ofwel ter kwader trouw
Kun je dat dan 's aantonen via een studie dat cannabis schadelijk is voor de hersenen? En via een link op internet please. Cijfertjes intypen kan iedereen.
Dat cannabis roken schadelijk is voor de longen kan ik best geloven, maar heel veel mensen roken het ook niet, dus is dat een argument dat gedeeltelijk wegvalt.
Geen probleem: Dr. Daniel G. Amen publiceerde een werk over oa; drugs en de effecten op de hersenen, 'Verander uw brein verbeter uw brein'. Op blz. 264-268 gaat hij in op het effect van marihuana-gebruik op de hersenen, en toont dit oa aan met foto's van 3-D scans van hersenen. Op blz. 272 schrijft hij, ik citeer: "Marihuanahersenen zien eruit alsof er gedeeltes zijn weggevreten, speciaal in de zone van de slaapkwabben, de zetel van taal en leren."
men begint de hersenscans meer en meer te gebruiken in preventiecampagnes tegen drugs.

Het argument valt helemaal niet weg. U weet net zo goed als ik dat bij legalisering de groep gebruikers hoe dan ook zal uitbreiden. Nederland toont dat aan.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 12:47   #36
sinful246
Burgemeester
 
sinful246's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2002
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ik heb nog maar één van de teksten gelezen, maar...... Schokkend!!
En te weten dat het juist diezelfde leugenaars zijn, die al jaren de media proberen te overtuigen dat cannabis slecht is.
Het wordt tijd voor DE WAARHEID omtrent cannabis!!!!
En voor de ontmaskering van dat hele DEA gedoe in de VS!
We hebben hier weer zo'n "verlicht" exemplaar die beweet dat cannabis niet schadelijk is! Hoe dom kan je zijn??????


(Enne, ik eet nooit kauwgum, hamburgers,... en drink nooit coca-cola, geen enkele frisdrank in "light" vorm,...)

Cannabis is vele malen slechter dan tabak inzake kans op longkanker, tast de werking van de hersenen aan,... Wie dat ontkent, is ofwel dom ofwel ter kwader trouw
Kun je dat dan 's aantonen via een studie dat cannabis schadelijk is voor de hersenen? En via een link op internet please. Cijfertjes intypen kan iedereen.
Dat cannabis roken schadelijk is voor de longen kan ik best geloven, maar heel veel mensen roken het ook niet, dus is dat een argument dat gedeeltelijk wegvalt.
Geen probleem: Dr. Daniel G. Amen publiceerde een werk over oa; drugs en de effecten op de hersenen, 'Verander uw brein verbeter uw brein'. Op blz. 264-268 gaat hij in op het effect van marihuana-gebruik op de hersenen, en toont dit oa aan met foto's van 3-D scans van hersenen. Op blz. 272 schrijft hij, ik citeer: "Marihuanahersenen zien eruit alsof er gedeeltes zijn weggevreten, speciaal in de zone van de slaapkwabben, de zetel van taal en leren."
men begint de hersenscans meer en meer te gebruiken in preventiecampagnes tegen drugs.

Het argument valt helemaal niet weg. U weet net zo goed als ik dat bij legalisering de groep gebruikers hoe dan ook zal uitbreiden. Nederland toont dat aan.
Ik had wel duidelijk een internetlink gevraagd. Ik kan nu net zo goed een doktor gaan opdissen die beweert dat cannabis de hersenen stimuleert en daar dan nog wat percentages bij.
Neen een betere discussie zou zijn, u geeft aan waar ik een onderzoek vindt dat de schadelijkheid bewijst, en dan geef ik u 5 internetlinks waar men tot de conclusie komt dat alcoholmisbruik VEEL VEEL schadelijker is. Nu ik weet ook wel dat u dit ook niet drinkt, maar een groot deel van de bevolking wel dus...
Over argumenten gesproken: De broer van mijn vriendin is 14 en vertelde me dat mos (ja gewoon mos) zeer goed verkocht verkocht kan worden aan EERSTEjaars, die denken dat het wiet is en allemaal staan te popelen om te proberen. Denkt u dat mos roken zoveel gezonder is?

Dus de 'echte' legalisering gaat geen 5 jaar meer op zich laten wachten.
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 23:12   #37
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinful246
Ik had wel duidelijk een internetlink gevraagd. Ik kan nu net zo goed een doktor gaan opdissen die beweert dat cannabis de hersenen stimuleert en daar dan nog wat percentages bij.
Ja kijk, ga ergens anders zeiken! Ik heb de auteur, titel en bladzijden gegeven. Zoek het op hé!!! U wil gewoon horen dat cannabis niet schadelijk is en dat het zo snel mogelijk moet gelegaliseerd worden. Discussie met eerlijke argumenten interesseert u eenvoudigweg niet.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 23:18   #38
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Het argument valt helemaal niet weg. U weet net zo goed als ik dat bij legalisering de groep gebruikers hoe dan ook zal uitbreiden. Nederland toont dat aan.
Nederland heeft een gedoogbeleid. Pfah.
Er is idd een lichte stijging (1.4% om precies te zijn), maar de vraag is of die stijging er zonder het gedoogbeleid niet zou geweest zijn? Het aantal alcohol-gebruikers is evenveel gestegen.

http://www.cedro-uva.org/lib/abraham.npo01.press.html

deze is ook wel leuk
http://www.trimbos.nl/nlpers/archief/pers0106.html
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 23:26   #39
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Het argument valt helemaal niet weg. U weet net zo goed als ik dat bij legalisering de groep gebruikers hoe dan ook zal uitbreiden. Nederland toont dat aan.
Nederland heeft een gedoogbeleid. Pfah.
Er is idd een lichte stijging (1.4% om precies te zijn), maar de vraag is of die stijging er zonder het gedoogbeleid niet zou geweest zijn? Het aantal alcohol-gebruikers is evenveel gestegen.

http://www.cedro-uva.org/lib/abraham.npo01.press.html

deze is ook wel leuk
http://www.trimbos.nl/nlpers/archief/pers0106.html
Da's een goeie datte!!!!
En dan nu de realiteit: het gebruik van cannabis bij jongeren bedroeg enige tijd geleden 1 op 4 die dit al had gedaan, in Vlaanderen was het op dat moment nog niet 1 op 10!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 23:40   #40
sinful246
Burgemeester
 
sinful246's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2002
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
Het argument valt helemaal niet weg. U weet net zo goed als ik dat bij legalisering de groep gebruikers hoe dan ook zal uitbreiden. Nederland toont dat aan.
Nederland heeft een gedoogbeleid. Pfah.
Er is idd een lichte stijging (1.4% om precies te zijn), maar de vraag is of die stijging er zonder het gedoogbeleid niet zou geweest zijn? Het aantal alcohol-gebruikers is evenveel gestegen.

http://www.cedro-uva.org/lib/abraham.npo01.press.html

deze is ook wel leuk
http://www.trimbos.nl/nlpers/archief/pers0106.html
Da's een goeie datte!!!!
En dan nu de realiteit: het gebruik van cannabis bij jongeren bedroeg enige tijd geleden 1 op 4 die dit al had gedaan, in Vlaanderen was het op dat moment nog niet 1 op 10!
De realiteit is 1 op 10 die er voor DURFT uit te komen, ja. Ongetwijfeld ligt het werkelijke aantal hoger. En ik gok even hoog als in Nederland, misschien ietsje lager.
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be