Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2021, 09:00   #41
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ik gebruik mijn auto's pertang tot ze minstens tien jaar oud zijn.
Ik koop ze pas als ze 20 jaar oud zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dat de veiligheidpunten eens gecheckt worden, dat is toch ok. Je rijdt met je spel toch snelheden waarmee je hersenen bij een ongeval herleid kunnen worden tot appelmoes.
Juist. En als er wat verkeerd zit ... verkeerd uitgelijnd achterwiel na het aanspannen van de ketting - om het meest voorkomende te noemen -
dat voel je onmiddellijk. Je moet er dan wel eerst mee rijden en dat zie ik onze controleurs niet direct doen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 juli 2021 om 09:01.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 16:55   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
U haalt één land aan dat één enkele gelijkenis vertoond met het Belgisch systeem en daaruit besluit je dat je het Belgisch systeem
eigenlijk niet erg verschillend is met het buitenland?

Is dat niet wat kort door de bocht?
bwa, de overheid organiseert een periodieke controle bij een onafhankelijk geachte technieker .. ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 17:00   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik koop ze pas als ze 20 jaar oud zijn.



Juist. En als er wat verkeerd zit ... verkeerd uitgelijnd achterwiel na het aanspannen van de ketting - om het meest voorkomende te noemen -
dat voel je onmiddellijk. Je moet er dan wel eerst mee rijden en dat zie ik onze controleurs niet direct doen.
Hold your horses.
De draad begint wat verward te geraken, met het invoegen van de moto's die straks gecontroleerd zullen worden.

Ik ben voor controle voor auto's.
Maar tegen controle voor moto's. Ik rij zelf en ben in een club. Ik zie wel een verschil tussen de zorg van sommige autochauffeurs voor hun auto, en de zorg van alle motorrijders voor hun machine.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 17:24   #44
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voor controle voor auto's.
Ik denk dat iedereen wel voorstander is om op regelmatige tijdstippen een wagen na te kijken of hij nog wel veilig aan het verkeer kan deelnemen.
Ieder land binnen de EU heeft zijn eigen manier van werken.
Binnen afzienbare tijd staat hier de helft van ons wagenpark op Franse nummerplaten.
Ik zal een verslagje schrijven hoe het er in Frankrijk aan toe gaat.

Al wetenswaardig, ... indien een Franse burger een wagen in het buitenland aanschaft dan hoeft hij enkel een verzekering af te sluiten
en krijgt hij 2 maand de tijd om de rest van de papierwinkel in orde te brengen. Het nummer van de vorige plaat goed duidelijk op
een kartonnetje gekrabbeld en een geldig verzekeringsbewijs zijn voldoende om twee maand rond te toeren.
De wagen mag het grondgebied van Frankrijk wel niet verlaten.

Wagen aankopen in Nederland? Met een geldige APK keuring krijg je als buitenlander, ter plaatse ONMIDDELLIJK een Nederlands
kenteken EN verzekering op uw naam welke 2 weken geldig zijn. Eens de grens over loop je de Belgische diensten tegen het lijf en
de miserie begint. Gesloten deuren die pas open gaan na afspraken die weken kunnen aanslepen.

Wat is er mis met dit land als je moet vaststellen dat hier gewoon niks naar behoren werkt?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 17:28   #45
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hold your horses.
De draad begint wat verward te geraken, met het invoegen van de moto's die straks gecontroleerd zullen worden.

Ik ben voor controle voor auto's.
Maar tegen controle voor moto's. Ik rij zelf en ben in een club. Ik zie wel een verschil tussen de zorg van sommige autochauffeurs voor hun auto, en de zorg van alle motorrijders voor hun machine.
Dan zou ik mijn gehoor en reukvermogen dringen laten nakijken, want het lawaai en de stankwolken die er uit veel van die moto's komen is van een misdadige graad.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 17:33   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hold your horses.
De draad begint wat verward te geraken, met het invoegen van de moto's die straks gecontroleerd zullen worden.

Ik ben voor controle voor auto's.
Maar tegen controle voor moto's. Ik rij zelf en ben in een club. Ik zie wel een verschil tussen de zorg van sommige autochauffeurs voor hun auto, en de zorg van alle motorrijders voor hun machine.
Moto's hebben al vele jaren emissiesystemen, wie gaat dat controleren?
(is maar een vraag hé)

Tip: https://www.motor-forum.nl/threads/g...itlaat.451844/

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2021 om 17:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 21:23   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik denk dat iedereen wel voorstander is om op regelmatige tijdstippen een wagen na te kijken of hij nog wel veilig aan het verkeer kan deelnemen.
Ieder land binnen de EU heeft zijn eigen manier van werken.
Binnen afzienbare tijd staat hier de helft van ons wagenpark op Franse nummerplaten.
Ik zal een verslagje schrijven hoe het er in Frankrijk aan toe gaat.

Al wetenswaardig, ... indien een Franse burger een wagen in het buitenland aanschaft dan hoeft hij enkel een verzekering af te sluiten
en krijgt hij 2 maand de tijd om de rest van de papierwinkel in orde te brengen. Het nummer van de vorige plaat goed duidelijk op
een kartonnetje gekrabbeld en een geldig verzekeringsbewijs zijn voldoende om twee maand rond te toeren.
De wagen mag het grondgebied van Frankrijk wel niet verlaten.

Wagen aankopen in Nederland? Met een geldige APK keuring krijg je als buitenlander, ter plaatse ONMIDDELLIJK een Nederlands
kenteken EN verzekering op uw naam welke 2 weken geldig zijn. Eens de grens over loop je de Belgische diensten tegen het lijf en
de miserie begint. Gesloten deuren die pas open gaan na afspraken die weken kunnen aanslepen.

Wat is er mis met dit land als je moet vaststellen dat hier gewoon niks naar behoren werkt?
Of topic.
Daar om niet minder interessant, maar toch.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 21:25   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dan zou ik mijn gehoor en reukvermogen dringen laten nakijken, want het lawaai en de stankwolken die er uit veel van die moto's komen is van een misdadige graad.
Voor het lawaai wil ik je tegemoet komen.
Maar een jaarlijkse techn controle gaat daar niet aan verhelpen. Demonteren voor de controle en terug monteren erna: dat is hun hobby.

Stankwolken: niet akkoord.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 21:37   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor het lawaai wil ik je tegemoet komen.
Maar een jaarlijkse techn controle gaat daar niet aan verhelpen. Demonteren voor de controle en terug monteren erna: dat is hun hobby.

Stankwolken: niet akkoord.
Toch ergens wel, iemand die een motor koopt (tweedehands) die een technische keuring achter de rug heeft wordt niet in de zak gezet. Men kan een tweedehandskeuring verlangen bij de koop.

Zelfs motorijders met wat ervaring laten zich zelfs vangen. (NL heeft geen keuring voor motos)

Citaat:
https://www.motor-forum.nl/threads/g...itlaat.451844/

Gekochte motor heeft niet goedgekeurde uitlaat

Citaat:
# 42 voor degene die vragen, het gaat om een suzuki gsxr750 met yoshimura uitlaatsysteem.
Aangezien deze motoren ook als yoshimura editie worden geleverd ging ik er vanuit dat het geplaatste systeem goedgekeurd is met plaatsing van db killer en dus ook duidelijk naar gevraagd. Het bleek echter om een raceuitlaat te gaan met alleen een goedgekeurde einddemper
Slimme motorijders niet, die zijn er alvast ook. (en kopen enkel met de originele uitlaatdelen)

Nochtans zijn er een hele hoop bij die de katalysator eruit smijten en de motor opnieuw laten afstellen (mappen).

In D kunnen ze je daar voor in de bak steken... (belastingontduiking)
ff link zoeken:
Citaat:
https://www.bussgeldkatalog.org/auspuff/

Es ist gesetzlich untersagt, den Katalysator auszubauen.

Neben dem Verlust der Betriebserlaubnis für Ihr Fahrzeug und der Nutzungsuntersagung kann Ihnen auch das Finanzamt zu Leibe rücken. Ein Steuerverfahren ist in derlei Fällen häufige Konsequenz. Der Grund liegt darin, als Ihr Fahrzeug durch die Manipulationen nicht mehr der angegebenen Schadstoffklasse entspricht, die bei der Kfz-Steuerberechnung zugrundegelegt war.

Dadurch ist der Tatbestand der Steuerhinterziehung nach § 370 der Abgabenordnung (AO) gegeben: Sie haben eine geringere Kfz-Steuer abgeführt, als aufgrund der veränderten Schadstoffklasse Ihres getunten Autos anzusetzen gewesen wäre. Für eine entsprechende Steuerstraftat können die Gerichte hohe Geldstrafen und sogar Freiheitsstrafen von bis zu fünf – in besonders schweren Fällen bis zu zehn – Jahren verhängen.

Beim Ausbau des Katalysators verstoßen Sie nicht nur gegen die StVZO und das Bundesimmissionsschutzgesetz, sondern gegebenenfalls auch gegen das deutsche Steuerrecht.
In D moeten motos elke 2 jaar naar de keuring, ook emissiekeuring (meten uitlaatgassen volgens euronormen)

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2021 om 22:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 21:44   #50
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dan zou ik mijn gehoor en reukvermogen dringen laten nakijken, want het lawaai en de stankwolken die er uit veel van die moto's komen is van een misdadige graad.
De enige met 'stankwolken' zijn de moto's die nog uitgerust zijn met 2-takt motoren en waarvan de eigenaar geen flauw benul
heeft hoe hij zijn mengverhouding dient af te stellen. Het doodschieten van ALLE 2-takt techniek op basis van milieu normen is het
zoveelste bewijs van onwetendheid bij het volk dat het voor het zeggen heeft.
In Canada zijn de moderne 2-takt sneeuwscooters uitgerust met gerichte olie inspuiting en die draaien op een tweetakt mengsel van 1/200.
Voor de leken, 1 liter tweetakt olie voor 200 liter benzine.
Voor gewoon vervoer zou je met die 201 liter brandstof 3000 km ver moeten raken.

Bij een 4-takt spreekt met pas vanaf 1 liter/ 1000km van abnormaal hoog olieverbruik.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 juli 2021 om 22:03.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 22:13   #51
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Voor ik het vergeet te vermelden ... er bestaat nog een land met een minimum aan respect voor zijn minderheden. Koppel dat aan
gezond verstand en stuur de papieren ridders van de EU een middenvinger.

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 juli 2021 om 22:25.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 22:14   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Touring legt het even uit aan "de onwetenden" op dit forum, ook met een beetje geschiedenis.

Goed mogelijk dat de dealers ingeschakeld worden.

Citaat:
https://www.touring.be/nl/artikels/t...gen-verwachten

Technische keuring voor motorfietsen: wat mogen we verwachten? 10 mei 2021

Europa wil dat alle landen die geen plan ingediend hebben om het motorrijden veiliger te maken, vanaf 2022 de technische keuring voor motorfietsen invoert. Onze noorderburen ontspringen zo voorlopig de dans, maar in België moet er in principe vanaf volgend jaar zo’n motorkeuring komen. Vraag is: hoe dat zal gebeuren en in welke vorm die keuring gegoten zal worden.

Het initialiseren van een technische keuring voor motorfietsen, vraagt voorbereiding, planning en kennis. Geen van die dingen lijkt momenteel overvloedig aanwezig. Met de komst van Covid 19 is een deel van de focus van de overheid en hun middelen gericht op de pandemie. Het zou dus wel eens kunnen dat de vooropgestelde datum van 1 januari 2022 niet haalbaar wordt.

Infrastructuur voor technische keuring

“Nochtans is dat geen probleem van infrastructuur”, klinkt het bij de keuringscentra. Ook al worden daar op dit moment enkel vierwielers gekeurd. “Maar het was ooit anders”, zeggen ze bij de technische inspectie. “In de jaren negentig was er heel wat te doen rond de grijze import van motoren. Europa zag er nog anders uit dan nu en sommige dealers haalden hun motoren niet bij de importeur, maar in een ander land waar de motoren goedkoper waren. De motoren hadden geen gelijkvormigheidsattest en moesten dus een technische keuring passeren.
Om die reden zijn de meeste keuringsinstanties nu nog steeds uitgerust om motoren aan een technische controle te onderwerpen.”

Wat zegt de overheid?

Dan maar even luisteren bij de overheid en daar laat de FOD mobiliteit overheid en vervoer weten dat de invoering van de keuring een regionale bevoegdheid wordt. Het is dus zo goed als zeker dat de keuring er anders zal uitzien in Wallonië dan in Vlaanderen.

“Technische controles blijven een gewestelijke bevoegdheid. De FOD zal hier geen rol in spelen. U neemt daarom het beste contact op met de collega’s van departement Mobiliteit en Openbare Werken voor Vlaanderen of Brussel Mobiliteit voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest”, zegt woordvoerder Thomas De Spiegelaere. Bij de Vlaamse overheid liet men ons weten onze vraag ontvangen te hebben, maar een antwoord werd nog niet geformuleerd. Duidelijk.

Technische keuring bij de dealers?

Of het ook de keuringsstations zullen zijn die de motoren zullen keuren, is echter niet zeker. Er gaan stemmen op om een (vrij groot) aantal motordealers in te schakelen om die keuring te doen. Omdat ze een betere kennis hebben van motoren, omdat ze er kunnen mee rijden – ook al is het maar enkele meters of op een meetstation – en omdat het wellicht tegelijk de beste en goedkoopste oplossing is. In dat geval zouden geselecteerde motordealers mogen instaan voor de keuring.

Volledige keuring of enkel op veiligheid?

In elk van deze gevallen staat het zo goed als vast dat de motorkeuring een keuring wordt die vooral op veiligheid gericht is en niet op de volledig originele staat van de motorfiets. Gezien de recente ontwikkeling lijkt ook een keuring van het uitlaatgeluid daarbij te zullen horen. Een strenge keuring zoals ze in Duitsland met de TüV inspectie hebben is zeer onwaarschijnlijk.

Wanneer wordt de technische keuring ingevoerd?

Om conform te zijn met de Europese richtlijnen, moet ons land – en in dit geval meebepaald de regionale regeringen – de technische inspectie voor motorfietsen invoeren tegen 2022. Met alle nieuwe gegevens in handen gokken we op een pure veiligheidsinspectie in de tweede helft van het jaar.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2021 om 22:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 22:25   #53
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Touring legt het even uit aan "de onwetenden" op dit forum, ook met een beetje geschiedenis.
Waar zie jij ergens een uitleg?
De enige info die ik zie staan gaat over de bevoegdheid van de gewesten. Al de rest is giswerk en een vaststelling dat het weer in het
honderd aan het lopen is. En voor het argument dat men vroeger de moto's onderwierp aan een optische vergelijkingstest voor ingevoerde
types ... als dat het niveau gaat zijn .... het ziet er goed uit ... het is in orde.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 juli 2021 om 22:26.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 22:50   #54
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Dit eens lezen: Richtlijn 2002/51 EU - de hoofdmoot waar de technische keuring over zal gaan.

https://www.eumonitor.nl/9353000/1/j...p/vitgbgibapzy

We lezen wat verder in die gepubliceerde tekst ...



Waar zitten ze dus over te zeveren?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 08:31   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.291
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het meest irritante aan de "keuring" is de blatante willekeur van de controlerende personen. Wat bij de ene controleur een levensgevaarlijke situatie is, is bij een andere nog niet eens vermeldenswaardig.
Daarom dat ik het oplos door er wat €€ tegenaan te smijten en de controle laten samen te vallen met het jaarlijkse onderhoud (al was het voor die car-pass in orde te houden) en dus de garage dat te laten doen.

Keuring voor de motorfiets. Ik kan nu naar de keuring rijden en mijn plastieken ros (motorscooter/ brommer met grootheidswaanzin nietwaar) zou er zonder 1 probleem door komen. Zelfs met emissiemetingen.
Maar het is gewoon weer geldklopperij, niet meer, niet minder.
Er zijn 2 soorten motorfietsongevallen met gewonden.
  • Darwin aan het werk
  • Omgeving.
Is dat nu de staat van het wegdek, of de staat van de andere weggebruikers ("Ik had u echt niet gezien" is een zin die ik beu ben.)
Dat onze (r)overheid eens werk zou maken van echte weginfrastructuur. (ook voor fietsers ten andere)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 12:29   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Touring legt het even uit aan "de onwetenden" op dit forum, ook met een beetje geschiedenis.

Goed mogelijk dat de dealers ingeschakeld worden.
Ik persoonlijk vind dat er nog niet zoveel dealers "op overschot" zijn.
Het wereldje is niet zo groot, en iedereen kent iedereen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 12:31   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het meest irritante aan de "keuring" is de blatante willekeur van de controlerende personen. Wat bij de ene controleur een levensgevaarlijke situatie is, is bij een andere nog niet eens vermeldenswaardig.
...
Cafépraat volgens mij.
Ik ben geen techneut, maar volgens mij is daar een redelijk strikte lijst van, zodat de controleurs niet zoveel eigen interpretatie moeten geven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 16:34   #58
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Cafépraat volgens mij.
Ik ben geen techneut, maar volgens mij is daar een redelijk strikte lijst van, zodat de controleurs niet zoveel eigen
interpretatie moeten geven.
Lees nog eens post 29 en kom dan terug met uw argument dat er een redelijk strikte lijst zou zijn. Als het zover de spuitgaten
uitloopt dat het een algemeen probleem begint te vormen dan scheelt er toch wat.

En vervolgens zijn er een aantal zeer belangrijke zaken die men gewoon NIET nakijkt.
Wielhoeken en uitlijning van voor en achteras bijvoorbeeld. De 'tuning' keuring is al helemaal een grap, wat daar over het hoofd wordt gezien tart elke verbeelding.

Verder: voor twee identieke banden die niet van hetzelfde merk zijn stuurt men je naar huis met een rode kaart. Als uw wielen paraplu staan met
een onbestuurbare wagen tot gevolg mag je lustig de baan op. Geen enkele wielhoek wordt gecontroleerd, enkel de speling op de ophangingspunten.

Het aangehaald argument om twee absoluut identieke banden op één as te verplichten zou het mogelijk verschil zijn van grip op het wegdek ...
alsof het wegdek steeds langs beide zijden van de wagen hetzelfde zou zijn en het water op de rijweg perfect verdeeld is over het ganse wegdek.

Je mag dan wel geen techneut zijn, die mensen die die regels schrijven ook niet hoor.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 juli 2021 om 16:37.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2021, 20:17   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Lees nog eens post 29 en kom dan terug met uw argument dat er een redelijk strikte lijst zou zijn. Als het zover de spuitgaten
uitloopt dat het een algemeen probleem begint te vormen dan scheelt er toch wat.
...
Hier ben ik al terug zie.
Ik lees in jouw post enkel dat ze strenger waren dan de EU-voorschriften.
Ik beweer ook niet dat er absoluut geen problemen zijn.

Maar niet-specialist zijnde, meen ik wel dat er een wettekst is (een mb?) met zeer specifieke punten van controle en normen.

Het enige wat jij zou kunnen zeggen, is dat die lijst nog niet nauwkeurig genoeg zou zijn, of nog niet volledig genoeg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2021, 09:07   #60
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier ben ik al terug zie.
Ik lees in jouw post enkel dat ze strenger waren dan de EU-voorschriften.
Ik beweer ook niet dat er absoluut geen problemen zijn.

Maar niet-specialist zijnde, meen ik wel dat er een wettekst is (een mb?) met zeer specifieke punten van controle en normen.

Het enige wat jij zou kunnen zeggen, is dat die lijst nog niet nauwkeurig genoeg zou zijn, of nog niet volledig genoeg.
Toen ik bij GM Belgium werkte (onderhoud) hadden we zelfs meerdere robotprogramma standby staan .....ploeg X wou de sealling zo ( moest er iets uitkomen)....ploeg Y wou het anders ( mocht niets uitkomen ) ploeg Z ( moest juist gelijk zijn ).....kwaliteit keurders ook meerdere meningen .....en wij kwamen dan tijdens een shift overlappend dus tussenin ander prog. actief zetten .

Dan over de puntlassen controle met ultrasoon .....was nog meer om te lachen .....heel goed volgens keurder en toen staken wij er een schroevendraaier tussen -> "ping" las los zonder enige moeite .

Op papier zetten hoe het moet is geen garantie.

Keuren is iets heel moeilijk .....mensen en machines zijn niet onfeilbaar.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be