Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2021, 12:47   #1
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard De Jappen tijdens WOII

https://www.youtube.com/watch?v=h4E9t2D1obo
https://www.youtube.com/watch?v=JolhiCbU_u8

De Jappen waren geen vriendelijke jongens tijdens WOII, ik ben mij daar een beetje aan in het verdiepen de laatste tijd dus wie nog YT-filmpjes of andere info heeft mag dat hier gerust plaatsen, dank bij voorbaat!

Laatst gewijzigd door N-VA : 24 augustus 2021 om 12:47.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2021, 17:59   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

Wie te lang op een eiland toeft is soms een beetje anders.
We weten daar in West-Europa ook wel zoiets van...

De gewone Japanse soldaat was meedogenloos gedrild tot absolute en onmiddelijke gehoorzaamheid,gelijk wat hem bevolen werd...Wees gerust,die mensen hadden ook gevoelens maar het bevel uitvoeren alsof het van de Keizer zelf kwam ,kwam EERST.....(de saké later.... )

De officieren waren gevormd in een soort samouraigeest....Eigenlijk waren alle buitenstaanders,inclusief hun eigen soldaten,vervangbare pionnen en zelf moesten ze bereid zijn te sterven voor hun Keizer.....

We weten dat dit in WO 2 geen theoretisch gegeven was......We leren ook dat dit niet volstond een oorlog te winnen....

Steeds weer,ook nu,wordt vergeten dat geweld zijn eigen grenzen stelt.


Er was ook een algemene minachting jegens krijgsgevangen tegenstanders die,evident,niet gekozen hadden tot een eervol einde op het slagveld voor HUN heer......een bijna onbegrijpelijk vergrijp voor de meeste Japanse militairen toendertijd,en die krijgsgevangenen zouden het snel geweten hebben....


Het was al heel laat in WO2 toen geallieerden er in SLAAGDEN grote aantallen Japanners gewoon krijgsgevangen te nemen.....het zat er DIEP in,maar misschien al merkelijk minder in de laatste lichtingen sukkelaars,of diegenen die zo geleden hadden dat de schellen van hun ogen gevallen waren....

Laatst gewijzigd door kelt : 25 augustus 2021 om 18:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2021, 20:09   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Unit 731, genoeg gezegd voor de kenners.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 16:45   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Unit 731, genoeg gezegd voor de kenners.
Juist. En net zoals hun duitse collega's in hetzelfde 'vakgebied' hebben zowel de amerikanen als de russen maar al te gretig geweest om die gasten binnen te halen omwille van hun kennis die uitgetest was op menselijke proefkonijnen (iets wat ze zelf onmogelijk hadden kunnen doen).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 20:36   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

Op het gebied van gecombineerde lucht/zee operaties heeft het Japanse Keizerrijk overigens aan de wereld laten zien hoe het moet,de gedemonstreerde aanvallen en landingen in de Pacific waren een voorafspiegeling van de "strijd om het bruine water"....alsook gaf de Japanse marine les omtrent wat grote vliegdekschepen en goedgetrainde vliegtuigbemanningen in moderne toestellen vermochten te presteren in "het blauwe water"

(de Britten deden het op het Europese toneel dienaangaande niet slecht maar zij konden slechts beschikken over wat varende schuurtjes met tweedekkertjes op het dek,dat bleek echter al veel beter dan wat de Moffen en de Spaghettis hadden )

Helaas voor de Japanners waren de VS reeds van in het begin niet zo heel ver achter...


De Japanse Landmacht en marine-infanterie was echter reeds van in het begin te licht uitgerust.Dat werd de eerste jaren ruim gecompenseerd door de formidabele vecht- en wilskracht van de infanterie (zowel landmacht als marine-infanterie)..Maar uiteindelijk won metaal het van vlees.....


Toen in 1945 een Sovietleger,gepokt en gemazeld door 4 jaar strijd tegen de Wehrmacht en Waffen-SS ,binnenviel in Chinees Mantsjoerije werden de daar aanwezige Japanse strijdkrachten,nochtans sedert de jaren dertig aldaar de voornaamste en grootste macht,platgewalst bijna alsof ze er niet waren.....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 augustus 2021 om 20:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2021, 09:12   #6
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Unit 731, genoeg gezegd voor de kenners.
Ik had er nog nooit van gehoord maar ondertussen al veel over bijgeleerd.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 12:24   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard Suicide cliff, banzai cliff

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wie te lang op een eiland toeft is soms een beetje anders.
We weten daar in West-Europa ook wel zoiets van...
../...
Het was al heel laat in WO2 toen geallieerden er in SLAAGDEN grote aantallen Japanners gewoon krijgsgevangen te nemen.....het zat er DIEP in,maar misschien al merkelijk minder in de laatste lichtingen sukkelaars,of diegenen die zo geleden hadden dat de schellen van hun ogen gevallen waren....
Ik word nog steeds stil van mijn bezoek van Saipan en omliggende eilanden enkele jaren geleden.
En van de geschiedenis van burgers, Japanse meisjes en moeders die van de rotsen hun dood tegemoet sprongen om toch maar niet in handen van de blanke Gaijin barbaren te vallen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 08:16   #8
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik word nog steeds stil van mijn bezoek van Saipan en omliggende eilanden enkele jaren geleden.
En van de geschiedenis van burgers, Japanse meisjes en moeders die van de rotsen hun dood tegemoet sprongen om toch maar niet in handen van de blanke Gaijin barbaren te vallen.
Propaganda kan wreed uitpakken, uiteindelijk hebben ze de handdoek in de ring gegooid uit angst voor hun eigen propaganda m.b.t. de Russen. Met de Amerikanen konden ze zich tenminste voordoen als 'slachtoffers' en er was uiteraard ook wel de bewondering voor de Amerikanen.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 08:20   #9
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Ik had er nog nooit van gehoord maar ondertussen al veel over bijgeleerd.
De hypocrisie van Amerika vind ik nog het ergst hierin. Nuja, de Russen hadden de labo's...en hun ziel was al verbrand.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 09:14   #10
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.026
Standaard

https://nl.wikipedia.org/wiki/Troostmeisje
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 03:29   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
Irrelevant.
Saipan werd een belangrijk vestiging van Japan vanaf 1914 al met akkoord van de Volkebond in 1919. Een kolonie met uiteindelijk zowat 30.000 Japanse civiele bevolking.



Niks te maken met jouw troostmeisje referentie.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be