Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2022, 20:20   #1
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard Hamsteren

Het is nu vakantsie.

De centrale plannerkes hebben ook gezinnen en kinderkes en gaan ook op vakantie om wat te bekomen van zo lang te zitten achter bureaus.

Het is dus stilte voor de storm.

Het wordt steeds duidelijker dat de regimes deze oorlog 2500 km ver richting escaleren drijven. Dat betekent dat ze weer stapels andermans bankrekeninggeld en bijgemaakt geld gaan uitgeven aan een verzameling wapentuig, Wat ze van hier naar ginds versluizen gaan ze hier natuurlijk vervangen door meer en beter, het modernste van het modernste, dit is immers DE zelfgeschapen opportuniteit.
Anderzijds, gaan ze natuurlijk, net als bij dat virus, hun resem economische sabotages verder uitbreiden. Energie is het begin van heel veel / alle productie, en gas vooral, voor opwarming / verhitting, nodig bij heel veel / alle industriele processen.
Er zal dus veel productie ingeperkt worden, tot gestopt. Vanalles niet meer voorradig zoals voorheen, en ze gaan natuurlijk rantsoeneren, tov corona in tkwadraat en meer.
Wanneer: na de vakantsie.
Op den tv tijdens de 9152ste aflevering van Thuis: REGERINGSMEDEDELING OM 20:00.
De dag erop, een Zwarte shoppingdag. Waarom zwart: ze gaan uiteraard de supermarkten en winkels al instructies hebben gegeven zodat ze ipv in 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 zoals bij de 2020 lockdown, nu in 1 2 3 hun producten al kunnen rantsoeneren.
En daar sta je dan, in de lange rijen, met je ene pot choco genoeg voor je 5 kinderen als je ze niet te dik smeert, in het vooruitzicht dat de volgende dag dezelfde figurant in dezelfde scene gaat zijn.
Eekhoorns wachten niet tot de winter om eikels te gaan zoeken en veilig te stockeren. Ze doen dat in the times of plenty, de herfst. Vroeger kan niet, want de eikels zijn dan nog in hun groei.

Iemand die wil ontsnappen aan de klooierij van de Nazi winter, dient dus voorraad aan te leggen VOOR die regeringsmededeling.
Dat is dus nu, tijdens de vakantsie.

Ik had al voorraden van vanalles zelfs voor hun corona sabotage, en ben dat gewoon verder blijven doen. Alleen eten was moeilijker, door beperkte houdbaarheden. Echter, door de prijsstijgingen ben ik beginnen kijken voor goedkoper eten, zonder daar zot ongezond in te wezen. Dus geen dozen koeken of chocolade, zakken snoep, gedroogde worst enz. Ik kwam op chips uit, en uiteindelijk, op tortilla chips (mais ipv aardappelen), die zo te zien nog eens 2-3 maanden langer houdbaar zijn dan de aardappelchips.
Ik ben ze na beslissen in de leverdozen van 20 x 200 gram beginnen kopen, nu 5 stuks, in een 2 weken. Aan 2 zakken per dag, is elke doos 10 dagen, dus heb ik nu voor 50 dagen + nog een voorraad van de aardappelchips die ik dus stopte te kopen. Ik kan dus 2 maanden verder hiermee.

Als de Zwarte Shoppingdag daar is, ga ik met mijn voeten omhoog in mijn zetel liggen, knabbelende op gebakken mais, en naar de Simpsons kijken, terwijl jullie met boze gezichten tussen andere boze gezichten met jullie 2 zakskes rantsoen aan het aanschuiven zijn.
Een beetje a la Cyprus, waar ze een dagelijkse cash afhaal limiet instelden, maanden lang, en ze stonden daar, de spaarders.

Niettemin wens ik jullie natuurlijk veel succes!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2022, 22:55   #2
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het is nu vakantsie.

De centrale plannerkes hebben ook gezinnen en kinderkes en gaan ook op vakantie om wat te bekomen van zo lang te zitten achter bureaus.

Het is dus stilte voor de storm.

Het wordt steeds duidelijker dat de regimes deze oorlog 2500 km ver richting escaleren drijven. Dat betekent dat ze weer stapels andermans bankrekeninggeld en bijgemaakt geld gaan uitgeven aan een verzameling wapentuig, Wat ze van hier naar ginds versluizen gaan ze hier natuurlijk vervangen door meer en beter, het modernste van het modernste, dit is immers DE zelfgeschapen opportuniteit.
Anderzijds, gaan ze natuurlijk, net als bij dat virus, hun resem economische sabotages verder uitbreiden. Energie is het begin van heel veel / alle productie, en gas vooral, voor opwarming / verhitting, nodig bij heel veel / alle industriele processen.
Er zal dus veel productie ingeperkt worden, tot gestopt. Vanalles niet meer voorradig zoals voorheen, en ze gaan natuurlijk rantsoeneren, tov corona in tkwadraat en meer.
Wanneer: na de vakantsie.
Op den tv tijdens de 9152ste aflevering van Thuis: REGERINGSMEDEDELING OM 20:00.
De dag erop, een Zwarte shoppingdag. Waarom zwart: ze gaan uiteraard de supermarkten en winkels al instructies hebben gegeven zodat ze ipv in 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 zoals bij de 2020 lockdown, nu in 1 2 3 hun producten al kunnen rantsoeneren.
En daar sta je dan, in de lange rijen, met je ene pot choco genoeg voor je 5 kinderen als je ze niet te dik smeert, in het vooruitzicht dat de volgende dag dezelfde figurant in dezelfde scene gaat zijn.
Eekhoorns wachten niet tot de winter om eikels te gaan zoeken en veilig te stockeren. Ze doen dat in the times of plenty, de herfst. Vroeger kan niet, want de eikels zijn dan nog in hun groei.

Iemand die wil ontsnappen aan de klooierij van de Nazi winter, dient dus voorraad aan te leggen VOOR die regeringsmededeling.
Dat is dus nu, tijdens de vakantsie.

Ik had al voorraden van vanalles zelfs voor hun corona sabotage, en ben dat gewoon verder blijven doen. Alleen eten was moeilijker, door beperkte houdbaarheden. Echter, door de prijsstijgingen ben ik beginnen kijken voor goedkoper eten, zonder daar zot ongezond in te wezen. Dus geen dozen koeken of chocolade, zakken snoep, gedroogde worst enz. Ik kwam op chips uit, en uiteindelijk, op tortilla chips (mais ipv aardappelen), die zo te zien nog eens 2-3 maanden langer houdbaar zijn dan de aardappelchips.
Ik ben ze na beslissen in de leverdozen van 20 x 200 gram beginnen kopen, nu 5 stuks, in een 2 weken. Aan 2 zakken per dag, is elke doos 10 dagen, dus heb ik nu voor 50 dagen + nog een voorraad van de aardappelchips die ik dus stopte te kopen. Ik kan dus 2 maanden verder hiermee.

Als de Zwarte Shoppingdag daar is, ga ik met mijn voeten omhoog in mijn zetel liggen, knabbelende op gebakken mais, en naar de Simpsons kijken, terwijl jullie met boze gezichten tussen andere boze gezichten met jullie 2 zakskes rantsoen aan het aanschuiven zijn.
Een beetje a la Cyprus, waar ze een dagelijkse cash afhaal limiet instelden, maanden lang, en ze stonden daar, de spaarders.

Niettemin wens ik jullie natuurlijk veel succes!
Kalm blijven, erw. De tomaten zijn bijna rijp.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 07:01   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Ach, hamsteren. Heb ik al eens gedaan, nutteloos. Als er iets niet is dan koop je iets anders, makkelijk zat. We gaan niet verhongeren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 07:39   #4
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Mij gaan ze ook niet liggen hebben, dus ga dit ook volgen op tv. Al die vieze en panikerende gezichten, waarschijnlijk achter een mondmasker, dat wordt genieten.

Erw, heb je al aan noten gedacht? Zeer lang te bewaren, deze zijn zeer voedzaam en hongerstillend, en er zijn veel mogelijkheden om te gaan rapen, de meesten hebben er toch geen oog voor.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 09:36   #5
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Haha — de slechtste sanctie ooit.

Door eigen beslissingen gaat Europa terug naar de DDR tijden... in het platteland zelfs naar de middeleeuwen



Laatst gewijzigd door Tempest : 21 juli 2022 om 09:46.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 09:45   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Mij gaan ze ook niet liggen hebben, dus ga dit ook volgen op tv. Al die vieze en panikerende gezichten, waarschijnlijk achter een mondmasker, dat wordt genieten.

Erw, heb je al aan noten gedacht? Zeer lang te bewaren, deze zijn zeer voedzaam en hongerstillend, en er zijn veel mogelijkheden om te gaan rapen, de meesten hebben er toch geen oog voor.
Heb dat al gedacht, voorbije jaren her en der wat gevonden, het probleem is dat ik die onmogelijk in de nodige hoeveelheden (als je van de energie wil leven is dat heel wat) kan sprokkelen. Moesten er nog hele bossen van notelaars zijn ja, maar wat is het, hier een, ginder een, meestal dan nog op particulier terrein, boerderijen enzo. En heel veel kapers op de kust voor deze langs de baan.
Ook, je moet ze drogen, droog houden, dus bakken en bakken en bakken op elkaar, want ze moeten open liggen. Je moet ze schoffelen.
Die chips vind ik dus wel in 'hamsterhoeveelheden', en zonder al die praktische bazar. 3 euro de kilo, rond de 5000 kcal de kilo, dat is 0.06 cent per kcal, brood is 1 euro de kilo, ronde de 2500 kcal de kilo, dat is 0.04 cent per kilo, een derde goedkoper maar dus niet te hamsteren en daarmee al wegvallend als keuze. En chips zijn véél praktischer om mee te pakken, gemakkelijker om te eten. Bvb we hebben enkele zeer hete dagen gehad. Als ik dan brood meeheb, tja, het is een klomp smurrie geworden dat niet meer vast te pakken valt. Ik heb eerder dit jaar nog een tijd chocolade gepoogd ook, en eet er nog steeds wat, maar veel minder. Eergisteren had ik een blok mee. Ik heb er niet kunnen van eten haha, het zat ingesmolten in de folie. Toen ik thuiskwam heb ik ze op de grond van de kelder gelegd. En zelfs dan nog sukkelen, want de folie zat er hier en daar ingesmolten. De chocolade had zelfs een witte toplaag gekregen, misschien de suiker die op 1 of andere manier apart kwam?
Met chips heb ik dat hitteprobleem niet gehad.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 09:45   #7
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Mij gaan ze ook niet liggen hebben, dus ga dit ook volgen op tv. Al die vieze en panikerende gezichten, waarschijnlijk achter een mondmasker, dat wordt genieten.

Erw, heb je al aan noten gedacht? Zeer lang te bewaren, deze zijn zeer voedzaam en hongerstillend, en er zijn veel mogelijkheden om te gaan rapen, de meesten hebben er toch geen oog voor.
De enige noten die niet ongezond worden na twee maanden bovengronds bewaren, zijn amandelen. Noten begraven is wel een optie.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 09:46   #8
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Haha — de slechtste sanctie ooit.

Door eigen beslissingen gaat Europa terug naar de DDR tijden... in het platteland zelfs naar de middeleeuwen


Binnen 2 uur veroordeeld en geexecuteerd.
Dat klinkt zo leuk lantaarnpaalachtig.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 09:47   #9
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Heb dat al gedacht, voorbije jaren her en der wat gevonden, het probleem is dat ik die onmogelijk in de nodige hoeveelheden (als je van de energie wil leven is dat heel wat) kan sprokkelen. Moesten er nog hele bossen van notelaars zijn ja, maar wat is het, hier een, ginder een, meestal dan nog op particulier terrein, boerderijen enzo. En heel veel kapers op de kust voor deze langs de baan.
Ook, je moet ze drogen, droog houden, dus bakken en bakken en bakken op elkaar, want ze moeten open liggen. Je moet ze schoffelen.
Die chips vind ik dus wel in 'hamsterhoeveelheden', en zonder al die praktische bazar. 3 euro de kilo, rond de 5000 kcal de kilo, dat is 0.06 cent per kcal, brood is 1 euro de kilo, ronde de 2500 kcal de kilo, dat is 0.04 cent per kilo, een derde goedkoper maar dus niet te hamsteren en daarmee al wegvallend als keuze. En chips zijn véél praktischer om mee te pakken, gemakkelijker om te eten. Bvb we hebben enkele zeer hete dagen gehad. Als ik dan brood meeheb, tja, het is een klomp smurrie geworden dat niet meer vast te pakken valt. Ik heb eerder dit jaar nog een tijd chocolade gepoogd ook, en eet er nog steeds wat, maar veel minder. Eergisteren had ik een blok mee. Ik heb er niet kunnen van eten haha, het zat ingesmolten in de folie. Toen ik thuiskwam heb ik ze op de grond van de kelder gelegd. En zelfs dan nog sukkelen, want de folie zat er hier en daar ingesmolten. De chocolade had zelfs een witte toplaag gekregen, misschien de suiker die op 1 of andere manier apart kwam?
Met chips heb ik dat hitteprobleem niet gehad.
Kun je dan echt geen moestuin aanleggen? Wij verbouwen bijna al ons voedsel zelf.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 09:57   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Wat een inleidende draad zeg.

Wie krijgt daar geen kramp van in zijn kloten?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 10:27   #11
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ach, hamsteren. Heb ik al eens gedaan, nutteloos. Als er iets niet is dan koop je iets anders, makkelijk zat. We gaan niet verhongeren.
In die eerste week van de 2020 lockdown heb ik dat ook gedacht.
Er was niks anders.
Eerst wordt gehamsterd wat er gewild is.
Als dat er niet meer is wordt het tweede gewilde gehamsterd.
Enz.
En dat gaat even rap als dat alles gewild is.
Die lockdown was aangekondigd geweest op een donderdagavond.
Wegens geen tv gezien wist ik van niks, en "ontdekte" ik dat vrijdagnamiddag bij voorraad brood voor weekend en maandag inslaan. Eerste supermarkt, een Aldi, TOTAAL NIKS van brood producten. DUS ZELFS DE DUURSTE AL NIET MEER.
Tweede supermarkt, 100 meter verder, een Colruyt: daar lagen nog 3 zakken paashazen, zijnde het duurste broodproduct dat ze hebben.
Dan in Gent en een uur later, een Colruyt. Ik moest mijn velo buiten tegen de muur achterlaten want de parking onderaan het gebouw, ik raakte er met mijn velo niet eens in, teveel andere velo's, teveel auto's, en vooral, teveel mensen. Ik ben nog tot de roltrappen geraakt, maar toen ik naar boven keek, en al dat volk voor de schuifdeuren zag, en enkele klanten zag spartelen om erlangs buiten te raken, besefte ik (eindelijk) dat er iets aan de hand was dat meer was dan een drukke vrijdaginkoop. Ik sta niet rap perplex, maar toen wist ik even niet wat next. Vragen was duidelijk geen optie, iedereen was totaal op zichzelf en gezellen gericht. Met dat hier te typen herinner ik me nu een scene vlakbij, man, vrouw, 2 kinderen, komende, allez, lopende van hun auto. De man pakte een winkelkar uit de winkelkarrenstock, zag een tweede vlakbij de ingang achtergelaten en riep naar de vrouw om die ook te pakken. De vrouw riep naar de kinderen die er al dichter bij waren dan zij om er al in te gaan zitten en die spurtten er dus naartoe. Ik stond bij dit alles toen nog niet stil, ik nam gewoon waar zonder denken en dacht gewoon dat het uit enthousiasme was met weekend in aantocht. Nu pas besef ik wat ik toen zag: ze waren hun hamsteren aan het organiseren om sneller te zijn. Taakverdeling, estafette.
Tenslotte heb ik nog wat brood gevonden, in alweer een volgende supermarkt, een Aldi. Waar: aan de kassa, wat buiten beeld gesmeten tussen de snelverkoop producten. De inkom en de winkelkarrencote waren 1 vuilnisbelt kapot karton, je moest erdoor waden om binnen te gaan. De rekken waren op de duurste producten na quasi leeg, er was quasi geen volk meer in de winkel zelf ook, om die reden allicht. Er was 1 kassa met 1 kassierster met een "wat nu?" tekstballon erboven, normaal als er geen klanten aan de kassa zijn gaan ze de lege dozen uit te rekken halen of die aanvullen. Maar de winkel, en allicht het magazijn ook, was wit geworden van de kleur van lege rekken en de grond alle kleuren van kapotte verpakkingen en gebroken glas, niet in 1 2 3 opgeruimd. En die vroeg ik dus wat er aan de hand was, en zo kwam ik dat eindelijk te weten.

En dat is ook het beeld waarmee ik dit onderwerp startte.
Toen, was iedereen verrast, en toen, wist niemand wat ging komen. Het was een totaal nieuwe situatie, een situatie onbekend in ons "Vrije Westen".
Dat gaat nu anders zijn he. Het zal niet meer helpen van georganiseerd en rapper dan de rest te zijn, want net zoals na de crisis van 2008, de financiele rantsoeneringen van de centraal plannende Nazi bende, gaan ze bij hun volgende Zwarte dag, gereed staan om de hamsteraars te doen falen in hun opzet he.
En dus moet een goede hamster die Zwarte dag VOOR zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 10:33   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Als er schaarste komt dan zal dat net zoals aan het begin van de Coronacrisis zijn omdat mensen gaan hamsteren.

Maar als je het toch wil doen: rijst (onbeperkt houdbaar als goed verpakt) en blik (jaren na de ‘houdbaarheidsdatum’ nog altijd eetbaar).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 10:35   #13
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Kun je dan echt geen moestuin aanleggen? Wij verbouwen bijna al ons voedsel zelf.
Moest ik gepensioneerd zijn, ja.
Maar nee dus. Ik heb daar gewoon geen tijd voor. En zelfs als ik er tijd voor zou willen maken, het zou teveel tijd vragen, ik zou teveel moeten laten dat ik liever doe en ook meer waar voor het geld levert. Stel eens dat ik aardappelen of mais zou kweken en al het andere werk om het tot eten te maken. De tijd en moeite die ik daar in ga moeten steken gaat een veelvoud zijn van de 3 euro de kilo chips, etensklaar he.
Dat is zo een beetje het probleem met kleinschaligheid en alles zelf moeten doen, je welvaartspeil wordt navenant klein. Het is pas als ik zou zeggen van, ik zeg mijn werk op, leg me volledig toe op voedsel produceren, en verkoop meeste door, en direct op een hectare of zo, dat zoiets breakeven zou kunnen worden. Maar kijk naar de boeren, die dat doen op X hectare, en nog zitten sukkelen spijts een boel subsidies.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 10:49   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een inleidende draad zeg.

Wie krijgt daar geen kramp van in zijn kloten?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 11:02   #15
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als er schaarste komt dan zal dat net zoals aan het begin van de Coronacrisis zijn omdat mensen gaan hamsteren.
Nee, omdat de Nazi's handel saboteerden.
En daarna productie.
Net als nu.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar als je het toch wil doen: rijst (onbeperkt houdbaar als goed verpakt) en blik (jaren na de ‘houdbaarheidsdatum’ nog altijd eetbaar).
daar heb je nog energie voor nodig om etensklaar te maken
chips zijn al gebakken.
En het volume afval is veel kleiner (lege zakken)
En gemakkelijk mee te nemen, gemakkelijk te eten.
De kost van gezond is meer dan de prijs.
En chips zijn blijkbaar niet zo ongezond.
Dat was ooit zo, en het kan nog altijd als je voor smaak en vulling gaat, maar hoeft niet meer.
Moest er chocolade zijn zonder suiker, tegen de 100% cacao maar wat minder om niet te bitter te hebben, zou die ook optie zijn, maar tja, die kost 4-5 keer de goedkoopste.
Ook, geen optie bij warm weer. Eergisteren ontdekt. Gelukkig had ik ook een zak chips mee.
Natuurlijk heb je bepaalde vitaminen nodig die bakken niet intact overleven. Je moet dus wel wat fruit eten. Duur, maar als je moeite doet om rond te kijken, en te blijven rondkijken, kun je meer dan de helft besparen zelfs tov de supermarktprijzen. Ook, in 't wild. Nu braambessen bvb, plekken die weinig gekend zijn en waar je dus ook best over zwijgt.
Want zwijgen is ook een kenmerk van een goede hamster!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 11:03   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een inleidende draad zeg.

Wie krijgt daar geen kramp van in zijn kloten?
Diegenen zonder kloten?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 11:38   #17
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard RIP Sociale media, RIP Internet

@Tempest: "Tweet is massaal gedeeld en snel gewist"

Inderdaad. Corona en Oekraïne crisis hebben ook de sociale media compleet verwoest. Wie niet het algemene narratief volgt van Washington en Brussel riskeert zijn accounts te worden gesloten. Het Russisch Perspectief komt helemaal niet aan bod, als het al bij iemand bekend is.

Ik ben al sinds 1995 actief op het internet en FB, Instagram, Whatsapp is allemaal verboden terrein geworden. Dat had ik nooit verwacht. Enkel zo'n marginaal forum als dit waar 'drie man en nen peerdekop' hun gevoeg mogen doen, kan je openlijk de spot drijven met NAVO en de EU.

Probeer maar eens ergens te posten: "Corona is fictie, Oekraïne is fictie, de EU is fictie, ALLES is CONTROLE!" enz. Eens kijken hoe ver je nog zal springen. En probeer zeker niet uit te leggen hoe het dan wel in elkaar zit. Dan klappen alle deuren dicht.

Jammer, maar de Far West die internet ooit was, is dood en begraven. RIP Internet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Haha — de slechtste sanctie ooit.

Door eigen beslissingen gaat Europa terug naar de DDR tijden... in het platteland zelfs naar de middeleeuwen

__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 21 juli 2022 om 11:41.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 13:50   #18
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Iemand die wil ontsnappen aan de klooierij van de Nazi winter, dient dus voorraad aan te leggen VOOR die regeringsmededeling.
Dat is dus nu, tijdens de vakantsie.
Tijdens je vakantsie moet je spitten, spitten man.
Beton storten, om een voorraadkelder aan te leggen, misschien zelfs een nucleaire om wat er aan komt te overleven.

Laatst gewijzigd door Philemon : 21 juli 2022 om 13:53.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 14:22   #19
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Tijdens je vakantsie moet je spitten, spitten man.
Beton storten, om een voorraadkelder aan te leggen, misschien zelfs een nucleaire om wat er aan komt te overleven.
Banee, ik heb in de kelder 2 wasmanden en 4 dozen chips.
En nog vanalles, her en der in huis. Voor mijn velo bvb, 40 kettingen. Ze kosten nu het dubbele. Binnen en buitenbanden, tandwielen, dito, alleen kettingbladen heb ik te laat gekocht en teveel betaald. Schoenen, kledij, gereedschap, herstelmateriaal voor vanalles, en verder koopwaar, praktische spullen veelal, rugzakken, tassen, schoenen, kabels, dingen die iedereen kan gebruiken. Wat decoratieve spul dat iedereen wel wil zonder verzamelaar te moeten zijn met groote buidel. Het is allemaal spul waarvan ik vond dat de aanschafprijs laag genoeg was om er de koopkracht terug uit te halen bij latere verkoop. Zelfs al moest dat laatste niet gebeuren, ik verlies er amper aan. Ik ben er niet afhankelijk van, het is bedoeld als backup voor de tijden dat Nazi's of andere klojos hun smeerlapperij hanteren.
Bvb dat detail, die voorraad chips die ik begon aan te leggen, dat is nooit verloren he. Of ik ze morgen, of op nieuwjaar opeet, maakt niet uit he.
Maar, integenstelling tot moeten hopen dat ze op nieuwjaar in de winkel te koop liggen, en ook aan dezelfde prijs, ben ik daar nu zeker van he.
En bonus, ik zal zo niet genoopt zijn aan te schuiven tussen drommen. Ik ga niet in jullie weg lopen.
Zoals ik illustreerde met mijn zetel.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 juli 2022 om 14:24.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 15:07   #20
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07...lachips-terug/
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be