Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2022, 11:59   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard Wappies blijven bezig, mondmaskers in september en aflassing grote evenementen

Van Ranst kan het niet laten en waarschuwt al dat we moeten luisteren, politiekers staan al klaar om z'n gat te kussen.

Hij beweert zelfs dat de vaccins even goed werken tegen ziekte als een besmetting, wat een leugenaar weeral want dat is wetenschappelijk al lang ontkracht. Of gewoon gat-achterlijk, dat kan ook.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220721_93899201

Marc Van Ranst. “Na 1 september denk ik dat er terug maatregelen kunnen volgen. Mondmaskers zie ik terugkomen, zeker op het openbaar vervoer. Feest-, theater- en concertzalen zorgen er maar beter dat hun ventilatie goed werkt zodat er niks hoeft afgelast te worden.

Veel mensen beginnen het gehad te hebben met de vaccins. Ze helpen niet, hoor je tegenwoordig. “Zever”, antwoordt Van Ranst fel.Het is dankzij die vaccinaties en infecties dat we nu mildere symptomen hebben. Ik kan enkel pleiten dat iedereen zijn vierde vaccin gaat halen. Het zal ons allemaal helpen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 12:25   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Veel mensen beginnen het gehad te hebben met de vaccins. Ze helpen niet, hoor je tegenwoordig. “Zever”, antwoordt Van Ranst fel.Het is dankzij die vaccinaties en infecties dat we nu mildere symptomen hebben. Ik kan enkel pleiten dat iedereen zijn vierde vaccin gaat halen. Het zal ons allemaal helpen.
Onzin wat Van Ranst zegt. Het tegendeel is waar. In feite heeft het massaal vaccineren van de bevolking - ongeacht de leeftijd - ertoe geleid dat het coronavirus is blijven muteren tot het virus uiteindelijk (en bij toeval) evolueerde tot een minder schadelijke en of dodelijke variant: Omikron.

Dat hebben alle virologen - die van bij het begin monddood werden gemaakt - voorspeld dat dit zou kunnen gebeuren.

Maar het zou best kunnen dat in het najaar omikron evolueert naar een killermodus, en dan staan we Terug naar Af.

Boosten is dus compleet zinloos. De 'boost' is in feite indentiek hetzelfde vaccin dat gebaseerd is op Covid-19 (19 staat voor 2019, het jaar dat het virus werd herkend.) De boost is overigens slechts 4 a 5 maanden efficiënt.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 21 juli 2022 om 12:27.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 13:34   #3
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.538
Standaard

Mediageile aandachtshoer von ranzig mist zijn kop op tv en zijn vergoeding.
Citaat:
"Na 1 september denk ik dat er terug maatregelen kunnen volgen. Mondmaskers zie ik terugkomen, zeker op het openbaar vervoer. Feest-, theater- en concertzalen zorgen er maar beter dat hun ventilatie goed werkt zodat er niks hoeft afgelast te worden.
Ik kan enkel pleiten dat iedereen zijn vierde vaccin gaat halen. Het zal ons allemaal helpen.
Conversatie in september op OV:
Madammeke stapt zonder mondvod op de bus.
Chauffeur: er is opnieuw een mondmaskerplicht.
Madam: u vergist zich, dat werd al lang afgeschaft.
Chauffeur: neen, van ranst is bang om besmet te worden en adviseert daarom opnieuw maatregelen dat de politiek volgt, heb je het nieuws niet gezien?
Madam: ik zou het niet weten, ik kijk geen corona-soap meer met de vrees van de mediageile madame soleil die er telkens maar op los liegt om ons allemaal weer te kloten. Ik speel niet meer mee met dat jojo-spelleke en ik volg de grondwet die zegt dat ik zelf mag bepalen en gij hebt niet de bevoegdheid om een ongeldige maatregel af te dwingen.
Dus doe nu je job maar zonder commentaar en waarvoor ik je betaal en zet deze bus in gang van punt A naar punt B.

En von ranzig krijgt alle vier mijn gifspuiten, hopelijk verdwijnt die bange klootzak dan voorgoed uit het zicht en dat zou ons pas allemaal helpen.
Ze mogen in september of gelijk wanneer nog doen wat ze willen, mijn naam is haas, de hoogste boom in met hun f*cking onzin, ik weet van niks, net zoals in de apotheek gisteren.
Zolang de grondwet gevolgd wordt, kunnen ze ons niks maken, ongeacht hoeveel ongeldige maatregeltjes ze ook nog uit hun duim zuigen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 08:36   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Van Ranst was de eerste om zonder masker op de bus te gaan zitten midden in een coronagolf toen er nog geen vaccins waren. Die vetkwab moet zijn muile houden.

__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 10:36   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Van Ranst was de eerste om zonder masker op de bus te gaan zitten midden in een coronagolf toen er nog geen vaccins waren. Die vetkwab moet zijn muile houden.

3 reacties daar die het ontkennen.
Maar kijk eens goed naar de foto, linksboven.
Dat blauw met die groen oplichtende tekst en figuur.
De tekst is niet te lezen, maar de figuur rechts lijkt op de linkerkant van de omtrek van een gezicht, en de linkerhelft van een wit vierkant of rechthoek in het midden.
Dat lijkt dus op een maskerverplicht bord.

Ook dit:
https://www.knack.be/nieuws/marc-van...ondmasker-aan/
Dat knack artikel was van 19 mei. Dus voor de reacties daar.
Het is niet pluis dat er enkel ontkennende reacties zijn. 2 op 20 en 1 op 24 mei, beide dus zelfs na 19 mei, toen het al plausibel was geworden:
Citaat:
Van Ranst ontkent niet dat hij op die bus zat. Een selfie die Marc Van Ranst op diezelfde 14 mei, in de namiddag, nam bij het station van Mechelen, maakt de info van Janssens aannemelijk.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 11:12   #6
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.538
Standaard

Von ranzig lijkt wel ne politieker: "doe wat ik zeg maar kijk niet naar wat ik doe."
Nochtans moest de liegende kwakzalver met zn glazen bol ook al es onderduiken door zijn hypocriete volksverlakkerij, dat ie zelf telkens ontmaskerde, maar blijkbaar heeft hij zijn lesje nog steeds niet geleerd?
Mijnheer soleil voorspelt dat in september maatregelen en de mondvod zouden kunnen terugkomen omdat hij bang is...wel, dan blijven alle angsthazen maar in hun kot.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 11:40   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Lobbyen...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 11:48   #8
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Onzin wat Van Ranst zegt. Het tegendeel is waar. In feite heeft het massaal vaccineren van de bevolking - ongeacht de leeftijd - ertoe geleid dat het coronavirus is blijven muteren tot het virus uiteindelijk (en bij toeval) evolueerde tot een minder schadelijke en of dodelijke variant: Omikron.
Muteren doet een virus evenveel als dat het mistypt, wat kan bij elke replicatie.
Als je het aantal replicaties reduceert door de omgeving ervan vyandiger te maken, zal er ook evenveel minder kans zijn op fouten ervan, mutaties.
Vaccinaties of eerdere besmettingen, die immuunsystemen voorbereiden op echte of verdere besmettingen, reduceren het aantal replicaties en daarmee ook het aantal mutaties.
Maar om een virus werkelijk te doen uitsterven, moet je ELK bestaand virion vernietigd krijgen. Dat betekent, de immuunsystemen van ALLE mogelijke gastheren zodanig krijgen, en ook TEGELIJK zodanig krijgen, dat een virion aan de "handles" van NIET 1 ribosoom kan raken. Dus incluis de systemen van gastheren wiens immuunsysteem minder capabel is, bvb tragere immuundeeltjes productie, slechtere regulering van de aantallen. Dat is even onmogelijk als 1E7 ariers met blauwe ogen en perfect gevormde lichaamsdelen willen, en dat nastreven is waanzinnig.
Ongeacht vaccineren, afstanden houden, ontsmetten, enz, er zal altijd replicatie zijn en daarmee de kans van mutatie.
Massa vaccinatie met als beweerd doel besmettingen tegengaan kan enkel een vals voorwendsel zijn.
Het is dus niet zo dat massa vaccinaties voor meer mutaties zorgen, het enige dat het doet, is de voor de virusoverlevingskans slechtere mutaties rapper kapot maken, en de voor de virusoverlevingskans betere mutaties ongemoeid laten. De door immuunsystemen (door vaccin of door echt) doorgelaten mutaties blijven bestaan en worden dominant, en rapper, gewoon omdat de slechte rapper kapot gemaakt worden, passief dus. Het is niet dat de voordelige mutaties een hand hebben in het vernietigen van de nadelige.
Een beetje als een tafel met 4 man eraan en 4 ijsjes van 2 kleuren erop. Als 1 van de 4 aan tafel zijn ijsje pakt, gaan de kleuren van de andere 3 ijsjes op tafel daardoor niet veranderen, enkel zal 1 kleur dominant zijn geworden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 11:54   #9
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Von ranzig lijkt wel ne politieker: "doe wat ik zeg maar kijk niet naar wat ik doe."
Nochtans moest de liegende kwakzalver met zn glazen bol ook al es onderduiken door zijn hypocriete volksverlakkerij, dat ie zelf telkens ontmaskerde, maar blijkbaar heeft hij zijn lesje nog steeds niet geleerd?
Mijnheer soleil voorspelt dat in september maatregelen en de mondvod zouden kunnen terugkomen omdat hij bang is...wel, dan blijven alle angsthazen maar in hun kot.
En het kwam dan nog uit door een stiekeme foto, die bezorgd werd aan een smerige blokker, die smerig als ie is, die foto publiceerde.
FOEI FOEI FOEI FOEI!
Zonder die stiekemerd, en zonder dat die het aan die smerige blokker gaf, en zonder die smerige blokker het publiceerde, ging er een <censored> vlagske voorbijscrolld zijn en wisten we van niks.
https://www.europarl.europa.eu/RegDa...)608873_EN.pdf
Citaat:
Transparency requires the disclosure of information on policy-making and spending, while ensuring citizens' access to such information. It is therefore a key element to build accountability of and trust in decision-makers.
Transparantie, verzekeren dat burger toegang heeft tot informatie.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 12:03   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Zijn er al nasale vaccins? Ik lees dat ze daarvoor het vogelgriep virus als vector gebruiken? :S
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 12:19   #11
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zijn er al nasale vaccins? Ik lees dat ze daarvoor het vogelgriep virus als vector gebruiken? :S
Die willen de Nazi's nie he, met een spuit zijn ze zeker van de inspuiting, met iets je neus, niet. Ze zouden je wel vast moeten pakken, je mond afdekken, lucht door je neusgaten naar binnen pompen, en dan nog minuten wachten tot ze zeker zijn dat je het niet gaat uitkotsen, vooraleer ze je pasje willen uitreiken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 13:02   #12
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.538
Standaard

Ik dacht dat ze al gingen beginnen met vaccin pillen ipv spuiten?
Dat is gemakkelijker om te doen slikken..
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 14:32   #13
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ik dacht dat ze al gingen beginnen met vaccin pillen ipv spuiten?
Dat is gemakkelijker om te doen slikken..
Nou net zomin als neusspray. Het vergt nogal wat fysieke toeren om zeker te zijn van pil binnen.
Stel eens een vaccinatiecentrum, waar deze aanbiedingswijzen (aan immuunsysteem) zouden toepassen, en een (groot) deel mensen alleen maar komt om een pasje te bemachtigen, en als het even kan, de aanbieding te ontwijken. Dat gaat dan nogal een scene worden, om dat zeker te maken.
Het is best mogelijk dat de hele wachtrij reeds van gedacht verandert in het aanblik ervan lol.
Met injecties, is het veel lastiger te zeuren, en dus veel gemakkelijker, zonder die heisa, zeker te zijn, en de Grote Beloning het Pasje uit te reiken.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 17:29   #14
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nou net zomin als neusspray. Het vergt nogal wat fysieke toeren om zeker te zijn van pil binnen.
Stel eens een vaccinatiecentrum, waar deze aanbiedingswijzen (aan immuunsysteem) zouden toepassen, en een (groot) deel mensen alleen maar komt om een pasje te bemachtigen, en als het even kan, de aanbieding te ontwijken. Dat gaat dan nogal een scene worden, om dat zeker te maken.
Het is best mogelijk dat de hele wachtrij reeds van gedacht verandert in het aanblik ervan lol.
Met injecties, is het veel lastiger te zeuren, en dus veel gemakkelijker, zonder die heisa, zeker te zijn, en de Grote Beloning het Pasje uit te reiken.
Of je spuugt 'm buiten uit of je neemt thuis een braakmiddel, met een pil is er inderdaad geen zekerheid.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 05:41   #15
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Dus na zoveel jaar, blijven ze die onveilige vaccins opdringen om hun verdienmodel vast te houden? Jawadde dadde... Dat is dan ook de reden waarom ik geen enkele expert nog geloofwaardigheid geef. Collaborateurs van het derde rijk...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 06:55   #16
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dus na zoveel jaar, blijven ze die onveilige vaccins opdringen om hun verdienmodel vast te houden? Jawadde dadde... Dat is dan ook de reden waarom ik geen enkele expert nog geloofwaardigheid geef. Collaborateurs van het derde rijk...
Uiteindelijk moet je wel iemand geloven, ook kwakzalvers met homeopathische rotzooi hebben een verdienmodel. Qua Corona geloof ik enkel mezelf nog omdat het helemaal rot is, maar voor al de rest blijf ik dokters volgen.

Al zoek ik wel dokters uit die niet te vlug medicatie geven voor mentale zaken, er is een groot verschil tussen dokters onderling.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2022, 07:08   #17
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Uiteindelijk moet je wel iemand geloven, ook kwakzalvers met homeopathische rotzooi hebben een verdienmodel. Qua Corona geloof ik enkel mezelf nog omdat het helemaal rot is, maar voor al de rest blijf ik dokters volgen.

Al zoek ik wel dokters uit die niet te vlug medicatie geven voor mentale zaken, er is een groot verschil tussen dokters onderling.
Ik pak al geen pijnstillers meer en geef placebo’s (meestal magnesium supplement) aan zij die zagen over pijn.
Het is ene horror om mensen te zien die onderworpen zijn aan een pillen molen en daar zelfs speciale doosjes voor kopen. Thanks but no thanks.
Na corona verleng ik zelfs mijn tetanus niet meer. Ik denk dat die polio vaccins ook meer kwaad dan goed deden.
Als ik de duivel in iets zien, zijt maar zeker dat het van den duivel is dan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 11:37   #18
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

We hebben u de grootste besmettingsgolf ooit achter de rug en alles liep OK, er is goeie immuniteit en geen opgestapelde doden op straat.

Toch zouden we na de zomer ook wel eens een golf kunnen hebben en dan moet opeens dat masker wel weer op, waarom nu niet en dan wel is een groot vraagteken. Als we elkaar nu massaal mogen besmetten, waarom dan na de zomer ook niet?

Hun antwoord, omdat er dan ook griep kan zijn. Ze willen dus mondmasker opleggen vanwege de griep, we zijn bijna op het gevreesde punt.

Ik denk niet dat het zover zal komen want we hebben nu een zeer goeie immuniteit opgebouwd tegen covid, tenzij ze die terug kapot maken met vaccinaties.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220726_93199609

Maar… Helaas betekent niet dat de pandemie nu volledig achter de rug is. “Als deze golf ons één ding geleerd heeft, is dat corona nog niet klaar is met ons”, aldus Van Gucht. “In de zomer hebben we niet alleen minder contacten - de scholen zijn dicht, we gaan minder naar het werk… - maar zijn ook de omstandigheden voor het virus verre van ideaal. Het feit dat we in de zomer toch nog zo’n opstoot zagen, betekent dus dat we nog relatief kwetsbaar zijn en dat er nog golven zullen komen. We moeten dus alert blijven, zeker in het najaar en komende winter.”

Wanneer die najaarsgolf er komt en hoe zwaar die zal zijn, is nu nog niet te voorspellen. “Dat zal van verschillende factoren afhangen”, zegt Van Gucht. “Hoe sterk zal onze immuniteit nog zijn? Komt er een nieuwe variant? En is die nog besmettelijker of ziekmakend dan de vorige? Of is die net veel milder? We weten het nog niet, het kan dus nog alle kanten uit. We moeten hopen op het beste, maar tegelijk ook voorbereid zijn op een moeilijker scenario. Als de najaarsgolf bijvoorbeeld zou samenvallen met de griepgolf, zou dat de druk op onze maatschappij en onze gezondheidszorg opnieuw fors kunnen verhogen. En dat moeten we toch proberen te vermijden. Ik acht het niet onmogelijk dat we in het najaar opnieuw op bepaalde plaatsen onze maskers zullen moeten bovenhalen en ook de vaccinaties blijven belangrijk.”
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 11:48   #19
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Ik vind dat iedereen die griep heeft of verkouden is op eigen initiatief en uit beleefdheid een mond-neus maskertje moest op zetten, dat is niet meer dan t-respect vol zijn voor de medeburger, .....; maar ja;..Respect voor de medeburger ??? WAT IS DAT? Zie maar hoe de stranden en recreatie domeinen, voetbaltribunes en koersparcours achtergelaten worden ...Daaraan zie je genoeg wat wele mantaliteit het volk daar tegenwoordig heeft. Wij hadden vroeger een zakje bij voor het afval in ging en dat namen we mee naar huis. WAAR IS HET RESPECT VOOR DE MEDEMENS EN VOOR DE NATUUR GEBLEVEN?

Laatst gewijzigd door TREBRON : 26 juli 2022 om 11:54.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 12:54   #20
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.501
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik vind dat iedereen die griep heeft of verkouden is op eigen initiatief en uit beleefdheid een mond-neus maskertje moest op zetten, dat is niet meer dan t-respect vol zijn voor de medeburger, .....; maar ja;..Respect voor de medeburger ??? WAT IS DAT? Zie maar hoe de stranden en recreatie domeinen, voetbaltribunes en koersparcours achtergelaten worden ...Daaraan zie je genoeg wat wele mantaliteit het volk daar tegenwoordig heeft. Wij hadden vroeger een zakje bij voor het afval in ging en dat namen we mee naar huis. WAAR IS HET RESPECT VOOR DE MEDEMENS EN VOOR DE NATUUR GEBLEVEN?
Respect dwing je niet af, dat moet je verdienen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be