Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2022, 13:19   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Er was teveel zooi in het klaslokaal. Dus ga maar naar de directeur. Dan wordt het meestal gewoon 3 uur overschrijven van de bijbel ofzo.

Het moet extra duidelijk worden dat je je tijd verspild hier in deze uren. Dat wordt super extra dik in de verf gezet wordt.

U zal nooit een genie worden, meisje/jongen. We geven u de nutteloze rommel.
Amen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 13:25   #22
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Iedereen zijn mening. Niet durven bekennen dat je achter één of ander bericht staat klasseer ik automatisch als waardeloos bericht. Dat er uitzonderingen zijn, dat geef ik graag toe, dat is met elke regel zo.
En op de rest van het bericht reageert u bewust niet?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 22:22   #23
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En op de rest van het bericht reageert u bewust niet?
Je bedoeld waarschijnlijk dit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Maar er zijn eveneens genoeg tussen die hun stellingen min of meer serieus proberen te onderbouwen en een eerlijk debat leveren. In die zin is die anonimiteit juist goud waard, omdat men aan hand van die debatten vaak genoeg kan zien wat er op alle spectra van de maatschappij leeft. En ja, sommige mensen zijn simplistischer van aard dan andere. En dan? Dat is in het echte leven echt niet anders.
Ik zie niet in waarom in een serieus debat anonimiteit goud waard is.
Denk je dat mensen anders gaan antwoorden indien je onder je echte naam een debat voert?
En wat heeft anonimiteit te maken met simplistische mensen?
Met schuchtere mensen, daar kan ik nog inkomen - lagere instapdrempel - maar zien we op fora schuchtere mensen het woord nemen?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 22:28   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je bedoeld waarschijnlijk dit.



Ik zie niet in waarom in een serieus debat anonimiteit goud waard is.
Denk je dat mensen anders gaan antwoorden indien je onder je echte naam een debat voert?
En wat heeft anonimiteit te maken met simplistische mensen?
Met schuchtere mensen, daar kan ik nog inkomen - lagere instapdrempel - maar zien we op fora schuchtere mensen het woord nemen?
Misschien dat het forum al eens wordt gebruikt als uitlaatklep.
Zoals een toerist aan zee. Die kan zich daar ook al eens anders gedragen dan thuis.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 22:32   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Misschien dat het forum al eens wordt gebruikt als uitlaatklep.
Zoals een toerist aan zee. Die kan zich daar ook al eens anders gedragen dan thuis.
ge bedoelt dat die dat thuis niet plezant vindt om het zand van de zandbak tussen zijn tenen te voelen kriebelen, maar dat aan de kust wel het einde vindt ?

Ja dat zou wel kunnen eigenlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 22:37   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge bedoelt dat die dat thuis niet plezant vindt om het zand van de zandbak tussen zijn tenen te voelen kriebelen, maar dat aan de kust wel het einde vindt ?

Ja dat zou wel kunnen eigenlijk.
Neen. Wat ik bedoel is dat er zijn die doen alsof ze op een planeet zitten waar alles is gepermitteerd.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 22:40   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Wat ik bedoel is dat er zijn die doen alsof ze op een planeet zitten waar alles is gepermitteerd.
ja ja ik volg u, hebben die ook geen last van het volgende fenomeen,

namelijk dat de nul meridiaan van greenwich door hun gat loopt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 23:37   #28
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Misschien dat het forum al eens wordt gebruikt als uitlaatklep.
...
Daar zit veel waarheid in. Beetje zoals in politiek .... tijdens de vergaderingen/debatten met getrokken messen tegenover elkaar .... daarna tussen pot en pint verbroederen.
Zo zou het toch moeten zijn.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 23:48   #29
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Wat ik bedoel is dat er zijn die doen alsof ze op een planeet zitten waar alles is gepermitteerd.
Dat brengt die hoog geprezen 'anonimiteit' met zich mee.

Een door niemand gekend 'Sloeberke' op de korrel nemen krengt enkel de trots van sloeberke zelf.
Als ongekend 'Sloeberke' de holocaust ontkennen kan je enkel een permanente ban opleveren en de dag daarna kom je
terug als 'Ekrebeols'. Niet echt heldhaftig maar bon, er loopt van alles rond.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 augustus 2022 om 23:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 00:41   #30
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je bedoeld waarschijnlijk dit.



Ik zie niet in waarom in een serieus debat anonimiteit goud waard is.
Denk je dat mensen anders gaan antwoorden indien je onder je echte naam een debat voert?
En wat heeft anonimiteit te maken met simplistische mensen?
Met schuchtere mensen, daar kan ik nog inkomen - lagere instapdrempel - maar zien we op fora schuchtere mensen het woord nemen?
Natuurlijk wel. Juist omdat de fora anonimiteit normaliter garanderen, is het voor schuchtere mensen dé gelegenheid bij uitstek om het woord te nemen en hun mening te verkondigen. Ik denk ook aan mensen op het autistische spectrum, die zo veel beter kunnen communiceren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 07:29   #31
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Natuurlijk wel. Juist omdat de fora anonimiteit normaliter garanderen, is het voor schuchtere
mensen dé gelegenheid bij uitstek om het woord te nemen en hun mening te verkondigen
. Ik denk ook aan mensen op
het autistische spectrum, die zo veel beter kunnen communiceren.
En die krijgen dan antwoorden van 'beschermde' pestkoppen waardoor ze nooit meer iets posten. Het is een virtuele wereld maar op fora
'rondrijden als een zot zonder nummerplaten' vraagt om wangedrag.
Ik heb een vraagje voor de schuchtere mensen hier. Is het door die schuchterheid dat je niet zou posten op fora ?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 augustus 2022 om 07:32.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 10:46   #32
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En die krijgen dan antwoorden van 'beschermde' pestkoppen waardoor ze nooit meer iets posten. Het is een virtuele wereld maar op fora
'rondrijden als een zot zonder nummerplaten' vraagt om wangedrag.
Ik heb een vraagje voor de schuchtere mensen hier. Is het door die schuchterheid dat je niet zou posten op fora ?
Dat is zeker niet overal het geval. Het is juist het onpersoonlijke en het anonieme dat schuchtere of introverte mensen de moed geeft om zich niet terug te trekken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 10:57   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Natuurlijk wel. Juist omdat de fora anonimiteit normaliter garanderen, is het voor schuchtere mensen dé gelegenheid bij uitstek om het woord te nemen en hun mening te verkondigen. Ik denk ook aan mensen op het autistische spectrum, die zo veel beter kunnen communiceren.
Ik denk niet dat je op het forum schuchtere leden zal vinden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 11:49   #34
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik denk niet dat je op het forum schuchtere leden zal vinden.
Inderdaad niet. Op een anoniem forum is er geen reden om schuchter te zijn. Of denkt u dat elk forumlid een atletisch gebouwd mens is, die blaakt van het zelfvertrouwen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 14:38   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als je wil claimen dat je de waarheid spreekt en verantwoording wil afleggen voor wat je beweert dan kan dat niet vanuit een donkere
kelder waar niemand je kan en mag herkennen.
Als onbekende uit je nek kletsen is dan ook niet meer dan dat. Cafépraat op zijn best, de ene zegt wat zinnigs, de andere lult er maat op los - maar wie is wie?
Het voordeel van een forum? Van het 'café' naar je bed zijn maar enkele meters en onderweg staan geen alcoholcontroles.
Dat klinkt zo 20ste eeuws.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 15:09   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom in een serieus debat anonimiteit goud waard is.
Denk je dat mensen anders gaan antwoorden indien je onder je echte naam een debat voert?
https://www.eff.org/issues/anonymity

Kijk, in een goed debat telt enkel de inhoud. Een politiek debat gaat steeds punten aanhalen die sommigen als hatelijk vinden: het is de definitie zelf van politieke diversiteit om verschillende waardensystemen te hebben. En wie zegt: verschillende waardensystemen, wil zeggen dat de waarden van de enen, NIET de waarden van de anderen zijn. Hun waarden in een systeem kunnen dus "negatief" zijn in andere. Voor sommigen is racisme laakbaar, voor anderen is de zuiverheid van het ras het hoogste goed. De enen zullen dus vinden dat de laatsten "slechte mensen" zijn. En dat kan gaan tot een activisme tegen die personen. Wie dus een "minderheidsstandpunt" inneemt, kan de haat van de meerderheid over zich halen. Nochtans is het misschien zo dat dat minderheidsstandpunt stevig beargumenteerd kan worden, en misschien op den duur mensen kan overtuigen. Maar wie zou dat argumenteren aandurven ? Wie zou het risico willen nemen om openlijk en gekend een voorvechter te zijn van een zeker punt, een verdediger van een zekere waarde ?

Stel nu dat iemand openlijk wil zeggen dat moslims uit de maatschappij moeten verwijderd worden, en dat wil argumenteren. Het kan zijn dat die argumenten interessant zijn, en dat het mensen zou kunnen overtuigen. Maar gaat die persoon die die zinvolle argumenten naar voren brengt, zijn eigen bestaan niet in gevaar brengen op die manier ? Riskeert die niet dat zijn vrouw en kinderen gekeeld worden door een of andere dogmatische moslim ?

Het probleem is dan natuurlijk dat als mensen standpunten verdedigen, zij ook alle haat tegen die standpunten op hun persoon en hun naasten zullen projecteren. En dat maakt dus dat die interessante argumenten niet gehoord kunnen worden, want die personen krijgen schrik, en doen aan zelf censuur.

Het is niet voor niks dat het stemmen anoniem is. Wel, het debat voeren is dat ook.

Natuurlijk, wie een politiek MANDAAT ambieert, kan uiteraard niet anoniem blijven, die moet kaarten op tafel leggen als hij verkozen wil worden, zoveel is duidelijk. Maar het gaat hier niet om "daden". Het gaat hier om debat voeren.

Een goed debat heeft niet nodig dat de auteurs van de argumenten bekend zijn, want de argumenten staan voor zich.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 15:15   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Een heel heel goeie illustratie van de noodzaak van anonimiteit is de site:

https://c19early.com/

Lees de faq. Dan zie je dat anonimiteit nodig is en geen probleem is. Je kan alles zelf nagaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 15:58   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Als je wil claimen dat je de waarheid spreekt en verantwoording wil afleggen voor wat je beweert dan kan dat niet vanuit een donkere
kelder waar niemand je kan en mag herkennen.
Als onbekende uit je nek kletsen is dan ook niet meer dan dat. Cafépraat op zijn best, de ene zegt wat zinnigs, de andere lult er maat op los - maar wie is wie?
Het voordeel van een forum? Van het 'café' naar je bed zijn maar enkele meters en onderweg staan geen alcoholcontroles.
Zou jij een schatting kunnen geven hoeveel forummers een nick gekozen hebben die hun volledige identiteit prijsgeeft.
Ik veronderstel dat jij echt Johan Daelemans heet, wel dan ben jij alvast één zo'n forummer.
Wellicht zit je ook op facebook met alle gegevens open en bloot?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 augustus 2022 om 16:01.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:46   #39
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Het hangt er wat vanaf. Ik bedoel ik heb op bijna 20 jaar op dit forum 1x een berisping gehad en dat is meer dan 10j geleden dus valt nogal mee denk ik.

Persoonlijk heb ik het het moeilijkst met wat ik de trollen noem. Ik kan perfect aanvaarden dat iemand op basis van dezelfde feiten tot een andere conclusive komt dan ik. En ja over wat een feit is valt ook te discussieren natuurlijk maar ik heb het hier over feiten als de aarde is rond om het zo te zeggen.

Ik heb ook een hekel aan mensen die niet logisch redeneren, onder valse vlag varen, of simpelweg heel erg slecht geinformeerd zijn maar wel luidkeels verkondigwn de waarheid in pacht te hebben en elke informatie die niet in hun kraam past negeren.

De ergste van die gevallen block ik gewoonlijk. Maar al bij al niet vaak af en toe komt er onverwachts ook nog iets intelligent uit de meest onverwachte bron

Het is spijtig genoeg een beetje van deze tijden dat veel onderwerpen extreem gepolariseerd zijn en vaak een discussie eigenlijk niet meer is dan twee kanten die het eigen gelijk verkondigen maar geenszins geinteresseerd zijn om over de argumenten van een ander na te denken.

Toegeven dat je je ergens vergist hebtdoen mensen niet graag. Om earlier te zijn als ik nog eens op dit forum kom is dat meestal om de temperatuur wat te snuiven, te lezen wat er in Belgique zoal gebeurd en in de hoop dat ik soms wat andere mensen kan bereiken als ik een onderwerp belangrijk vind.

Mbt die andere mensen reken ik dan eigenlijk vooral op de 'stillen' ie degenen die zelf weinig posten maar wel veel lezen. De posters hebben meestal toch al hun.mening gemaakt en zijn zoals boven gezegd Weinig gevoelig voor argumenten in een andere zin.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 10 augustus 2022 om 19:48.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 19:53   #40
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik denk niet dat je op het forum schuchtere leden zal vinden.
Er zijn veel leden die zelden tot nooit iets posten, maar wel veel berichten lezen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be