Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2022, 19:51   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Elke electrische wagen heeft een "nood" ontgrendeling op de laadaansluiting.
Bij Toyota is die o.a. via een app te bedienen. (ook via een "nood" knop in de wagen maar die moet men weten zitten)

Trouwens wat heeft dat met laadpalen te maken ? Als men de wagen ontgrendelt gaat de vergrendeling van het oplaadpunt ook uit. Of men nu aan het laden is of niet. Of de zekering is gesprongen of gewoon de laadcyclus is doorgegaan.
Het ontgrendelen van de laadstekker ligt aan de wagen. Niet aan de laadinstallatie.

Ik snap dus echt niet waarom mensen 2 dagen aan een laadpaal kunnen vast hangen.
Ik snap dat mensen die luchtgitaar spelen over electrische wagen dat niet snappen.
Als het "mechanische palletje" vast zit mag u nog zoveel keer de elektrische noodstop indrukken tot u de lotto wint, dan zit het vast.

Maar zoals ik schreef, dat u dat niet begrijpt is niet abnormaal.
Het is niet bepaald zo simpel als een rol WC papier veilig bedienen of schelden op anderen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 19:58   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toeters en bellen, die doen moeilijk, maar elektrische vorklifts en dergelijke rijden al decennia rond. Dus neen, laden en dergelijke staat niet in de kinderschoenen, het kiesvee ermee om laten gaan, dat gaat altijd kinderschoenen blijven.
...
Met al die verschillende laadpassen, vind ik dat helemaal niet klantvriendelijk.
Dat er heel af en toe iets in brand schiet, hetzij de batterij van een gsm, een e-fiets of een e-auto, vind ik helemaal niet klantvriendelijk.
Dat in reviews vaak gesproken wordt over laadpalen die niet functioneren, vind ik ook al niet klantvriendelijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 20:02   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
...
De overheid moet er gewoon van weg blijven.
Eén van de taken van de overheid is wel degelijk om de vooruitgang te promoten.
Nu weet ik ook wel dat al te vaak de overheid net het omgekeerde doet, maar toch blijft dat de stelregel.
Althans voor die mensen die lid zijn van of stemmen op een gemeenschapspartij.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 20:02   #24
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het "mechanische palletje" vast zit mag u nog zoveel keer de elektrische noodstop indrukken tot u de lotto wint, dan zit het vast.

Maar zoals ik schreef, dat u dat niet begrijpt is niet abnormaal.
Het is niet bepaald zo simpel als een rol WC papier veilig bedienen of schelden op anderen.
U hebt een electrische wagen ?
Of een plug in hybride ?

Wat dat schelden betreft, lijkt u al op voorhand een voorsprong te willen nemen ? Toch niet nodig als u echt ervaringsdeskundige zou zijn en een electrische wagen zou bezitten ?,
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 7 augustus 2022 om 20:07.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 20:08   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U hebt een electrische wagen ?
Of een plug in hybride ?
Nope, ik wil dat niet betalen.

Ik heb wel:
  • Benzine monovolume, gekocht in 2017.
  • Geërfde Nissan Pixo uit 2009
  • Dacia Dokker Van, 1500cc benzine, gekocht in 2019.
  • En een rijdende strandstoel met elektrische ondersteuning.

Maar ik mag wel genieten van het werk aan laadpalen van Blue Corner. (pakt ongeveer 10 minuten per week op 40 palen)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 20:09   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De overheid promoot niet, de overheid dwingt, een wereld van verschil hoor.
Ok, ik word gedwongen om naar de technische controle te gaan en nog bla bla ...
Ik ken het jaartal niet van buiten, maar alleszins dit jaar en de eerstvolgende word je niet gedwongen om te opteren voor een e-auto, als je een auto wilt kopen.

Nu is er een "groot plan" om zowel consumenten als producenten te leiden naar een elektrisch aangedreven auto-mobiliteit.
We mankeren gvd nog heel veel van zo'n grote plannen van onze manke overheid. Nu zitten ze amper één legislatuur verder te denken, en dan moet ge het laatste anderhalf jaar er nog van aftrekken. Om van Vivaldi maar te zwijgen. Als het plan op tafel komt, wordt het dezelfde dag nog afgeschoten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 20:14   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Elke electrische wagen heeft een "nood" ontgrendeling op de laadaansluiting.
Bij Toyota is die o.a. via een app te bedienen. (ook via een "nood" knop in de wagen maar die moet men weten zitten)

Trouwens wat heeft dat met laadpalen te maken ? Als men de wagen ontgrendelt gaat de vergrendeling van het oplaadpunt ook uit. Of men nu aan het laden is of niet. Of de zekering is gesprongen of gewoon de laadcyclus is doorgegaan.
Het ontgrendelen van de laadstekker ligt aan de wagen. Niet aan de laadinstallatie.

Ik snap dus echt niet waarom mensen 2 dagen aan een laadpaal kunnen vast hangen.
Ik snap dat mensen die luchtgitaar spelen over electrische wagen dat niet snappen.
Ik ga het niet terug lezen hoor,
maar was de kabel niet vast geraakt aan het laadstation?
En was het probleem niet: zo'n dure kabel achter laten, en dan op verlof gaan zonder te kunnen opladen?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 20:14   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met al die verschillende laadpassen, vind ik dat helemaal niet klantvriendelijk.
Dat er heel af en toe iets in brand schiet, hetzij de batterij van een gsm, een e-fiets of een e-auto, vind ik helemaal niet klantvriendelijk.
Dat in reviews vaak gesproken wordt over laadpalen die niet functioneren, vind ik ook al niet klantvriendelijk.
In 99% van de gevallen zijn die LiPo branden het gevolg van ongevallen of gebruik door kiesvee. (

Laadpalen die niet werken, tja, dat is een goed teken dat specifiek dat deel van de technologie niet klaar is. Maar dat gaat hand in hand met "zoveel standaarden tegelijk".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 20:17   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Laadpalen brengen zowat iedere aanbieder naar het faillissement.

Defecten, compensaties, noem maar op.
https://business.techpulse.be/nieuws...men-laadpalen/
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2022, 22:09   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het "mechanische palletje" vast zit mag u nog zoveel keer de elektrische noodstop indrukken tot u de lotto wint, dan zit het vast.

Maar zoals ik schreef, dat u dat niet begrijpt is niet abnormaal.
Het is niet bepaald zo simpel als een rol WC papier veilig bedienen of schelden op anderen.
Idd, dit, en dat bij rood...:

Citaat:
Maar aan haar wagen stootte ze op een probleem. “De wagen was opgeladen, het licht was blauw, ik swipete mijn kaart en plots werd het licht rood. De kabel was niet los te krijgen.”
Ruim genoeg gesleurd om het palletje potvast te zetten...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 augustus 2022 om 22:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be