Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Kernrakken in ons land ?
1. Ja. 15 38,46%
2. Ja, maar geen US makelij. 6 15,38%
3. Neen. 13 33,33%
4. Neen, ik ga ertegen botogen. 5 12,82%
5. Neen, ik stem enkel op politici die ertegen zijn. 5 12,82%
6. Ja, enkel als er geen kernrakketten in Turkije komen. 4 10,26%
7. Neen. België stapt beter uit de Nato. 4 10,26%
8. Neen. België breekt beter met de VS en haar supporters. 3 7,69%
9. Prins Laurent for president. 6 15,38%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2018, 13:04   #61
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waterglas Bekijk bericht
Trump wil dat de VS minder uitgeeft aan Europese defensie. Dat hij z'n troepen en bommen dan terugtrekt.
Voila. Dat is wat Europa tegen de VS dient te zeggen. Call the bluff.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2018 om 13:07.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 13:44   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Waarom stemmen in deze enquête. Het is niet dat België in de praktijk iets te zeggen heeft over in welke van de satellietstaten de VS haar nucleair arsenaal plaatst.
Gelukkig maar.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 13:45   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Voila. Dat is wat Europa tegen de VS dient te zeggen. Call the bluff.
Bluf? Ze betalen het merendeel, omdat wij te arm zijn - lees: anders kunnen de zuilen minder profiteren..

Bluf, lol.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 14:10   #64
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bluf? Ze betalen het merendeel, omdat wij te arm zijn - lees: anders kunnen de zuilen minder profiteren..

Bluf, lol.
Natuurlijk is het bluf. Het is niet dat Europa die raketten nodig heeft. Het is dat de VS wil dat ze hier staan. Dat zij er dan ook maar voor betalen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 14:13   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Natuurlijk is het bluf. Het is niet dat Europa die raketten nodig heeft. Het is dat de VS wil dat ze hier staan. Dat zij er dan ook maar voor betalen.
Inderdaad, Europa rekent op de goodwill van Rusland...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 14:26   #66
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, Europa rekent op de goodwill van Rusland...
Dat hoeft niet. Het is voldoende dat Europa op zichzelf rekent en stopt lafhartig een beschermheer te verlangen die uiteindelijk een verdeel en heers spel speelt ten koste van Europa. Je kan het de VS niet eens kwalijk nemen dat ze satellieten behandelen zoals satelietstaten dat verdienen.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2018 om 14:31.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 11:18   #67
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Als ik het target mag kiezen mogen ze in mijn tuin komen te staan.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2018, 20:26   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

https://www.zerohedge.com/news/2018-...rope-after-inf

Duitsland zegt neen tegen USA kernraketten op EU bodem.

Quid Belgium ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2018, 21:47   #69
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat hoeft niet. Het is voldoende dat Europa op zichzelf rekent en stopt lafhartig een beschermheer te verlangen die uiteindelijk een verdeel en heers spel speelt ten koste van Europa. Je kan het de VS niet eens kwalijk nemen dat ze satellieten behandelen zoals satelietstaten dat verdienen.
Doen wat Trump eist…..terwijl hij constant aantoont géén enkel respect te hebben .....alles afbreekt en verwerpt waar moeizaam aan gewerkt werd..

Europa moet zéér snel voor zen eigen militaire kracht zorgen, voordat Tromp ons uitlevert aan de Russen zoals hij doet door de Koeren en hun olie rijke gronden aan Erdogan te offeren.

Trump heeft géén respect, alleen ik, ikke, ikke den Trump... Voor géén land, verdrag, of overeenkomst nu ook al de koerden en hun aard olie gebieden gaat offeren aan Erdogan, die zijn genocide op de koerden zal vervolmaken! Waar EU hete lucht blazend zal op staan kijken zoals steeds!

De VS heeft EU mee gesleurd in het verwijderen van Saddam en in de oorlogen in Irak en Syrië nadien tegen IS.

Al Qaida, IS + aanslagen in EU ... >> Wat ook het gevolg was door Saddam te verwijderen....En wie stapt er uit...de VS.

Volgens mij wil den Trump doen zoals Erdogan, hij en alleen hij de baas in de VS. De Trump nieuwe wereld orde!

Alleen mouwvegers, jaknikkers en doetjes wil hij nog in zijn omgeving dulden. Wie durft neen te zeggen mag vertrekken, met vernietigende scheld tweets er bovenop.

Trump doet er alles aan om de VS te isoleren qua ingesteldheid, qua handel, en de schalie olie productie werd opgevoerd om het leger te kunnen blijven bevoorraden.

Dit om een volksopstand uit te lokken.

Dan kan Trump dit omschrijven als staats greep (door democraten en alle Niet Tromp gezinden) in de VS door mensen zonder inkomen te zetten.

Emotionele, Strategisch gekozen tijd: de Kerst-periode. Wat de mensen zeker niet gaan vergeten door de enige feestdag dat de VS kent te laten verrotten, omdat ze hun loon niet hebben om te spenderen voor de feestdagen. De schuld van het missen van de "kerst-kalkoen" bij de Trump tegenstanders te leggen.

Trump wil een volks opstand om dan de noodtoestand / staat van beleg af te kondigen om justitie enz. uit te schakelen, de pers plat te leggen... om te doen wat Erdogan deed >>> een dictatuur te verwezenlijken<<< door zichzelf en voor hem kruipende mouwvegers alle macht en levensvatbaarheid te geven.

Eerst de ambtenaren niet betalen en wie protesteert vervangen door Trump mouwvegers, jaknikkers….bij ordediensten, veiligheid diensten FBI, CIA.....Hogere militairen werden ook al als democraten of de Obama mannen afgeschilderd

Wie niet voor is > is tegen, werd opgesloten, uitgeschakeld onder Erdogan …Trump roept 7000 militairen daarom ook terug uit Afghanistan en Syrië, om het volk in de VS onder de knoet te houden. Onlangs werd de gevangenis wetten veranderd?!?!?!?!?!?

Meerderheid vliegdekschepen liggen ook nog in VS havens meen ik gelezen te hebben. Die militairen worden wel door betaalt!!!!

Die muur ….moet vooral de VS burgers binnen houden, de anti Trump vluchtelingen binnen houden!!!

Wel over de invloed van de russen op de verkiezing, maar....

Laatste regeer periode van Obama werden er dagelijks zwarte mensen door de orde diensten neer geknald....

Sinds Trump aan de macht is hoort men daar niets meer over....worden er dan nu géén zwarte mensen meer neer geknald of is dat nu géén nieuws meer .... was dat toen ook georganiseerd?: om Obama in dieskrediet te brengen dat hij zen eigen volk niet kon beschermen?????

Hoop echt om ongelijk te hebben……Hopelijk slaagt de VS er in Trump zen dictatoriale droom te dwarsbomen.

EU moet heel dringend zelf voor de eigen veiligheid zorgen, zoveel mogelijk eigen producten en zonder materiaal van de VS, als het nog lukt op tijd?????
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 26 december 2018 om 21:56.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2018, 23:21   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Trump heeft zelf een kernkop.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2018, 23:26   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht

...
...


EU moet heel dringend zelf voor de eigen veiligheid zorgen, zoveel mogelijk eigen producten en zonder materiaal van de VS, als het nog lukt op tijd?????
Na Noorwegen, Denemarken & Nederland bestelde ook Belgie ultramoderne straaljagers F-35...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 00:57   #72
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Zolang er Belgische duimen nodig zijn om op de knop te drukken is dat waarschijnlijk geen slechte zaak.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 01:02   #73
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zolang er Belgische duimen nodig zijn om op de knop te drukken is dat waarschijnlijk geen slechte zaak.
Die kans acht ik héél klein...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 04:14   #74
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.375
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Die kans acht ik héél klein...
Daar ben je mis. De kernbommen die in "niet" in Kleine Brogel liggen, zijn bommen die afgeworpen zouden worden door Belgische F16's (of F35's binnen 25 jaar ofzo), gevlogen door Belgische pilioten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 06:45   #75
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

De F16 mochten in Syrië niet vliegen, heb ik ergens gelezen geloof ik, omdat ze de Russische luchtdoel raketten niet kunnen vermeiden. F35's binnen 25 jaar ......is wellicht al binnen 10 jaar even onveilig als de F 16 nu.

Zoals ik schreef in de draad over de F35, EUROPA en onze bedrijven moet massaal investeren in ontwikkeling en productie van lucht/zee/ onderwater / land drones. Die kunnen bestuurd worden van uit veilige bunkers of kleine moeilijk te vinden beweegbare units.

Die bestuurd kunnen worden voor observatie zoals zonnecel zweefvliegers die maanden aan een stuk in de lucht kunnen gehouden worden en andere voor aanval acties: zeer kleine die in zwermen kunnen aanvallen zoals wespen tot zelfmoord drones......voor de prijs van de F35 zou men al een pak van die dingen kunnen hebben!

Die F35's zullen ingezet worden om in Africa enz. acties te ondernemen omdat de VS het eist zolang we van de VS afhankelijk zijn. Waardoor de VS ook onze "vijanden" creëren!

F35's om hier deel te nemen aan lucht-Schouws om te stoefen.

De Russen zijn volop bezig hun raketten te vernieuwen.... halloooooo, daar zit géén piloot in en die kan eender waneeeer ingezet worden met verschillende wapen koppen, wellicht ook atoomkop. Ze zouden nu al een supersonische raket hebben dat niet uit de lucht te halen is stelt Poetin (geloofwaardig? de russen zijn altijd al sterk geweest met raketten).

Europa is nu een oude tante geworden waar de wereld niet meer naar luistert....mag als het van de groene afhangt zelfs geen vliegenmeppers meer produceren.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 december 2018 om 06:47.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 06:57   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Mijn optie staat er niet: Ja, maar onder voorwaarde dat Belgie daar de volledige controle over heeft, ttz, dat Belgie die kan lanceren, op de doelen van zijn keuze, op het ogenblik van zijn keuze. Maw, als het Belgische kernkoppen zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 09:59   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar ben je mis. De kernbommen die in "niet" in Kleine Brogel liggen, zijn bommen die afgeworpen zouden worden door Belgische F16's (of F35's binnen 25 jaar ofzo), gevlogen door Belgische pilioten.
Denk jij dat Koning Flip als hoofd van het leger een "no-go" gaat geven als de USA onze straaljagers commandeert de kernkoppen ergens te bombarderen ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 10:01   #78
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn optie staat er niet: Ja, maar onder voorwaarde dat Belgie daar de volledige controle over heeft, ttz, dat Belgie die kan lanceren, op de doelen van zijn keuze, op het ogenblik van zijn keuze. Maw, als het Belgische kernkoppen zijn.
Die optie staat weergegeven:


2. Ja, maar geen US makelij.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 10:11   #79
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als ik het target mag kiezen mogen ze in mijn tuin komen te staan.
Wel, zoals u al wist te schrijven, als ik er zelf mee de controle over krijg mogen ze er hier ook een paar in de tuin komen plaatsen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2018, 10:55   #80
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.375
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk jij dat Koning Flip als hoofd van het leger een "no-go" gaat geven als de USA onze straaljagers commandeert de kernkoppen ergens te bombarderen ?
Beseft onze koning wel wat de verantwoordelijkheden van zijn job inhouden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be