Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2018, 17:43   #1
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard Ambtenaren kunnen hun niet-gebruikte ziektedagen niet meer overdragen

bron:https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201...T=121777789529

Nog een deeltje van het grote profetariaat van de vakbonden dat vakkundig aan diggelen is geslagen
Uiteraard vinden ze het "asociaal" dat ze "niet gebruikte"ziektedagen niet meer mogen opnemen voor hun pensioen.

Citaat:
Marc Saenen, secretaris voor ACV Openbare Diensten vindt de nieuwe maatregelen ‘bijzonder asociaal”. Vooral tegenover de oudere ambtenaren die meer kans lopen om door bijvoorbeeld kanker of een hartfalen langdurig thuis te zitten. Zij zullen nu veel sneller op een lager inkomen vallen...
Ik denk eerst en vooral persoonlijk niet dat er veel ambtenaren een hartfalen zullen krijgen van te hard te werken, eerder van teveel cholesterol van te weinig te werken..maar soit..

ACV secretaris Saenen spuugt letterlijk in het gezicht van alle mensen in de private sector.
Daar heeft men, als vakbond, nooit voor een soortgelijke regeling voor "de privé" gestreden van in het begin.
Als er 1 sector is die reeds lange tijd "asociaal" is tegenover een groot deel van de werkende bevolking zijn het juist de ambtenaren.

Nu moord en brand schreeuwen omdat de regering privé en vakbond wil gelijkschakelen, maar ze zijn zelf de schuld van de jarenlange arbeidsdiscriminatie die ontstaan is tussen staat en privé.

Het is allang een feit dat de vakbonden eigenlijk en hoofdzakelijk de belangen dienen van de staatswerknemers....de privé is en blijft parking voor het ACV...


En dan maar roepen achter nieuwe leden...
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 17:51   #2
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.787
Standaard

Iemand die na 2 maanden kanker op 60% van zijn loon terugvalt spuugt in uw gezicht? Toffe kerel ben je.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 17:56   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Iemand die na 2 maanden kanker op 60% van zijn loon terugvalt spuugt in uw gezicht? Toffe kerel ben je.
Inderdaad, zitten te juichen als mensen met kanker minder uitbetaald krijgen is er ver over.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:01   #4
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Iemand die na 2 maanden kanker op 60% van zijn loon terugvalt spuugt in uw gezicht? Toffe kerel ben je.
Het spijtige is vooral dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen degenen die die dagen opnemen omdat ze langdurig ziek zijn (wat mij ook overkomen is), en degenen die op pensionitis gaan.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:01   #5
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

We koesteren hoop op samenwerking van Federale en Vlaamse ambtenaren om de boel plat te leggen tot er nieuwe federale verkiezingen zijn, genoeg is genoeg.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:04   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het spijtige is vooral dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen degenen die die dagen opnemen omdat ze langdurig ziek zijn (wat mij ook overkomen is), en degenen die op pensionitis gaan.
Dat is natuurlijk waar het om gaat. Je moet er de profiteurs uithalen. Maar dat is blijkbaar te moeilijk
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:05   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het spijtige is vooral dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen degenen die die dagen opnemen omdat ze langdurig ziek zijn (wat mij ook overkomen is), en degenen die op pensionitis gaan.
Uiteraard moet pensionitis worden bestreden. Hier is de remedie erger dan de kwaal en treft hij de ambtenaren die met een zware ziekte worden geconfronteerd.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:08   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is natuurlijk waar het om gaat. Je moet er de profiteurs uithalen. Maar dat is blijkbaar te moeilijk
Niet echt, maar de wil is er gewoonweg niet.

Bij ons is het dan ook zo dat je eigenlijk kiest om tot uw 65ste te werken. De wereld op zijn kop.

Ik begrijp dan ook dat ze er iets aan willen doen, maar helaas gooien zij het kind met het badwater weg.
Nu, in 2016 kreeg ik een berich dat ik 314 dagen reeds had opgespaard (op zo'n 15 jaar), ik was zelfs geschokt ...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:09   #9
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard moet pensionitis worden bestreden. Hier is de remedie erger dan de kwaal en treft hij de ambtenaren die met een zware ziekte worden geconfronteerd.
Blijkbaar ben je dan waardeloos voor deze regering, raar omgekeerd lijkt het ook zo.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:24   #10
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

In het huidige systeem is er bij de federale ambtenaren een gemiddeld ziekteverzuim van ongeveer 9 dagen per jaar. In de privésektor ligt dit een stuk hoger. Laat mij toe een voorspelling te doen. Nu zullen federale ambtenaren in het begin van het werkjaar heel zuinig zijn met hun ziektesaldo van 30 dagen, want je weet maar nooit dat je later op het jaar enkele weken ziek bent. Veel ambtenaren zullen vanaf half november kijken hoeveel ziektesaldo ze nog hebben en dit logischerwijze opnemen tegen het einde van het jaar, dus ik voorspil een stijging van het huidige ziekteverzuim van 9 dagen naar een ziekteverzuim van ongeveer 30 dagen per jaar, mij lijkt het geen al te slimme beslissing van deze regering, ze doen maar, de wet van aktie en reaktie....
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:40   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
In het huidige systeem is er bij de federale ambtenaren een gemiddeld ziekteverzuim van ongeveer 9 dagen per jaar. In de privésektor ligt dit een stuk hoger. Laat mij toe een voorspelling te doen. Nu zullen federale ambtenaren in het begin van het werkjaar heel zuinig zijn met hun ziektesaldo van 30 dagen, want je weet maar nooit dat je later op het jaar enkele weken ziek bent. Veel ambtenaren zullen vanaf half november kijken hoeveel ziektesaldo ze nog hebben en dit logischerwijze opnemen tegen het einde van het jaar, dus ik voorspil een stijging van het huidige ziekteverzuim van 9 dagen naar een ziekteverzuim van ongeveer 30 dagen per jaar, mij lijkt het geen al te slimme beslissing van deze regering, ze doen maar, de wet van aktie en reaktie....
9 dagen vind ik enorm hoog, en bij de prive nog meer

Dat is als gemiddelde uiteraard. Je kan ook echt pech hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:41   #12
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
In het huidige systeem is er bij de federale ambtenaren een gemiddeld ziekteverzuim van ongeveer 9 dagen per jaar. In de privésektor ligt dit een stuk hoger. Laat mij toe een voorspelling te doen. Nu zullen federale ambtenaren in het begin van het werkjaar heel zuinig zijn met hun ziektesaldo van 30 dagen, want je weet maar nooit dat je later op het jaar enkele weken ziek bent. Veel ambtenaren zullen vanaf half november kijken hoeveel ziektesaldo ze nog hebben en dit logischerwijze opnemen tegen het einde van het jaar, dus ik voorspil een stijging van het huidige ziekteverzuim van 9 dagen naar een ziekteverzuim van ongeveer 30 dagen per jaar, mij lijkt het geen al te slimme beslissing van deze regering, ze doen maar, de wet van aktie en reaktie....
Dat is inderdaad een mogelijkheid...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 18:58   #13
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het spijtige is vooral dat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen degenen die die dagen opnemen omdat ze langdurig ziek zijn (wat mij ook overkomen is), en degenen die op pensionitis gaan.
De nagel op de kop. Dat kan de bedoeling niet zijn.
Ik zie niet in waarom een ambtenaar "recht op ziektedagen" zou moeten hebben. Ziek = ziek, voor iedereen.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:08   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
De nagel op de kop. Dat kan de bedoeling niet zijn.
Ik zie niet in waarom een ambtenaar "recht op ziektedagen" zou moeten hebben. Ziek = ziek, voor iedereen.
Tunnelvisie ftw
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:13   #15
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tunnelvisie ftw
Is dat een erkende ziekte van ambtenaren?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:15   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Is dat een erkende ziekte van ambtenaren?
Neen, van forumleden
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:18   #17
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
In het huidige systeem is er bij de federale ambtenaren een gemiddeld ziekteverzuim van ongeveer 9 dagen per jaar. In de privésektor ligt dit een stuk hoger bron...??. Laat mij toe een voorspelling te doen. Nu zullen federale ambtenaren in het begin van het werkjaar heel zuinig zijn met hun ziektesaldo van 30 dagen, want je weet maar nooit dat je later op het jaar enkele weken ziek bent. Veel ambtenaren zullen vanaf half november kijken hoeveel ziektesaldo ze nog hebben en dit logischerwijze opnemen tegen het einde van het jaar, dus ik voorspel een stijging van het huidige ziekteverzuim van 9 dagen naar een ziekteverzuim van ongeveer 30 dagen per jaar, mij lijkt het geen al te slimme beslissing van deze regering, ze doen maar, de wet van aktie en reaktie....
Van profetatiaat gesproken...dit zegt het helemaal...ziek worden omdat de ziektedagen nog niet zijn opgenomen.
Dat is de wereld op zijn kop.

In de prive meer "ziek" als aan de staat..?
Misschien niet meer, maar alleszins wel écht ziek van stress en burn out door te hoge werkdruk en besparingsrondes...dat ben ik vrij zeker en hoor ik dagelijks in verschillende sectoren.

Voor alle duidelijkheid in de privé:
- krijg je het remgeld op geneesmiddelen niet terugbetaald door en of andere sociale dienst.
- kan je niet ziek worden tijdens je vakantie en je vakantiedagen "omzetten" naar ziektedagen
- Heb je tout court geen"recht" op 30 ziektedagen.
- Heb je slechts 1 maand je volle inkomen (als bediende) en nadien de ziekenkas.
- worden, zoals bij Bpost overlaatst meegemaakt met een goede vriend in het sorteercentrum van luik, langdurige oudere zieken na 6 maanden niet gepusht om automatisch op brugpensioen gaan
- .....

Het eerlijkste...?
Schaf die regeling van ziektedagen gewoon af voor iedereen en werk een degelijke ziekteregeling uit die voor elke werkende mens gelijk is.
Dat is democratie!

Laatst gewijzigd door 1000 miles : 25 juli 2018 om 19:19.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:23   #18
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Iemand die na 2 maanden kanker op 60% van zijn loon terugvalt spuugt in uw gezicht? Toffe kerel ben je.
Wat is het verschil tussen een ambtenaar en een werknemer uit de privé met kanker...?
De ambtenaar valt na 2 maand terug op 60%
De werknemer in de prive na 1 maand.....
Discriminatie...alom...

Voor alle duidelijkheid..ik wens niemand die vreselijke ziekte toe, maar ik hoop wel op een gelijke behandeling door de staat indien ze toeslaat....ongeacht welke werkgever je hebt.
DAT is de nagel waar ik op sla...niet op de zieke.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:24   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
Van profetatiaat gesproken...dit zegt het helemaal...ziek worden omdat de ziektedagen nog niet zijn opgenomen.
Dat is de wereld op zijn kop.

In de prive meer "ziek" als aan de staat..?
Misschien niet meer, maar alleszins wel écht ziek van stress en burn out door te hoge werkdruk en besparingsrondes...dat ben ik vrij zeker en hoor ik dagelijks in verschillende sectoren.

Voor alle duidelijkheid in de privé:
- krijg je het remgeld op geneesmiddelen niet terugbetaald door en of andere sociale dienst.
- kan je niet ziek worden tijdens je vakantie en je vakantiedagen "omzetten" naar ziektedagen
- Heb je tout court geen"recht" op 30 ziektedagen.
- Heb je slechts 1 maand je volle inkomen (als bediende) en nadien de ziekenkas.
- worden, zoals bij Bpost overlaatst meegemaakt met een goede vriend in het sorteercentrum van luik, langdurige oudere zieken na 6 maanden niet gepusht om automatisch op brugpensioen gaan
- .....

Het eerlijkste...?
Schaf die regeling van ziektedagen gewoon af voor iedereen en werk een degelijke ziekteregeling uit die voor elke werkende mens gelijk is.
Dat is democratie!
Tunnelvisie. Ikke ikke en de rest kan stikke.

Stop eens met anderen te verwijten en probeer een goed statuut voor iedereen te krijgen ipv een slecht statuut voor iedereen.

Nuff said.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 19:26   #20
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
In het huidige systeem is er bij de federale ambtenaren een gemiddeld ziekteverzuim van ongeveer 9 dagen per jaar. In de privésektor ligt dit een stuk hoger. Laat mij toe een voorspelling te doen. Nu zullen federale ambtenaren in het begin van het werkjaar heel zuinig zijn met hun ziektesaldo van 30 dagen, want je weet maar nooit dat je later op het jaar enkele weken ziek bent. Veel ambtenaren zullen vanaf half november kijken hoeveel ziektesaldo ze nog hebben en dit logischerwijze opnemen tegen het einde van het jaar, dus ik voorspil een stijging van het huidige ziekteverzuim van 9 dagen naar een ziekteverzuim van ongeveer 30 dagen per jaar, mij lijkt het geen al te slimme beslissing van deze regering, ze doen maar, de wet van aktie en reaktie....
ik ken niemand in de prive die begin november gaat kijken hoeveel ziektedagen hij al genomen heeft, en hoeveel hij er nog “dient op te nemen” om toch maar zeker die 30 dagen niet te “verspillen”

is dat ambtenarenlogica?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be