Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2021, 06:05   #101
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Belangrijkste reden voor het corona beleid is het voorkomen van overvolle IC's en het daardoor wegvallen van andere zorg.
10 maanden geleden kon je dat nog geloven, maar als je dat vandaag nog altijd gelooft dan moet je toch wel naief/idioot zijn.


Citaat:
Wat een heerlijke kortzichtigheid ! Ik begrijp dat de maatregelen u kwaad maken , maar u schiet nogal door .
U kruipt volledig in de slachtofferrol.
Misschien omdat hij effectief een slachtoffer is? Niet van corona, maar van de corona maatregelen. Net zoals tien of honderdduizenden mensen in dit land.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 13:57   #102
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

aah, de Proud Boys bestaan ook nog, en ze laten Trump vallen.

Misschien kunnen ze die sjamaan als nieuwe leider naar voor schuiven

https://www.hln.be/nieuws/proud-boys...zwak~a6f50e86/
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 22 januari 2021 om 13:58.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 14:02   #103
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Gaan nog interessante vier jaar worden. Of het leuke gaan worden is andere zaak.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:04   #104
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kijk, onbeheerste eet- annex vraatzucht van dikmakende produkten, gecombineerd met te weinig lichaamsbeweging, veroorzaakt dit:

Percentage van de volwassen bevolking met overgewicht (BMI ? 25): 49,3%
Percentage van de volwassen bevolking dat obees is (BMI ? 30): 15,9%

https://www.sciensano.be/nl/gezondhe...itas-in-belgi-

Recept voor rampen.
Ook voor corona de kop opstak, was/is overgewicht/obesitas ook al een risicoverhogende factor op allerlei aandoeningen, wat maakt dat het immuunsysteem van die mensen sowieso al wat kaduk is.

Als ze tussen een pizza, een portie friet en een ijsje door ook nog eens allerlei medicatie slikken, om deze – voor de meesten onder hen vermijdbare – aandoening en de lichaamsvernietigende gevolgen ervan leefbaar te houden, dan is een nijdige griep die eens langskomt de spreekwoordelijke druppel, eh.
Zelfs met een gewone griep zou zo’n dichtgeslibte veel kans maken om op IC te belanden.

Kortom, een betere les voor een gezondere eetstijl is er niet.

De meesten die tot nu toe in een ziekenhuis zijn opgenomen, kunnen evengoed thuis uitzieken, want:

Zuurstof mee, thuis verder uitzieken na Covid

“AMSTERDAM – Coronapatiënten, goed op weg in hun herstel op gewone verpleegafdelingen van ziekenhuizen in de regio Amsterdam, kunnen voortaan enkele dagen eerder naar huis dan tot nu toe gemiddeld mogelijk was. Dat kan doordat huisartsen een deel van hun zorg thuis gaan coördineren.


https://www.meerovermedisch.nl/artic...eken-na-covid/

Medicatie? Check! Zuurstof? Check! Mooi zo! Hop, en nu naar huis.
En zo kunnen de ziekenhuizen en het zorgpersoneel ontlast worden.
De nuance obesitas als risicofactor tegenover obesitas als oorzaak van corona is er een die we allebei meehebben dan. Frankenstein niet.

Ik heb geen enkel probleem met ziekenhuizen te ontlasten en aan huisartsen te geven wat die aankunnen. Ik had het wel over de thuispatiënten, dik of niet, onderliggende aandoening of niet, die ook kosten aan de sociale zekerheid. Waarom dan focussen op de obese ziekenhuispatiënten? De slanke, gezonde, geen onderliggende aandoening en dus geen ziekenhuis nodig hebbende mensen zijn ook nog steeds een hele periode out.
Ik stoor me dus nogal aan de culpabilisering van sommige zieken. Een dikkerd die ondanks alle voorzichtigheid besmet raakt wordt op de vuilhoop gegooid. Eenieder ander die denkt dat dit een hoax is, het allemaal wel meevalt, en de maatregelen aan de laars lapt en dan toch drie weken thuiszit wordt hier dan uit de wind gezet.


Citaat:
Uiteraard niet, maar het gaat er niet over hoeveel leraars ondertussen besmet zijn geraakt (en genezen), maar hoeveel er ondertussen gestorven zijn, dáár gaat het om.
Voor zover ik weet ligt het onderwijs en de leerontwikkeling niet op apegapen, omdat er 20% ofzo van het lerarenkorps gestorven zou zijn, maar wel omwille van de idiote en wetenschappelijk totaal niet onderbouwde scholensluiting.
Je stelt de afwezigheid van meer zieken en doden, bij de genomen maatregelen, gelijk met de het onnodig zijn van de genomen maatregelen.

Citaat:
Als er plaats is dan is er plaats en vol is vol.
Een beginnend verpleester zou je al een en ander kunnen vertellen over triage en capaciteitsplanning.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:12   #105
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Roken en daardoor kanker oplopen is iemands eigen verantwoording en eigen schuld. Idem HIV. Als iemand zo nodig in sex sauna's vertoeft of prostituees bezoekt zonder condoom dan mag dat nooit een reden zijn om mij met een mondkap op te verplichten en 1.5 m afstand te houden. Ook als degene geen sex freak is maar door een onveilig sexueel 'ongelukje' HIV heeft opgelopen. Zijn of haar probleem is niet mijn probleem..

Laat staan mijn kinderen opgroeien in een omgeving met meer leerachterstand dan de norm, omdat scholen dicht moeten. Rijst met melkpoeder op tafel moet komen omdat er 0 cent binnenkomt van mijn kant binnenkomt door Corona crisis. PS. liever eet ik nog boomschors dan mijn hand ophouden bij familie of schulden maken. Ik kan doorgaan. Inperken bewegingsvrijheid. Zij, de asocialen, die blijkbaar weigeren of te slap zijn een gezonde Body Mass Index aan te nemen mogen niet mijn leven verzieken, noch van mijn kinderen. Nooit!

..

Als iemand obesitas heeft dan eet hij of zij maar 1 x in de 24 a 32 uur. Anders eet geen koolhydraten meer. In ieder geval 0 zout en suikers innemen. Neem elke dag een ijsbad. Obesitas is een mind issue. Punt.

Amen.
Tijdens het boomschors eten smikkel je per ongeluk een giftige kever mee op. Je was niet erg aandachtig. Het ziekenhuis weigert je omdat het je eigen eet- en levensgewoonte en dus verantwoording is. Je immuniteit is nu erg sterk verzwakt, maar helaas kan je niet naar de apotheker voor vitamines want daar staan zieke besmettelijke mensen zonder mondmasker die je de das kunnen omdoen.

Je BMI is gelukkig wel niet boven de norm.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 17:34   #106
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Tijdens het boomschors eten smikkel je per ongeluk een giftige kever mee op. Je was niet erg aandachtig. Het ziekenhuis weigert je omdat het je eigen eet- en levensgewoonte en dus verantwoording is. Je immuniteit is nu erg sterk verzwakt, maar helaas kan je niet naar de apotheker voor vitamines want daar staan zieke besmettelijke mensen zonder mondmasker die je de das kunnen omdoen.

Je BMI is gelukkig wel niet boven de norm.
?
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 17:48   #107
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
De nuance obesitas als risicofactor tegenover obesitas als oorzaak van corona is er een die we allebei meehebben dan. Frankenstein niet.

Ik heb geen enkel probleem met ziekenhuizen te ontlasten en aan huisartsen te geven wat die aankunnen. Ik had het wel over de thuispatiënten, dik of niet, onderliggende aandoening of niet, die ook kosten aan de sociale zekerheid. Waarom dan focussen op de obese ziekenhuispatiënten? De slanke, gezonde, geen onderliggende aandoening en dus geen ziekenhuis nodig hebbende mensen zijn ook nog steeds een hele periode out.
Ik stoor me dus nogal aan de culpabilisering van sommige zieken. Een dikkerd die ondanks alle voorzichtigheid besmet raakt wordt op de vuilhoop gegooid. Eenieder ander die denkt dat dit een hoax is, het allemaal wel meevalt, en de maatregelen aan de laars lapt en dan toch drie weken thuiszit wordt hier dan uit de wind gezet.
Als verstokte rokers met kapotte longen op de IC belanden, zeggen we toch ook ‘eigen schuld, dikke bult’ ?
Als ze niet (zo veel) gerookt hadden, zouden ze wsl ook niet op IC beland zijn, los van de onderliggende ziekten die tabaksgebruik veroorzaakt.
Idem met de dikkertjes onder ons, die in de meeste gevallen hun overgewicht konden vermijden.

Eigen verantwoordelijkheid voor de eigen gezondheid opnemen is precies een taboewoord tegenwoordig.
Niet verwonderlijk, gezien na WO-2 de overheid die eigen verantwoordelijkheid uit handen genomen heeft, waardoor vele burgers dan rekenen op de fameuze sociale zekerheid, om de gevolgen van hun eigen ongezonde levenswijze daarop te kunnen afwentelen.
Zo creëer je levenslange ‘slachtoffers’ die dan afhankelijk worden van een ‘ministerie van volksgezondheid’, waardoor de quasi totale macht daarover doorschiet naar een dictatoriaal regime, zoals we nu kunnen vaststellen.

En nee, Covid-19 is geen hoax, maar niet van dien besmettelijke/dodelijke aard, dat men daar een hele planeet voor moet afsluiten en het leven van een paar miljard mensen overhoop moet gooien met alle gevolgen vandien, verre van zelfs.
Citaat:
Je stelt de afwezigheid van meer zieken en doden, bij de genomen maatregelen, gelijk met de het onnodig zijn van de genomen maatregelen.
De genomen maatregelen werken dan ook voor geen meter, hoogstens een paar centimeter en dan nog:

Lockdowns Don’t Prevent Coronavirus Spread

https://www.aier.org/article/lockdow...avirus-spread/

Clearly, much ado about nothing, maar wel een shitload aan problemen voor 99,5% van de bevolking, met minimum sanitaire impact voor de 0,5% voor wie heel dit paniekcircus is opgezet en waarvan het verhoopte einde nog lang niet in zicht is.
Ondertussen bulldozert het Dictaat rücksichtsloos verder door de maatschappelijke structuren heen, lustig alle burgerlijke vrijheden vermorzelend onder de rupsen der waanzin.
Citaat:
Een beginnend verpleester zou je al een en ander kunnen vertellen over triage en capaciteitsplanning.
Geloof ik best, maar ik zou haar tussendoor ook eens vragen of er in die planning ook rekening gehouden wordt, met de mogelijkheid van het thuis uitzieken met medicatie en zuurstof, zodat de triage (nog) vlotter zou kunnen verlopen.
En ook of ze de onderzoeken al gelezen heeft over Ivermectine mbt de behandeling van corona, zodat ook besmette patiënten nú kunnen behandeld worden en niet nodeloos weken hoeven af te zien of zelfs te sterven.
Benieuwd wat dat antwoord zal zijn…
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 januari 2021 om 17:51.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be