Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Stefaan Van Hecke (Groen!) - 26 maart tot 1 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Stefaan Van Hecke (Groen!) - 26 maart tot 1 april Stefaan Van Hecke is fractieleider voor Groen! in de provincieraad. Stefaan zetelt sinds 2005 ook in de Merelbeekse gemeenteraad. Met een gemotiveerde ploeg kandidaten hoopt hij met Groen! een goed resultaat neer te zetten bij de federale verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 30 maart 2007, 15:56   #21
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping;

Het verbod om "iets" voor de armen te doen, gewoon omdat dat paternalistisch gezijk is, is in wezen voldoende : ga en zorg voor uwzelver ![/quote
Jamaar, ik wil als arme iets doen voor de gemeenschap: de armoede helpen uitbanneN.

Enne: zonder daarvoor extra veel cenzen op zak te willen steken!

Zou dat niet moeten mogelijk zijn?

Zelfs in ons huidige geldzieke politieke bestel?

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 maart 2007 om 15:56.
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 16:13   #22
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jamaar, ik wil als arme iets doen voor de gemeenschap: de armoede helpen uitbanneN.

Enne: zonder daarvoor extra veel cenzen op zak te willen steken!

Zou dat niet moeten mogelijk zijn?

Zelfs in ons huidige geldzieke politieke bestel?
Wil jij serieus iets doen voor "de arme medemens" zonder enige hoop op voortgang, zonder enige erkenning, zonder er iets aan te "verdienen" ?
Begin dan maar met in de eerste plaats jezelf te bekijken en je eigen positie : wat kan je doen ? In de eerste plaats een politiek mandaat nastreven is onzin, als je effectief met succes iets voor veel mensen betekent en een politiek mandaat zou daarbij dienstig zijn komt dat vanzelf. Stel je de vraag hoe je één arme uit zijn benarde situatie kan helpen - heel concreet door zijn/haar problemen op te lossen (of beter : door hem/haar in staat te stellen de problemen zelf op te lossen).

De kritiek van 4WS dat er al genoeg door echte/vermeende deskundigen over gepraat wordt is terecht. Maar wat evenzeer waar is is het feit dat vele armen hun werkelijke problemen weigeren in te zien : er zijn voldoende armen die alle leed van de wereld ondergaan maar niet inzien dat hun probleem in de eerste plaats hun rook- drank- drug en koopverslaving is.

Te lage uitkeringen zijn inderdaad een groot probleem : die verhogen lost echter in wezen niets op. Ik was ooit zeer onder de indruk van een reportage over een riksja-rijder in Calcutta : die man verdiende 4 roepi
per dag, verbruikte & roepi om wat rijstbouillon te eten, sliep in een portaal ergens en zond 3 roepie pr dag aan zijn familie op het platteland
& was volmaakt gelukkig.

De armen in deze maatschappij zouden zich best wat mogen afzetten tegen "de consumptiemaatschappij" ipv te dromen over winkelen bij den Delhaize ipv in den Aldi (Lidl), het kopen van "Witte Reus" ipv. een n° 1 produkt enz..

Sedert 1991 bezit ik geen auto meer en ga ik winkelen per fiets met 2 grote fietszakken & ik denk er niet over dure merkproducten te kopen ipv de meest economische... Ik heb een zuster, die waarschijnlijk een dubbel zo hoog inkomen heeft als ik, maar die "koopverslaafd" is en absoluut haar komende pensionering niet ziet zitten want haar centjes heeft ze dwingend nodig.

Indien de armen goed zouden weten dat de interesten die ze op leningen betalen hun inkomens verminderen, zouden we in deze maatschappij al een reuzenstap vooruit gezet hebben.

& VERDER BEN IK VAN MENING DAT IEDEREEN RECHT HEEFT OP EEN DAK BOVEN ZIJN HOOFD EN EEN WARME MAALTIJD PER DAG;
(is het niet eigenaardig dat ik de enige ben die dat grondrecht verdedigt en er eigenlijk niemand is die het hierover met mij eens is ?)
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 30 maart 2007, 16:17   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
1handclapping:
er zijn voldoende armen die alle leed van de wereld ondergaan maar niet inzien dat hun probleem in de eerste plaats hun rook- drank- drug en koopverslaving is.
Koopverslaving is meer een probleem waar de welvarenden de wereld mee opzadelen, en bedreigen.

Noteer dat ik niet drink, geen drugs neem niet rook, en niets koop boven de armoedegrens.

Ik meen dus vele rijken iets te leren te hebben...

maw Ik ben zelf anders gaan leven...
Maar dat is niet echt en vogue, ik geef het toe...

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 maart 2007 om 16:18.
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 16:23   #24
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
1 Handclapping:
Citaat:
Te lage uitkeringen zijn inderdaad een groot probleem : die verhogen lost echter in wezen niets op.
Volkomen incoherente reactie.
Als ze te laag zijn, moeten ze verhoogd worden.
Citaat:
Ik was ooit zeer onder de indruk van een reportage over een riksja-rijder in Calcutta : die man verdiende 4 roepi
per dag, verbruikte & roepi om wat rijstbouillon te eten, sliep in een portaal ergens en zond 3 roepie pr dag aan zijn familie op het platteland
& was volmaakt gelukkig.
We zijn hier in India niet.
De sociale en economische relaties, modussen, patronen, leefgewoontes liggen hier heel anders.

Je claimt dat die man volkomen gelukkig is?
Hoe kan je dat staven?
Geluk is een volkomen subjectief gevoel.

Trouwens, niemand kan hier 75% van een hongerloon opsparen.

Ik weet niet wat dat met jou is, maar veel van wat je schrijft is inconsistent of ronduit tegensprekelijk.
eno2 is offline  
Oud 30 maart 2007, 16:57   #25
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Van mij mag je gerust de discussie over de "kloof" tussen minimumlonen en uitkeringen ad nausaeum voortzetten - dat helpt volgens mij aan de "armoede" niets. Een te laag inkomen is iets waarvan je je moet bewust zijn, vele "armen" verdoezelen die waarheid door zich in een schuldenberg te steken. Er zijn 2 oplossingen : meer inkomen hebben of minder uitgaven en voor die oplossingen moet men zichzelf inzetten. Wachten tot iemand je in komen vanzelf vrhoogt of tot de prijzen plotseling gaan dalen is geen oplossing.

Het is vanzelfsprekend zo dat de maatschappelijke verhoudingen, het globalizerende kapitalisme de armen armer & de rijken rijker maakt. Maar dat aanklagen en bestrijden heeft in wezen met de armoedebestrijding van individuele armen niets te maken. Het komt niet uit de lucht vallen dat de nobelprijs voor de vrede dit jaar aan iemand gegeven is die op een verantwoorde manier het lot van de arme vouwen verbeterde door hun de moge"lijkheid te geven zichzelf uit de armoede te verheffen. Deze strijd is dus per definitie een andere dan een maatschappelijk politieke strijd.

De politiek kan weliswaar helpen door structuren op te zetten en te verbeteren waar nodig : het OCMW is een goede zaak, maar moet onafhankelijker worden van een toevallige meerderheid van de politiek,
moet duidelijke verpolichtingen hebben en mag geen bron zijn van een nodeloos heen en weer geschuif van "armen" omdat dat de rijke goegemeent van pas komt.

Ten slotte "wij leven niet in India" : We zullen vlugger in India leven dan je denkt !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 30 maart 2007, 17:02   #26
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
King:


Die put er alleen een zoveelste pure persoonlijk aanval uit vol leugens, die ik trouwens weeral eens bij de moderatie aangeklaagd heb.

Waarom sturen ze die niet eens op voorgoed op kweeste naar één echte arme die wél aan de Chipie-normen voldoet? Zo één moet er toch ook in België te vinden zijn...


I
Tjonge, tjonge....

Kwestie van persoonlijke aanvallen, lees uw reactie op mijn onderstaande post...
(en het is niet omdat U zegt dat het leugens zijn, dat het leugens zijn)

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie
Neeje, U maakt een grote vergissing...
Chipie is uiteraard wel voor de bestrijding van de armoede (en draagt daar alleszins al financieel, vrijwillig en onvrijwillig, meer dan zijn steentje bij)...

Hij vermoedt enkel dat 'organisaties ' zoals het VWS (en vooral zijn stichter) de bestrijding van de armoede geen stap vooruit zal helpen... Integendeel zelfs...

En hij heeft een hekel aan mensen, die zich bewust kansarm houden... Door o.a. niet te willen werken...

Groen! zou zich wss onsterfelijk belachelijk maken met een vertegenwoordiging van het VWS op zijn lijst te zetten...

Dat mensen, die zich bezighouden met de bestrijding van de echte, ongewilde armoede, op o.a. de lijst van Groen! (en niet alleen daar) zou niet meer als normaal mogen zijn...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno²
En jij bent natuurlijk rechter, inquisiteur, aanklager en jury tegelijk, in zaken van werkwilligheid.
En forum-pamflettist.
Zo een tist die ALLE steuntrekkers met pampers tooit...

Ga zelf eens werken in een situatie waar je met je loon meer tekort komt dan met je dop en trek dan eens een grote bek open.
http://forum.politics.be/showthread....79#post2569779

Gebruik dan toch de negeerknop als U zo vlug op uw paard zit...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 maart 2007 om 17:02. Reden: bronvermelding
Chipie is offline  
Oud 30 maart 2007, 17:12   #27
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
King:


Die put er alleen een zoveelste pure persoonlijk aanval uit vol leugens, die ik trouwens weeral eens bij de moderatie aangeklaagd heb.

Waarom sturen ze die niet eens op voorgoed op kweeste naar één echte arme die wél aan de Chipie-normen voldoet? Zo één moet er toch ook in België te vinden zijn...


I

Komaan Eno, gaan bleiten bij de mods is triestig. Als het je toch zo stoort, zet chipie dan simpelweg op uw negeerlijst. Of is het je doel om hem permanent gebannen te zien?
longhorn is offline  
Oud 30 maart 2007, 17:59   #28
strider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 19
Standaard

Nieuw hier, maar van sommige discussies zakt mijn broek af.

Men stelt een vraag, zo eentje waarvan men al weet dat de politicus gaat antwoorden en heeft ondertussen zijn volgende stap al klaar. Het gaat helemaal niet om de vraag, nog minder om het antwoord. Rekening houdend met het feit dat de politicus meestal geen forum ervaring heeft, de cultuur niet kent, schiet men er op los. En als je dan nog eentje aan de hand hebt die eerlijk probeert te antwoorden, dan kan de lol helemaal niet meer op.

Betreffende armoede en groen! In mijn gemeente is één van de draaischijven van Groen! een mens die al verschillende jaren in collectieve schuldbemiddeling zit. En er wordt naar hem geluisterd, hij maakt mee de politiek bij die mannen.

Voor zover ik weet is groen de enige partij waar alle leden inspraak hebben, bij het partijprogramma, bij de lijstvorming enz. En bij de stemming op hun congressen wordt waarschijnlijk niet gevraagd naar je belastingsbrief.

Laatst gewijzigd door strider : 30 maart 2007 om 18:01.
strider is offline  
Oud 30 maart 2007, 20:32   #29
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan Van Hecke Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een stijl zeg ! Eigenlijk heb ik niet veel zin om zo'n scheldtirade te antwoorden. maar als ik je goed begrijp, wilt ge dat er armen vertegenwoordigd zijn in onze partijorganen (je noemd de partijraad) en op de lijsten. Wie zegt er dat er geen armen actief zijn in onze partij en in de geledingen ? Iedereen die lid is van Groen! heeft inspraak en mag aanwezig zijn op de vergaderingen van de diverse geledingen.
Wees maar gerust, mijnheer Van Hecke, KOBAF doet altijd zo. Dit is wel de eerste maal dat hij zo tekeer gaat tegen iemand van een communistische partij.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 30 maart 2007, 20:56   #30
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Wees maar gerust, mijnheer Van Hecke, KOBAF doet altijd zo. Dit is wel de eerste maal dat hij zo tekeer gaat tegen iemand van een communistische partij.
Chipie is offline  
Oud 31 maart 2007, 07:39   #31
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Dat een "arme" ee"n politiek mandaat in het parlement bekleedt is in wezen onmogelijk - zelfs als hij/zij 50 % van zijn/haar parlementaire vergoeding
aan het 4WS zou wegschenken blijft dat een "rijke". Het begin van de 4WS discussie was en is nog steeds dat om een stem in het kapittel te hebben me "arm" moet zijn - dit maakt armoedebestrijding effectief onmogelijk en kan alleen zorgen voor armoedebestendiging. De filosofie die gepredikt wordt is verder dat alle "natuurlijke rijkdommen" in wezen "van iedereen zijn" maw in dat geval zijn ze "onaanraakbaar" men zal het brood als resultaat van de arbeid van landbouwer, molenaar en bakker niet eten : want het is natuur die van de gemeenschap gestolen is voor het profijt van landbouwer, molenaar en bakker.

Het verbod om "iets" voor de armen te doen, gewoon omdat dat paternalistisch gezijk is, is in wezen voldoende : ga en zorg voor uwzelver !
een arme die in het parlement zou komen verwijten dat ie daar ook mee uit de armoede zou komen is zowat het laagste van het laagste dat je maar kan bedenken.

Zelfs VB ers zouden dat niet doen

Wat mijzelf betreft wil ik heel duidelijk zijn

Mocht ik ooit een politiek mandaat bekleden dan zal ik van mijn wedde geen ene cent afstaan aan vws of wat dan ook

Ik heb aan armoede immers al de helft van de tijd van mijn leven gegeven en dat lijkt me meer dan voldoende
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 31 maart 2007, 07:43   #32
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strider Bekijk bericht
Nieuw hier, maar van sommige discussies zakt mijn broek af.

Men stelt een vraag, zo eentje waarvan men al weet dat de politicus gaat antwoorden en heeft ondertussen zijn volgende stap al klaar. Het gaat helemaal niet om de vraag, nog minder om het antwoord. Rekening houdend met het feit dat de politicus meestal geen forum ervaring heeft, de cultuur niet kent, schiet men er op los. En als je dan nog eentje aan de hand hebt die eerlijk probeert te antwoorden, dan kan de lol helemaal niet meer op.

Betreffende armoede en groen! In mijn gemeente is één van de draaischijven van Groen! een mens die al verschillende jaren in collectieve schuldbemiddeling zit. En er wordt naar hem geluisterd, hij maakt mee de politiek bij die mannen.

Voor zover ik weet is groen de enige partij waar alle leden inspraak hebben, bij het partijprogramma, bij de lijstvorming enz. En bij de stemming op hun congressen wordt waarschijnlijk niet gevraagd naar je belastingsbrief.
weer allemaal praatjes voor klaas vaak waar wij allemaal niks mee zijn he.

Welke arme staat er op welke lijst

dat is het enige dat wij moeten weten

en nogmaals als GROEN het waagt om zonder armên met het armoedethema naar de kiezer te stappen dan zal GROEN de armen tijdens die stembusslag tegen hebben

ya basta !!!
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2007 om 07:44.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 31 maart 2007, 07:52   #33
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Koopverslaving is meer een probleem waar de welvarenden de wereld mee opzadelen, en bedreigen.

Noteer dat ik niet drink, geen drugs neem niet rook, en niets koop boven de armoedegrens.

Ik meen dus vele rijken iets te leren te hebben...

maw Ik ben zelf anders gaan leven...
Maar dat is niet echt en vogue, ik geef het toe...
jij eno2 bent inderdaad echt anders gaan leven. In tegenstelling tot dat klootjesvolk dat gewoon dezelfde levensstijl verder gezet heeft maar om het geweten te sussen koffie gaat halen in de wereldwinkel.

armoede is geen ziekte van het individu maar van de maatschappij

het is dientegevolge niet de arme maar de zieke maatschappij die men moet behandelen.

en de enigen die idd die zieke maatschappij kunnen helen dat zijn de armen

zonder ons zal die maatschappij altijd ziek, en egoistisch blijven

vandaar onze eis voor armen in het parlement

vanaf nu erkennen we geen enkel parlement nog als legitiem tenzij daar ook armen in zitten
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 31 maart 2007, 08:33   #34
strider
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 19
Standaard

Het probleem is veel groter dan dat je aangeeft:

Hét probleem van de 'geslagenen', de 'armen', is dat ze vaak niet over de juiste competenties beschikken om zich in "intellectuele middens" staande te houden (shoot me). Daarmee bedoel ik: om mee te discussieren in zware discussies. Deze competenties verwerf je vaak via (o.m.) onderwijs. En wie komt massaal in de onderwijsval terecht ? Precies diegene die uit een sociaal-econoisch zwak midden komen. Niet omdat ze de vaardigheden of capaciteiten niet zouden hebben, maar door tal van andere factoren. Het probleem is niet dat er geen 'geslagenen' of 'armen' of 'lage diploma's' op verkiesbare plaatsen raken, maar wel dat ze niet dezelfde kansen kunnen verwerven in de maatschappij. Hier en daar wel eentje, maar het is een structureel probleem. Indien je iemand een lijst laat trekken, die niet de vaardigheden en de competentie heeft om dossiers door te nemen, te kaderen, om te debatteren, om te onderhandelen, compromissen te sluiten, te abstraheren, netwerken uit te bouwen en te benutten (dossierstudie), begrotingen te interpreteren, strategisch te denken enz. dan van ik er zeker van dat die met zijn mandaat, zijn zetel niets bereikt. Niet omdat hij /zij het niet waard is, of omdat die het intellectueel niet kan, maar omdat je de vaardigheden daartoe nooit hebt aangeleerd, geoefend. D�*t is het probleem, niet het feit dat ze er niet op staat. En d�*t probleem moet je structureel aanpakken. In samenspraak en dialoog met de armen, wat Mieke Vogels trouwens altijd heel consequent gedaan heeft. In alle weilzijnsdiscussies werd bvb ATD 4° wereld als gesprekspartner betrokken.

Niet de armen moeten in de politiek, nee, de politiek moet de armoede uitsluiten en wel heel radicaal. Maar dan hebben we een compleet anders georganiseerde maatschappij nodig. Eén die armoede écht als een onrecht ziet. Niet een die baat heeft bij de tweedeling tussen bestaansovervloed en bestaansonzekerheid.

Laatst gewijzigd door strider : 31 maart 2007 om 08:37.
strider is offline  
Oud 31 maart 2007, 09:04   #35
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
En d�*t probleem moet je structureel aanpakken. In samenspraak en dialoog met de armen,
idd met de armen, dwz zestien percent vd bevolking
Citaat:
wat Mieke Vogels trouwens altijd heel consequent gedaan heeft. In alle weilzijnsdiscussies werd bvb ATD 4° wereld als gesprekspartner betrokken.
stel je voor dat het vierde wereld syndicaat hetvolgende zou doen

en stel dat eno2 om mee te spelen bereidt zou zijn eventjes formeel lid te worden van groen

vervolgens vaardig ik eno2 af als vertegenwoordiger van groen en sluit met hem allerlei politieke akkoorden tussen vws en groen

zien jullie nu echt niet dat dit niet kan wat mieke vogels doet ? want zij kiest onder de armen atd vierde wereld als vertegenwoordiger van de armen uit.

als jullie dat niet kunnen zien dan is heel het armoededebat met jullie in alle geval onmogelijk
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 31 maart 2007, 09:13   #36
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

en echt ik wordt kotsmisselijk van die post van je he strider

wat een nonsens zeg

blijf hier eens wat rondhangen op het forum he en nogmaals hou vooral eno2 als je groen bent goed in het oog

je zal dan snel merken dat dat achterlijke kleinburgerlijke clichebeeld van armen die onbeholpen en onmondig zijn en hun mannetje niet kunnen staan niet klopt voor alle armen en dat er dus wel degelijk wel armen zijn die de bekwaamheden hebben die je allemaal opsomt

hoe gemeen van groen om te weigeren het mogelijke bestaan van dergelijke armen te overwegen - om ons allemaal over één en dezelfde kam te scheren net zoals vb ers doen met marokanen

hoe gemeen van groen om eno2 niet eens een kans te willen geven en hem al was het maar gewoon uit te nodigen om eens te praten, hem te willen leren kennen

een gemiste kans voor groen want buiten hem kennen wij niemand die jullie armoedevisie een beetje diepgang zou kunnen geven
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 maart 2007 om 09:23.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 31 maart 2007, 09:18   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Dat is waar...
Als industrieel ingenieur tijdens de laatste twintig jaar geen job vinden waar men meer verdient dan met de dop, is werkelijk onhaalbaar...

En dit terwijl honderdduizenden laaggeschoolden een eigen woning hebben, een auto en jaarlijks enkele vakanties inlassen...
En van hun kinderen hooggeschoolden hebben gemaakt...


Ontex, de leider in de pamperindustrie, is weeral gered... (bron: KanaalZ)
Mijn diploma is hoger middelbaar onderwijs.

Tot 1995 werkte ik (zes jaar) als taxichauffeur, om aan de werkloosheid te ontsnappen, waar ik achtduizend frank per maand tekort kwam door een criminele combinatie van minimumloon en 25% belasting op de laagste lonen.

Daarop werd ik (tijdelijk) dakloos, aangezien ik de huur niet meer kon betalen en geen sociale woning kreeg (3557 wachtenden voor u...)

Maar rechtzettingen hebben bij mythomanen zoals jij geen enkele zin.

Een forum als dit moest méér doen dan je om het jaar een weekje bannen
voor persoonlijke aanvallen.
eno2 is offline  
Oud 31 maart 2007, 09:21   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
King
en stel dat eno2 om mee te spelen bereidt zou zijn eventjes formeel lid te worden van groen
Ik ben al lang formeel lid van Groen!
Maar totnogtoe woonde ik geen vergaderingen bij, hoofdzakelijk omdat ik niet van plan was (en ben) om in België te blijven, en ook omdat ik echt geen tijd over hou voor politiek activisme. Laat de jeugd het maar doen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 maart 2007 om 09:22.
eno2 is offline  
Oud 31 maart 2007, 09:25   #39
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Komaan Eno, gaan bleiten bij de mods is triestig. Als het je toch zo stoort, zet chipie dan simpelweg op uw negeerlijst. Of is het je doel om hem permanent gebannen te zien?
Natuurlijk.
Ik heb hem verleden jaar het hele jaar totaal genegeerd.
Bij zulke figuren dient dat alleen maar om de stalking onbeantwoord en ongestraft verhevigd verder te zetten.
Dit jaar geef ik hem lik op stuk.

Bij de mods gaan bleiten is helemaal niet triestig.
Langdurige forummers moesten het het op zich nemen datgene wat crapuleuze en systematische persoonlijke aanval is, te signaleren, ook al gaat het niet over henzelf. Dat zou de sfeer van het Forum gunstig uitklaren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 maart 2007 om 09:28.
eno2 is offline  
Oud 31 maart 2007, 09:27   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

xxxxx

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 maart 2007 om 09:28.
eno2 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be