Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2020, 12:41   #201
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het bewuste weten is dat van de microgoden, die het DNA hebben gemaakt.
Dat is gewoon het kind een naam geven...; microgoden zo je wil...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 13:01   #202
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is gewoon het kind een naam geven...; microgoden zo je wil...
Het is niet zo maar een naam, maar het geeft precies de bedoeling aan: het zijn de goden die in de microkosmos bestaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 18:10   #203
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is niet zo maar een naam, maar het geeft precies de bedoeling aan: het zijn de goden die in de microkosmos bestaan.
Het leg mij in ieder geval niet uit wat die goden dan wel zouden zijn en hoe ze zouden werken, onafhankelijk of ze in de microkosmos of de macrokosmos zitten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 11:36   #204
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het leg mij in ieder geval niet uit wat die goden dan wel zouden zijn en hoe ze zouden werken, onafhankelijk of ze in de microkosmos of de macrokosmos zitten...
Het zijn hogere wezens met een veel langere evolutionaire ontwikkeling achter de rug, namelijk 10^33 (1 met 33 nullen) microjaar.
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 microjaar
Wij slechts een miljoen jaar = 1000.000 jaar
En ze wonen in ruimteschepen.
Wat wij in de verre toekomst ook gaan doen en wel in de macrokosmos, terwijl de microwezens in de microkosmos wonen, dus daar waar de atomen zijn, die uit ruimteschepen bestaan.

Maar hoe ze precies werken, dus wat ze allemaal zoal doen, dat kan ik je helaas niet vertellen, want ik heb geen contact met ze om het te kunnen vragen.
Dat zal nog wel eens in de toekomst gebeuren dat iemand dat uit kan vinden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 februari 2020 om 11:38.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 12:33   #205
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het zijn hogere wezens met een veel langere evolutionaire ontwikkeling achter de rug, namelijk 10^33 (1 met 33 nullen) microjaar.
1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 microjaar
Wij slechts een miljoen jaar = 1000.000 jaar
En ze wonen in ruimteschepen.
Wat wij in de verre toekomst ook gaan doen en wel in de macrokosmos, terwijl de microwezens in de microkosmos wonen, dus daar waar de atomen zijn, die uit ruimteschepen bestaan.

Maar hoe ze precies werken, dus wat ze allemaal zoal doen, dat kan ik je helaas niet vertellen, want ik heb geen contact met ze om het te kunnen vragen.
Dat zal nog wel eens in de toekomst gebeuren dat iemand dat uit kan vinden.
Dat zal geweten zijn, de dag dat we evenver geëvolueerd zijn... Vandaag moeten we het doen met wat we vandaag weten en daarop steunend proberen verder te evolueren...
En dat kan al moeilijk genoeg zijn want er is veel te veel stof in onze evolutionere evolutie geslopen die ons lompe schepsels al te veel verblind...

Onze vooruitgang zal dan waarschijnlijk ook hoofdzakelijk afhangen van het al of niet erin slagen om dat stof zoveel mogelijk weg te vegen om zo, bewust, naar de kern van ons zijn terug te gaan en zijn evolutiemogelijkheden te zien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 13:17   #206
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat zal geweten zijn, de dag dat we evenver geëvolueerd zijn... Vandaag moeten we het doen met wat we vandaag weten en daarop steunend proberen verder te evolueren...
En dat kan al moeilijk genoeg zijn want er is veel te veel stof in onze evolutionere evolutie geslopen die ons lompe schepsels al te veel verblind...
Toch is het goed, voor dat deze wereld onder gaat, de waarheid van God en Zijn bestaan in het heelal in mijn atoomtheorie te weten.
En dat kan ons helpen ook nog deze wereld te redden van de ondergang.
Citaat:
Onze vooruitgang zal dan waarschijnlijk ook hoofdzakelijk afhangen van het al of niet erin slagen om dat stof zoveel mogelijk weg te vegen om zo, bewust, naar de kern van ons zijn terug te gaan en zijn evolutiemogelijkheden te zien...
De mens moet beter voor het milieu zorgen, dat is zeker, maar dat weten we al.
Maar de kern van ons bestaan is het denken en begrijpen van de Heilige Geest en dat is de eenheid met God, zoals geopenbaard in mijn nieuwe Bijbel en atoomtheorie.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 17:24   #207
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Toch is het goed, voor dat deze wereld onder gaat, de waarheid van God en Zijn bestaan in het heelal in mijn atoomtheorie te weten.
En dat kan ons helpen ook nog deze wereld te redden van de ondergang.
De mens moet beter voor het milieu zorgen, dat is zeker, maar dat weten we al.
Maar de kern van ons bestaan is het denken en begrijpen van de Heilige Geest en dat is de eenheid met God, zoals geopenbaard in mijn nieuwe Bijbel en atoomtheorie.
Dat alles dat in het kleine gebeurt hetzelfde is als dat in het grote gebeurt...
Dat alles in zijn enorme verscheidenheid één en ondeelbaar is en samenhangt...
Er is zoveel dat geopenbaard is maar toch een gesloten boek blijft, tot de dag dat we het inzien en als de waarheid herkennen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 23 februari 2020 om 17:24.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2020, 10:46   #208
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat alles dat in het kleine gebeurt hetzelfde is als dat in het grote gebeurt...
...wat in de toekomst in het grote zal gebeuren.
Citaat:
Dat alles in zijn enorme verscheidenheid één en ondeelbaar is en samenhangt...
Niet één en ondeelbaar, maar een eenheid die evenzeer ook deelbaar is, dus uit oneindig vele delen bestaat.
Zo kan ik bijvoorbeeld een brood in tweeën snijden, zodat er dus twee delen ontstaan.
Citaat:
Er is zoveel dat geopenbaard is maar toch een gesloten boek blijft, tot de dag dat we het inzien en als de waarheid herkennen...
Het is geen gesloten boek, want ik heb een nieuwe Bijbel geschreven, die jij en ook alle andere mensen maar niet willen lezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2020, 20:06   #209
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Durf je daarop verder redeneren. Wat geldt voor die boom geldt voor ook voor het dierenrijk en geldt ook voor ons...
Een kuiken bij het uitbreken van het ei, afhankelijk van de soort, weet wat het moet doen... Of vluchten het stuikgewas in om verborgen te blijven, of juist onbewegelijk blijven zitten om zo zo weinig mogelijk op te vallen... of zoals schildpadden naar de zeeglinstering lopen...

Het DNA maakt dat de normaal geboren exemplaren van de soort weet wat te doen... en het menselijke DNA dat zoveel verder gevorderd is en zoveel meer ontwikkeld is, zou dat zuiver weten verloren hebben???

En het is inderdaad daar dat ik het verkeerd gebruik van het verstand op aanspreek... In plaats van die aangeboren wetenschap te gebruiken, te verfijnen en verder, bewust, uit te bouwen... Wat een grote stap voorwaarts zouden we waarschijnlijk nu dan al gemaakt hebben...
Neen, heeft het verstand zich opgeworpen tot de enige bron van kennis en weten, wijsheid en is het blijven cirkeltjes ronddraaien in lager gelegen, in plaats van hoger gelegen, regionen...
Nog steeds last van opvliegers, Marie?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 11:16   #210
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nog steeds last van opvliegers, Marie?
Zoek je nog steeds naar de heilige maagd?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 11:18   #211
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Het IK is het centrum van het denken en tevens de identiteit van de mens als denkend wezen.
"Ik denk, dus ik ben", dat is een goed begin.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 19:29   #212
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nog steeds last van opvliegers, Marie?
Geef het kind de naam die je wil ; het enige dat telt is dat je vooruitgang maakt in je belevingswereld; in je zijnwereld...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2020, 19:32   #213
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het IK is het centrum van het denken en tevens de identiteit van de mens als denkend wezen.
"Ik denk, dus ik ben", dat is een goed begin.
De fout van het denken is dat het zichzelf, zijn al te persoonlijk zijn, als centrum van het zijn ziet, terwijl het gewoon een stap in een verdere ontwikkeling van het geheel is...
Niet mijn maar Uw wil geschiede...
Ik ben enkel een doorgeefluik..., dat zelf ook moet groeien en bloeien...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 februari 2020 om 19:33.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 08:13   #214
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De fout van het denken is dat het zichzelf, zijn al te persoonlijk zijn, als centrum van het zijn ziet, terwijl het gewoon een stap in een verdere ontwikkeling van het geheel is...
En dat heb ik ook gezegd, dat het een goed begin is.
Niet het einde dus.
Citaat:
Niet mijn maar Uw wil geschiede...
Dat is de dictatoriale God van de Oude Bijbel.
Ook de mens heeft een wil die gerespecteerd moet worden.
En dat is de Heilige Geest van mijn nieuwe Bijbel.
Citaat:
Ik ben enkel een doorgeefluik..., dat zelf ook moet groeien en bloeien...
Als je zelf ook moet groeien en bloeien ben je dus niet alleen maar een doorgeefluik, maar besta je ook om jezelfs wil.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 15:16   #215
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En dat heb ik ook gezegd, dat het een goed begin is.
Niet het einde dus.
Dat is de dictatoriale God van de Oude Bijbel.
Ook de mens heeft een wil die gerespecteerd moet worden.
En dat is de Heilige Geest van mijn nieuwe Bijbel.
Als je zelf ook moet groeien en bloeien ben je dus niet alleen maar een doorgeefluik, maar besta je ook om jezelfs wil.
Bestaat een electron voor zichzelf of als deel van het geheel???
Maar bestaan doet hij en zijn karwei in het geheel moet hij doen wil hij evolueren...
Wat de mensen aangaat heeft hij inderdaad zijn vrije wil en kan hij alleen zijn karwei in het geheel goed doen indien dat overeenkomt met zijn vrije wil...
Dus de vrijheid van het individu is inderdaad belangrijk... Het probleem is daar waar het individu zijn eigen vrijheid niet kent...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 13:23   #216
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Bestaat een electron voor zichzelf of als deel van het geheel???
Allebei.
Zou het niet voor zichzelf bestaan, dan zou het ook geen deel kunnen zijn van een groter geheel, want dan zou het in dat grotere geheel verdwijnen en dus ophouden te bestaan.
Citaat:
Maar bestaan doet hij en zijn karwei in het geheel moet hij doen wil hij evolueren...
Een elektron is een ruimteschip en wat het doet is wat de microwezentjes er aan doen.
Het bestaat voor zichzelf als ook als deel van een groter geheel, met name voor de microwezentjes dus, maar ook voor andere ruimtescheepjes.
Citaat:
Wat de mensen aangaat heeft hij inderdaad zijn vrije wil
Zijn "vrije" wil zijn zijn mechanische eigenschappen.
En die zijn niet echt zo vrij als de vrije wil van de mens.
Citaat:
en kan hij alleen zijn karwei in het geheel goed doen indien dat overeenkomt met zijn vrije wil...
Echt vrij is dat niet, maar gebonden aan de relatief eenvoudige natuurwetten.
Zoals een steen die valt ook niet echt vrij is.
Citaat:
Dus de vrijheid van het individu is inderdaad belangrijk...
zo is het.
Citaat:
Het probleem is daar waar het individu zijn eigen vrijheid niet kent...
Er bestaan allerlei soorten van vrijheid, zoals de natuurlijke vrijheid en de geestelijke vrijheid.
En waarom zou een individu (wat iets anders is dan een elektron als ruimteschip) zijn vrijheid niet kennen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 13:44   #217
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Er bestaan allerlei soorten van vrijheid, zoals de natuurlijke vrijheid en de geestelijke vrijheid.
En waarom zou een individu (wat iets anders is dan een elektron als ruimteschip) zijn vrijheid niet kennen?
Inderdaad er bestaan allerlei soorten van vrijheid... aan jou uit te zoeken hoe je daar het beste mee omgaat... Indien je weigert om nog te ademhalen weet iedereen dat je niet overleeft... Dus kun je zeggen dat dat een bekrimping van je vrijheid is; maar is het aan jou om gewoon verder te ademhalen zonder er problemen van te maken of niet...
Maar zo zijn er ook ander domeinen waar de mens denkt dat hij vrij is, terwijl hij dat in feite veel en veel minder is of hij moet aanvaarden dat wanneer hij vrij kiest hij ook de gevolgen van zijn vrij kiezen erbij moet nemen en daar laat hij het dikwijls afweten en bedriegt hij dus zichzelf en zijn omgeving...
Triviaal voorbeeld... ik mag zoveel koeken eten als ik wil, maar ik moet dan ook aanvaarden dat ik erna buikpijn zal hebben...
Dus onze vrijheid is heel relatief... en in feiten voel je je echt vrij de dag dat je inziet dat veel van je willen om nep gaat en in feiten eerder een gevangenis is dan de weg naar een vrij leven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 14:37   #218
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad er bestaan allerlei soorten van vrijheid... aan jou uit te zoeken hoe je daar het beste mee omgaat... Indien je weigert om nog te ademhalen weet iedereen dat je niet overleeft... Dus kun je zeggen dat dat een bekrimping van je vrijheid is; maar is het aan jou om gewoon verder te ademhalen zonder er problemen van te maken of niet...
Dat ademhalen daar heb ik echt geen moeite mee.
Tenzij ik misschien nog eens zelfmoord wil plegen.
Citaat:
Maar zo zijn er ook ander domeinen waar de mens denkt dat hij vrij is, terwijl hij dat in feite veel en veel minder is of hij moet aanvaarden dat wanneer hij vrij kiest hij ook de gevolgen van zijn vrij kiezen erbij moet nemen en daar laat hij het dikwijls afweten en bedriegt hij dus zichzelf en zijn omgeving...
Er is een verschil tussen vrijheid en noodzakelijkheid en ook tussen vrijheid en willekeur.
Zo is de mens niet vrij zijn eigen geboorte te bepalen of de persoon te zijn die hij verkiest.
En de "vrijheid" van een dictator iemand te laten vermoorden, die niks op zijn geweten heeft, is geen vrijheid maar willekeur.
Citaat:
Triviaal voorbeeld... ik mag zoveel koeken eten als ik wil, maar ik moet dan ook aanvaarden dat ik erna buikpijn zal hebben...
zo is het, dus niet doen.
Citaat:
Dus onze vrijheid is heel relatief... en in feiten voel je je echt vrij de dag dat je inziet dat veel van je willen om nep gaat en in feiten eerder een gevangenis is dan de weg naar een vrij leven...
...waarmee je nog niet hebt gezegd wat dan jouw positieve vrijheid is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2020, 15:19   #219
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
...waarmee je nog niet hebt gezegd wat dan jouw positieve vrijheid is.
Gelukkig zijn met wat je bent, wetende dat het zo goed is omdat van op een hoger niveau alles geregeld wordt zoals het moet en het het beste is voor mij...
In feite vertrouwen hebben in het zijn; wetende dat je er deel van uitmaakt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2020, 10:45   #220
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Gelukkig zijn met wat je bent, wetende dat het zo goed is omdat van op een hoger niveau alles geregeld wordt zoals het moet en het het beste is voor mij...
In feite vertrouwen hebben in het zijn; wetende dat je er deel van uitmaakt...
Oké, dat is mooi.
Maar goed: er zullen er wel meer zijn die zo denken.
Maar dat dat hogere in je eigen lichaam zit als zijnde 10^40 microgoden...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be