Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2018, 18:11   #281
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb in principe geen bezwaar tegen het feit dat De Wever premier zou worden. Op voorwaarde dat hij ernstig zou proberen België goed te besturen.


Hij zou dat kunnen hé, hij krijgt zijn orders niet van een zuil.

Hij zou gelijk de eerste zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 mei 2018 om 18:37.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 06:23   #282
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De Wever gaat de Walen een lesje leren. Goed zo.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 07:04   #283
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.126
Standaard

De draad is te lang geworden om nog helemaal te lezen.

Ik heb wel de uitzending gezien waar De Wever zijn verhaal vertelt.
En die uitspraak om kandidaat-premier te zijn, is verdomd wel wat genuanceerder. In de gunstige zin van het woord.

(o.a. niet volledig letterlijk, maar ik stel het toch ze eerlijk als mogelijk, : om dat te bereiken mag men mij uit het stadhuis komen halen. Tijdelijk. )
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2018, 07:10   #284
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat voor een onmogelijke zever men toch kan verkopen over BDW!
Wat is dat toch met die lieden die de vorige regeringen en diegenen die er de lakens uitdeelden, vooral aan zichzelf, niet eindelijk links kunnen laten liggen? Het enige dat ze nagelaten hebben was een economische puinhoop, vooral bij onze Franstalige vrienden! En ze stonden klaar om gewoon op dezelfde basis verder te doen! De Vlamingen gingen er wel voor opdraaien als ze er zelf het geld niet voor hadden! Zoals hun prietpraat over dertig uren-werkweek aan hetzelfde loon die sommigen nu promoten!
Vlaanderen mag blij zijn met een BDW!
La Belgique en zijn profitariaat misschien iets minder. Ligt het daar aan?
BDW zal waarschijnlijk wel bedanken voor het premierschap om daar afgeslacht te worden! Maar zelfs al zou hij het worden, en dan? Zou hij het daar zo slecht doen? Zullen de roden, de groenen en sommige Franstalige politiekers dan zelfmoord plegen of zo?
Misschien een in-het-midden-van-het-bed-liggende Peeters daar zetten?
Ik denk dat er zijn die schrik genoeg hebben dat mocht BDW meedingen naar het premierschap.

Mocht dat zo zijn dan zal men er van uit alle mogelijke hoeken en kanten tegen ingaan en BDW proberen 'af te slachten'

Dan rijst er wel 1 groot probleem en dat is dat BDW zich niet zomaar zal laten 'afslachten'.

Volgende is misschien ook best leuk ...

‘Wie niet denkt zoals links, zou polariseren. De mensen zijn dat beu’

Citaat:
Annick De Ridder vervelde in enkele jaren tijd van liberaal talent tot secondant van Bart De Wever. Ongepolijst, economisch rechts en identitair: met boegbeelden als zij wil de N-VA in oktober Vlaanderen veroveren.
Een misschien wel uit de lucht gegrepen sfeerbeeld voor in de toekomst door Universalia

BDW - premier

Annick - burger'moeder' in Antwerpen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 mei 2018 om 07:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 10:42   #285
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.751
Standaard

Hardvochtige Bart De Wever.



Een premier hebben die ouders schoffeert en hen de verantwoordelijkheid in de schoenen schuift van de recente dood van hun kind, lijkt me niet zo opportuun. De Wever had op zijn minst wat kunnen wachten met zijn boute en grievende uitspraken tot het kind al een paar weken begraven was. Niet te geloven wat die De Wever hier uitgespookt.

Lomp en meedogenloos, dienen De Wever.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2018 om 10:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 11:14   #286
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Wever gaat de Walen een lesje leren. Goed zo.
door rijke Franstaligen wat postjes te geven?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 11:49   #287
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hardvochtige Bart De Wever.



Een premier hebben die ouders schoffeert en hen de verantwoordelijkheid in de schoenen schuift van de recente dood van hun kind, lijkt me niet zo opportuun. De Wever had op zijn minst wat kunnen wachten met zijn boute en grievende uitspraken tot het kind al een paar weken begraven was. Niet te geloven wat die De Wever hier uitgespookt.

Lomp en meedogenloos, dienen De Wever.
Is de Wever premier? Da's nu eens nieuws se!Hij heeft begot groot gelijk door dit zo te stellen,de ouders zijn verantwoordelijk voor de dood van hun kind, draai of keer het zoals je wilt

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 25 mei 2018 om 11:49.
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 12:45   #288
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Is de Wever premier? Da's nu eens nieuws se!Hij heeft begot groot gelijk door dit zo te stellen,de ouders zijn verantwoordelijk voor de dood van hun kind, draai of keer het zoals je wilt
ik ga het draaien en keren, net z oals de meesten mensen die de waarheid willen. tough luck for you.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 14:05   #289
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.700
Standaard

https://www.hln.be/de-krant/bart-de-...sten~ab746d25/




Bart De Wever stelt zich opnieuw kandidaat premier. Deze keer gaat hij ervoor met dikke goesting of iets in dien aard.

Zijn premierschap was voor zijn voorgangers veelal een springplank naar een Europese carrière.

Voor het voorzitterschap van zijn partij, de N-VA, ging in het verleden zijn voorkeur uit naar een vrouw. Wie hij zal steunen als kandidaat-voorzitter laat hij in het ongewisse.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be