Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2021, 07:49   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard Fraude bij callcenter (geen enkel telefoontje als contact tracer gedaan)!

https://www.hbvl.be/cnt/DMF20211129_..._BT=7016336938


HBVL 29-11-2022
Tommy Huyghebaert en Kris Vanhee

Fraude in volle pandemie: “Half jaar lang betaald door overheid, maar geen enkel telefoontje als contact tracer gedaan”
Het contactonderzoek kan in deze vierde golf al maar de helft van de besmette personen opbellen. En nu heeft de overheid met onmiddellijke ingang de samenwerking opgezegd met het callcenter dat een vijfde van die telefoontjes voor zijn rekening nam. De overheid kwam erachter dat het bedrijf duizenden uren factureerde voor contactonderzoek, terwijl de telefonisten voor een totaal andere klant aan het bellen waren. Alle contactonderzoekers kunnen vanaf maandag aan de slag bij andere callcenters.



Tja, als je de kat bij de melk zet ...


Fraude is natuurlijk van alle tijden, maar dat er zo weinig controle is op al de firma's die, wegens coronaperikelen, voor de overheid werken, dat kan er bij mij niet in. Nu zijn het de callcenters, een tijdje geleden waren het de testlabo's.
Blijkbaar is de overheid tevreden als ze maar met geld, heel veel geld kunnen strooien.

Meester Frank is blijkbaar alleen maar goed om de bevolking met het belerend vingertje te wijzen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 08:31   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Is al zo van bij het prille begin van de pandemie. Denk maar aan de miskopen van de mondmaskers.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 08:34   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Een vriendin is sedert vorige donderdag positief getest. Tot vandaag geen telefoon gehad en haar CST staat nog steeds groen....

Goe bezig.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 10:15   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een vriendin is sedert vorige donderdag positief getest. Tot vandaag geen telefoon gehad en haar CST staat nog steeds groen....

Goe bezig.
Je kan in de Corona-app de certificaten updaten. Het is niet omdat op haar app alles nog in het groen staat dat ze groen gescand wordt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 november 2021 om 10:15.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 10:18   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/DMF20211129_..._BT=7016336938


HBVL 29-11-2022
Tommy Huyghebaert en Kris Vanhee

Fraude in volle pandemie: “Half jaar lang betaald door overheid, maar geen enkel telefoontje als contact tracer gedaan”
Het contactonderzoek kan in deze vierde golf al maar de helft van de besmette personen opbellen. En nu heeft de overheid met onmiddellijke ingang de samenwerking opgezegd met het callcenter dat een vijfde van die telefoontjes voor zijn rekening nam. De overheid kwam erachter dat het bedrijf duizenden uren factureerde voor contactonderzoek, terwijl de telefonisten voor een totaal andere klant aan het bellen waren. Alle contactonderzoekers kunnen vanaf maandag aan de slag bij andere callcenters.



Tja, als je de kat bij de melk zet ...


Fraude is natuurlijk van alle tijden, maar dat er zo weinig controle is op al de firma's die, wegens coronaperikelen, voor de overheid werken, dat kan er bij mij niet in. Nu zijn het de callcenters, een tijdje geleden waren het de testlabo's.
Blijkbaar is de overheid tevreden als ze maar met geld, heel veel geld kunnen strooien.

Meester Frank is blijkbaar alleen maar goed om de bevolking met het belerend vingertje te wijzen.
Contacttracing is de bevoegdheid van Wouter Beke. Meester Frank is verantwoordelijk voor het geldgooien naar de testlabo's.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 11:17   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Om het even wie bevoegd was, als je 6 maand lang geen traceer contacten bekeken had zal het ook niet interessant geweest zijn.

Afvoeren die handel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 12:23   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je kan in de Corona-app de certificaten updaten. Het is niet omdat op haar app alles nog in het groen staat dat ze groen gescand wordt.
Leg uit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 12:25   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Om het even wie bevoegd was, als je 6 maand lang geen traceer contacten bekeken had zal het ook niet interessant geweest zijn.

Afvoeren die handel.
Bij mij: Woensdag positief, zondag telefoon om te achterhalen met wie ik in contact geweest was.

Het zal jullie niet verbazen dat ik die mensen zelf al gecontacteerd had.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 12:57   #9
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.676
Standaard

Snel beterschap voor alle zieke mensen
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 14:06   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg uit.
https://covidsafe.be/nl/veelgestelde...cket-gebruiken



Nee, je kan je vaccinatiecertificaat 11 dagen lang niet gebruiken als CovidSafe-ticket. Wanneer je vaccinatiecertificaat bij de ingangscontrole van bv. een evenement wordt gescand, zal dat een rood scherm geven. Het resultaat van je PCR-test of snelle antigeentest wordt immers ook geregistreerd door Sciensano, en maakt je vaccinatiecertificaat tijdelijk ongeldig als CovidSafe-ticket. Je krijgt geen toegang en moet bovenal de regels rond isolatie en quarantaine volgen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 14:50   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://covidsafe.be/nl/veelgestelde...cket-gebruiken



Nee, je kan je vaccinatiecertificaat 11 dagen lang niet gebruiken als CovidSafe-ticket. Wanneer je vaccinatiecertificaat bij de ingangscontrole van bv. een evenement wordt gescand, zal dat een rood scherm geven. Het resultaat van je PCR-test of snelle antigeentest wordt immers ook geregistreerd door Sciensano, en maakt je vaccinatiecertificaat tijdelijk ongeldig als CovidSafe-ticket. Je krijgt geen toegang en moet bovenal de regels rond isolatie en quarantaine volgen.
Dat kan dus niet met een afgedrukte QR code. Die kunnen ze niet veranderen he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 14:58   #12
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat kan dus niet met een afgedrukte QR code. Die kunnen ze niet veranderen he
Ik had net gegoocheld wanneer ik mijn herstelcertificaat zou krijgen. Ik kreeg het meteen Spaans benauwd met wat ik op google zag.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2021-11-29 om 11.24.40.png‎
Bekeken: 15
Grootte:  146,7 KB
ID: 115316  

Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 15:18   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik had net gegoocheld wanneer ik mijn herstelcertificaat zou krijgen. Ik kreeg het meteen Spaans benauwd met wat ik op google zag.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 15:23   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik denk dat die contact-tracing een mooie theorie is, maar die onmogelijk in de praktijk gebracht kan worden, tenzij je er Russische kgb-praktijken op gaat nahouden.

Ik denk dat de politici dit vanuit hun ivoren toren dat niet durven denken hebben, want wellicht onmiddellijk gebrandmerkt door de oppositie.

De ziekenkassen die nogal wat contact-tracing doen, zullen gedacht hebben: hier kunnen we cashen.
En een deelnemend privé bedrijf nadat ze zagen dat hun werknemers eigenlijk alleen maar met hun vingers in hun neuzen zaten te peuteren: stilletjes tegelijk ander werk geven. En cashen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 15:38   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat kan dus niet met een afgedrukte QR code. Die kunnen ze niet veranderen he
Voor alle duidelijkheid.

1. Er wordt niet overal deftig gescand.
2. Er wordt niet overal deftig de identiteit geverifieerd.
3. Indien die wel gebeurt dat ben je niet met valse afgedrukte QR codes.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 15:59   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid.

1. Er wordt niet overal deftig gescand.
2. Er wordt niet overal deftig de identiteit geverifieerd.
3. Indien die wel gebeurt dat ben je niet met valse afgedrukte QR codes.
Nee, je snapt het niet. Jouw ECHTE, GOEIE QR code van jouw vaccinatie is perfect geldig en zal met jouw juiste identiteit aan elk scan applicatietje een groen vinkje geven.

Wat men doet is jouw "goeie" QR code op JOUW appje OMZEEP HELPEN en die in een ongeldige code veranderen als je zo idioot bent om jouw appje te gebruiken om je QR code mee te tonen, die jouw nieuwe toestand op sciensano gaat verifieren (waar je ook initieel je QR code ging afladen) ; als ze ginder zien dat je ook een positieve test had, dan sturen ze jou een ANDERE, "ongeldige" QR code op. Maar als je de oudere op papier hebt, dan is daar niks mis mee, die is geldig en blijft geldig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 november 2021 om 16:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 17:23   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, je snapt het niet. Jouw ECHTE, GOEIE QR code van jouw vaccinatie is perfect geldig en zal met jouw juiste identiteit aan elk scan applicatietje een groen vinkje geven.

Wat men doet is jouw "goeie" QR code op JOUW appje OMZEEP HELPEN en die in een ongeldige code veranderen als je zo idioot bent om jouw appje te gebruiken om je QR code mee te tonen, die jouw nieuwe toestand op sciensano gaat verifieren (waar je ook initieel je QR code ging afladen) ; als ze ginder zien dat je ook een positieve test had, dan sturen ze jou een ANDERE, "ongeldige" QR code op. Maar als je de oudere op papier hebt, dan is daar niks mis mee, die is geldig en blijft geldig.
Als dat zo werkt is dat toch ronduit achterlijk? Ik dacht dat iedereen een eigen QR code had die ze simpelweg van geldig naar ongeldig konden veranderen en omgekeerd. Indien dit niet zo is, dan is dat gedoe compleet belachelijk. Waarom zou je eens je een geldige QR hebt opnieuw uw status gaan downloaden zodat je een ongeldige krijgt. Dat slaat toch nergens op.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 29 november 2021 om 17:26.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 17:55   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als dat zo werkt is dat toch ronduit achterlijk? Ik dacht dat iedereen een eigen QR code had die ze simpelweg van geldig naar ongeldig konden veranderen en omgekeerd. Indien dit niet zo is, dan is dat gedoe compleet belachelijk. Waarom zou je eens je een geldige QR hebt opnieuw uw status gaan downloaden zodat je een ongeldige krijgt. Dat slaat toch nergens op.
Is inderdaad compleet belachelijk.
Zoon had de QR code van de eerste vaccinatie afgedrukt.
Was dus niet geldig.

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat die QR code ging kijken op de site, niet dus.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 18:23   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.859
Standaard

En bovendien lopen er genoeg mensen als ondergetekende die een telefonische oproep niet beantwoorden als er geen bekend nummer op het scherm verschijnt.....


De telefoon is voor mij een soort zelden nog gebruikte "optionele toepassing" op mijn toestel.Een restant van uit vroegere tijden.Was bron van teveel miserie om er nog veel aandacht aan te schenken.

Laatst gewijzigd door kelt : 29 november 2021 om 18:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2021, 18:28   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als dat zo werkt is dat toch ronduit achterlijk? Ik dacht dat iedereen een eigen QR code had die ze simpelweg van geldig naar ongeldig konden veranderen en omgekeerd. Indien dit niet zo is, dan is dat gedoe compleet belachelijk. Waarom zou je eens je een geldige QR hebt opnieuw uw status gaan downloaden zodat je een ongeldige krijgt. Dat slaat toch nergens op.
Wel, de basis van de EU Green pass is dat de lidstaten geen toegang geven tot de medische gegevens van hun onderdanen, maar dat zij gewoon een pas uitreiken die een aantal gegevens bevat, en een digitale handtekening. Wat de lidstaten wel doen, is om de certificaten van de publieke sleutels die horen bij de geheime sleutels waarmee zij die handtekening zetten, uiteraard publiek te maken.
Elke lidstaat (evenals elke burger die wat handig is) kan dus aan de certificaten van de publieke sleutels die in de verschillende landen gebruikt worden om corona passen te tekenen, en kan daarmee de geldigheid van de handtekening op een corona pas nagaan.

Elke lidstaat "pompt" dus de sleutel certificaten van zijn buren, en zet die op zijn eigen nationale server.

De verificatie appjes gaan gewoon nu en dan eens die nationale server bezoeken om daar alle sleutel certificaten van dus alle buurlanden en het eigen land bij af te laden. Veel zijn dat er niet.

En die verificatie appjes gaan dan OFFLINE controleren of een corona pas geldig is.

Hoe doen ze dat ? Ze verifieren of de handtekening in de pas geldig is (dus geverifieerd kan worden met een van de publieke sleutels in de lijst die het heeft - welke sleutel dat is staat trouwens in het pasje zelf).

En dan verifieren ze of de gegevens in het pasje zeggen dat het OK is. Aanvankelijk zegde het pasje ZELF welke zijn vervaldatum is. Maar tegenwoordig foefelt men daarmee, en gaat aan de hand van uw geboortedatum en de datum van injectie, en welke injectie dat nu juist was, zelf bepalen of dat nu OK is of niet.

Kortom, als jij een pasje hebt dat geldig is, dan kan dat appje niet weten dat jij ook nog eens een bijkomende positieve test hebt gehad, dat weet dat appje niet.

Maar de truuk die ze in Belgie gevonden hadden, was om het covid safe appje dat uw QR code toont, en dat toegang heeft tot uw medisch dossier want dat heb je ZELF ingevoerd om uw QR code af te laden he, geregeld uw toestand laten te checken, en dus uw QR code op het scherm daaraan aan te passen.

Echter, wat het verificatie appje bekijkt, is enkel de QR code. Eens je dus een goeie hebt, maak je daar een statisch beeld van, of print je die uit.

Mijn Franse QR code is gewoon iets dat ik met de Franse app gescand heb van een papier dat men mij gegeven heeft.

Trouwens, het is misschien de moeite waard om met de Franse app, die dus QR codes kan fotograferen, proberen een Belgische QR code op te nemen. De app heet tousanticovid.

Het kan zijn dat het appje enkel maar Frans getekende QR codes aanvaardt. Maar als het ook Belgische QR codes kan opnemen, dan is dat Franse appje een manier om te ontsnappen aan die zotte desactivatie he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be