Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2021, 22:26   #21
lancalot
Burgemeester
 
lancalot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2021
Berichten: 567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Een Werkende Man die voor de VLD is...?
geeuw
geeuw
zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
lancalot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2021, 22:55   #22
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
geeuw
geeuw
zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
rol nog es in de hangmat
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 09:02   #23
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Maar goed, voor de allereerste keer geeft De Croo toe dat gans het vaccinatie beleid gebaseerd was op wat zelfs een debiel wist dat niet kon werken.

Dat is dezelfde steunpilaar als het gaan vaccineren van kinderen, en het CST. Het zitten lullen over de epidemie van ongevaccineerden, en wat weet ik nog allemaal. Kortom, De Croo geeft toe dat hij het volk voor dommer dan debiel genomen heeft, want hadden Belgen debielen geweest, ze hadden ingezien dat gans dit circus op hete Van Damme lucht gebaseerd was.

Ik vrees dat de Croo in deze niets toegeeft.
Niets kan toegeven, natuurlijk want een groot deel van de mensen zijn nog angstig genoeg voor covid dat ze vertrouwen putten uit het optreden van Croo en Broeck.

Ik ben het trouwens niet met uw verwoording eens. Het vaccinatie-beleid heeft wel goed gewerkt. Met het beleid was niets mis. Iedere Belg die wou, kon gevaccineerd zijn op zeer korte termijn. Een applausje voor België.

Alleen, en ik hoop dat u zich onze conversatie van 1,5 jaar geleden nog herinnert, meer dan de farma-industrie rijk gemaakt hebben die spuitjes niet.
In een landsdeel waar meer dan 90% gevaccineerden zijn, staan we even ver als anderhalf jaar geleden. De ziekenhuizen onder druk, intensieve zorgen overbelast en noodzakelijke niet-covid gerelateerde zorg wordt uitgesteld.
Wij (U en ik) hadden het anderhalf jaar geleden bij het rechte eind als wij stelden dat vaccinatie niets ging oplossen.

Mogen wij dit aan politici verwijten ?
Persoonlijk denk ik van niet of toch niet helemaal. Het was alleen waanzin een politiek pleidooi te houden dat "vlaanderen te goed was voor maatregelen", dat "Vlaanderen niet moest opdraaien voor de onverantwoordelijkheid van anderen". Vlaanderen is nu de motor van de Belgische vierde golf. En het is in Vlaanderen dat de zorg onder druk komt (nog eentje om bij te schrijven in het blunderboek van de N-VA)
Wie ik dit wel wil aanduiden zijn de "experten". Die wisten dit ook, volgens mij. En dat het nu allemaal zo erg is (en dat is het), ligt ook niet aan de politici maar aan het totale gebrek aan verantwoordelijkheidszin van de grote massa. Wie de massa's zag ronddolen in Gent, wist wat er ons te wachten stond (en staat). De intrede van sinterklaas, net hetzelfde. En vele andere evenementen (vb sport...)

Als we de medische dienstverlening voor iedereen willen blijven garanderen, was en is de enige oplossing een lockdown.

Het alternatief is een snelle onderdompeling van de ganse bevolking in het virusbad. Met vele rechtstreekse en onrechtstreekse doden.

Ik persoonlijk kies voor het eerste
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 november 2021 om 09:13.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 09:22   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het zal jullie wel niet interesseren maar ik vaag vierkantig mijn gat aan hetgeen jullie wel interesseert. Ik heb hier klaar en duidelijk diverse keren gezegd dat mijn gronden in de dorpskom na tussenkomst van een politieker tot schroot werden verklaard. Lange tijd heb ik gewacht op het feit dat de dader mij zou verklaard hebben waar ik fout was. Er zelfs uiteindelijk bijgezegd dat zulke daden niet pasten in een democratie.
Niemand, ik zeg niemand, heeft zich enige zorg gemaakt over de gang van zaken. Voor mij is het duidelijk. Er is in dit land dus geen democratie.
Meer en meer begint die wetenschap door te dringen bij meer en meer Belgen. Hoop ik toch. Maar wat mij betreft kan het mij geen jota meer schelen dat jullie hier omkomen van honger of dat jullie mekaar uitmoorden.
Ik zal niet deelnemen maar er ook niet meer van wakker liggen.
Jullie hebben het verkloot. Rijk of arm. Onnozelaars verdienen geen respect.
En zelfs komt er nooit enig vorm van zelfbestuur; het is jullie gegund.
Ik heb er vroeger wel voor gevochten. Maar nu besef ik dat het beter zo is.
Ik ken geen enkele Vlaming die ooit echt een inspanning heeft gedaan voor de Vlaamse zaak.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 09:28   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wanneer heeft De Croo dan wel "algemene verplichte vaccinatie" toegejuicht? De Croo is een dweil, maar op dit thema heeft hij toch een zeldzame vasthoudendheid getoond.
Die globalistische/derde rijker NWO-vod jutte de burgers tegen elkaar op. Hij steekt het op “antivaxers” dat die Babylonische lobbyhoeren liever zichzelf verrijkte dan de zorg uit te breiden.
Die Babylonische lobbyhoer steekt het op antivaxers dat vaccins hun efficiëntie verliezen om alzo te maskeren dat ze miljarden in een tijdelijke oplossing staken.

De enige die schijt aan de maatregelen hadden, superverspreidingen organiseerden en er zonder kleerscheuren uitkomen; zijn die fascisten die het spel meespelen en andere beschuldigen voor wat ze zelf schuldig zijn.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 10:12   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wanneer heeft De Croo dan wel "algemene verplichte vaccinatie" toegejuicht? De Croo is een dweil, maar op dit thema heeft hij toch een zeldzame vasthoudendheid getoond.
De Croo is nooit voorstander geweest van een vaccinatieplicht.
En al helemaal niet voor slechts een bepaalde sector.
Moest er nu toch een algemene vaccinatieplicht komen voor de zorgsector, dan ligt die sector volledig op zijn gat.

Want al deze die vandaag niet gevaccineerd zijn binnen de zorgsector, geven hun job op, las ze de keuze moeten maken tussen zich laten vaccineren of ontslagen worden.
Ze kunnen immers evenveel verdienen in veel rustigere en makkelijkere jobs.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 14:29   #27
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Hij heeft zich in ieder geval deze middag tijdens het Nieuws op VTM redelijk goed gehouden tegen de hoe langer hoe partijdiger en gemener wordende Verstraeten. Ik ben een brave mens maar ik had die gast aangevlogen.
De Croo is niet mijn favoriet maar de manier waarop dat nieuwsanker, dat normaal gesproken onpartijdig moet zijn, zijn vragen stelde en insinuatie's lanceerde is tegen alle deontologie van een nieuwsanker. Ook zijn haat tegen de N-VA en speciaal tegen De Wever is zo overduidelijk dat het me verbaasd dat hij nog niet geschorst is...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 14:37   #28
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Het is absoluut onfair en onwaar dat mensen die zich niet laten vaccineren automatisch 'anti vaccers' genoemd worden. Ik ga niet naar de voetbal.....Ben ik dan een 'anti-voetballer' ???? Ik ga niet op restaurant....Ben ik dan anti-Horeca?????
Die benaming is alleen bedoeld om mensen die iets niet willen doen in een zo negatief mogelijk daglicht te stellen. Is dat gemeen????? JA......
Wat kan mij het schelen wat mensen wel of niet willen doen, ik heb geen recht om iemand te veroordelen om zijn mening...
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 14:58   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het is absoluut onfair en onwaar dat mensen die zich niet laten vaccineren automatisch 'anti vaccers' genoemd worden. Ik ga niet naar de voetbal.....Ben ik dan een 'anti-voetballer' ???? Ik ga niet op restaurant....Ben ik dan anti-Horeca?????
Die benaming is alleen bedoeld om mensen die iets niet willen doen in een zo negatief mogelijk daglicht te stellen. Is dat gemeen????? JA......
Wat kan mij het schelen wat mensen wel of niet willen doen, ik heb geen recht om iemand te veroordelen om zijn mening...
Alles valt of staat met de invulling die men geeft aan het woord "antivaxer". Is dat iemand die principieel tegen vaccins is? Is dat iemand die nu enkel voorbehoud heeft tegen de coronavaccins? Is dat iemand die enkel voorbehoud heeft tegen bepaalde soort coronavaccins? Enzovoort.

Nu is het vaak gewoon een etiket om anderen in de hoek te duwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 17:24   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Croo is lid van de OVLD, maar trekt zich niets aan van z'n achterban.
Trekt B.DW zich dan iets aan van zijn kiesvee?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 19:19   #31
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wij (U en ik) hadden het anderhalf jaar geleden bij het rechte eind als wij stelden dat vaccinatie niets ging oplossen.
Ik persoonlijk kies voor het eerste
Beste Willem,

Ik zit op dit moment thuis besmet door corona. Eerst mijn kinderen nu ik. Ik heb een vaccin van moderna gekregen. Mijn vrouw ook, zij is nog altijd negatief. Mijn kinderen hebben niks last.
Gedurende een dikke week nu heb ik hoofdpijn, enorm moe, wat hoesten.
Als ik de horror verhalen hoor van vrienden / collega's die 2 weken enorm hebben afgezien voor de vaccins dan ben ik blij dat het vaccin mij maar milde symptomen geeft.
Ik ontken zeker niet dat er vannalles scheef zit maar de vaccins hebben wel al vele doden voorkomen.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 19:23   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Beste Willem,

Ik zit op dit moment thuis besmet door corona. Eerst mijn kinderen nu ik. Ik heb een vaccin van moderna gekregen. Mijn vrouw ook, zij is nog altijd negatief. Mijn kinderen hebben niks last.
Gedurende een dikke week nu heb ik hoofdpijn, enorm moe, wat hoesten.
Als ik de horror verhalen hoor van vrienden / collega's die 2 weken enorm hebben afgezien voor de vaccins dan ben ik blij dat het vaccin mij maar milde symptomen geeft.
Ik ontken zeker niet dat er vannalles scheef zit maar de vaccins hebben wel al vele doden voorkomen.
In onze school heb ik al veel besmettingen zien passseren. Vooral bij kinderen. Geen enkel kind is er ziek van geweest. Slechts af en toe spreken ouders over heel milde symptomen als bijvoorbeeld wat hoofdpijn en vermoeidheid. Ook collega's hebben al in de klappen gedeeld. Nu zitten we aan een hoger aantal dan voor de vaccinatie. De meerderheid heeft weinig tot geen gevolgen ondervonden. Slechts één collega is ernstig ziek geworden, maar die lerares sukkelt al vele jaren met haar gezondheid. Tussen haakjes: die lerares was gevaccineerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 19:47   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het is absoluut onfair en onwaar dat mensen die zich niet laten vaccineren automatisch 'anti vaccers' genoemd worden. Ik ga niet naar de voetbal.....Ben ik dan een 'anti-voetballer' ???? Ik ga niet op restaurant....Ben ik dan anti-Horeca?????
Die benaming is alleen bedoeld om mensen die iets niet willen doen in een zo negatief mogelijk daglicht te stellen. Is dat gemeen????? JA......
Wat kan mij het schelen wat mensen wel of niet willen doen, ik heb geen recht om iemand te veroordelen om zijn mening...


Daarvoor hebben we de 'duck test'.

"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 19:48   #34
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Bij u is dat een dikke match hé...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2021, 21:22   #35
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De Croo is lid van de OVLD, maar trekt zich niets aan van z'n achterban.
Welke politieker wél?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 07:02   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Trekt B.DW zich dan iets aan van zijn kiesvee?
Wie heeft het over kiesvee?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 07:06   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Beste Willem,

Ik zit op dit moment thuis besmet door corona. Eerst mijn kinderen nu ik. Ik heb een vaccin van moderna gekregen. Mijn vrouw ook, zij is nog altijd negatief. Mijn kinderen hebben niks last.
Gedurende een dikke week nu heb ik hoofdpijn, enorm moe, wat hoesten.
Als ik de horror verhalen hoor van vrienden / collega's die 2 weken enorm hebben afgezien voor de vaccins dan ben ik blij dat het vaccin mij maar milde symptomen geeft.
Ik ontken zeker niet dat er vannalles scheef zit maar de vaccins hebben wel al vele doden voorkomen.
Hier hetzelfde verhaal, goed ziek geweest, maar niet zo ziek dat ik naar het ziekenhuis moest gaan. Zonder vaccin was ik ongetwijfeld veel zieker geweest.

Mijn vrouw kreeg, doordat ze medicatie neemt, reeds de derde prik. Zij testte negatief. De kinderen, waarmee ik tijdens mijn besmetting in contact kwam, waren ook negatief. Ook zij lieten zich vaccineren.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 08:13   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik ben het trouwens niet met uw verwoording eens. Het vaccinatie-beleid heeft wel goed gewerkt. Met het beleid was niets mis. Iedere Belg die wou, kon gevaccineerd zijn op zeer korte termijn. Een applausje voor België.
Hoezo ? Dat is een vrije markt die zoiets ook doet he. Is het iphone beleid ook applaus voor Belgie waard ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 08:13   #39
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Hij heeft zich in ieder geval deze middag tijdens het Nieuws op VTM redelijk goed gehouden tegen de hoe langer hoe partijdiger en gemener wordende Verstraeten.
Dat ligt toch echt aan uw tunnelvisie.
VTM is indertijd opgericht onder impuls van de VLD, en is altijd erg vriendelijk geweest voor VLD.
Verstraeten stelt altijd zeer kritische vragen, en speelt daarbij advocaat van de duivel.
Bij VLD'ers zou ik eerder zeggen dat hij milder is dan bij anderen.
Mocht het verschil qua interviewen echter super groot zijn, dan zou dat ietsje te hard opvallen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2021, 08:17   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Alleen, en ik hoop dat u zich onze conversatie van 1,5 jaar geleden nog herinnert, meer dan de farma-industrie rijk gemaakt hebben die spuitjes niet.
In een landsdeel waar meer dan 90% gevaccineerden zijn, staan we even ver als anderhalf jaar geleden.
Juist. Maar dan hadden we anderhalf jaar geleden moeten stellen dat de "tijdelijke" maatregelen permanent waren he. En dan hadden we die niet genomen, want die waren gewoon een negatieve balans: veel te veel schade en kosten, voor veel en veel te weinig sanitaire winst.

Het is omdat men van in het begin gezegd heeft dat vaccinatie het probleem ging oplossen dat we zotte maatregelen "nog even konden volhouden". Dat was op zich al waanzinnig, zelfs als korte-termijn maatregelen, maar die zijn totaal van de pot gerukt als Nieuw Normaal.

Had men in maart 2020 gezegd: OK, het nieuwe normaal is dat de maatschappij er is om honderd IC bedden vrij te houden en daar wordt het plezier, het onderwijs, en uw fundamentele vrijheden aan opgeofferd voorgoed, wat denken jullie ? Dan had dat op een heel grote middenvinger ontvangen geweest.

Het is omdat men eerst 14 dagen, dan een maand, dan een beetje meer, dan een paar maanden, dan een half jaar en dergelijke meer "nog even moest volhouden tot aan voldoende vaccinatie" voor het "rijk der vrijheid" dat die kwakzalverij verkocht kon worden he.

Nu blijkt dat het een kat in een zak was, zoals men van ver kon vermoeden, is gans de westerse wereld zwaar opgelicht, maar zit nu vast in een totalitair regime dat niet meer achteruit kan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be