Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2021, 00:48   #61
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Dat was inderdaad een goede. Slechts 1 VLD politicus in de top 20 bij de laatste peiling van populairste politicus volgens Knuppel. Ik vind het echt top dat je deze off topic zogenaamde facts hier nog eens extra in de verf zet.
Ene in de top tien hé , en dat was het dan ook.......

En de rest tussen plaatske 11 en 20 ,en dan had ge er nog ene van de MR nodig om aan 5 stuks te geraken hé....

Maar blijkbaar had u nog geeneens door dat de N-VA ook 5 politiekers in diezelfde top twintig hadden staan he .....

En dat tussen plaats 2 én 10 hé ,maar ik weet ,dat doet pijn om te lezen ...

Pakt nu uw pilletjes maar ,en slaap zacht mijn beste...

https://www.hln.be/binnenland/de-cro...icus~a078a2a2/

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 november 2021 om 00:50.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 07:32   #62
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ene in de top tien hé , en dat was het dan ook.......

En de rest tussen plaatske 11 en 20 ,en dan had ge er nog ene van de MR nodig om aan 5 stuks te geraken hé....

Maar blijkbaar had u nog geeneens door dat de N-VA ook 5 politiekers in diezelfde top twintig hadden staan he .....

En dat tussen plaats 2 én 10 hé ,maar ik weet ,dat doet pijn om te lezen ...

Pakt nu uw pilletjes maar ,en slaap zacht mijn beste...

https://www.hln.be/binnenland/de-cro...icus~a078a2a2/
Neen, ik maakte Knuppel erop attent dat ze dik verkeerd zat met haar polleke van slechts 1 Vlder in de top 20, maar wel op de eerste plaats. Natuurlijk probeert men er zich dan langs alle kanten uit te manoeuvreren omdat die blunder inderdaad nogal pijnlijk was. Ik heb haar dan ook gevraagd hoeveel kopstukken van haar favoriete partij er dan wel in die top 20 zaten, aangezien ik haar daar ook niet over hoorde piepen. Het antwoord ken je wellicht wel aangezien ik jou daar ook niet hoor over piepen en uiteraard is de lol er dan compleet vanaf. Alvast geen enkele in de top 10. Dat zijn de facts en daar helpt geen enkel pilletje tegen. Trouwens er zat ook iemand van de MR, de politieke familie van de O Vld in de top 20 en dat maakt 5.

Laatst gewijzigd door Jakko : 24 november 2021 om 07:43.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 10:13   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Neen, ik maakte Knuppel erop attent dat ze dik verkeerd zat met haar polleke van slechts 1 Vlder in de top 20, maar wel op de eerste plaats. Natuurlijk probeert men er zich dan langs alle kanten uit te manoeuvreren omdat die blunder inderdaad nogal pijnlijk was. Ik heb haar dan ook gevraagd hoeveel kopstukken van haar favoriete partij er dan wel in die top 20 zaten, aangezien ik haar daar ook niet over hoorde piepen. Het antwoord ken je wellicht wel aangezien ik jou daar ook niet hoor over piepen en uiteraard is de lol er dan compleet vanaf. Alvast geen enkele in de top 10. Dat zijn de facts en daar helpt geen enkel pilletje tegen. Trouwens er zat ook iemand van de MR, de politieke familie van de O Vld in de top 20 en dat maakt 5.
Er zit nogal wat verschil in de resultaten van de peilingen, maar goed. je hebt gelijk. Er zitten ocharme 5 "liberalen" in de top 20. 1/4de dus. Kopstukken uit de hele "famille", en de meeste achteraan.

Zo pijnlijk als jij het probeert te verkopen is dat dus lang niet.

Terloops, ik, heb geen "populairste partij". Ik ben wél tegen politieke uitsluitingsmechanismes. Discriminatie dus.
Bovendien zijn peilingen maar peilingen. Bij de laatste verkiezingen stond De Croo op de 5de plaats. Na Van Grieken en met meer dan 40.000 stemmen minder.
We zullen de volgende verkiezingen zien hoe populair De Croo dan nog is.
Hoe snel het in de politiek kan veranderen bewijst dit stukje in de media in oktober 2020:

Citaat:
Op de vraag ‘door wie voelt u zich vandaag het best vertegenwoordigd’? antwoordt maar liefst 15 procent: Bart De Wever (N-VA), zo blijkt verder uit De Grote Peiling. Ook hier scoort Alexander De Croo (Open Vld) hoog. De politicus staat op de tweede plaats met 14 procent, gevolgd door Tom Van Grieken (Vlaams Belang) op de derde plek met 13 procent. Daarna volgen nog Conner Rousseau (sp.a) met 11 procent en Theo Francken (N-VA) met 8 procent.
https://www.hln.be/binnenland/de-gro...eren~a55146fe/

Mij maakt hoe dan ook NIEMAND wijs dat de Vlamingen zich het beste vertegenwoordigd voelen door de geboren franskiljon en zelfverklaarde belgicistische dweil Alexander De Croo.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 november 2021 om 10:24.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 10:22   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Eind vorige maand liet Ivan De Vadder dit horen:

Citaat:
Alleen als het om corona-aanpak gaat, is er geen gekibbel in federale regering

Op het moment van het vervroegde Overlegcomité zat minister-president Jan Jambon (N-VA) in Dubai en Vlaams minister van Werk Hilde Crevits (CD&V) in Denemarken, waardoor het comité grotendeels online moest plaatsvinden. Laten zij nu juist de twee vertegenwoordigers van de Vlaamse regering zijn die niet fysiek konden deelnemen.

De federale regering wil op deze manier de Vlaamse regering de pas in dwingen

"Je kan niet betwisten dat het moeilijker is om online te onderhandelen dan fysiek, wat het dus moeilijker maakte voor de vertegenwoordigers van de Vlaamse regering. Het overlegcomité was noodzakelijk, maar het kwam de federale regering ook heel goed uit om eenheid van commando te kunnen uitstralen. De afgelopen maanden is er in de federale regering alleen gekibbeld over de begroting en pensioenen, maar als er sprake is van corona-aanpak is er ineens wel die eenheid van commando. En het kind van de rekening is de Vlaamse regering geweest."

"Een tweede voorbeeld is dat ondanks de bestaande maatregelen in Franstalig België (mondmaskerplicht, Covid Safe Ticket,...), de cijfers ook daar stijgen, maar er niks verandert aan de maatregelen. Ik krijg het gevoel dat de federale regering op deze manier de Vlaamse regering de pas in wil dwingen. Er is zeker een element van politiek stratego aanwezig."

De N-VA moest toegeven dat hun handen gebonden waren
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...-verdeeldheid/

Daarover gaat deze draad dus. Over De Croo die de onvoorwaardelijke steun van de media verliest.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 10:33   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ene in de top tien hé , en dat was het dan ook.......

En de rest tussen plaatske 11 en 20 ,en dan had ge er nog ene van de MR nodig om aan 5 stuks te geraken hé....

Maar blijkbaar had u nog geeneens door dat de N-VA ook 5 politiekers in diezelfde top twintig hadden staan he .....

En dat tussen plaats 2 én 10 hé ,maar ik weet ,dat doet pijn om te lezen ...

Pakt nu uw pilletjes maar ,en slaap zacht mijn beste...

https://www.hln.be/binnenland/de-cro...icus~a078a2a2/
Op de 11de plaats stond Van Grieken. VOOR Van Quickenborne en Somers.
Wilmés stond 15de. Lachaert, de voorzitter van de VLD, haalde nog net de top 20.

Dit is OOK zeker: dat de dweil in een peiling op de eerste plaats staat straalt niet af op zijn partij. Integendeel. De VLD gaat er zelfs twee zetels op achteruit vergeleken met de verkiezingen.

Over pijnlijk gesproken....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 11:01   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ook van Ivan De Vadder, wetstraatwatcher voor VRT nieuws:

Citaat:
30 jaar Zwarte Zondag: de hemel (en het Vlaams Blok) viel de traditionele partijen op het hoofd.

Hebben we het land niet ordentelijk bestuurd gedurende tien jaar?” De hartenkreet van toenmalig CVP-premier Wilfried Martens, na de doorbraak van de extreemrechtse partij Vlaams Blok bij de verkiezingen van 24 november 1991, geeft perfect weer wat er die dag gebeurde. De hemel viel de traditionele partijen op het hoofd.

Die leiders van het land, onder wie een premier die 10 jaar lang het land had bestuurd, geven met die reacties toe dat ze de voeling met de kiezer waren kwijtgespeeld. Geen van hen had de doorbraak van een extreemrechtse partij zien aankomen. En de kiezer heeft de regeringspartijen massaal afgestraft.

De electorale doorbraak van Vlaams Blok leidt er dan ook toe dat één jaar later de resolutie over het "cordon sanitaire" in het Vlaams Parlement wordt goedgekeurd.

Electorale successen en veroordeling

Na de verkiezingen van 1991 zal Vlaams Blok, en later Vlaams Belang, vooral electorale successen kennen. De partij wordt elk jaar groter, met als voorlopig hoogtepunt de Vlaamse verkiezingen van 2004. De partij haalt op dat moment 24,15 procent, en bereikt zo één kwart van de Vlaamse kiezers. Een overwinning die wellicht ook wordt ‘"uitgelokt" door de veroordeling van enkele vzw’s van Vlaams Blok voor inbreuken op de antiracismewet.

Het 70-puntenprogramma

Bovendien kun je niet ontkennen dat Vlaams Belang als zweeppartij erin is geslaagd haar programma ingang te doen vinden in de politieke besluitvorming. Van het controversiële 70-puntenprogramma, de standpunten van de partij over migratie en integratie, is, ondanks de afwezigheid van de partij in het beleid, een flink deel uitgevoerd.

Zo komt er onder de regering Leterme, met Annemie Turtelboom, voor het eerst een apart regeringslid voor Asiel en Migratie, later volgen nog de staatsecretarissen De Block, Francken en Mahdi. Punt 4 van het 70-puntenplan is daarmee gerealiseerd. Onder de regering Di Rupo wordt ook de nationaliteitswetgeving verstrengd. Sinds 2013 is het moeilijker om Belg te worden, daarmee zijn de punt 28 (het invoeren van een burgerschapsproef voor het verwerven van de nationaliteit) en punt 29 (het onder voorbehoud toekennen van de nationaliteit) van het plan uitgevoerd.

Van het controversiële 70-puntenprogramma is een flink deel uitgevoerd

Er is een lijst met veilige landen (punt 37) en schijnhuwelijken worden strenger bestraft (punt 33). Er bestaan gesloten opvangcentra voor mensen die op hun repatriëring wachten (punt 39), en illegalen worden uitgewezen (punt 40). Er worden intussen ook terugkeerpremies uitgereikt (punt 51) en met de landen van herkomst probeert ons land akkoorden af te sluiten om uitgewezen asielzoekers weer op te vangen (punt 67). Ook punt 18, het verbieden van rituele slachtingen, is intussen in Vlaanderen en Wallonië uitgevoerd.

Wat in 2024?

Je zou je kunnen afvragen of de partij niet méér heeft gerealiseerd van aan de zijlijn dan ze had kunnen realiseren in een coalitieregering. In elk geval is het opvallend hoe gedurende dertig jaar tijd één partij zo aanwezig is geweest in de Vlaamse politiek. Je kan niet anders dan zo’n partij politiek erg succesvol te noemen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...zwarte-zondag/

Hoe het mogelijk is dat De Croo in de peilingen tot populairste politicus wordt gekroond terwijl zijn partij er electoraal op achteruit boert is een mysterie. Toch voor wie niet doorheeft dat de media niet alleen BV-s maar ook politici maken....en kraken.

FEIT is dat De Croo, ondanks zijn eerste plaats in een populariteitspoll, zijn afkalvende partij niet kan redden. Eén van de redenen is dat de zelfverklaarde dweil in de eerste plaats aan zijn eigen politieke carrière denkt. NU EN LATER. De Croo bereidt zijn internationale politieke carrière voor. Dat Vivaldi een kibbelregering is zal hem worst wezen. Hij was Belgisch premier, en hij vrijt de Franse president op.
Ook daar maken de media geen geheim van.

We zullen zien of de PS zich nog drie jaar laat veroordelen tot het spelen van de tweede viool.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 november 2021 om 11:18.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 11:21   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Onze nationale trots maakt zich nu ook "populair" bij de vakbonden. Zij zullen hem léren.... dweilen.

Citaat:
Zondag had premier Alexander De Croo aan VTM Nieuws nog laten verstaan dat de politievakbonden “te ver” gingen met hun acties. Een uitspraak die niet gesmaakt werd door die laatsten. “Het is tijd dat de regering zich bewust wordt van de ernst van de situatie en de nodige middelen vrijmaakt”, aldus het gemeenschappelijk vakbondsfront.
https://businessam.be/onderhoud-tuss...-op-niets-uit/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 12:51   #68
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe het mogelijk is dat De Croo in de peilingen tot populairste politicus wordt gekroond terwijl zijn partij er electoraal op achteruit boert is een mysterie.
Die pop polls zijn niet echt relevant.
Ze vragen eerst voor welke partij je zou stemmen, en dan welke de populairste politicus is.
Maar als iemand zegt "VB en Decroo", dan kan dit in zo'n poll wel, maar in het stemhokje zal het toch één van beiden zijn.
En ze zetten er vaak ook Franstalige politici tussen, die hier totaal niet kunnen verkozen worden.
Opnieuw leuk voor de poll, maar op het moment dat je je stem uitbrengt maakt het geen zier uit.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 13:13   #69
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er zit nogal wat verschil in de resultaten van de peilingen, maar goed. je hebt gelijk. Er zitten ocharme 5 "liberalen" in de top 20. 1/4de dus. Kopstukken uit de hele "famille", en de meeste achteraan.

Zo pijnlijk als jij het probeert te verkopen is dat dus lang niet.

Terloops, ik, heb geen "populairste partij". Ik ben wél tegen politieke uitsluitingsmechanismes. Discriminatie dus.
Bovendien zijn peilingen maar peilingen. Bij de laatste verkiezingen stond De Croo op de 5de plaats. Na Van Grieken en met meer dan 40.000 stemmen minder.
We zullen de volgende verkiezingen zien hoe populair De Croo dan nog is.
Hoe snel het in de politiek kan veranderen bewijst dit stukje in de media in oktober 2020.
https://www.hln.be/binnenland/de-gro...eren~a55146fe/

Mij maakt hoe dan ook NIEMAND wijs dat de Vlamingen zich het beste vertegenwoordigd voelen door de geboren franskiljon en zelfverklaarde belgicistische dweil Alexander De Croo.
Van Grieken stond als eerste Vlaams Belanger in uw populareitspoll op een gedeelde 11de plaats met Bart Somers en dan had je nog Flip De Winter die de 20ste plaats moest delen met Lachaert. Dat noem ik al zeker niet iets om naar huis te schrijven. Hoeveel voorkeurstemmen Van Grieken meer had dan De Croo stond dus niet in uw populariteitspoll maar ik begrijp dat je de vraag angstvallig vermijdt na een dergelijke kemel.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 18:12   #70
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Van Grieken stond als eerste Vlaams Belanger in uw populareitspoll op een gedeelde 11de plaats met Bart Somers en dan had je nog Flip De Winter die de 20ste plaats moest delen met Lachaert. Dat noem ik al zeker niet iets om naar huis te schrijven. Hoeveel voorkeurstemmen Van Grieken meer had dan De Croo stond dus niet in uw populariteitspoll maar ik begrijp dat je de vraag angstvallig vermijdt na een dergelijke kemel.
Die pop polls zijn boerenbedrog, wat maakt het uit hoeveel stemmen Wilmès in Vlaanderen heeft, als ze toch maar door Franstaligen kan gekozen worden?
Het is leuk voor de fotootjes, maar het is nonsens.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 19:08   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Van Grieken stond als eerste Vlaams Belanger in uw populareitspoll op een gedeelde 11de plaats met Bart Somers en dan had je nog Flip De Winter die de 20ste plaats moest delen met Lachaert. Dat noem ik al zeker niet iets om naar huis te schrijven. Hoeveel voorkeurstemmen Van Grieken meer had dan De Croo stond dus niet in uw populariteitspoll maar ik begrijp dat je de vraag angstvallig vermijdt na een dergelijke kemel.
Het ligt er maar aan welke peiling je uitkiest want allemaal verschillen ze.

Wat kemels schieten betreft....Vangrieken die de 11de plaats deelt met Somers, en Dewinter met Lachaert op de 20ste.
Voor welke partij is dat het meest beschamend, denk je?
Ik zal eens opzoeken hoeveel stemmen Somers en Lachaert meer kregen dan Van Grieken en Lachaert.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 19:12   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Die pop polls zijn boerenbedrog, wat maakt het uit hoeveel stemmen Wilmès in Vlaanderen heeft, als ze toch maar door Franstaligen kan gekozen worden?
Het is leuk voor de fotootjes, maar het is nonsens.
Daarom herhaal ik even:

Bij de laatste verkiezingen stond De Croo op de 5de plaats. Na Van Grieken en met meer dan 40.000 stemmen minder.
We zullen de volgende verkiezingen zien hoe populair De Croo dan nog is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 19:55   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Hoeveel voorkeurstemmen Van Grieken meer had dan De Croo stond dus niet in uw populariteitspoll maar ik begrijp dat je de vraag angstvallig vermijdt na een dergelijke kemel.
Waarom zoek je de cijfers over het behaalde aantal voorkeurstemmen niet zelf op, Jakko? Ik vond ze niet, maar jij weet toch alles beter dan ik?
Dit is de link naar de laatste peiling van 17 september 2021:

https://www.hln.be/binnenland/de-gro...onie~ac9e0784/

Om te onthouden:

Citaat:
De Grote Peiling van ‘Het Laatste Nieuws’, VTM Nieuws, RTL en ‘Le Soir’ werd tussen dinsdag 7 en dinsdag 14 september 2021 door Ipsos online afgenomen bij 2.378 Belgen van 18 jaar en ouder: 1.000 Vlamingen, 930 Walen en 485 Brusselaars.
In Vlaanderen werden dus bijna 1/3 minder "Belgen" bevraagd dan in de federation Bruxelles-Walloni.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 november 2021 om 19:56.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 20:16   #74
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom zoek je de cijfers over het behaalde aantal voorkeurstemmen niet zelf op, Jakko? Ik vond ze niet, maar jij weet toch alles beter dan ik?
Dit is de link naar de laatste peiling van 17 september 2021:

https://www.hln.be/binnenland/de-gro...onie~ac9e0784/

Om te onthouden:

Citaat:
De Grote Peiling van ‘Het Laatste Nieuws’, VTM Nieuws, RTL en ‘Le Soir’ werd tussen dinsdag 7 en dinsdag 14 september 2021 door Ipsos online afgenomen bij 2.378 Belgen van 18 jaar en ouder: 1.000 Vlamingen, 930 Walen en 485 Brusselaars.
In Vlaanderen werden dus bijna 1/3 minder "Belgen" bevraagd dan in de federation Bruxelles-Walloni.
Het kan nog altijd erger weet u ....

Ik denk dat ze dat er speciaal voor doen ...

De peilingen van Juni bijvoorbeeld ....

Citaat:
De Grote Peiling van Het Laatste Nieuws, VTM Nieuws, RTL en Le Soir werd tussen 25 mei tot en met 1 juni 2021 online afgenomen door Ipsos, bij 2.517 Belgen van 18 jaar en ouder. 1.002 Vlamingen, 992 Walen en 523 Brusselaars .
https://www.hln.be/binnenland/de-gro...cent~ae269c19/

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 november 2021 om 20:18.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 20:30   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Die pop polls zijn boerenbedrog, wat maakt het uit hoeveel stemmen Wilmès in Vlaanderen heeft, als ze toch maar door Franstaligen kan gekozen worden?
Het is leuk voor de fotootjes, maar het is nonsens.
Da's waar. Maar bijwijlen zijn het plezante nonsens.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2021, 20:37   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het kan nog altijd erger weet u ....

Ik denk dat ze dat er speciaal voor doen ...

De peilingen van Juni bijvoorbeeld ....



https://www.hln.be/binnenland/de-gro...cent~ae269c19/
Daarom houdt ik het liever bij de verkiezingsuitslagen van 2019.
Dat zijn officiële cijfers van de populairste politici, en ze komen uit De Morgen.

1 JAMBON Jan N-VA 187826
2 DI RUPO Elio PS 125009
3 FRANCKEN Theo N-VA 122738
4 VAN GRIEKEN Tom Vlaams Belang 122232
5 DE CROO Alexander Open Vld 80283
6 DEMIR Zuhal N-VA 61444
7 CROMBEZ John sp.a 55678
8 DAERDEN Frédéric PS 54898
9 HEDEBOUW Raoul PTB*PVDA 49852
10 BOGAERT Hendrik CD&V 48421
11 BEKE Wouter CD&V 46940
12 MERTENS Peter PTB*PVDA 46802
13 GEENS Koen CD&V 45962
14 LOONES Sander N-VA 44070
15 PAS Barbara Vlaams Belang 41911
16 VAN PEEL Valerie N-VA 41320
17 DE BLOCK Maggie Open Vld 40819
18 DEDECKER Jean-Marie N-VA 40781
19 V. QUICKENBORNE Vincent Open Vld 40292
20 VAN LANGENHOVE Dries Vlaams Belang 39295

https://www.demorgen.be/politiek/fed...mmen~b09949b0/

De Croo was bij de laatste verkiezingen de enige VLD-er in de top tien. Hij behaalde 108.000 voorkeursstemmen minder dan Jambon en 42.000 minder dan Vangrieken.

Er staan drie N-VA-ers in de top 10 plus drie in de top 20. Dat zijn er in totaal zes. Dubbel zoveel als de VLD.

Op de 17de en 19de plaats prijken De Block en Van Quickenborne, de huidige minister van justitie. Hij behaalde 1000 voorkeurstemmen stemmen meer dan......Van Langenhove.
Barbara Pas behaalde er meer dan duizend meer dan De Block.

EEN VLD-er haalde de top 10. Twee de top 20. Net hetzelfde als het Vlaams Belang.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2021, 19:49   #77
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Da's waar. Maar bijwijlen zijn het plezante nonsens.
Het heeft een zekere amusementswaarde, dat zeker.
Maar het minste dat men zou moeten doen is politici die niet verkiesbaar zijn in het gebied waar ze bevraagd worden, eruit halen.
Het interesseert mij niet hoe populair Wilmès hier is, je kunt er toch niet voor stemmen.
Men zou eigenlijk de gepeilde moeten eerst laten kiezen voor een partij, en dan vragen voor welke persoon van die partij hij de meest belangrijke rol weggelegd ziet.
Dan zou dat klassement er heel anders uitzien.
Wie nu bijv. eerst voor Groen kiest, en dan een politicus kiest, kan dan niet meer bij Decroo uitkomen of anderen.
Hij zal dan iemand van Groen moeten kiezen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2021, 12:44   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Epidemioloog niet mals voor De Croo: “Het lijkt alsof er geen kapitein op het schip staat. Voer geen nieuwe maatregelen in”

De Brusselse professor en epidemioloog Yves Coppieters (ULB) vindt het een vergissing dat het Overlegcomité vrijdag al opnieuw is samengekomen. Hij pleit er in La libre voor om te wachten met nieuwe maatregelen, omdat we nog niet eens weten of de negen dagen ingevoerde maatregelen werken. Hij heeft ook forse kritiek op premier Alexander De Croo (Open VLD).
Vandaag

Als het van Coppieters afhangt, ligt de sleutel in het beheersen van de vierde coronagolf bij het naleven van de maatregelen en het inperken van onze contacten. En dus niet bij nieuwe maatregelen. “De premier vertrekt van de aanname dat de maatregelen die negen dagen geleden genomen zijn, niet werken. Maar dat is een vergissing: die moeten nageleefd worden voor er nieuwe maatregelen komen.”

Een lockdown, daar moet hij niet van weten. “Laat de mensen de maatregelen eerst naleven, want dat waren heel belangrijke beslissingen. Nieuwe maatregelen zouden niet meer dan aanvullend zijn.”

Hij vreest voor verwarring bij de bevolking, en richt zijn vizier op premier De Croo. “Ik heb de indruk dat er geen kapitein meer op het schip staat. We hebben nood aan een geruststellende boodschap van de premier, die pleit voor het naleven van de maatregelen en zorgt dat ze nageleefd worden.”
https://www.gva.be/cnt/dmf20211126_93826929
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be