Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2021, 14:04   #21
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
https://www.welingelichtekringen.nl/...-moet-weg.html

Ik ben die rotkop van Rutte zo zat hé...Die man liegt en bedriegt al jaren.
Een fantastische leider hebben we. Nog 4 jaar voor Rutte !
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:06   #22
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Een fantastische leider hebben we. Nog 4 jaar voor Rutte !
Hoe lang is die eigenlijk al PM?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:07   #23
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
https://www.welingelichtekringen.nl/...-moet-weg.html

Ik ben die rotkop van Rutte zo zat hé...Die man liegt en bedriegt al jaren.
De verkiezingen komen er aan en alle hanen en kippen beginnen kraaien.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:10   #24
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hoe lang is die eigenlijk al PM?
sinds het begin van de jaartelling..
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:13   #25
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Mark Rutte is de grootste bedrieger uit de Nederlandse politieke geschiedenis..

siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:16   #26
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

tuurlijk..
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:24   #27
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Mark Rutte is de grootste bedrieger uit de Nederlandse politieke geschiedenis..

En daarom krijgt hij de meeste kiezers?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:33   #28
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is waar. Hulde daarvoor.

Maar toch stemt u op een partij die #nietmijnregering promoot...
Omdat dat niet mijn voornaamste stemreden is. Ik beschouw zoiets louter als minder kwaliteitsvol oppositiewerk. Spijtig, maar niet ernstig genoeg om mij van partij te doen switchen.

Er zijn maar een zevental partijen van belang die opkomen in mijn kieskring. Het zou straf zijn moest ik tussen die zeven partijen een partij vinden die op elk mogelijk vlak volledig met mijn meningen overeenkomt. Dat is ook de reden dat men binnen elke partij verschillende strekkingen heeft.

Indien u een partij vindt die volledig overeenstemt (wat elk mogelijk onderwerp betreft) met uw mening, dan bent u een gelukzak.

In mijn geval lukt dat echter niet, dus ik stem op hetgeen dat het dichtst aansluit bij mijn voorkeuren. Ik ga dus zeker niet elke beslissing of elk standpunt van N-VA verdedigen.

Een goed voorbeeld is de houding van BDW (en dus de N-VA) wat cannabis betreft. Ik ben zelf geen gebruiker, maar denk dat de harde houding enkel maar contraproductief is. Mijn standpunt over cannabis weegt echter amper door bij het bepalen van mijn stem.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 januari 2021 om 14:34.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:36   #29
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
En daarom krijgt hij de meeste kiezers?
Nee, ik ben overtuigd dat dat niet klopt...Er was bij de vorige verkiezingen ook al aabnwijzingen van fraude door de heersende kliek.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:38   #30
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Nee, ik ben overtuigd dat dat niet klopt...Er was bij de vorige verkiezingen ook al aabnwijzingen van fraude door de heersende kliek.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:40   #31
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Nee, ik ben overtuigd dat dat niet klopt...Er was bij de vorige verkiezingen ook al aabnwijzingen van fraude door de heersende kliek.
In de provincie Georgia?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:52   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
https://www.welingelichtekringen.nl/...-moet-weg.html

Ik ben die rotkop van Rutte zo zat hé...Die man liegt en bedriegt al jaren.
Rutte is de beste PM die Nederland ooit heeft gehad.
Het feit dat de andere partijen "Rutte moet weg" gebruiken als verkiezingsthema is daar gewoon het bewijs van.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:53   #33
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
DE PEILINGEN EN DE VERKIEZINGSUITSLAG

Wat is er gebeurd in de periode van half december 2016 t/m 15 maart 2017? Weet U nog, de PVV stond in december in de peilingen op ca. 40 zetels, maar behaalde uiteindelijk maar 20, terwijl de VVD van ca. 15 tot 33 steeg. Mogelijke verklaringen:

1. Degenen die aangaven op de PVV te stemmen, hebben dit gedaan om de VVD te dwingen een meer rechtse koers te volgen. Argumentatie: “Mede door de ‘flinke’ opstelling van Rutte c.s. in de zaak Turkije hebben die kiezers toch de voorkeur aan de VVD gegeven.” Kiezers moeten dan wel volkomen ontoerekeningsvatbaar zijn als ze alle leugens en corruptie van en in de VVD wegstrepen tegen dit ‘krachtige’ optreden van Rutte.
2. De PVV is nog steeds een partij zonder leden. Dat was ze in december ook.
3. Wilders en de PVV hebben zich te weinig laten zien. Je moet wel van een andere planeet komen als je niet weet waar de PVV inmiddels voor staat.
4. De opdrachtgevers hebben de peilingbureaus op het hart gedrukt de cijfers voor bijv. de PVV eerst kunstmatig op te schroeven om ze in de loop naar de verkiezingen geleidelijk te laten dalen tot het min of meer gehoopte of verwachte niveau. Bij de VVD zou dan het omgekeerde het geval zijn geweest. Of de cijfers voor de PVV zijn op het niveau van december 2016 gebleven, maar geleidelijk naar beneden bijgesteld. Argumentatie: “Veel mensen stemmen liever op de partij die aan het winnen is dan op de partij die begint te verliezen.” Niet waarschijnlijk, maar zeker niet onvoorstelbaar, gezien de notoire onbetrouwbaarheid van de MSM en diverse politieke partijen.
5. Fraude bij het tellen en doorgeven van de stemmen. Ik moest iemand van een stembureau ophalen en kwam een half uur voor sluitingstijd binnen. Na sluitingstijd werden in de grote hal van de school de nummers van de partijen neergelegd en werden alle stembiljetten uitgevouwen. Ik bood aan te helpen, wat natuurlijk helemaal niet mag, maar wat in dank werd aanvaard. Vervolgens deelde een van de commissieleden ze een voor een uit aan een ander lid van de commissie en aan mij onder vermelding van het nummer van de partij waarop was gestemd en noteerde dit. Wij stapelden de stemformulieren op bij het door de uitdeler genoemde nummer. Hierop was geen controle. Daarna hebben alle leden van het stembureau en ik de stemmen van een aantal partijen per partij en kandidaat geteld en opgeschreven op een geel formuliertje. De stemmen per partij moesten natuurlijk overeenkomen met wat de uitdeler had genoteerd. De getallen van de gele formuliertjes werden overgenomen in een verzamelprotocol en op een I-pad, waarna ze per I-pad werden doorgegeven aan het verzamelpunt. Het is aan te nemen dat een dergelijke praktijk op vele andere stembureaus heeft plaatsgevonden. In dit stembureau geschiedde alles volkomen eerlijk, geen spoor van malversatie. De angst van velen was dat de PVV de grootste zou worden.

De verdachtmaking, beschimping en uitsluiting van de PVV door de regering, de overige politieke partijen en de MSM kunnen voor medewerkers van een stembureau een stimulans zijn geweest een grote overwinning van de PVV met alle middelen, dus ook d.m.v. fraude, te verhinderen. Fraude door slechts 1 persoon is uit te sluiten. Maar 2 personen die elkaar misschien al kenden of die voor sluitingstijd met elkaar tot overeenstemming zijn gekomen, kunnen wel degelijk frauderen, want hun werk wordt niet door een derde gecontroleerd. Dit kan als volgt gebeuren: De uitdeler geeft aan zijn kompaan een stembiljet voor de PVV maar noemt de VVD en noteert ook een stem voor de VVD. Zijn partner legt het biljet op de stapel van de VVD. De kans dat een andere medewerker dit constateert is gering want iedereen is druk met zijn eigen taak bezig. Bij het tellen zorgen uitdeler en partner ervoor dat een van hen de stemmen van de VVD telt en tevens dat het totaal van de stemmen voor de te kiezen kandidaten overeenstemt met het stemmentotaal voor de partij. Let wel, er wordt niet meer gecontroleerd. De stembiljetten per partij worden vervolgens ongeordend opgerold en in zakken gestopt die dezelfde avond worden opgehaald om in een archief te verdwijnen, waarna er daarna naar ik vermoed geen controle meer plaatsvindt.

Ik beweer niet dat er op enkele of veel stembureaus is gefraudeerd, maar de mogelijkheid daartoe bestond zeer zeker. En dat werpt een vreemd licht op een overheid die een fraude-proof systeem (stemmen per computer, gesloten circuit, niet met internet verbonden) vervangt door het op 15 maart 2017 gebruikte. Het doet denken aan het gebruik van paard en wagen i.p.v. de auto (maar dat is wat Groen Links ook wil) en is helemaal in lijn met de toenemende en toegestane, zo niet bevorderde islamisering die de terugkeer naar middeleeuwse toestanden betekent.
https://ejbron.wordpress.com/2017/03...ezingsuitslag/

https://www.businessinsider.nl/waaro...stembusfraude/

https://twitter.com/search?f=tweets&...emmen&src=typd

Citaat:
De geruchten worden onder meer gevoed doordat een stemlokaal in Nijmegen langer open bleef. Daar waren de stembiljetten op, waardoor er enige tijd geen stemmen uitgebracht konden worden. De gemeente kondigde toen aan dat het stembureau tot 23 uur open zou blijven, wat tegen de regels is. Uiteindelijk sloot het bureau om 21.30 uur.

Daarnaast vertrouwen sommige kiezers het handmatige tellen niet. Een enkeling wijst op ‘moslims’ die stemmen telden. “Je weet gewoon dat ze een boel [stemmen op de] PVV op een andere stapel leggen.” Anderen wijzen op ‘linkse stemmentellers’ die kiezers onder druk zouden hebben gezet.

Ook vond een aantal kiezers het opvallend dat de VVD al om 21 uur feest aan het vieren was – toen een stembureau in Nijmegen dus nog open was. Rond die tijd verscheen de eerste exitpoll, waaruit bleek dat de VVD met afstand de grootste partij zou worden.
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 14:57   #34
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ze hoorde daar niet te zijn.
Na ruim 2 uur luidop gewaarschuwd te zijn om het plein te ontruimen.

In Rusland of Wit-Rusland, uw voorbeeldlanden, had de politie haar murw geknuppeld en dan wat er nog overbleef opgepakt en naar een ijskoude cel gesleept.
Hoorden de anti-Poetin betogers daar dan wel te zijn ?
Het verschil in mediatieke berichtgeving tussen beide evenementen was ook opvallend.

"Politie in Rusland vreedzame slaat betogers tot bloedens toe ..."

Hier is het van "Gewelddadige betogers gaan hard tekeer tegen de politie.."

Terwijl beide bevolkingsgroepen tegen de overheid protesteren...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 15:18   #35
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In de provincie Georgia?
Neen, het departement van de Ocmulgee.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 15:34   #36
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In de provincie Georgia?
Die bestaat niet meer sinds 1782.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 16:17   #37
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Hoorden de anti-Poetin betogers daar dan wel te zijn ?
Het verschil in mediatieke berichtgeving tussen beide evenementen was ook opvallend.

"Politie in Rusland vreedzame slaat betogers tot bloedens toe ..."
Hier is het van "Gewelddadige betogers gaan hard tekeer tegen de politie.."
Terwijl beide bevolkingsgroepen tegen de overheid protesteren...
De Pro-Navalny betogers bedoel je?

Hebben die ook winkels geplunderd en auto's in brand gestoken en met bommetjes, golfballen en messen naar de politie gegooid?

Ik moet dat gemist hebben blijkbaar.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 17:56   #38
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

Kweet niet, Rutte heeft 12 miljard overschot op de begroting en Nederland klaargemaakt voor de toekomst ... denk dat hij wel meer krediet verdient en ik denk dat een meerderheid van de Nederlanders er ook zo over denkt.

Laatst gewijzigd door Yarisken : 25 januari 2021 om 17:57.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 19:26   #39
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De Pro-Navalny betogers bedoel je?
Idd, dié protesten.
Qua berichtgeving over de betogers waren de verschillen wel frappant, vond ik.

Citaat:
Hebben die ook winkels geplunderd en auto's in brand gestoken en met bommetjes, golfballen en messen naar de politie gegooid?

Ik moet dat gemist hebben blijkbaar.
Neen, dat klopt spijtig genoeg en ik veroordeel ook ten stelligste de plunderende lowlifes, die winkeliers nog erger benadelen.
Echter, in verschillende voorgaande vredige demonstraties in Europa tegen de maatregelen, chargeerden de klikken ook met de matrak vooruit en dit zonder enige aanleiding/provocatie van de betogerszijde.

Soit, er moeten politieke agenda's ingevuld worden, eh.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2021, 22:55   #40
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Kweet niet, Rutte heeft 12 miljard overschot op de begroting en Nederland klaargemaakt voor de toekomst ... denk dat hij wel meer krediet verdient en ik denk dat een meerderheid van de Nederlanders er ook zo over denkt.

Dankzij de jarenlange miljardeninkomsten van het Nederlandse aardgas. En anders was het maar povertjes geweest daar in Holland.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 januari 2021 om 22:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be