Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2018, 10:29   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Kinderbijslag

Citaat:
Een vader van twee kinderen is naar de rechter gestapt tegen de nieuwe kinderbijslagregeling. “We willen er nog twee kinderen bij, en dan zal de hervorming me bijna 60.000 euro kosten. Dat is oneerlijk.” Het nieuwe systeem is net rechtvaardiger, klinkt het bij Kind en Gezin.

Vanaf 1 januari verandert het systeem van de kinderbijslag. Onder de naam ‘Groeipakket’ krijgt elk kind van dan af hetzelfde bedrag: 163,2 euro per maand. In het oude systeem was dat anders: daar kreeg je eerste kind “maar” 93 euro, maar vanaf het derde klom dat tot liefst 259 euro. Kinderen die het levenslicht gezien hebben (of nog zullen zien) voor Nieuwjaar, blijft in het oude systeem. Pasgeborenen vanaf 1 januari stappen in het Groeipakket.
het Nieuwsblad online
Inderdaad een betere regelgeving! Iedereen heeft recht op het hebben van kinderen, dat spreekt vanzelf! Een, twee zal aan de meeste kinderwensen voldoen. Drie hier en daar, waarom niet!
Maar gezinnen die amper het hoofd boven water kunnen houden die menen dat ze er vier, vijf, zes moeten hebben, die kunnen beter financieel wat in toom worden gehouden! En dan is er de groep van de verrijkers die ons zoveel mogelijk verrijkers aan de hand willen doen, de goede raad van Erdogan opvolgend en die er maar los op kweken terwijl ze geen nagel hebben om hun gat te krabben! De alomtegenwoordige lange gewaden, hoofddoek, buggy, wat koters die meelopen, en meteen een dikke buik erbovenop!
Laat maar komen, hoe meer hoe liever! En nog een grote sociale woning erbovenop... Allah schept de dag en het ocmw doet de rest...
En de belastingbetaler ook niet vergeten natuurlijk maar die moet zoveel en zolang mogelijk in het ongewisse worden gelaten voor wat betreft de kostprijs van dat alles! Om nog maar over de toekomst te zwijgen.
Daar zullen er een paar hun rekening moeten herbekijken!

Laatst gewijzigd door andev : 18 december 2018 om 10:34.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:36   #2
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

De bevolkingsgroei moet niet aangemoedigd worden maar veeleer ontmoedigd.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 10:49   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Kinderen zijn in de moderne maatschappij een eigen keuze. Tenzij de verwekkers onwetend of dom zijn.
Onwetendheid is op te lossen, domheid niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 11:07   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Gaan we heel die draad knippen en plakken, omdat er nu één iemand een rechtszaak inspant?

Ok, ik herhaal mijn gedacht, in een nieuwe bewoording:
beseft die vader van vier kinderen dat al het geld dat hij zogezegd misloopt, betaald wordt door mij, belastingbetaler?
Ik wil genereus solidair zijn met de nieuwe mama's en papa's, voor hun eerste en voor hun tweede kindje. Maar daarna vind ik het wel genoeg geweest.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 11:07   #5
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Ik behoor tot de ouders die net uit de boot vallen voor de nieuwe regeling. Een dikke maand verschil heeft +18 jaar gevolgen. Op zich boeit het mij niet of we kindergeld krijgen of niet, maar een overgangsregeling zou toch gepaster zijn geweest.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 11:23   #6
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Ik behoor tot de ouders die net uit de boot vallen voor de nieuwe regeling. Een dikke maand verschil heeft +18 jaar gevolgen. Op zich boeit het mij niet of we kindergeld krijgen of niet, maar een overgangsregeling zou toch gepaster zijn geweest.
Een overgangsregeling, daar zit iets in. Maar zou dat niet teveel aanleiding hebben gegeven tot een periode waarin men maximaal kinderen op de wereld gaat zetten "voor het te laat is"? En pas achteraf tot het besef komt dat al die kinderen toch ook veel zorgen en kosten meebrengen die men eigenlijk niet wenst, kindergeld of geen kindergeld! Ocharme die kinderen dan...

Laatst gewijzigd door andev : 18 december 2018 om 11:24.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 23:21   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kinderen zijn in de moderne maatschappij een eigen keuze. Tenzij de verwekkers onwetend of dom zijn.
Onwetendheid is op te lossen, domheid niet.
Hoger onderwijs is ook een eigen keuze. Misschien ook volledig ten laste van de student?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 23:22   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaan we heel die draad knippen en plakken, omdat er nu één iemand een rechtszaak inspant?

Ok, ik herhaal mijn gedacht, in een nieuwe bewoording:
beseft die vader van vier kinderen dat al het geld dat hij zogezegd misloopt, betaald wordt door mij, belastingbetaler?
Ik wil genereus solidair zijn met de nieuwe mama's en papa's, voor hun eerste en voor hun tweede kindje. Maar daarna vind ik het wel genoeg geweest.
Vindt u dat ook als het om onderwijs gaat? Genereus tot aan 18 jaar en zoek het erna maar zelf uit?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 23:30   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoger onderwijs is ook een eigen keuze. Misschien ook volledig ten laste van de student?
Of aan zijn/haar supporters.

Onderwijs is te belangrijk om overgelaten te worden aan een overheid (jaja, religieuze leiders zijn ook een overheid).

Om dat duidelijk te maken, ik heb "gesponsord" onderwijs gevolgd en krijg hier op't forum regelmatig het commentaar dat ik te lomp, dom, onwetend of on-onderwezen ben om te mogen spreken met "grote" mensen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 december 2018 om 23:32.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 23:40   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of aan zijn/haar supporters.

Onderwijs is te belangrijk om overgelaten te worden aan een overheid (jaja, religieuze leiders zijn ook een overheid).
Aan welke onderwijsverstrekkers dacht u dan wel?

Blijkbaar alvast niet de overheid (GO!, stedelijk en gemeentelijk onderwijs), maar ook niet de confessioneel gebonden netten (katholiek, protestants en joods onderwijs).

Wie dan nog wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 01:05   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aan welke onderwijsverstrekkers dacht u dan wel?

Blijkbaar alvast niet de overheid (GO!, stedelijk en gemeentelijk onderwijs), maar ook niet de confessioneel gebonden netten (katholiek, protestants en joods onderwijs).

Wie dan nog wel?
Ouders die de 21ste eeuw wel ontmoet hebben, en doorhebben dat bepaalde afzwakkende maatregelen om een eenheidsworst kiesvee te produceren geen nut heeft om hun nageslacht een voordeel te bieden in de darwinistische race.

Helaas zijn die momenteel zo in de minderheid tegenover de veelkwekers die van kwantiteit nog een kwaliteit maken.
Oftewel, ik zie geen lange toekomst voor de mensheid als een technologisch volwassen beschaving.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 01:14   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ouders die de 21ste eeuw wel ontmoet hebben, en doorhebben dat bepaalde afzwakkende maatregelen om een eenheidsworst kiesvee te produceren geen nut heeft om hun nageslacht een voordeel te bieden in de darwinistische race.
En welk onderwijs bieden deze ouders hun kinderen aan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 01:29   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En welk onderwijs bieden deze ouders hun kinderen aan?
U beweert een leraar te zijn, vertel het mij eens.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 10:21   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoger onderwijs is ook een eigen keuze. Misschien ook volledig ten laste van de student?
Hoger onderwijs is een maatschappelijke plicht. Maar enkel voor hen die er het talent voor hebben.
Dat is natuurlijk te kort door de bocht, en enkel zo gesteld om mijn punt duidelijk te maken.

Terwijl kweken gelijk konijnen een misdrijf zou moeten zijn. Een klimaat-misdrijf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 11:54   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kinderen zijn in de moderne maatschappij een eigen keuze. Tenzij de verwekkers onwetend of dom zijn.
Onwetendheid is op te lossen, domheid niet.
Toch wel, maar sinds Hitler mag dat niet meer.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 12:00   #16
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar gezinnen die amper het hoofd boven water kunnen houden die menen dat ze er vier, vijf, zes moeten hebben, die kunnen beter financieel wat in toom worden gehouden!
Klopt helemaal uiteraard, maar wel even aangeven dat je daarom niet per se naar allochtonen moet gaan kijken. Ook bij jullie Vlaams(ch)e bevolking heb je er nog genoeg rondlopen die, niet zelden als rasechte religioot, kweken als konijnen, zonder dat te kunnen financieren noch die kinderen enig perspectief te kunnen bieden.

Zus van beste vrienden was en is er zo eentje. Zat op haar 16de vol en op haar 18de opnieuw (weliswaar als accidentjes van een losbandig leven), heeft nadien "het licht" gezien, is fanatiek christen geworden en fungeert sindsdien de facto als een soert broedkip. Laatste keer dat wij ze zagen zal nu zowat 2.5 jaar geleden geweest zijn. Toen zat ze al aan 7 kinderen in totaal, was nummer 8 onderweg en intussen is nummer 9 al onderweg ook.
Kinderen zijn allemaal vogels voor de kat; krijgen amper opvoeding, laat staan enig perspectief.

Werkt zelf niet, haar vent werkt amper, klaagt dat ze het druk heeft en dat ze het geld niet hebben om eens op city-trip of op reis te gaan en heeft nu blijkbaar met de rest van de familie gebroken omdat die het lef hadden om bij nummer 8 al te sugereren om nu eens iets te gaan doen met anticonceptie, en om dat met meer dringendheid te herhalen bij nummer 9. Zij heeft uiteraard overschot van gelijk in haar eigen religiotenwereldje, en de rest is uiteraard fout...

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 19 december 2018 om 12:01.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 12:21   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Klopt helemaal uiteraard, maar wel even aangeven dat je daarom niet per se naar allochtonen moet gaan kijken. Ook bij jullie Vlaams(ch)e bevolking heb je er nog genoeg rondlopen die, niet zelden als rasechte religioot, kweken als konijnen, zonder dat te kunnen financieren noch die kinderen enig perspectief te kunnen bieden.

Zus van beste vrienden was en is er zo eentje. Zat op haar 16de vol en op haar 18de opnieuw (weliswaar als accidentjes van een losbandig leven), heeft nadien "het licht" gezien, is fanatiek christen geworden en fungeert sindsdien de facto als een soert broedkip. Laatste keer dat wij ze zagen zal nu zowat 2.5 jaar geleden geweest zijn. Toen zat ze al aan 7 kinderen in totaal, was nummer 8 onderweg en intussen is nummer 9 al onderweg ook.
Kinderen zijn allemaal vogels voor de kat; krijgen amper opvoeding, laat staan enig perspectief.

Werkt zelf niet, haar vent werkt amper, klaagt dat ze het druk heeft en dat ze het geld niet hebben om eens op city-trip of op reis te gaan en heeft nu blijkbaar met de rest van de familie gebroken omdat die het lef hadden om bij nummer 8 al te sugereren om nu eens iets te gaan doen met anticonceptie, en om dat met meer dringendheid te herhalen bij nummer 9. Zij heeft uiteraard overschot van gelijk in haar eigen religiotenwereldje, en de rest is uiteraard fout...
Met 8 kinderen uit gaan werken ? Lijkt me niet evident.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 december 2018 om 12:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 08:42   #18
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met 8 kinderen uit gaan werken ? Lijkt me niet evident.
8 (9 zelfs) kinderen krijgen op kosten van de maatschappij, is dan blijkbaar weer wel evident.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 09:05   #19
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Het 'kost' die man geen 60.000 euro.

Het kost de staat niet langer 60.000 euro.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 09:06   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
8 (9 zelfs) kinderen krijgen op kosten van de maatschappij, is dan blijkbaar weer wel evident.
Dat klopt maar dat heb ik dan ook niet geschreven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 december 2018 om 09:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be