Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 september 2019, 17:35   #821
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen Jimmy, zo werkt het niet met Geertje de alwetende. Hij beslist wat jij wel of niet zegt/bedoelt.
Ik begrijp hem wel. Het is toch echt ongeloofelijk dat iemand die geen drugs gebruikt pro legalisering is.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 18:51   #822
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
een quote één keer fout citeren, terwijl google bestaat, vind ik al verbijsterend. maar deze quote wordt nooit correct geciteerd. uitgezonderd door mij.
En de quote betekent ook niet wat iedereen denkt. Maar daar ga ik zelfs niet.
Citeer hem dan juist, wij willen ook graag wat bijleren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 19:19   #823
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik begrijp hem wel. Het is toch echt ongeloofelijk dat iemand die geen drugs gebruikt pro legalisering is.
Correctie: ge wilt drugs gebruiken.

Nu, ik kan best geloven dat iemand die geen drugs gebruikt pro legalisatie is, maar statistisch gezien is het nu 1 maal zo dat de drugsgebruikers meer pro zijn dan niet gebruikers.

kijk naar deze draad, bijna allemaal (als ik u zou geloven, wat ik niet doe) zijn de voorstanders ook gebruikers.

En ze zitten wel 'rationele' argumenten boven te halen ... maar eigenlijk zijn ze pro voor 1 reden: ikke ikke ikke.

en dus is de kans heel groot, dat mochten ze niet hooked zijn aan cannabis, ze ook tegen legalisatie zijn.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 19:31   #824
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Correctie: ge wilt drugs gebruiken.

Nu, ik kan best geloven dat iemand die geen drugs gebruikt pro legalisatie is, maar statistisch gezien is het nu 1 maal zo dat de drugsgebruikers meer pro zijn dan niet gebruikers.

kijk naar deze draad, bijna allemaal (als ik u zou geloven, wat ik niet doe) zijn de voorstanders ook gebruikers.

En ze zitten wel 'rationele' argumenten boven te halen ... maar eigenlijk zijn ze pro voor 1 reden: ikke ikke ikke.

en dus is de kans heel groot, dat mochten ze niet hooked zijn aan cannabis, ze ook tegen legalisatie zijn.
Maar ja gij zijt hier de grootste gebruiker en gij zijt tegen legalisatie ? Ik zou gaan denken dat jij voordelen hebt aan het illegaal houden
Stemt tot nadenken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 september 2019 om 19:32.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 19:38   #825
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Correctie: ge wilt drugs gebruiken.

Nu, ik kan best geloven dat iemand die geen drugs gebruikt pro legalisatie is, maar statistisch gezien is het nu 1 maal zo dat de drugsgebruikers meer pro zijn dan niet gebruikers.

kijk naar deze draad, bijna allemaal (als ik u zou geloven, wat ik niet doe) zijn de voorstanders ook gebruikers.

En ze zitten wel 'rationele' argumenten boven te halen ... maar eigenlijk zijn ze pro voor 1 reden: ikke ikke ikke.

en dus is de kans heel groot, dat mochten ze niet hooked zijn aan cannabis, ze ook tegen legalisatie zijn.
Ochottekes, uiteindelijk is het een keuze, maar ben er niet tegen dat ik gebruik...en dan ?

Maar de reden van egoïsme noemen is geen valabel argument voor het gebruiken, weet ge, het is zelfs zo dat ik gebruik om andere redenen en niet omdat ik egoïstisch ben aangaande legalisatie.

Ik zou liever willen dat iedereen zelf kiest en als je er niet van af kunt blijven blijft het een keuze van die persoon en graaf je je eigen put, als je het zo wil bezien.

Maar ge zult het niet geloven de laatste keer dat ik nog heb gebruikt was op Rock Werchter, voor de rest is mijn interesse in cannabis bewust genegeerd, omdat ik nu meer weet heb van hoe in de geschiedenis het hele maatschappelijke bouwwerk rond nuchterheid bewust gemanipuleerd is en werd...maar ge moogt geloven wat ge wilt, nooit gebruikt is geen reden om zich in zulke discussie te mengen, maar jouw manier van communiceren doet mij al vermoeden dat je nog geen drol verbetert bent ten opzichte van enkele jaren terug !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 19:45   #826
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Correctie: ge wilt drugs gebruiken.

Nu, ik kan best geloven dat iemand die geen drugs gebruikt pro legalisatie is, maar statistisch gezien is het nu 1 maal zo dat de drugsgebruikers meer pro zijn dan niet gebruikers.

kijk naar deze draad, bijna allemaal (als ik u zou geloven, wat ik niet doe) zijn de voorstanders ook gebruikers.

En ze zitten wel 'rationele' argumenten boven te halen ... maar eigenlijk zijn ze pro voor 1 reden: ikke ikke ikke.

en dus is de kans heel groot, dat mochten ze niet hooked zijn aan cannabis, ze ook tegen legalisatie zijn.
Persoonlijk vind ik dat je nogal moraliserend en paternalistisch overkomt.

Ik ben zeker niet alleen die meent dat legalisering de minst slechte oplossing is (http://www.liberales.be/teksten/2019...eter-de-keyzer)

Uiteraard, zoveel mensen zoveel meningen. Ik weet dat je de lessen zedenleer maar niets vind maar we behandelden het thema rond drugs reeds in de jaren 70. Gaandeweg heb ik de zaak alleen maar zien verergeren en heb ik zelf een aantal probleemgevallen mogen meemaken. Vroeger was het een ver van ons bed show, iets voor de grote steden en vooral een probleem in de VS, ondertussen zit het hier in ons Vlaams platteland.

Rond alcohol en tabak hebben we m.i. een weg in de positieve richting afgelegd door het roken te bannen uit openbare plaatsen en de toegang tot tabak en alcohol moeilijker te maken voor de jongeren. Vandaag nog werd gemeld dat de jeugd inderdaad minder drinkt.

Maar rond drugs faalt het beleid compleet.

Er is ook geen draagvlak tegen een verbod, en zeker niet voor cannabis. De hypocrisie van de oudere generatie die zich vaak kapot zuipt maar tegelijk een softdrug zoals cannabis niet tolereert doet de jongeren alleen nog sneller naar de drug grijpen. En dit kapot zuipen mag je letterlijk nemen, want als ik het over enkele probleem gevallen heb rond drugs kan ik het aantal probleemgevallen rond alcohol niet op één hand tellen. Probleemgevallen die er nu niet meer zijn dankzij de alcohol.

Ik vel geen oordeel over druggebruik, ik vel ook geen oordeel tegen mensen die met de lotto spelen, op wedstrijden gokken of in een speelhal hun centen opdoen.

Zolang men anderen geen schade berokkent is wat mij betreft iedereen vrij te doen wat hij wil. Al de rest is paternalistische bullshit.

En ik geef gebruiker groot gelijk dat ze voor hun rechten opkomen. Maar op bepaalde vlakken heb je gelijk, het is niet consequent van hen om op conservatieve partijen zoals het Vlaams Belang en de N-VA te stemmen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 21:08   #827
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ochottekes, uiteindelijk is het een keuze, maar ben er niet tegen dat ik gebruik...en dan ?

Maar de reden van egoïsme noemen is geen valabel argument voor het gebruiken, weet ge, het is zelfs zo dat ik gebruik om andere redenen en niet omdat ik egoïstisch ben aangaande legalisatie.

Ik zou liever willen dat iedereen zelf kiest en als je er niet van af kunt blijven blijft het een keuze van die persoon en graaf je je eigen put, als je het zo wil bezien.

Maar ge zult het niet geloven de laatste keer dat ik nog heb gebruikt was op Rock Werchter, voor de rest is mijn interesse in cannabis bewust genegeerd, omdat ik nu meer weet heb van hoe in de geschiedenis het hele maatschappelijke bouwwerk rond nuchterheid bewust gemanipuleerd is en werd...
Ge bevestigt mijn punt, waarvoor dank.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
maar ge moogt geloven wat ge wilt, nooit gebruikt is geen reden om zich in zulke discussie te mengen, maar jouw manier van communiceren doet mij al vermoeden dat je nog geen drol verbetert bent ten opzichte van enkele jaren terug !
ik doe mijn best
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 21:12   #828
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat je nogal moraliserend en paternalistisch overkomt.
Hahahaha!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht

Ik ben zeker niet alleen die meent dat legalisering de minst slechte oplossing is (http://www.liberales.be/teksten/2019...eter-de-keyzer)
the argument from authority!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht


Uiteraard, zoveel mensen zoveel meningen. Ik weet dat je de lessen zedenleer maar niets vind maar we behandelden het thema rond drugs reeds in de jaren 70. Gaandeweg heb ik de zaak alleen maar zien verergeren en heb ik zelf een aantal probleemgevallen mogen meemaken. Vroeger was het een ver van ons bed show, iets voor de grote steden en vooral een probleem in de VS, ondertussen zit het hier in ons Vlaams platteland.

Rond alcohol en tabak hebben we m.i. een weg in de positieve richting afgelegd door het roken te bannen uit openbare plaatsen en de toegang tot tabak en alcohol moeilijker te maken voor de jongeren. Vandaag nog werd gemeld dat de jeugd inderdaad minder drinkt.

Maar rond drugs faalt het beleid compleet.

Er is ook geen draagvlak tegen een verbod, en zeker niet voor cannabis. De hypocrisie van de oudere generatie die zich vaak kapot zuipt maar tegelijk een softdrug zoals cannabis niet tolereert doet de jongeren alleen nog sneller naar de drug grijpen. En dit kapot zuipen mag je letterlijk nemen, want als ik het over enkele probleem gevallen heb rond drugs kan ik het aantal probleemgevallen rond alcohol niet op één hand tellen. Probleemgevallen die er nu niet meer zijn dankzij de alcohol.

Ik vel geen oordeel over druggebruik, ik vel ook geen oordeel tegen mensen die met de lotto spelen, op wedstrijden gokken of in een speelhal hun centen opdoen.

Zolang men anderen geen schade berokkent is wat mij betreft iedereen vrij te doen wat hij wil. Al de rest is paternalistische bullshit.
ik moet mee betalen voor de opvang. Kunnen blowers dat niet zelf doen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht


En ik geef gebruiker groot gelijk dat ze voor hun rechten opkomen. Maar op bepaalde vlakken heb je gelijk, het is niet consequent van hen om op conservatieve partijen zoals het Vlaams Belang en de N-VA te stemmen.
xenophon is dan ook gebruiker, Diego ook, tis daarom.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 21:50   #829
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
...
xenophon is dan ook gebruiker
...
Xenophon gebruikt eenmaal per jaar alcohol.

Ben ik twee dagen ziek van.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 04:47   #830
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge bevestigt mijn punt, waarvoor dank.
Wat was het punt nu weer ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 05:59   #831
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hahahaha!
Behoeft geen commentaar.

Citaat:
the argument from authority! ik moet mee betalen voor de opvang. Kunnen blowers dat niet zelf doen?
Helemaal niet. Het illustreert alleen dat ik niet de enige ben met die mening. Ik heb geen reden om aan te nemen dat die De Keyzer zelf een gebruiker is.

Citaat:
xenophon is dan ook gebruiker, Diego ook, tis daarom.
Juist, maar het is even hyprocriet om de status quo te verdedigen. Ofwel wil men all drugs illegaal maken, alcohol inclusief, ofwel zorgt men voor een wettelijk kader voor allemaal.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 08:09   #832
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Wat was het punt nu weer ?
Dat ge mijn punt bevestigt.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 08:15   #833
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Behoeft geen commentaar.



Helemaal niet. Het illustreert alleen dat ik niet de enige ben met die mening. Ik heb geen reden om aan te nemen dat die De Keyzer zelf een gebruiker is.
Uw punt was niet dat De Keyzer als dan niet gebruiker is (die kans is statistisch gezien groot), maar wel 'kijk, ik ben niet de enige die mijn mening heeft'. waarna ge niet uw kuisvrouw opvoert, maar iemand die in uw ogen een autoriteit is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht


Juist, maar het is even hyprocriet om de status quo te verdedigen. Ofwel wil men all drugs illegaal maken, alcohol inclusief, ofwel zorgt men voor een wettelijk kader voor allemaal.
totaal niet, ik ben ook niet voor het illegaal maken van alle wapens, ik ben ook niet voor het illegaal maken van alle huisdieren.

Ik aanvaard dat de wereld (die vol grijswaarden is) door de politiek via wetten opgedeeld wordt in zwart wit:
bazooka's zijn illegaal, jachtgeweren niet (mits vergunning)
keukenmes mag, knipmes niet
Een parkiet houden mag, een chimpansee niet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 08:33   #834
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Xenophon gebruikt eenmaal per jaar alcohol.

Ben ik twee dagen ziek van.
doe uw kast eens open, die plantjes, wat is dat,
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 08:44   #835
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Uw punt was niet dat De Keyzer als dan niet gebruiker is (die kans is statistisch gezien groot), maar wel 'kijk, ik ben niet de enige die mijn mening heeft'. waarna ge niet uw kuisvrouw opvoert, maar iemand die in uw ogen een autoriteit is.
Jij redeneert nogal veel in de plaats van een ander me dunkt. Ik aanzie die kerel helemaal niet als een autoriteit op dit vlak, maar ik kan jammer genoeg geen link geven naar een opinie artikel van mijn kuisvrouw.

Citaat:
totaal niet, ik ben ook niet voor het illegaal maken van alle wapens, ik ben ook niet voor het illegaal maken van alle huisdieren.

Ik aanvaard dat de wereld (die vol grijswaarden is) door de politiek via wetten opgedeeld wordt in zwart wit:
bazooka's zijn illegaal, jachtgeweren niet (mits vergunning)
keukenmes mag, knipmes niet
Een parkiet houden mag, een chimpansee niet.
Toch wel, want je zou het moeten vergelijken met het toelaten van bazooka's maar het verbieden van granaten.

Er is nml geen rationele grond om het ene toe te laten en het andere niet, behalve de status quo. Maar als we voor de status quo gaan dan moeten we niets veranderen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 10:51   #836
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
doe uw kast eens open, die plantjes, wat is dat,
Gebruik jij kweekkastjes ?
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 10:52   #837
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
doe uw kast eens open, die plantjes, wat is dat,
Hahah, dat is lang geleden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 10:54   #838
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Correctie: ge wilt drugs gebruiken.

Nu, ik kan best geloven dat iemand die geen drugs gebruikt pro legalisatie is, maar statistisch gezien is het nu 1 maal zo dat de drugsgebruikers meer pro zijn dan niet gebruikers.

kijk naar deze draad, bijna allemaal (als ik u zou geloven, wat ik niet doe) zijn de voorstanders ook gebruikers.

En ze zitten wel 'rationele' argumenten boven te halen ... maar eigenlijk zijn ze pro voor 1 reden: ikke ikke ikke.

en dus is de kans heel groot, dat mochten ze niet hooked zijn aan cannabis, ze ook tegen legalisatie zijn.
Uw mening is te achterlijk voor woorden, ik gebruik al lang ( pakweg 10 jaar) geen cannabis meer, maar ben pro legalisatie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 10:57   #839
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Jij redeneert nogal veel in de plaats van een ander me dunkt. Ik aanzie die kerel helemaal niet als een autoriteit op dit vlak, maar ik kan jammer genoeg geen link geven naar een opinie artikel van mijn kuisvrouw.



Toch wel, want je zou het moeten vergelijken met het toelaten van bazooka's maar het verbieden van granaten.

Er is nml geen rationele grond om het ene toe te laten en het andere niet, behalve de status quo. Maar als we voor de status quo gaan dan moeten we niets veranderen.
Gij gaat U hier laten vangen:lol

Naam: another-day-office-online-troll-600w-1044083503.jpg
Bekeken: 99
Grootte: 43,5 KB
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 13:15   #840
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bullshit, junkies houden hun wensdromen voor werkelijkheid.
Ijzersterk argument seg...

Nu serieus: bij de 700miljoen kosten voor de samenleving zit een behoorlijk gedeelte aan kosten voor opsporing en rechtspraak.

Ga jij nu beweren dat wanneer cannabis gelegaliseerd wordt die kosten niet wegvallen (of toch minstens sterk dalen)? Na legalisatie moeten er geen gebruikers meer opgespoord worden, want die doen dan niks meer verkeerd. En als ze niet opgespoord moeten worden hoeven ze ook niet berecht te worden.

Het gedeelte aangaande opsporing en berechting bij gebruikers kan al geschrapt worden.

Ook de kosten voor de nu verplichte opname of hulpverlening vallen weg. Iemand die nu probleemloos al eens een jointje rookt kan verplicht worden tot zulke opname of hulp, zelfs al heeft hij geen enkel probleem met of door zijn gebruik. Het geld dat nu gestoken wordt in gebruikers die geen problemen hebben of veroorzaken wordt dus eveneens uitgespaard.

En dan moeten we de opbrengsten die legale wiet zouden binnenbrengen nog in rekening brengen.

Tenslotte: nagenoeg alles wat u aangeeft qua overlast die druggebruikers veroorzaken is financiele overlast. En die is nog steeds een pak lager dan de kost voor alcohol en tabak. Bovendien kost nagenoeg alles wat de bevolking doet geld aan de samenleving. Het is dus niet echt consequent om enkel cannabis daar op aan te pakken.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be