Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
|
Discussietools |
6 oktober 2024, 13:00 | #1 |
Secretaris-Generaal VN
|
Alarmsignaal voor Europa….
Een alarmkreet…
https://businessam.be/opinie-aramsignaal-voor-europa/ Ik denk wel dat het alarmsignaal op zijn plaats is nu het opletten geblazen is.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
9 oktober 2024, 09:18 | #2 |
Secretaris-Generaal VN
|
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
11 oktober 2024, 06:54 | #3 |
Secretaris-Generaal VN
|
https://www.ey.com/nl_be/news/2022/0...ingen-aantrekt
Best vrij informatief en mag er best eens op nagelezen worden.
29 oktober 2024, 11:15 | #4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
NU sluit Volkswagen DRIE fabrieken in Duitsland +... Er is een tekort aan technisch geschoolde werkkrachten (waar hebben we dat nog gehoord ?), de concurrentie uit China + het verminderen v.d. Russ. gasleveringen. Tesla + Chinese producenten van elektrische wagens werden weggelachen. In het Duitse Grünheide bouwt Tesla een auto in +/- 10 u, 3 X sneller dan Volkswagen... Belgie is zeer afhankelijk van de toestand in Duitsland. Hier is de recessie volop aan de gang. De politiekers weten van NIETS !!! |
|
29 oktober 2024, 11:21 | #5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Eerst nog een paar rondes auto sancties tegen Rusland en nog wat meer industrie verschepen overzee en wat dure energie importeren. Je zou denken dat dwazen of veraders het voor het zeggen hebben in de EU. Schapen die niet zien hoe ze gepluimd worden door hun verdeel en heers 'beschermer'. Draghi is moedig dingen bespreekbaar te willen maken tenminste.
Ach. Misschien verdient Europa niet beter. Het geeft zijn tijd gehad. Zijn kans gehad. Laatst gewijzigd door Bach : 29 oktober 2024 om 11:22. |
30 oktober 2024, 20:48 | #6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het kalf is verdronken. |
|
31 oktober 2024, 15:30 | #7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
Hype electrische auto was al voorbij in 2015... lol
- Deze oude link van 2015 hoef ik eigenlijk niet meer te vertalen, dit toont een wereldvreemde Duitse betweter: (Fritz Indra, een toen 75-jarige old school plof-dinosauriers-professor ook nog , zo zijn er in overvloed, over heel de wereld, maar deze lijkt ook helemaal geen oog te hebben voor wetenschap, lijkt zelfs gatachterlijk). Geen woord over electriciteit via hernieuwbare energie.
• De ontwikkeling van plofmotoren zijn fantastisch (WC-eend beroepsmisvorming?), beweerde die man nog halfweg 2015, en verder als milde hybride keek die man niet... en naar de luchtkwaliteit (schadelijke uitlaatgassen) en milieu al helemaal niet. Wat die zegt van electrische autos bij luchtvervuiling in Chinese steden. • De (toekomstige) batterijtechniek werd toen flink onderschat, Tesla werd onderschat, de Chinezen werden onderschat enz... Maar de boemerang keert nu vol terug in hun aangezicht, ook bij GM en Ford of waar die dino's allemaal zaten als "raadgever" Citaat:
de subsidies zijn plots sinds half december 2023 volledig afgeschaft in Duitsland, normaal gezien liepen die tot 1.1.2024, dus heel normaal dat de Duitsers in 2023 nog toehapten en 2024 een overgangsjaar gaat worden in de groei aldaar. Soit het aantal BEV blijft jaarlijks verder stijgen ttz stijgende tendens, in augustus was er wel een verwaarloosbare dip YoY in Duitsland , maar september 2024 was al beter dan september 2023. Hierzie grafisch: (laatste subsidiejaar 2023: oranjebalkjes, 2024: rode balkjes) Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2024 om 15:54. |
||