Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2016, 11:01   #341
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Really?
Probeer je me nu echt te overtuigen dat zoiets gigantisch subjectief als "mooi" of "niet mooi" de verkeerde conclusie is?

Al stak je monsterwheels onder die GT, dan nog zou ik hetzelfde zeggen hoor; 't is niet bepaald de exacte hoogte van elk van beide karren die me doet zeggen dat ik ze beide lelijk vind .
Natuurlijk alles is (subjectief) lelijk.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2016 om 11:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 12:33   #342
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Amai ik denk niet dat die display# zo groot gaat worden, zal wel gewenning zijn zeker?
# https://twitter.com/JimDalrympleII/s...rc=twsrc%5Etfw
Los van het niet-inspirerend ontwerp, er is dus geen dashboard voor de bestuurder, die moet maar voortdurend op de middenconsole kijken ? Veilig en functioneel is dit allesbehalve.

En gisteren ook geen woord over batterijcapaciteit ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 12:33   #343
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Amai ik denk niet dat die display# zo groot gaat worden, zal wel gewenning zijn zeker?
# https://twitter.com/JimDalrympleII/s...rc=twsrc%5Etfw
Los van het niet-inspirerend ontwerp, er is dus geen dashboard voor de bestuurder, die moet maar voortdurend op de middenconsole kijken ? Veilig en functioneel is dit allesbehalve.

En gisteren ook geen woord over batterijcapaciteit ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 12:38   #344
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Los van het niet-inspirerend ontwerp, er is dus geen dashboard voor de bestuurder, die moet maar voortdurend op de middenconsole kijken ? Veilig en functioneel is dit allesbehalve.

En gisteren ook geen woord over batterijcapaciteit ?
Waarschijnlijk gebruikt Tesla een HUD.

Men moet niet steeds blijven plekken bij de gekende manieren. Anders zou dit geen Tesla zijn.

Dat dashboard mag van mij ook weg.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 12:39   #345
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

€31.000?
Min premies en korting is dat een zeer redelijke prijs om elektrisch te rijden.

Dat zou wel eens mijn volgende wagen kunnen zijn...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 12:55   #346
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
€31.000?
Min premies en korting is dat een zeer redelijke prijs om elektrisch te rijden.

Dat zou wel eens mijn volgende wagen kunnen zijn...
Nog wel afwachten wat de uiteindelijke prijs gaat zijn en het optiebeleid.
Een BMW 3 kan je ook al kopen voor 31000 Euro (zonder stuur en ruitenwissers uiteraard ).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 12:56   #347
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
€31.000?
Min premies en korting is dat een zeer redelijke prijs om elektrisch te rijden.

Dat zou wel eens mijn volgende wagen kunnen zijn...
Exclusief btw.

Ik vermoed dat de consumentenprijs in Belgie rond de 37-40k euro zal liggen.

Kwa onderhoud, verbruik (tank van uw zonnepanelen of de superchargers die her en der staan opgesteld), taxen en verzekering (autopilot, heel veel veiligheidsfeatures) gaat hij wel in cost of ownership heel goed meevallen.

En het is een mooie wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 12:58   #348
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nog wel afwachten wat de uiteindelijke prijs gaat zijn en het optiebeleid.
Een BMW 3 kan je ook al kopen voor 31000 Euro (zonder stuur en ruitenwissers uiteraard ).
Ik zou niet weten waarom ik voor een fossiele brandstofwagen zou moeten kiezen in die prijsrange.

Maargoed, ik zal dan wel geen autofanaat zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 14:01   #349
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom ik voor een fossiele brandstofwagen zou moeten kiezen in die prijsrange.

Maargoed, ik zal dan wel geen autofanaat zijn.
Ik ook niet, voor 20-25000 Euro heb je alles wat je moet hebben.

Daarom, meer dan 30,000 Euro is niet echt een 'middenklasser'.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 14:25   #350
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ook niet, voor 20-25000 Euro heb je alles wat je moet hebben.

Daarom, meer dan 30,000 Euro is niet echt een 'middenklasser'.
De prijs van die Tesla is een typische leaseprijs voor ingenieurs en consultants. Nu stevig bevolkt door Audis en BMW's.

Maar ik vermoed dat we daar snel veel Tesla's gaan zien: de voordelen voor de bedrijven zijn legio (aftrekbaarheid, fuel cost, imago....)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 14:41   #351
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De prijs van die Tesla is een typische leaseprijs voor ingenieurs en consultants. Nu stevig bevolkt door Audis en BMW's.

Maar ik vermoed dat we daar snel veel Tesla's gaan zien: de voordelen voor de bedrijven zijn legio (aftrekbaarheid, fuel cost, imago....)
Ja maar het is nog altijd afwachten ofdat het 'slechts' 31,000 Euro gaat zijn en wat ze daarvoor gaan leveren (het zal zeker geen Tesla S zijn) en cruciaal: wat zal de kwaliteit en betrouwbaarheid zijn.

Als ze voor 31,000 Euro een betrouwbare elektrische klassewagen kunnen leveren ga ik geen probleem hebben om ze te feliciteren.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 april 2016 om 15:09.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 17:20   #352
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarschijnlijk gebruikt Tesla een HUD.

Men moet niet steeds blijven plekken bij de gekende manieren. Anders zou dit geen Tesla zijn.

Dat dashboard mag van mij ook weg.
Nul-komma-nul HUD (onderstaande foto van een testrit), maar een gewoon 15"-computerscherm (ongetwijfeld om kosten te besparen). Op onderstaande foto, kan die persoon eigenlijk zien aan welke snelheid hij rijdt (hopelijk wel, anders wordt niet voldaan aan de technisch regelgeving) ?

Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 17:30   #353
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.833
Standaard

http://arstechnica.com/cars/2016/04/...n-waiting-for/

DE voornaamste markt voor Tesla ligt in de VS zelf.Als ik het goed begrijp verliest een merk dat meer dan 200000 e-wagens verkocht heeft het recht om hun klanten nog federale tax-kortingen te doen krijgen.(een correct systeem denk ik,eenmaal je goed opgestart bent,met 200000 wagens bijvoorbeeld,is er geen reden nog langer aan de overheidstepel te blijven hangen).

Voor Tesla is een succesvolle uitbreiding van hun batterij-fabriek,die ze samen met Panasonic in Nevada aan het uitbouwen zijn, van cruciaal belang.Het is die fabriek die uiteindelijk zal bepalen of Tesla ooit eens zwarte cijfers zal schrijven,temeer daar,zoals gezegd,een aanzienlijk deel van de nu bestelde nieuwe Teslas geen enkel "recht" op taxkorting meer zal hebben.Ze gaan dus beslist in KOST moeten zakken om een gegeven prijsniveau voor de klant te garanderen.
De Tesla auto-fabriek in Californie heeft nog ruimschoots groeiruimte.Daar kan het niet aan liggen.

Uiterraard zit de concurrentie niet stil.

Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2016 om 17:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 17:44   #354
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Nul-komma-nul HUD (onderstaande foto van een testrit), maar een gewoon 15"-computerscherm (ongetwijfeld om kosten te besparen). Op onderstaande foto, kan die persoon eigenlijk zien aan welke snelheid hij rijdt (hopelijk wel, anders wordt niet voldaan aan de technisch regelgeving) ?


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 april 2016 om 17:45.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 17:53   #355
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Topdag voor Tesla, op één dag tijd 180 000 orders.

Citaat:
Elon Musk ‏@elonmusk
Model 3 orders at 180,000 in 24 hours. Selling price w avg option mix prob $42k, so ~$7.5B in a day. Future of electric cars looking bright!
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 18:10   #356
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Nul-komma-nul HUD (onderstaande foto van een testrit), maar een gewoon 15"-computerscherm (ongetwijfeld om kosten te besparen). Op onderstaande foto, kan die persoon eigenlijk zien aan welke snelheid hij rijdt (hopelijk wel, anders wordt niet voldaan aan de technisch regelgeving) ?
euh de auto gaat wslk pas 4Q 2017 in productie (eerst voor USA), er gaat dus nog veel veranderen aan het interieur vooraleer het eerste model 3 op de EU-markt komt (wie weet meer-europese smaak), pin je dus niet vast op die prille foto´s. 2 jaar is een enorme evolutie qua digitale techniek... zoals je goed weet.

Qua exterieur en carosserie zullen de hoofdvormen wel definitief zijn, op het getoonde "grildesign-logo?" mss uitgezonderd, velgen zullen wel enkele keuzes zijn, accugrootte ook volgens versie. Buitenspiegels kunnen compleet vervangen worden door miniscule buitencamera´s (wetgeving is er al), CW-waarde kan dus nog iets beter.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2016 om 18:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 18:20   #357
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
euh de auto gaat wslk pas 4Q 2017 in productie (eerst voor USA), er gaat dus nog veel veranderen aan het interieur de wagen vooraleer de eerste model 3 op de EU-markt komt (wie weet europese smaak), pin je niet vast op die foto´s. 2 jaar is een enorme evolutie qua digitale techniek... zoals je goed weet.
Kortom, nog ten minste twee jaar wachten op een product waarvan je niet weet hoe het er finaal zal uitzien ? Toch wel dom om nu dan al te bestellen.

Ook dom van Tesla, want de feitelijke bill-of-materials ligt nog niet vast, terwijl ze al wel een vaste verkoopsprijs beloven. Het zal nog een tijdje blijven duren voor ze daar eindelijk eens significante winstcijfers gaan kunnen voorleggen.

In 2018...de kans is groot dat tegen dan het bedrijf Tesla door Apple werd opgekocht.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 18:24   #358
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
€31.000?
Min premies en korting is dat een zeer redelijke prijs om elektrisch te rijden.

Dat zou wel eens mijn volgende wagen kunnen zijn...
ik denk dat ze in de leasingmarkt goede zaken gaan doen. Mijn huidige wagen was aankoopkost al 26k of zoiets voor een diesel.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 18:38   #359
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Kortom, nog ten minste twee jaar wachten op een product waarvan je niet weet hoe het er finaal zal uitzien ? Toch wel dom om nu dan al te bestellen.
Nog nooit een auto blind voorbesteld ? Ik wel, half augustus 1987 voorbesteld aan gegarandeerde prijs, premiere pas in september 1987 IAA Frankfurt (daarna ging ik nog eens terug voor de kleur van het interieur vast te leggen) , een BMW Z1 pas juli 1989 geleverd, heb ik nog altijd.

Daar is niet ongewoons aan. Nu xx jaren ouder te zijn wacht ik wel nog wat af voor een Tesla 3, de accutechniek zal sowieso verbeteren, we weten het sowieso niet tegen pakweg bouwjaar 2019...

Citaat:
Ook dom van Tesla, want de feitelijke bill-of-materials ligt nog niet vast, terwijl ze al wel een vaste verkoopsprijs beloven. Het zal nog een tijdje blijven duren voor ze daar eindelijk eens significante winstcijfers gaan kunnen voorleggen.
Waarom zou Tesla echt winst moeten maken vanaf 2018? BMW verkocht ook al de Z1´s (wel beperkte serie) met verlies. Ik denk dat Tesla met het model 3 wel winst gaat maken, die 35.000 $ is maar het basismodel hé, je weet toch niets van de specs en (alle) opties en sowieso xx-kW versies, naast RWD ook AWD mogelijk. Tegen halfweg 2017 zul je wel alle specs/prijzen ongeveer weten. In elk geval zijn de bestellingen binnen, die later bestellen zullen ook met een hogere prijs mogen rekenen, was bij de BMW Z1 ook niet anders (uit ervaring) : eerste 1000 stuks: 80.000 DM vaste prijs (ik ook dank blinde bestelling), steeg na 1000 expl. naar 83.000 DM, dan naar 86.000 DM en Bj 91 ging voor 89.000 DM naar de koper, en die (fossiele) auto is niet veranderd wel de prijs...

Citaat:
In 2018...de kans is groot dat tegen dan het bedrijf Tesla door Apple werd opgekocht.
Alles kan, en speelt eigenlijk helemaal geen rol, dat maakt de auto mss nog interessanter.
Wie weet hopen menige speculanten op jouw gedachtenkronkels. De laatste echte Tesla... (accupacks kan men altijd veranderen, de rest blijft)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2016 om 18:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 19:47   #360
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Qua design had ik wel iets meer speciaals verwacht, maar toch valt het heus wel best mee (smaak is altijd subjectief ):
https://www.youtube.com/watch?v=Q4VGQPk2Dl8
naakt chassis vanaf 10´: dun accupack plat in de wagenbodem, vanaf begin achterzetels-chassis verhoogd accupack te zien.

designdetails vanaf 18´: enkel donkergrijs model heeft oude(model S-?) handgrepen. Zilver+rode hebben nieuwe handgrepen.

Lijken smallere voegen als bij model S/X (carosserie is nu van staalplaat ipv aluminium).
Hoe minder overbodige spielereien/gimmicks/prullen/grilspullen drukt extra de prijs. Koelingslucht zal hoofdzakelijk via wagenbodem verlopen.

Mooie lijn, model S-accenten en model X-accenten verpakt in een quasi 20 % kleiner model S. Uiteindelijke details / zeker interieur is nog een tijdje afwachten zoals Musk al twitterde (faze 2 premiere volgt 2017):
Citaat:
* Elon Musk ✔ ‎@elonmusk

Tomorrow is Part 1* of the Model 3 unveil. Part 2, which takes things to another level, will be closer to production.

12:40 AM - 31 Mar 2016
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 april 2016 om 20:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be