Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2008, 15:12   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Over hoeveel geld spreken we dan voor een dagtaak?
Ik zat aan een maandloon te denken. Pak'm beet 10-15% dan een dopper in dezelfde omstandigheden. (indien dit niet in tegenstelling komt met de basis dat een straf de maatschappij alleen het minimum mag kosten)
Maar alleen als de gestelde eisen voor die vrijwillig aanvaarde job gehaald worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 17:27   #42
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zat aan een maandloon te denken. Pak'm beet 10-15% dan een dopper in dezelfde omstandigheden. (indien dit niet in tegenstelling komt met de basis dat een straf de maatschappij alleen het minimum mag kosten)
Maar alleen als de gestelde eisen voor die vrijwillig aanvaarde job gehaald worden.
Over welk bedrag hebt u het uiteindelijk?

En wat waren weer de gestelde eisen voor die job?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 17:39   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Over welk bedrag hebt u het uiteindelijk?
Gelijkgesteld aan wat een werkloze met dezelfde gezinssituatie nu aan werkloosheidsuitkering krijgt+ de potentiele bonussen

Citaat:
En wat waren weer de gestelde eisen voor die job?
Effectief inspanning verrichten op de aanvaarde job te willen doen met goed resultaat.
En dit resultaat kan men op voorhand bepalen door te kijken wat een beginner in de privee kan verwezelijken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 17:57   #44
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gelijkgesteld aan wat een werkloze met dezelfde gezinssituatie nu aan werkloosheidsuitkering krijgt+ de potentiele bonussen
En verminderd dat bedrag over tijd zoals bij een werkloze? Want vergeet niet, zaken die je nodig hebt in de gevangenis zijn duurder dan buiten in de winkel.


Citaat:
Effectief inspanning verrichten op de aanvaarde job te willen doen met goed resultaat.
En dit resultaat kan men op voorhand bepalen door te kijken wat een beginner in de privee kan verwezelijken.
Effectieve inspanning verrichten? Nogal vaag vind ik.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:05   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
En verminderd dat bedrag over tijd zoals bij een werkloze? Want vergeet niet, zaken die je nodig hebt in de gevangenis zijn duurder dan buiten in de winkel.
In de gevangenis zouden alle basisbehoeften voorzien moeten zijn. Geen geld lokaal nodig. En neen, een Xbox of een GSM horen daar niet bij.
U hebt mijn lijst van de minimum in het begin van deze topic wel gelezen denk ik.



Citaat:
Effectieve inspanning verrichten? Nogal vaag vind ik.
Een voorbeeld. Stel dat gedetineerde X zich vrijwillig opgeeft om muren te metsen . Men weet dat in de prive, met dezelfde materialen per dag, X m² muur gezet kan worden.
Heeft die gedetineerde meer zin om de boel te verzieken, dan zet die minder m² muur. Ergo, ga maar terug naar die cel. Geen geld te verdienen op dat moment.
Zet die meer m² dan kan ie een bonus verwachten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:21   #46
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In de gevangenis zouden alle basisbehoeften voorzien moeten zijn. Geen geld lokaal nodig. En neen, een Xbox of een GSM horen daar niet bij.
U hebt mijn lijst van de minimum in het begin van deze topic wel gelezen denk ik.
Als men niets meer kan kopen in de gevangenis, waar gaat al het zwart geld dan vandaan komen?




Citaat:
Een voorbeeld. Stel dat gedetineerde X zich vrijwillig opgeeft om muren te metsen . Men weet dat in de prive, met dezelfde materialen per dag, X m² muur gezet kan worden.
Heeft die gedetineerde meer zin om de boel te verzieken, dan zet die minder m² muur. Ergo, ga maar terug naar die cel. Geen geld te verdienen op dat moment.
Zet die meer m² dan kan ie een bonus verwachten.
Een ervaren metser gaat goed verdienen dus. Een boekhouder met linkse handen gaat zich zitten vervelen op zijn cel.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:36   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als men niets meer kan kopen in de gevangenis, waar gaat al het zwart geld dan vandaan komen?
Da's een andere misdaad, mag ook niet he.
Eneuh, bloed kruipt waar het niet gaan kan, corrupte cipiers/gevangenisdirectie zullen wel trukken vinden nietwaar.


Citaat:
Een ervaren metser gaat goed verdienen dus. Een boekhouder met linkse handen gaat zich zitten vervelen op zijn cel.
Had die boekhouder maar niet moeten toestemmen met het gaan metsen.

En nu zit die gedetineerde ,ervaren metser maar te schimmelen in een overbevolkt staathotel.

Daarom dat ik vraag voor opties.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:08   #48
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da's een andere misdaad, mag ook niet he.
Eneuh, bloed kruipt waar het niet gaan kan, corrupte cipiers/gevangenisdirectie zullen wel trukken vinden nietwaar.

Oh, maar het is geen corruptie in de zin van het gebeurt in het geheim, het gebeurt open en bloot. Als u een televisie huurt in de gevangenis dan verdwijnt dat geld in een zwarte kas. Als iemand een vals gebit heeft en hij koopt van die bruistabletten, dan kosten die meer dan in de winkel, idem voor shampo, tandpasta enzovoort.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:10   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

In de gevangenis is het nooit duidelijk aan welke kant van de deur de echte crimineel zit.

En cipiers zijn janetten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:15   #50
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In de gevangenis is het nooit duidelijk aan welke kant van de deur de echte crimineel zit.

En cipiers zijn janetten.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:32   #51
Rechtvaardigheid
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 281
Standaard

Hoe vaak hoor je wel niet op het journaal - of lees je wel niet in de krant - 'de dader was geen onbekende van het gerecht'? Een recidivist is iemand die al minstens twee keer de wet overtreden heeft. Ik ben voor de aanpak in Californië "three strikes and you're out!". Drie keer opgepakt worden voor een zware misdaad = levenslang. In Californië zijn ze strenger denk ik: daar geldt het voor iedere misdaad. Als je dus als derde misdaad een fiets steelt heb je het ook vlaggen. Dat hoeft voor mij niet.

Maar iemand die reeds drie keer opgepakt voor stelen (of erger) mag voor mij levenslang in de gevangenis. Sommige mensen weigeren nu eenmaal om hun criminele gedrag te veranderen en moeten daarom uit de maatschappij verwijderd worden. In België heb je mensen die al vijftig keer voor diefstal zijn gearresteerd en die opnieuw vrij rondlopen.
__________________
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:33   #52
Rechtvaardigheid
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 281
Standaard

Een andere aanpak is om iedere keer dat een een recidivist een misdaad pleegt de personen die hem hebben vrijgelaten te verplichten om zich te gaan verontschuldigen bij de slachtoffers. Misschien vermindert dat het aantal draaideurgevangenissen in België?
__________________
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:50   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ha ja die discussie over "wat gaan we er eens mee doen" bestaat al lang.
En ze zal nog lang bestaan want er valt niks tegen te doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:09   #54
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Hoe vaak hoor je wel niet op het journaal - of lees je wel niet in de krant - 'de dader was geen onbekende van het gerecht'? Een recidivist is iemand die al minstens twee keer de wet overtreden heeft. Ik ben voor de aanpak in Californië "three strikes and you're out!". Drie keer opgepakt worden voor een zware misdaad = levenslang. In Californië zijn ze strenger denk ik: daar geldt het voor iedere misdaad. Als je dus als derde misdaad een fiets steelt heb je het ook vlaggen. Dat hoeft voor mij niet.

Maar iemand die reeds drie keer opgepakt voor stelen (of erger) mag voor mij levenslang in de gevangenis. Sommige mensen weigeren nu eenmaal om hun criminele gedrag te veranderen en moeten daarom uit de maatschappij verwijderd worden. In België heb je mensen die al vijftig keer voor diefstal zijn gearresteerd en die opnieuw vrij rondlopen.
Driemaal veroordeeld en levenslang is niet echt een systeem dat hier toe te passen is, anders zitten tegen het einde van het jaar de bakken vol met mensen die er nooit meer uitkomen.

En wat dan?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:12   #55
Rechtvaardigheid
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Driemaal veroordeeld en levenslang is niet echt een systeem dat hier toe te passen is, anders zitten tegen het einde van het jaar de bakken vol met mensen die er nooit meer uitkomen.

En wat dan?
Als je genoeg ratten in een kooi zetten vallen ze elkaar aan en bijten ze elkaar tot er sterven. Op die manier creëren ze voldoende ruimte voor zichzelf.
__________________
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:13   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Driemaal veroordeeld en levenslang is niet echt een systeem dat hier toe te passen is, anders zitten tegen het einde van het jaar de bakken vol met mensen die er nooit meer uitkomen.

En wat dan?
Een reden te meer om een grote put te graven en daar alle rotzooi in te vegen.

Maar hoe komt het dat de cellen hier overvol zitten? Hebben we teveel misdadigers dan? En welk soort misdadigers?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:14   #57
Rechtvaardigheid
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een reden te meer om een grote put te graven en daar alle rotzooi in te vegen.

Maar hoe komt het dat de cellen hier overvol zitten? Hebben we teveel misdadigers dan? En welk soort misdadigers?
Nederland is 1,5 x zo bevolkt als België maar heeft 8 x gevangenisplaatsen. Er zijn gewoon VEEL EN VEEL te weinig gevangenissen in België.
__________________
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:24   #58
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een reden te meer om een grote put te graven en daar alle rotzooi in te vegen.

Maar hoe komt het dat de cellen hier overvol zitten? Hebben we teveel misdadigers dan? En welk soort misdadigers?

Citaat:
Quote=Rechtvaardigheid
Nederland is 1,5 x zo bevolkt als België maar heeft 8 x gevangenisplaatsen. Er zijn gewoon VEEL EN VEEL te weinig gevangenissen in België.
In Belgie wordt grof geschat een vierde van de cellen gebruikt voor veroordeelden, de rest zit vol met internees en voorarresten.

Als u dus 10.000 cellen wilt met veroordeelden in dan zal u 40.000 cellen moeten bouwen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:27   #59
Rechtvaardigheid
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 april 2008
Berichten: 281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In Belgie wordt grof geschat een vierde van de cellen gebruikt voor veroordeelden, de rest zit vol met internees en voorarresten.

Als u dus 10.000 cellen wilt met veroordeelden in dan zal u 40.000 cellen moeten bouwen.
Fuck zeg hoeveel gaat dat wel niet kosten. Ik ben niet voor de doodstraf omdat justitie helaas te veel vergissingen begaat om die straf toe te passen maar het zou wel kostefficiënt zijn.

We kunnen criminelen toch niet laten lopen - excuseer, ik bedoel enkelband - wegens een gebrek aan plaats?
__________________
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken).

Zijn er nog gewone, seculiere democraten?
Rechtvaardigheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 20:45   #60
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Bekijk bericht
Fuck zeg hoeveel gaat dat wel niet kosten. Ik ben niet voor de doodstraf omdat justitie helaas te veel vergissingen begaat om die straf toe te passen maar het zou wel kostefficiënt zijn.

We kunnen criminelen toch niet laten lopen - excuseer, ik bedoel enkelband - wegens een gebrek aan plaats?
Het enige dat soelaas kan brengen is de taktiek van het parket laten veranderen. Die bestaat eruit om zoveel mogelijk mensen zolang mogelijk in voorarrest steken. Hou daarmee op en er komen 5000 plaatsen vrij.

Let wel even op want zo simpel is het ook niet, als de europese regels inzake gevangen gaan toegepast worden valt er driekwart van de plaatsen weg, wegens nog niet geschikt om beesten in op te sluiten.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be