Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2018, 19:00   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Besliste jij dat voor jezelf al?
Ik heb dat zeker en vast al gedaan : ik zal geen minuut van mijn leven in een 'service flat' zitten, en nog minder in zo een industrieel georganiseerd sterfhuis (een RVT). Deze panda zal in zijn eigen bed en in zijn eigen huis doodgaan. Euthanasie kan daarbij zeker een optie zijn, te bekijken in functie van gezondheid, pijn, levenskwaliteit enz.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 19:15   #42
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Alles met benzine hier. Zitmaaier, heggenschaar, bladblazer ... Niets heerlijker dan de geur van benzine. Trouwens ook allemaal met gewone 4-takt en geen gerommel met 2-takt. Enige nadeel : goede gehoorbescherming bij moeten kopen. Maar ik moet dan ook meer dan 400 meter klimop en bijna nog eens evenveel aan hagen snoeien.
Bijna alle professionele heggenscharen en boomzagen (Husqvarna en Stihl) zijn 2-takt motoren. En die fabrikanten en hun consumenten weten goed waarom. Gewicht versus vermogen is dat niet te kloppen, zeer simpele en bedrijfszekere techniek en goedkoop om te onderhouden.

Gras en zitmaaiers, dat is inderdaad 4-takt territorium. (Een markt die volkomen naar de kloten is geholpen door Briggs & Stratton die met supergoedkope rotzooi de markt van de grasmaaiers van pakweg 400 tot 500 euro in de supermarkt of de Brico hebben kunnen veroveren. Ze hebben zelfs hun grootste concurrent Honda ertoe kunnen dwingen om een veel minder goede serie motorten te bouwen, de GCV 160 die je nu veel ziet in goedkope grasmachientjes. Terwijl Honda op hun eigen merk grasmaaiers wel degelijke motoren levert. (Ze kosten dan ook 3 x zoveel )
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 20:05   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=T5WO9nulOXc
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:48   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bijna alle professionele heggenscharen en boomzagen (Husqvarna en Stihl) zijn 2-takt motoren. En die fabrikanten en hun consumenten weten goed waarom. Gewicht versus vermogen is dat niet te kloppen, zeer simpele en bedrijfszekere techniek en goedkoop om te onderhouden.

Gras en zitmaaiers, dat is inderdaad 4-takt territorium. (Een markt die volkomen naar de kloten is geholpen door Briggs & Stratton die met supergoedkope rotzooi de markt van de grasmaaiers van pakweg 400 tot 500 euro in de supermarkt of de Brico hebben kunnen veroveren. Ze hebben zelfs hun grootste concurrent Honda ertoe kunnen dwingen om een veel minder goede serie motorten te bouwen, de GCV 160 die je nu veel ziet in goedkope grasmachientjes. Terwijl Honda op hun eigen merk grasmaaiers wel degelijke motoren levert. (Ze kosten dan ook 3 x zoveel )
Voor een grasmachine moet je Heather hebben, niet twijfelen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:52   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.790
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Besliste jij dat voor jezelf al?
Mijn beslissing is de mijne. Maar ik ga nog liever naar de gevangenis, dan naar een rust en verzorgings instelling.
Ik heb van 3 van dat soort instellingende resultaten mogen zien. Geef mijn portie maar aan Fikkie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 23:23   #46
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Kruip daar maar mee in een boom om wat takjes af te doen.

Tenzij mss....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
...Ik Jan Spier zijn ...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 22 juni 2018 om 23:48.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 07:22   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Vlaanderen betaalt mee voor kleine windmolens

Citaat:
Kmo’s, boeren of ziekenhuizen kunnen tot 70 procent subsidie krijgen voor de bouw van een windmolen. Hoe efficiënter, hoe sneller het geld komt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 08:56   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Voor een grasmachine moet je Heather hebben, niet twijfelen.
Ik heb Honda. Duur, maar solide.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 09:25   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb dat zeker en vast al gedaan : ik zal geen minuut van mijn leven in een 'service flat' zitten, en nog minder in zo een industrieel georganiseerd sterfhuis (een RVT). Deze panda zal in zijn eigen bed en in zijn eigen huis doodgaan. Euthanasie kan daarbij zeker een optie zijn, te bekijken in functie van gezondheid, pijn, levenskwaliteit enz.
Er is een oudje in mijn schoonfamilie die in een modern luxueus service-flatgebouw zit.
Er is een zwembad en een fitnessruimte. Bar, tv-hoek, kaarttafeltjes in een sjieke Engelsachtige restaurantstijl.
In een annexgedeelte aan het restaurant is een confortabel zaaltje met voldoende zitplaatsen voor een maaltijd met 25 familieleden, èn zitplaatsen in zetels edm voor diezelfde 25.

Ik wist vroeger ook niet dat zoiets bestond, en dat die dingen zo geëvolueerd waren.

Mijn heksie perfeksie werkte tot 10 jaar terug nog in een "echte" RVT. Maar daar waren ook als koppels waar vb. de vrouw dement was, maar de vent nog niet. De vent had dan zijn auto nog op de parking staan en ging geregeld op uitstap.

In kazerne-toestanden zal je me ook niet terugvinden, maar in moderne instellingen wel. Maar zelfs daar: als de goede tijden echt voorbij zijn, op tijd euthanasie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 09:27   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bijna alle professionele heggenscharen en boomzagen (Husqvarna en Stihl) zijn 2-takt motoren. En die fabrikanten en hun consumenten weten goed waarom. Gewicht versus vermogen is dat niet te kloppen, zeer simpele en bedrijfszekere techniek en goedkoop om te onderhouden.

Gras en zitmaaiers, dat is inderdaad 4-takt territorium. (Een markt die volkomen naar de kloten is geholpen door Briggs & Stratton die met supergoedkope rotzooi de markt van de grasmaaiers van pakweg 400 tot 500 euro in de supermarkt of de Brico hebben kunnen veroveren. Ze hebben zelfs hun grootste concurrent Honda ertoe kunnen dwingen om een veel minder goede serie motorten te bouwen, de GCV 160 die je nu veel ziet in goedkope grasmachientjes. Terwijl Honda op hun eigen merk grasmaaiers wel degelijke motoren levert. (Ze kosten dan ook 3 x zoveel )
Ach zo. Nice to kwow.
Is dat professionele raad?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 09:46   #51
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bijna alle professionele heggenscharen en boomzagen (Husqvarna en Stihl) zijn 2-takt motoren. En die fabrikanten en hun consumenten weten goed waarom. Gewicht versus vermogen is dat niet te kloppen, zeer simpele en bedrijfszekere techniek en goedkoop om te onderhouden.
Belangrijk is dan wel dat je beter de speciale brandstof gaat gebruiken (bv Stihl Motomix of Aspen 2T).
Het is duurder (4-5 Euro/l, maar je hoeft zelf niet meer te klungelen, het rookt minder en de brandstof is ook zuiverder (geen ethanol).
Je kan die brandstof gewoon in je toestel laten in de winter zonder dat het degradeert en voorkomt heel wat gevloek in de vroege lente.

Citaat:
Gras en zitmaaiers, dat is inderdaad 4-takt territorium. (Een markt die volkomen naar de kloten is geholpen door Briggs & Stratton die met supergoedkope rotzooi de markt van de grasmaaiers van pakweg 400 tot 500 euro in de supermarkt of de Brico hebben kunnen veroveren. Ze hebben zelfs hun grootste concurrent Honda ertoe kunnen dwingen om een veel minder goede serie motorten te bouwen, de GCV 160 die je nu veel ziet in goedkope grasmachientjes. Terwijl Honda op hun eigen merk grasmaaiers wel degelijke motoren levert. (Ze kosten dan ook 3 x zoveel )
Het klopt dat B&S vele modellen heeft (nog eens onderverdeeld in verschillende series) en dat er goedkopere modellen bij zijn met dito kwaliteit.

De functie van al deze motoren is simpelweg om een as te laten ronddraaien.
Buiten wat kleine verschillen (starten, verbruik, ...) is het grote verschil van die motoren levensduur.

Ik heb 11 jaar geleden bewust voor een Stiga maaier gekozen met alu-maaidek dat enkel kon mulchen en met voorwielaandrijving. Dat waren voor mij de bepalende factoren.
Die combinatie zorgde ervoor dat ik constant kon maaien zonder zak te moeten ledigen en dat ik geen hendels moet bedienen om te draaien (gewoon op de achterwielen kantelen, draaien en hop). Ik was rond op iets meer dan 35' om 900m2 te kortwieken.

En ja, op dat machientje stond ook een GCV160 die omwille van de mulching ipv op +3000rpm, door de fabrikant op 2700 rpm afgesteld wordt omdat minder vermogen nodig is (geen opvangbak).
Dat motortje draait dus stiller (96dB ipv 105dB, wat dus de helft minder lawaai is) en het laat tegelijk de levensduur stijgen. Ondertussen heeft het meer dan 600 uur op de teller en heel wat abuse achter de rug.

De duurdere GXV modellen hebben pas zin als je meer dan het 'wekelijkse (half) uur' aan maaien moet besteden (wekelijks enkele uren).
Voor de doorsnee huisgebruiker is de motor dus haast bijzaak. Het maaidek (plaatstaal-rvs-alu, mulching-uitworp, hoogte-instelling, stevigheid, ...), wielaandrijving, ed zijn eigenlijk belangrijker keuzes.

Ik heb nu net een Stiga zitmaaier van 24pk gekocht met een B&S 800-serie. Het volgende model (duurste) had een Kawasaki motor en 4WD en kostte nog eens €1500 meer. Dat verschil vond ik te groot en ik heb geen nood aan 4WD (tevens complexer techniek)
Het model daaronder had voor dezelfde prijs ook een (lichtere) Kawasaki motor maar het maaidek was niet zo stevig. Ik heb de voorkeur gegeven aan de hogere PK's van de B&S en het verstevigd maaidek.

Loncin is de Chinese kloon van de GXV van Honda en ik hoor er goede dingen over.
Ik heb daarom net een hogedrukreiniger gekocht met een Loncin 270cc motor. Dat ding start telkens bij de eerste pull.
De verdeler waar ik het kocht raad de GXV zelf pas aan als je of regelmatig het ding continu (meerdere uren na elkaar) moet gebruiken of wekelijks voor meer dan 5 uur.

Ik heb ook een Eliet verticuteerder met een Honda GXV. Maar voor het 'jaarlijks uurtje of 2' is dat overkill tot en met. Ik was toen beter voor een Loncin gegaan voor de helft van de prijs.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 23 juni 2018 om 09:56.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 09:54   #52
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Ik doe alles elektrisch, geen vervuiling lokaal en geen lawaai zodat de buren ook geen overlast hebben. Je zit zelf ook niet in de stank van je eigen machine. Onderhoud en opstarten zijn ook een makkie.

Ik snap trouwens niet dat men hier nog geen strengere reglementering heeft rond gemaakt, want als je ziet welk enerverend kabaal die tuinbedrijven maken met hun 2 takt heggenscharen en bladblazers. Dit is eigenlijk ontoelaatbaar. Vroeger waren de groene villawijken plaatsen waar het rustig wonen was, nu zijn ze elke dag wel ergens in de weer met een hele dag kabaal te maken.

Een bijzonder enerverend en hoog frequent geluid terwijl men bijkomend nog een hele boel oliedampen en dus vervuiling de lucht in blaast. Men zou moeten verplichten dit zoveel mogelijk elektrisch te doen, want vaak kan dat perfect.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 10:36   #53
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is een oudje in mijn schoonfamilie die in een modern luxueus service-flatgebouw zit.
Er is een zwembad en een fitnessruimte. Bar, tv-hoek, kaarttafeltjes in een sjieke Engelsachtige restaurantstijl.
In een annexgedeelte aan het restaurant is een confortabel zaaltje met voldoende zitplaatsen voor een maaltijd met 25 familieleden, èn zitplaatsen in zetels edm voor diezelfde 25.

Ik wist vroeger ook niet dat zoiets bestond, en dat die dingen zo geëvolueerd waren.

Mijn heksie perfeksie werkte tot 10 jaar terug nog in een "echte" RVT. Maar daar waren ook als koppels waar vb. de vrouw dement was, maar de vent nog niet. De vent had dan zijn auto nog op de parking staan en ging geregeld op uitstap.

In kazerne-toestanden zal je me ook niet terugvinden, maar in moderne instellingen wel. Maar zelfs daar: als de goede tijden echt voorbij zijn, op tijd euthanasie.

En de prijs per maand? Zal wel meer zijn dan een pensioen uit de privé aankan.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 11:25   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
En de prijs per maand? Zal wel meer zijn dan een pensioen uit de privé aankan.
Zeer oud spreekwoord: een appeltje voor de dorst.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 11:27   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Mijn heksie perfeksie gaat nu ook elektrisch.

Ze denkt nu dat ik het verschil niet hoor tussen haar ladyshave en het nieuwe speeltje, als ze in de badkamer bezig is. Maar dat is niet erg. Ge moet ook uw naasten hun privacy gunnen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 17:48   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik doe alles elektrisch, geen vervuiling lokaal en geen lawaai zodat de buren ook geen overlast hebben. Je zit zelf ook niet in de stank van je eigen machine. Onderhoud en opstarten zijn ook een makkie.

Ik snap trouwens niet dat men hier nog geen strengere reglementering heeft rond gemaakt, want als je ziet welk enerverend kabaal die tuinbedrijven maken met hun 2 takt heggenscharen en bladblazers. Dit is eigenlijk ontoelaatbaar. Vroeger waren de groene villawijken plaatsen waar het rustig wonen was, nu zijn ze elke dag wel ergens in de weer met een hele dag kabaal te maken.

Een bijzonder enerverend en hoog frequent geluid terwijl men bijkomend nog een hele boel oliedampen en dus vervuiling de lucht in blaast. Men zou moeten verplichten dit zoveel mogelijk elektrisch te doen, want vaak kan dat perfect.
Ik zit nu rustiger en stiller op het balkon van mijn terras dan destijds in de tuin van mijn alleenstaand huis.
Het leek soms meer op een motor crossers terrein dan op een residentiële wijk.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 17:53   #57
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik doe alles elektrisch, geen vervuiling lokaal en geen lawaai zodat de buren ook geen overlast hebben. Je zit zelf ook niet in de stank van je eigen machine. Onderhoud en opstarten zijn ook een makkie.

Ik snap trouwens niet dat men hier nog geen strengere reglementering heeft rond gemaakt, want als je ziet welk enerverend kabaal die tuinbedrijven maken met hun 2 takt heggenscharen en bladblazers. Dit is eigenlijk ontoelaatbaar. Vroeger waren de groene villawijken plaatsen waar het rustig wonen was, nu zijn ze elke dag wel ergens in de weer met een hele dag kabaal te maken.

Een bijzonder enerverend en hoog frequent geluid terwijl men bijkomend nog een hele boel oliedampen en dus vervuiling de lucht in blaast. Men zou moeten verplichten dit zoveel mogelijk elektrisch te doen, want vaak kan dat perfect.
Ik begrijp waarom heggescharen voor professionals vaak benzine zijn. De reden is simpel: soms moeten die werken op plekken waar geen electriciteit is.

Maar voor een particulier met een normale tuin is een snoervariant geen enkel probleem, en vaak goedkoper en beter.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 03:00   #58
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Alles met benzine hier. Zitmaaier, heggenschaar, bladblazer ... Niets heerlijker dan de geur van benzine. Trouwens ook allemaal met gewone 4-takt en geen gerommel met 2-takt. Enige nadeel : goede gehoorbescherming bij moeten kopen. Maar ik moet dan ook meer dan 400 meter klimop en bijna nog eens evenveel aan hagen snoeien.
Mijn 2-takt draait lekker. Goed onderhouden en hopen dat het zo blijft. ongeveer 370m hier, innige deelneming.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2018, 21:54   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik begrijp waarom heggescharen voor professionals vaak benzine zijn. De reden is simpel: soms moeten die werken op plekken waar geen electriciteit is.

Maar voor een particulier met een normale tuin is een snoervariant geen enkel probleem, en vaak goedkoper en beter.
Voor de haag was mijn snoerschaar met 20m kabel ook ok. Maar nu gaat het over meer dan 50m tussen struiken, bramen etc.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2018, 05:21   #60
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er is een oudje in mijn schoonfamilie die in een modern luxueus service-flatgebouw zit.
Er is een zwembad en een fitnessruimte. Bar, tv-hoek, kaarttafeltjes in een sjieke Engelsachtige restaurantstijl.
In een annexgedeelte aan het restaurant is een confortabel zaaltje met voldoende zitplaatsen voor een maaltijd met 25 familieleden, èn zitplaatsen in zetels edm voor diezelfde 25.

Ik wist vroeger ook niet dat zoiets bestond, en dat die dingen zo geëvolueerd waren.

Mijn heksie perfeksie werkte tot 10 jaar terug nog in een "echte" RVT. Maar daar waren ook als koppels waar vb. de vrouw dement was, maar de vent nog niet. De vent had dan zijn auto nog op de parking staan en ging geregeld op uitstap.

In kazerne-toestanden zal je me ook niet terugvinden, maar in moderne instellingen wel. Maar zelfs daar: als de goede tijden echt voorbij zijn, op tijd euthanasie.



__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 25 juni 2018 om 05:25.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be