Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2015, 14:40   #81
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat klopt. Waarschijnlijk stelt ons lid zich voor hoe zijn leven er zou uitzien mocht hij zijn kinderen verliezen .....dan zou hij idd zeer ongelukkig zijn. Echter wat je nooit hebt gehad zal je ook niet echt missen . Ik heb voor 1997 nooit een GSM gemist ....nu ben ik ook zeer ongelukkig als ik hem één keer vergeet
Ik heb ooit zeer levendig gedroomd dat één van mijn kinderen aan kanker gestorven was. Ik ben dagenlang van mijn melk geweest. En hoe kan jij weten wat ik voel of mis? Om een materialistisch voorbeeld te geven: ik heb nooit een Bentley Continental GT gehad of ermee gereden en toch mis ik zo'n auto. Waarom zou ik dan geen kinderen kunnen missen mocht ik er nooit gehad hebben?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 16:57   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Met kennis is dit wel niet zo hé, als ik kennis overdraag verlies ik het zelf niet.
Ah, maar dat is het punt niet. "Geven" wil niet per se zeggen "kwijt zijn".

Wat ik stelde, is dat er niet meer gegeven kan worden, dan er gekregen kan worden, want alles wat gegeven wordt, wordt ook gekregen.

Stellen dat iedereen dus meer moet geven dan krijgen, gaat niet lukken. Het is omdat er zijn die meer willen krijgen, dan geven, dat je zo een "raad" kan geven. Zo niet is hij zinloos.

Als jij kennis geeft, is er iemand die die ontvangt. Er wordt dus evenveel kennis gekregen (door de ontvanger) dan gegeven (door jou).

Om een goeie wereld te hebben, volstaat het dat je EVENVEEL ontvangt dan je geeft. In waarde is het zelfs beter dat je meer waarde ontvangt dan je geeft. Het omgekeerde, wat de basis is van "goeiemensenmoraal", meer afgeven dan ontvangen, is qua waarde gewoon ridicuul. Het kan gewoon globaal niet mogelijk zijn, tenzij we aan zware waardevernietiging doen ("parels voor de zwijnen").

Het adagio "ge moet meer geven dan ontvangen" is dus enkel maar zinvol, als er een kliek is die daar goed van profiteert en al die extra giften wel degelijk ontvangt zonder tegenprestatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 17:17   #83
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb ooit zeer levendig gedroomd dat één van mijn kinderen aan kanker gestorven was. Ik ben dagenlang van mijn melk geweest.
Hoewel het gerust niet zo kan zijn denk ik dat je mentaal te labiel bent om kinderen op te voeden als ik dit lees. Wat zal je doen als het echt gebeurt, zelfmoord plegen?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 17:26   #84
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Men moet in feite vooral hopen dat jonge mensen goed nadenken of ze al dan niet aan kinderen moeten beginnen. Zomaar er aan beginnen vind ik gewoon not done. En eerlijk waar: ik heb al veel ouders gezien waarvan ik wel overtuigd was dat ze goede ouders zijn, gelukkig zijn er ook nog veel zo'n mensen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 18:16   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb ooit zeer levendig gedroomd dat één van mijn kinderen aan kanker gestorven was. Ik ben dagenlang van mijn melk geweest. En hoe kan jij weten wat ik voel of mis? Om een materialistisch voorbeeld te geven: ik heb nooit een Bentley Continental GT gehad of ermee gereden en toch mis ik zo'n auto. Waarom zou ik dan geen kinderen kunnen missen mocht ik er nooit gehad hebben?
Hangt er natuurlijk vanaf wat je precies voelt bij missen. Ik denk niet dat je die Bentley mist.....je zou er wel gaarne één hebben en dat is een verschillend gevoel. Je wil een comfortabelere auto enz.. Dit vergelijk ik met mensen die een zoon hebben maar toch liever ook nog een dochter hadden gehad .....

Mensen die altijd een auto hebben gehad zullen totaal verloren lopen als ze deze een week niet zouden hebben. Mensen die nooit een auto hebben gehad zullen datzelfde gevoel niet kennen ze zullen niet verloren lopen of zich slecht voelen....maar wat niet wegneemt dat ze niet graag een auto zouden willen.

Ik denk dat mensen die een kind verliezen om één of andere reden een heel ander gemis voelen dan iemand die nooit kinderen heeft gehad maar dit wel zou willen.
Iets echt missen heeft veel te maken met gewenning en het feit dat je leven daar helemaal op ingesteld is. Dus ja als je het mij vraagt is er toch een kleine nuance in dat 'missen'

Zie maar eens naar het Lege Nest syndroom.....éénmaal de kinderen uit huis zijn hebben nogal wat ouders daar last van.....Ik denk dat kinderloze mensen dat gevoel helemaal niet zullen herkennen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 november 2015 om 18:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 21:36   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik geef je gelijk in die zin dat ook ik hou van kinderen die spelen. Trouwens herinner je dat we voorheen het er reeds over hadden dat ik liever (terug) meer spelende kinderen zou willen zien op straat net opdat ik vind dat dit heden spijtig genoeg veel minder te zien is dan vroeger waar op ieder voetpad wel meisjes aan het koordspringen waren en jongens elkaar bekampten met plastiek degens enz.....
Ik heb me niet goed genoeg uitgedrukt wat ik eigenlijk bedoelde. Het enige dat ik bedoelde is dat volwassenen in vele gevallen een gebrek aan gezag tonen tegenover lastige kinderen . De mensen die dan toch even gezag willen tonen worden stande pede scheef bekeken opdat zogezegd aan kinderen niks meer mag worden verboden want ze zouden maar eens kunnen worden getraumatiseerd. Het spreekt voor zich dat ik het dan wel heb over kinderen die over de schreef gaan. Het spreekt voor zich dat ik het hier dan ook niet heb over kinderen die spelen zoals kinderen normalerwijze spelen.
Mijn vrouw noch ik hebben enige moeite om onze kinderen tot de orde te roepen als ze in het openbaar niet gedragen. Als we daarvoor onze stem moeten verheffen, dan doen we dat ook, ongeacht of we nu zuur of verwonderd worden aangekeken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 21:42   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Alice heeft hier wel degelijk gelijk hoor. De islam gaat niet vooruit in het westen vanwege zijn "overtuigingskracht", maar vanwege zijn import. Het aantal volwassen bekeerlingen van niet-moslim naar moslim is verwaarloosbaar - dat zou de "overtuigingskracht" zijn. Die is nihil.
Wat we hebben is import, en kinder-indoctrinatie.
Net als alice wilt u uzelf sussen.

Citaat:
The Islamic conversion phenomenon includes thousands in Europe, the USA, Australia and even Israel.
http://www.israelnationalnews.com/Ar...1#.VkT41UtvCU0
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 21:45   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Probleem is dat de paus dat doet vanuit een dwingende autoriteit en dus mensen verplicht om zijn gedacht te volgen.
Welke dwang zou de paus dan wel uitoefenen? Kunt u dat even illustreren, plaatsen, uitleggen, aantonen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 21:48   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dit heeft al vele mensen de dood in gejaagd. Denk maar aan die Afrikaanse sukkeltjes die van paus Johannes Paulus II geen condoom mochten gebruiken en daardoor AIDS hebben opgelopen en een gewisse dood zijn gestorven.
Onzin natuurlijk, als al er sprake zou zijn van "dwingende autoriteit", dan hadden "die Afrikaanse sukkeltje" netjes gedaan wat de paus in de allereerste plaats leert, nl. seks is een iets voor binnen het huwelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 21:49   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Zo ben ik helemaal niet en ik heb niets tegen kinderen, en dat weet u ! Zou ik anders een aanzienlijk deel van mijn vrije tijd besteden aan jeugdwerking en opvang van kinderen ? Was ik anders werkzaam geweest in de opvoeding en het onderwijs ? Ik denk het niet.

Maar het wil niet zeggen dat je graag met kinderen werkt, dat je er zelf moet kweken. Ik behoor allicht tot de minderheidsgroep die graag met kinderen omgaat, maar zelf niet de behoefte voelt om er te gaan fabriceren. Dat kan perfect en het ene staat volledig los van het andere.

Anderzijds ken ik mensen die zelf kinderen hebben, er goed voor zorgen, maar geen haar op hun hoofd denkt eraan kinderen van anderen op te vangen of vrijwilligerswerk met ze te doen, laat staan professioneel met ze om te gaan. Dat is die mensen uiteraard hun goed recht.

Maar ik moet geen last hebben van de kinderwens van anderen en daar mee voor opdraaien, wie die keuze maakt, moet daar ook zelf de gevolgen van dragen.
Daar zijn we weer met "last". In een normale maatschappij leven er ook kinderen. Kinderen zijn er in aanwezig. Als u dat al als last beschouwt...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 21:56   #91
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hangt er natuurlijk vanaf wat je precies voelt bij missen. Ik denk niet dat je die Bentley mist.....je zou er wel gaarne één hebben en dat is een verschillend gevoel.
I say potato...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 23:12   #92
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, maar dat is het punt niet. "Geven" wil niet per se zeggen "kwijt zijn".

Wat ik stelde, is dat er niet meer gegeven kan worden, dan er gekregen kan worden, want alles wat gegeven wordt, wordt ook gekregen.

Stellen dat iedereen dus meer moet geven dan krijgen, gaat niet lukken. Het is omdat er zijn die meer willen krijgen, dan geven, dat je zo een "raad" kan geven. Zo niet is hij zinloos.

Als jij kennis geeft, is er iemand die die ontvangt. Er wordt dus evenveel kennis gekregen (door de ontvanger) dan gegeven (door jou).

Om een goeie wereld te hebben, volstaat het dat je EVENVEEL ontvangt dan je geeft. In waarde is het zelfs beter dat je meer waarde ontvangt dan je geeft. Het omgekeerde, wat de basis is van "goeiemensenmoraal", meer afgeven dan ontvangen, is qua waarde gewoon ridicuul. Het kan gewoon globaal niet mogelijk zijn, tenzij we aan zware waardevernietiging doen ("parels voor de zwijnen").

Het adagio "ge moet meer geven dan ontvangen" is dus enkel maar zinvol, als er een kliek is die daar goed van profiteert en al die extra giften wel degelijk ontvangt zonder tegenprestatie.
Dit zou zo zijn indien je er niet van zou uitgaan dat er niet iets kan gecreëerd worden uit het niets.

En dit kan wel degelijk, de evolutie is daar een voorbeeld van.

Men kan dus kennis a en kennis b krijgen en daar zelf kennis c uit destileren die rijker is dan kennis a en b.

De voorbeelden zijn legio.

Als ik me niet vergis zit jij in R&D, jij zou dit beter moeten weten als eenieder.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 23:25   #93
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leg die opmerking maar eens uit.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 23:26   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Leg die opmerking maar eens uit.
Welke "opmerking"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 23:27   #95
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin natuurlijk, als al er sprake zou zijn van "dwingende autoriteit", dan hadden "die Afrikaanse sukkeltje" netjes gedaan wat de paus in de allereerste plaats leert, nl. seks is een iets voor binnen het huwelijk.
Dat is seks niet. seks is normaal tussen twee mensen die goesting hebben en daar beiden mee instemmen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 23:28   #96
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke "opmerking"?
U kunt lezen. Sussen Jan...hoe sus ik mezelf?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 23:29   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U kunt lezen. Sussen Jan...hoe sus ik mezelf?
Hebt u het artikel gelezen waarnaar ik verwijs?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 23:29   #98
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin natuurlijk, als al er sprake zou zijn van "dwingende autoriteit", dan hadden "die Afrikaanse sukkeltje" netjes gedaan wat de paus in de allereerste plaats leert, nl. seks is een iets voor binnen het huwelijk.
Je komt altijd op hetzelfde uit => brainwashing.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 23:29   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is seks niet. seks is normaal tussen twee mensen die goesting hebben en daar beiden mee instemmen.
Dan hebben ze dus niet geluisterd naar de paus. Hup, weg met de bewering dat de paus verantwoordelijk zou zijn voor de verbreiding van aids in Zwart-Afrika.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2015, 23:32   #100
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hebt u het artikel gelezen waarnaar ik verwijs?
U maakt een opmerking, aan u ze uit te leggen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be